Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00284 007197 15920828 na godz. na dobę w sumie
Niezawodne strategie wygrywania w sieci - ebook/pdf
Niezawodne strategie wygrywania w sieci - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Złote Myśli Język publikacji: polski
ISBN: 9788375828672 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Jak zwiększyć zyski, usprawniając swój serwis internetowy i poznając NIEZAWODNE STRATEGIE WYGRYWANIA W SIECI?

Wiedza zawarta w książce 'Niezawodne strategie wygrywania w sieci' to połączona logicznie całość składająca się z dwóch części.

- Część pierwsza pt. 'Usprawnij swój serwis i zwielokrotnij zyski' to 37 kroków do zwiększenia funkcjonalności i użyteczności Twojego serwisu internetowego.

- Część druga pt. 'Jak zdobyć popularność w sieci i zjednać sobie wyszukiwarki' to 31 prostych kroków do popularności i wysokiej pozycji Twojego serwisu internetowego.

Obie te publikacje połączyliśmy w jedną, spójną i uzupełniającą się całość, stanowiącą całościową i kompletną strategię rozwijania Twojego biznesu w kierunku planowanych zysków.

Jeśli  chcesz:

- Dowiedzieć się, jak zdobyć zaufanie internautów, tak aby dokonywali zakupów i robili to systematycznie.

- Dowiedzieć się, czym są bardziej i mniej wartościowe wejścia na stronę.

- Poznać dziecinnie proste sposoby na to, aby odwiedzający polecali Twoją stronę innym. Wyobraź sobie, że jesteś na wakacjach, a przeróżne osoby pracują nad pozycją Twojej strony za darmo.

- Zdobyć za ułamek wartości wiedzę przetestowaną i przekazaną autorom przez światowych specjalistów od marketingu internetowego. Mało kto z nich jest 'informatykiem'. To po prostu milionerzy, którzy potrafią zarabiać, wykorzystując technologie internetową.

- to ta publikacja z pewnością jest dla Ciebie!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment pełnej wersji pod tytułem: „Usprawnij swój serwis internetowy i zwielokrotnij zyski Jak zdobyć popularność i zjednać sobie wyszukiwarki” Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj: Darmowa publikacja dostarczona przez Wydawnictwo Złote Myśli sp z.o.o Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od- sprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli. © Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Emilia Jedamska Data: 21.08.2009 rok 2009 Tytuł: „Usprawnij swój serwis internetowy i zwielokrotnij zyski Jak zdo- być popularność i zjednać sobie wyszukiwarki” – fragment utworu Autor: Emilia Jedamska, Paweł Luwau, Roman Comi Projekt okładki: Marzena Osuchowicz Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna Skład: Marcin Górniakowski Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: www. ZloteMysli.pl EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie- dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie po- noszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy- stania informacji zawartych w książce. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Usprawnij swój serwis www WSTĘP................................................................9 CZĘŚĆ I..............................................................12 Funkcjonalność....................................................................13 KROK 1. Pierwsze wrażenie, ostateczna decyzja...........................15 KROK 2. Architektura nawigacji....................................................19 KROK 3. Podróż po Twojej stronie................................................23 KROK 4. Przechodzimy od razu do sedna.....................................25 KROK 5. Ulubiony przycisk: Wstecz .............................................27 KROK 6. Nowe okna przeglądarki.................................................28 KROK 7. Przewijanie stron w pionie.............................................29 KROK 8. Przewijanie w poziomie..................................................30 KROK 9. Wyszukiwarka wewnętrzna............................................31 KROK 10. Treść. Zasada 4P.............................................................35 KROK 11. Linki wewnętrzne...........................................................42 KROK 12. Odnośniki do innych stron.............................................44 KROK 13. Czy mogę w to kliknąć?..................................................46 KROK 14. Formularze rejestracji KROK 15. / subskrypcji / zakupu ...............47 - maile potwierdzające .....................................50 Strony i e KROK 16. Mapa strony....................................................................51 KROK 17. Strony z komunikatem błędu.........................................53 KROK 18. Czas pobierania strony...................................................56 KROK 19. Kompatybilność na różnych platformach.......................57 KROK 20. Dodatkowe wtyczki i instalacje.......................................57 KROK 21. Technologia Flash...........................................................59 CZĘŚĆ II............................................................60 Użyteczność.........................................................................61 KROK 22. Informacje kontaktowe..................................................62 KROK 23. O nas...............................................................................64 KROK 24. Misja organizacji............................................................65 KROK 25. Wizja organizacji............................................................68 KROK 26. Wartości organizacji.......................................................69 KROK 27. Nagrody...........................................................................71 KROK 28. Centrum prasowe...........................................................72 KROK 29. Treść. Ostatnie P.............................................................73 KROK 30. Cena................................................................................75 KROK 31. Dodatkowe opłaty...........................................................76 KROK 32. Grafika............................................................................77 CZĘŚĆ III...........................................................79 Prawo w Internecie (radca prawny Roman Comi).............................................80 KROK 33. Wykorzystanie cudzych dzieł na serwisie internetowym....80 KROK 34. Ochrona swoich dzieł bezpłatnie udostępnianych na własnym serwisie internetowym....................................83 KROK 35. Ochrona praw autorskich dzieł udostępnianych odpłatnie. .84 KROK 36. Całościowe zabezpieczenie prawne serwisu internetowego.................................................................86 KROK 37. Odpowiedzialność osoby (fizycznej lub prawnej) świadczącej usługi drogą elektroniczną.........................88 Jak zdobyć popularność i zjednać sobie wyszukiwarki WSTĘP..............................................................95 CZĘŚĆ I.............................................................98 Pozycjonowanie pod wyszukiwarki.....................................99 Pozycjonowanie językowe.................................................100 KROK 1. Wybór słów kluczowych...............................................100 KROK 2. Słowa kluczowe w nazwie domeny...............................105 KROK 3. Słowa kluczowe w znaczniku title ............................106 KROK 4. Słowa kluczowe w description metatag ...................109 KROK 5. Słowa kluczowe w keyword metatag .........................111 KROK 6. Słowa kluczowe w treści................................................113 KROK 7. Słowa kluczowe w nagłówkach......................................114 KROK 8. Tekst alternatywny dla obrazka....................................115 Pozycjonowanie architektoniczne......................................117 KROK 9. Mapa strony...................................................................117 KROK 10. Przyjazne adresy URL...................................................120 KROK 11. Inteligentne linki wewnętrzne......................................122 KROK 12. Graficzne linki wewnętrzne..........................................124 Pozycjonowanie reputacyjne.............................................126 KROK 13. Linki przychodzące.......................................................126 KROK 14. Po co są linki wychodzące?...........................................129 KROK 15. Pozwól się polubić........................................................130 KROK 16. Dodaj się do katalogów..................................................131 KROK 17. Czy jesteś świeży?..........................................................132 KROK 18. Serwis jak wino…..........................................................133 KROK 19. Obserwuj, analizuj, testuj.............................................133 CZĘŚĆ II..........................................................139 Popularność wśród ludzi...................................................140 - sukcesu: optin box ..............................147 ..........................................................141 ...........................................................145 KROK 20. E - mail marketing KROK 21. E - zine marketing KROK 22. Ostatni sekret e KROK 23. Broń automatyczna = autoresponder...........................152 KROK 24. Poleć znajomemu..........................................................154 KROK 25. Fora...............................................................................155 KROK 26. Blogi..............................................................................156 KROK 27. Serwisy społecznościowe..............................................159 CZĘŚĆ III.........................................................161 PRESS RELATIONS – relacje z prasą...............................162 KROK 28. Lista list.........................................................................162 KROK 29. Centrum prasowe..........................................................164 KROK 30. Press Release, czyli informacja prasowa.......................165 DODATEK........................................................167 Wzór informacji prasowej.................................................168 USPRAWNIJ SWÓJ SERWIS INTERNETOWY I ZWIELOKROTNIJ ZYSKI Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Funkcjonalność Dlaczego zasady przedstawione poniżej są tak ważne dla Two- jego biznesu w Internecie? 80 stron internetowych stosuje w gruncie rzeczy te same zasa- dy projektowania. Stanowią one STANDARD. Nieprzestrzeganie tych zasad oznacza ryzyko niezrozumienia i utratę klienta. Ustalanie własnych reguł gry na stronie jest BARIERĄ przed korzystaniem z niej. Użytkownik Internetu pragnie szybko za- spokoić swoje potrzeby i nie ma czasu ani ochoty przyswajać sobie nowych zasad. Jeżeli jednym kliknięciem myszy może przejść na prostszą w obsłudze stronę Twojej konkurencji, NA PEWNO to zrobi. Według Jakoba Nielsena, światowej rangi eksperta w dziedzi- nie webusability, funkcjonalność to cecha jakości związana z tym, jak coś jest łatwe w użyciu. Oznacza to, jak szybko użyt- kownik nauczy się z tego czegoś korzystać, jak efektywny jest podczas takiego używania, na ile jest to pozbawione błędów oraz jak bardzo użytkownicy lubią z tego czegoś korzystać.1 1 Nielsen J., Loranger H., Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, Gliwice 2007. 9 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność 3 argumenty za przestrzeganiem standardów: ➢ Klient intuicyjnie wie, jak poszczególne elementy działają i gdzie się znajdują. ➢ Wie, jak ich używać, by osiągnąć swój cel. ➢ Nie będzie marnował czasu ani nie będzie się stresował nieprzewidzianymi trudnościami. W konsekwencji: użytkownik będzie bardziej skłonny korzystać z Twojego serwisu, dokona więcej transakcji z Tobą i poleci Twój serwis znajomym, współpracownikom, przełożonym. Skąd to wiemy? Zgodnie z badaniami Norman Nielsen Group, prestiżowej jed- nostki badawczej, podwojenie webusabilty, czyli funkcjonalno- ści serwisu internetowego, prowadzi do: ➢ Średnio 87 wzrostu sprzedaży / stopy konwersji użytkowników na klientów; ➢ Średnio 96 wzrostu ruchu na stronie / liczby od- wiedzin; ➢ Średnio 223 wzrostu użycia pożądanych funkcji strony.2 2 Nielsen J., Berger J.M., Gilutz S., Usability Return on Investment (ROI), 3 Edition, NNG. 10 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Czy jest to dla Ciebie wystarczający powód, by zapoznać się z zasadami publikacji „Usprawnij swój serwis internetowy i zwielokrotnij zyski!”? Na kolejnych stronach znajdziesz 21 Kroków, które prowadzą do potężnego zwiększenia funkcjonalności Twojego serwisu in- ternetowego, czyli do wzrostu liczby klientów i zysków przez niego generowanych. Pamiętaj: usprawnianie funkcjonalności serwisu internetowe- go to proces ciągły. Stosując poniższe zasady, gwarantujesz so- bie stały rozwój i przewagę nad konkurencją. KROK 1. Pierwsze wrażenie, ostateczna decyzja Masz tylko jedną szansę zdobycia nowego klienta. Jest to pierw- sza wizyta użytkownika na Twojej stronie. Ona decyduje o tym, czy klient na niej pozostanie i będzie powracał, ale także przesą- dza o tym, że już nigdy na nią nie wróci. Zwróć uwagę, że statystycznie 60 3 pierwszych wejść na serwis internetowy odbywa się poprzez różne podstrony serwisu, nie tylko stronę główną. Najprawdopodobniej dotyczy to również Ciebie. 3 Nielsen J., Loranger H., op. cit. 11 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Nie możesz zakładać, że użytkownik odwiedzi Cię, przechodząc przez główne wejście – stronę główną. Pamiętaj, że może wejść do Ciebie „każdym oknem”, czyli przez każdą podstronę. Dlate- go też nie ma czegoś takiego jak „strona startowa”. Klienci star- tują z różnych stron. Jeżeli zaakceptowałeś powyższą prawdę, poniżej znajdziesz 3 elementy, które ZAWSZE muszą być widoczne na KAŻDEJ podstronie. ➢ Logo i motto przewodnie Twojej firmy w lewym górnym rogu na stronie głównej i każdej podstronie. ➢ Bezpośredni odnośnik do strony głównej ze wszystkich podstron. ➢ Wyszukiwarka w prawym górnym rogu obowiązkowo na stronie głównej i najlepiej na każdej podstronie (więcej o wyszukiwarkach w Kroku 9. „Wyszukiwarka wew- nętrzna”). Przykłady dobrego motta serwisu internetowego: ➢ Helion.pl: Informatyka w najlepszym wydaniu ➢ Wallpaper.com: Design Interiors Fashion Art Lifestyle ➢ Merlin.pl: Sklep z wyobraźnią Jak brzmi motto Twojej firmy, tłumaczące odwiedzającym, co proponujesz? 12 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. Oto przykład serwisu internetowego, na którym poprawnie za- stosowano wszystkie trzy elementy (logo i motto, odnośnik do strony głównej, wyszukiwarkę): www.wallpaper.com 13 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Powyższe elementy (logo i motto, odnośnik do strony głównej, wyszukiwarka) gwarantują użytkownikom intuicyjne odnale- zienie się na każdej podstronie, na której wylądowali. Widząc je, użytkownicy nie będą się czuli zagubieni w i tak przecież no- wym dla nich miejscu. Jeżeli użytkownik wszedł na Twoją stronę, od tego momentu masz 30 sekund na przekazanie mu trzech ważnych informacji. Dlaczego tylko 30 sekund? Właśnie tyle czasu człowiek średnio poświęca na zrozumienie, na jakiej stronie się znalazł. 3 cele w 30 sekund: ➢ Uzyskanie informacji, na jaką stronę przybył. ➢ Ustalenie, jakie korzyści oferuje strona. ➢ Rozpoznanie możliwości wyboru i odnalezienia interesują- cych części serwisu. Skoro 60 wejść ma miejsce przez podstrony, to nadal około 40 przypada na stronę główną. Pamiętaj: „strona „główna”, nie strona „wejściowa” ani „startowa”. Oprócz powyższych zadań, jakie musi spełniać strona główna, jest jeszcze jeden strategiczny aspekt wyróżniający ją od pozo- stałych podstron. 14 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Strategiczny cel strony głównej: ➢ Skuteczne kierowanie klientów w interesujące ich rejony Twojego serwisu. ➢ Im bardziej komunikatywna jest Twoja strona główna, tym większe tworzysz szanse, że użytkownik odnajdzie to, co go interesuje i zdecyduje się, żeby wejść głębiej, czyli na pod- strony. ➢ Dlatego też tak ważna jest architektura menu, o której się dowiesz w następnym kroku. KROK 2. Architektura nawigacji To, jak zaprojektujemy nawigację po serwisie, ma być dla użyt- kowników proste w obsłudze. W przeciwnym wypadku bez skrupułów opuszczą oni Twój serwis internetowy. Jaki projekt jest najlepszy? Mamy dwa podstawowe rozwiąza- nia do wyboru: ➢ Menu nawigacyjne górne poziome ➢ Menu nawigacyjne lewe pionowe Górne poziome menu stosujemy, gdy posiadamy ograniczoną ilość kategorii, której nie zamierzamy powiększać. Maksymal- na ilość ikon to 10. 15 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Jeżeli natomiast ilość oferowanych kategorii produk- tów / usług czy informacji jest większa albo będzie wzrastać, najlepszym rozwiązaniem jest menu pionowe. Pozostaje jednak pytanie: z lewej czy z prawej strony? Zapamiętaj: funkcjonalny serwis to taki, który jest intuicyjny i pokrywa się z naturalnymi skłonnościami użytkowników. Skoro człowiek czyta od lewej strony do prawej, jego wzrok w sposób naturalny ląduje z lewej strony strony. Zatem menu powinno być umieszczone po lewej stronie. Obecnie popularną metodą badań zachowań użytkowników sieci jest tzw. eye-tracking, czyli śledzenie wzroku. Badania, m.in. prowadzone przez światowego lidera funkcjo- nalności, Norman Nielsen Group, pokazują, że wędrówka ocza- mi po stronie internetowej ma kształt litery F. Co to znaczy? Użytkownik strony internetowej ogarnia wzrokiem logo, nagłó- wek, pierwsze kilka linii tekstu i dalej skanuje stronę wzdłuż le- wego marginesu pionowo w dół. Na rysunkach zwróć uwagę, jak mały stopień uwagi zostaje po- święcony prawej stronie ekranu. Dlatego też zasadne jest umieszczenie poziomej belki menu lub menu wzdłuż lewego marginesu. 16 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność www.useit.com 17 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność www.top10tastes.com 18 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Jakie menu jest najlepsze dla Twoje- go serwisu? PIONOWE POZIOME KROK 3. Podróż po Twojej stronie W poruszaniu się po stronie Twojej firmy obowiązuje Zasada 3S: Nawigacja ma być: ➢ Statyczna ➢ Spójna ➢ Samoobsługowa Statyczność oznacza, że: ➢ Logo i menu nawigacyjne są widoczne zawsze w tym sa- mym miejscu. ➢ Menu nawigacyjne nie wymaga najeżdżania kursorem my- szy ani żadnej innej czynności, aby je zobaczyć. ➢ Ani logo, ani menu nawigacyjne nie poruszają się, nie prze- wijają, nie mrugają, nie migają ani nie są animowane w ża- den inny sposób. Spójność oznacza, że: ➢ Menu nawigacyjne jest dostępne na górnym poziomym pa- sku LUB na lewym pionowym pasku. 19 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność ➢ Menu nawigacyjne nie jest zdublowane w kilku miejscach. ➢ Po najechaniu na menu nawigacyjne kursorem menu nie zakrywa istotnych treści ani innego menu. www.merlin.pl Samoobsługowość oznacza, że: ➢ Wszystkie elementy nawigacyjne opisane są w sposób maksymalnie zrozumiały, prosty i opisowy. ➢ Użytkownik nie traci czasu na poszukiwanie pomocy poza serwisem internetowym, tzn. u obsługi telefonicznej, infor- matyka, kaligrafa, językoznawcy. 20 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Funkcjonalność Najlepszą strategią dla Twojej firmy w sieci jest upewnienie się, że nazwy elementów nawigacyjnych jasno opisują, co się pod nimi kryje. Przykład błędnych nazw Przykład poprawnych nazw Poznaj nas Dla ciebie Napisz do nas O nas Zaloguj Kontakt Zastosuj Wyślij formularz Pamiętaj: użytkownik prędzej opuści Twój serwis, niż będzie tracił czas na szukanie pomocy na zewnątrz serwisu. Czy Twój serwis przestrzega zasady 3S? TAK NIE 21 JAK ZDOBYĆ POPULARNOŚĆ I ZJEDNAĆ SOBIE WYSZUKIWARKI? Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe Pozycjonowanie językowe KROK 1. Wybór słów kluczowych Warto, abyś na chwilę zatrzymał się i skrupulatnie przemyślał ten krok. Wybrane w tym kroku słowa kluczowe umieścisz w 10 strategicznych miejscach w celu skutecznego spozycjono- wania Twojego serwisu internetowego. Dlatego też nie warto się spieszyć. Od tego kroku zależy 10 następnych. Jak wybrać słowa kluczowe, które przyciągną tłumy do Twojej strony? Wybierz je zgodnie z następującymi zasadami: ➢ Wypisz wszystkie słowa, jakie kojarzą Ci się z propozycją prezentowaną na Twojej stronie. Posłużę się przykładem serwisu oferującego rezerwację stolika w najlepszych restauracjach w Warszawie. Słowa kojarzące się z treścią serwisu to np.: restauracje, kuchnia, luksusowy, Warszawa, kuchnia fran- cuska, kuchnia międzynarodowa, sushi, kuchnia włoska, 23 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe najlepsze restauracje, rezerwacja stolika, e-rezerwacja, za- rezerwuj, obiady, lunche, spaghetti, kolacja we dwoje etc. Oto miejsce na Twoje skojarzenia z Twoim serwisem: .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. Wybierz 10 najbardziej trafnych słów z powyższej listy ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ..................................................................................... ➢ Sprawdź, jak często są wpisywane te słowa w wyszukiwarce Google, synonimy tego słowa i wszelkie dodatkowe skoja- rzenia. Narzędzie: Google AdWords 24 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal ➢ Następnie porównaj popularność badanych słów kluczo- wych w interesującym Cię regionie. Narzędzie: Google Trends 25 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe http://www.google.com/trends ➢ Teraz zbuduj 2-4-słowną frazę słów kluczowych, bazując na informacjach uzyskanych w dwóch powyższych krokach. 26 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe Przepis na udaną frazę słów kluczowych to wczucie się w użyt- kownika i zbudowanie fraz, którymi opisuje on swój pro- blem. Na przykład: kupię nieruchomości komercyjne Gdańsk restauracje sushi Stare Miasto Kraków ➢ Po ostatecznym wyborze swojej najważniejszej frazy słów kluczowych zbadaj jej trend popularności. Narzędzie: Google Insights http://www.google.com/insights/search 27 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe ➢ Główny motyw słów kluczowych: .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. ➢ Stwórz klika kombinacji słów kluczowych według wzoru: słowo kluczowe + główny motyw + słowo kluczowe .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. Gdy już opracujesz skuteczne frazy słów kluczowych, w następ- nych krokach dowiesz się, gdzie i kiedy je stosować, aby uzy- skać maksymalny efekt. KROK 2. Słowa kluczowe w nazwie domeny Oczywiście ten krok tyczy się tylko tych serwisów, które dopie- ro powstają i przez to dają możliwość wybrania nazwy domeny. 28 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe Najlepsze nazwy domen to takie, które zawierają frazę bądź wybrane słowo kluczowe. Są to tzw. nazwy opisowe. Wysyłają one jasny komunikat, jaki jest ich profil, zanim się je odwiedzi, np: luksusowenieruchomosci.com e-restauracje.pl pierscionkizareczynowe.pl Jeżeli jednak posiadasz już nazwę domeny, nadal masz możli- wość wykorzystania słów kluczowych na 9 innych sposobów. KROK 3. Słowa kluczowe w znaczniku title Co to jest znacznik title ? Znacznik title jest to tytuł strony. Tytuł określa zawartość strony. Jednocześnie jest to skuteczne narzędzie pozycjonowa- nia, ponieważ jest to pierwsza przynęta dla botów wyszukiwa- rek. Bot wyszukiwarek najłatwiej rozpoznaje znacznik title i traktuje go jako jeden z najważniejszych elementów branych pod uwagę w indeksowaniu strony. 29 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe Poprawnie skonstruowany tytuł strony może ją niemal auto- matycznie wynieść na szczyty wyników wyszukiwania. Jak skonstruować skuteczny znacznik title ? ➢ title 10-60 znaków /title , czyli treść czytana przez boty to pierwsze 60 znaków. ➢ Na początku umieść nazwę swojego serwisu. ➢ Od razu po nazwie użyj głównego motywu słów klu- czowych. Znacznik title jest widoczny w dwóch miejscach: w tytule okna przeglądarki (zobacz rysunek) i jako nazwa Twojego ser- wisu na liście wyników wyszukiwania (zobacz rysunek poniżej). 30 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe 31 Strategie wygrywania w sieci— darmowy fragment — Złote Myśli Pozycjonowanie językowe Poniżej napisz swój doskonały znacznik title : .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. .............................................................................................. 32
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Niezawodne strategie wygrywania w sieci
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: