Poradnik do gry „Too Human” zawiera zarówno luźne porady, mające przejście gry uczynić nieco łatwiejszym, jak i solucję, dzięki której nie musisz zastanawiać się, co czeka Cię za następnym rogiem.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Garść porad
-[Klasa] Champion
-[Klasa] Berserker
-[Klasa] Defender
-[Klasa] Bio Engineer
-[Klasa] Commando
-Człowieczeństwo i cybernetyka
-[Solucja] Misja 01 - Hall of Heroes (cz.1)
-[Solucja] Misja 01 - Hall of Heroes (cz.2)
-[Solucja] Aesir
-[Solucja] Misja 02 - Ice Forest (cz.1)
-[Solucja] Misja 02 - Ice Forest (cz.2)
-[Solucja] Misja 03 - World Serpent (cz.1)
-[Solucja] Misja 03 - World Serpent (cz.2)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 19
Informacja o grze
Too Human to nielinearna, dynamiczna gra akcji z elementami cRPG, osadzona w odległej przyszłości. Pomysł na stworzenie tytułu, w umysłach programistów z Silicon Knights narodził się na początku XX wieku, kiedy to gra szykowana była na konsolę PlayStation
Gra Too Human, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Too Human
autor: Przemek „g40st” Zamęcki
(c) 2008 GRY-OnLine S.A.
Producent Silicon Knights, Wydawca Microsoft Game Studios, Wydawca PL Microsoft
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Too Human – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Garść porad ____________________________________________________ 4
Klasy _________________________________________________________ 6
Champion __________________________________________________________________ 6
Berserker __________________________________________________________________ 8
Defender __________________________________________________________________ 10
Bio Engineer _______________________________________________________________ 12
Commando ________________________________________________________________ 14
Człowieczeństwo i cybernetyka ____________________________________ 16
Solucja _______________________________________________________ 17
Misja 01: Hall of Heroes _____________________________________________________ 17
Aesir _____________________________________________________________________ 21
Misja 02: Ice Forest ________________________________________________________ 25
Misja 03: World Serpent_____________________________________________________ 31
Misja 04: Helheim __________________________________________________________ 36
Ukryte areny __________________________________________________ 41
Lista achievementów ____________________________________________ 43
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Too Human – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Witam w poradniku do jednej z najdłużej powstających gier w historii tej branży. Too Human jest
programem z pogranicza slasherów oraz gatunku hack slash i pozwala wcielić się w nordyckiego
boga o imieniu Baldur. Nie masz tu jednak do czynienia ze stylizowanym na średniowiecze fantasy,
a z cyberpunkową wizją odległej przeszłości, w której bogowie muszą stanąć w obronie ludzkości
przeciwko przybyłym spoza naszego świata maszynom i knowaniom Lokiego – boga zdrady i
podstępu. Too Human w założeniu jest pierwszą częścią trylogii opowiadającej o mitycznym
Ragnarok, czyli końcu świata, w trakcie którego bogowie zmierzą się z olbrzymami w śmiertelnej
walce o przyszłość ludzkiej rasy.
Poniższy poradnik zawiera zarówno luźne porady, mające przejście gry uczynić nieco łatwiejszym,
jak i solucję, dzięki której nie musisz zastanawiać się, co czeka Cię za następnym rogiem.
Strona: 3
Too Human – Poradnik GRY-OnLine
Garść porad
P o r a d y o g ó l n e
Ślizg – staraj się nie dobiegać do przeciwników, a „doślizgiwać” się do nich. Gra jest wtedy
znacznie szybsza, a i nagradza szybszym napełnianiem wskaźnika combosów. Może to nieco
śmiesznie wyglądać, ale jest to metoda skuteczna i chyba jedyna możliwa w przypadku, kiedy
jesteś otoczony przez kilkunastu/kilkudziesięciu wrogów. Wystarczy, że w odpowiedniej odległości
przytrzymasz prawą gałkę analogową skierowaną w stronę najbliższego oponenta.
Amunicja – różne typy amunicji mają różne działanie i zastosowanie. Lasery znakomicie
sprawdzają się na większe odległości oraz w walkach przeciwko trollom i bossom. Im dłużej
celujesz bez przerwy w konkretny element zbroi, tym laser szybciej ją nagrzewa i zadaje większe
obrażenia. Plazma jest lepsza na krótsze odległości i choć nie ma aż takiej siły, to przy celowaniu w
większe grupy wrogów może działać obszarowo i razić jednocześnie kilku przeciwników.
Broń i zbroja – w miarę ich używania i otrzymywanych obrażeń spada jakość noszonej przez
Baldura broni i zbroi. Staraj się zawsze mieć każdy z tych elementów w zapasie i stale monitoruj
stan zużycia. Kiedy jakiś element zacznie migać na postaci na czerwono, oznacza to, że jest
całkowicie zepsuty i wymaga naprawy w Asgardzie.
Kamera – pamiętaj, że za pomocą d-pada (strzałki na padzie) możesz przybliżać lub oddalać
kamerę od pleców Baldura. Jest to bardzo przydatna możliwość i zapewne często będziesz z niej
korzystać.
Runy i amulety – w trakcie swojej podróży znajdziesz dziesiątki run. Wyposaża się w nie broń lub
elementy zbroi z wolnymi slotami. Dzięki temu znajdowane przedmioty mają znacznie potężniejszą
moc. Najlepiej łączyć runy w swoiste comba. Jeżeli na przykład posiadasz element zbroi z kilkoma
wolnymi slotami, warto wypełnić je takimi runami, z których wszystkie dają jeden konkretny
bonus. Dzięki temu dodatki te kumulują się, tworząc naprawdę potężne przedmioty. Amulety
znajdziesz w cyberprzestrzeni. Działają one na nieco innej zasadzie. Mianowicie każdy z nich, aby
stał się aktywny, wymaga umieszczenie w jednym z dwu slotów w zakładce amuletów. Następnie
trzeba skupić się na wykonaniu konkretnego zadania znajdującego się w opisie każdego z
talizmanów. Będzie to na przykład zabicie stu wrogów, odnalezienie ukrytej areny czy zabicie
konkretnego bossa. Po uporaniu się z tym każdy z amuletów należy wypełnić odpowiednimi runami,
co tworzy jeszcze potężniejszą runę, która z kolei zostanie wykorzystana przy wypełnianiu amuletu
z wyższego poziomu. Brzmi to nieco skomplikowanie, ale kiedy już zajmiesz się runami, wszystko
stanie się jasne.
Blueprinty – pamiętaj o znajdowanych przez Baldura planach broni i zbroi. Po wyprodukowaniu
(co może nastąpić w dowolnie wybranym momencie) są one zwykle potężniejsze od znajdowanych
gotowców.
Zbroje elitarne - kompletowanie elitarnych zbroi nie należy do rzeczy prostych i z pewnością
wymaga sporo wysiłku. Każda ze zbroi składa się bowiem z siedmiu trudnych do znalezienia
oddzielnych części. Łatwo je poznać po tym, że ikonki je reprezentujące mają kolor czerwony.
Filmiki – wciśnięcie przycisku B na padzie podczas oglądania cut-scenki przerywa ją.
Pająk – jest to mechaniczny twór przenoszony przez Baldura na plecach. Umożliwia mu zarówno
korzystanie ze studni cyberprzestrzennych, jak i walkę z przeciwnikami. Przydzielanie punktów
umiejętnościom pająka jest szczególnie ważne w przypadku klasy Commando, kiedy postać
zostanie otoczona przez chmarę wrogów.
Strona: 4
Too Human – Poradnik GRY-OnLine
K o l o r y p r z e d m i o t ó w
Moc znajdowanych przez Baldura przedmiotów, planów, run i amuletów opisywana jest przez różne
współczynniki, jednak dzięki zróżnicowanym kolorom reprezentujących je ikonek, już na pierwszy
rzut oka możesz stwierdzić, czy coś jest warte bliższego poznania, czy też od razu powinno polecieć
do kosza i przynieść jakieś wpływy w postaci gotówki. Poniżej znajdziesz krótką rozpiskę w
kolejności od najsłabszych do najsilniejszych.
Szare
Zielone
Niebieskie
Granatowe
Pomarańczowe
Czerwone
Strona: 5
Too Human – Poradnik GRY-OnLine
Klasy
C h a m p i o n
Champion jest najbardziej uniwersalną klasą, znakomicie radzącą sobie zarówno w walce wręcz,
jak i w atakach dystansowych. Ponadto po odpowiednim rozwinięciu umiejętności znakomicie radzi
sobie też w walce w powietrzu. Największą wadą tej klasy jest jednocześnie jej zaleta, a
mianowicie wszechstronność. Rozwijając Championa, będziesz we wszystkim niezły, ale nigdy nie
zostaniesz mistrzem. Jeżeli zamierzasz skupić się na tylko jednym z aspektów walki, ta klasa nie
jest dla Ciebie. Jest idealna dla początkujących graczy.
D r z e w k o u m i e j ę t n oś c i C h a m p i o n a
Nazwa
Unerring Strike
Asgard’s Fury
Opis
Wymagania
Zwiększa szansę zadania dodatkowych
obrażeń w trakcie krytycznych trafień
o 0,5 na poziom.
Brak
Zwiększa obrażenia
zadawane w
trakcie walki wręcz w powietrzu o 3
na poziom.
Unerring
poziomie szóstym
Strike
na
Strona: 6
Feeder of Ravens
Valiant’s Might
Ascent to Valhalla
Immolating Blade
Too Human – Poradnik GRY-OnLine
Umiejętność pająka. Zostawia minę,
eksplodującą podczas kontaktu
z
przeciwnikiem i wyrzucającą go w
powietrze. Co
poziom wysokość
wyrzutu zwiększana jest o 2,5 .
Hasło bojowe. Po aktywacji każdy atak
wyrzuca przeciwników w powietrze.
Korzysta ze wskaźnika combosów. Czas
trwania zwiększa się o 3 na poziom.
Asgard’s Fury na poziomie
szóstym
Feeder of Ravens na
poziomie czwartym
Co poziom o 2,5 rośnie wysokość, na
jaką Baldur wyrzuca wrogów w
powietrze.
Valiant’s
poziomie szóstym
Might
Zwiększa szansę na zadanie obrażeń
od ognia podczas walki wręcz o 1 na
poziom.
Unerring
poziomie szóstym
Strike
na
na
na
na
Lament
Slain
for the Battle-
Zwiększa obrażenia zadawane podczas
ciosu wykańczającego o 3 na poziom.
Immolating
Blade
poziomie pierwszym
Thermal Induction Mine
One Will Rise Above
Umiejętność pająka. Zostawia minę,
eksplodującą podczas kontaktu
z
przeciwnikiem i zadającą obrażenia od
ognia. Obrażenia i promień rażenia
zwiększane są o 5 na poziom.
Hasło bojowe. Po
jego aktywacji
zwiększane są obrażenia zadawane
przeciwnikom
podczas walki w
powietrzu. Długość trwania zależy od
naładowania wskaźnika kombosów.
Liczba obrażeń
i czas trwania co
poziom zwiększane są o 15 .
Immolating
poziomie szóstym
Blade
Thermal Induction Mine na
poziomie czwartym
Warrior of the Blood-Eel
Zwiększa obrażenia zadawane przez
miecze o 3 na poziom
One Will Rise Above na
poziomie szóstym
Kingship of Gungnir
Tree of Raining-Iron
Storm of Mortal Wounds
Stoping Power
Spirit of Fenrir
Zwiększa obrażenia zadawane przez
pistolety o 4 na poziom
Unerring
poziomie szóstym
Strike
na
Umiejętność pająka. Rozstawia wieżyczkę
uzbrojoną w karabin maszynowy. Co
poziom
liczba zadawanych obrażeń
zwiększana jest o 5 .
Hasło bojowe. Wszyscy przeciwnicy są
bardziej podatni na zadawanie
im
obrażeń krytycznych. Korzysta ze
wskaźnika combosów. Czas trwania
zostaje wydłużony o 2 na poziom.
Kingship of Gungnir na
poziomie szóstym
Tree of Raining-Iron na
poziomie czwartym
Co poziom spowalnia ruch przeciwnika
o 4 podczas strzelania do niego.
Storm of Mortal Wounds
na poziomie szóstym
Warrior of the Blood-Eel,
lub
Ascent
Stopping
na
poziomie ósmym
to Valhalla
Power
obrażenia
Wykorzystując moc Fenrira, zadaje
potężne
atakowanym
przeciwnikom. Aktywowane poprzez
jednoczesne wciśnięcie obu gałek
analogowych. Czas trwania zostaje
wydłużony o 30 na poziom.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :