Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00572 008584 20664739 na godz. na dobę w sumie

kategoria: ebooki >> naukowe i akademickie
>>

NOWOŚCI dodane od twojej poprzedniej wizyty: +56
Seria „Egzystencja i literatura” z Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego o 55% taniej
2020-11-17
Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką - ebook/pdf
Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką - ebook/pdf
Dagmara Głuszek-Szafraniec-18%
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Hiszpania to niezwykle fascynujący tygiel kultur i języków, choć z perspektywy państwa unitarnego nie do końca zdajemy sobie sprawę z tej różnorodności. Hasłem, które wskazuje jednak na pewien stopień odstępstw od stereotypowego postrzegania, jest stwierdzenie „Espana es diferente” (Hiszpania jest inna). Związany jest z nim mit dwóch Hiszpanii, o różnych obliczach: tradycyjnym i postępowym...

2020-10-27
Rzeczywistość (nie)opisana. Życie teatru na łamach prasy branżowej w latach 1983-1989 - ebook/pdf
Rzeczywistość (nie)opisana. Życie teatru na łamach prasy branżowej w latach 1983-1989 - ebook/pdf
Joanna Królikowska-15%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Jest to wartościowa poznawczo i oparta na rzetelnych rozpoznaniach źródłowych rozprawa, która w zdyscyplinowany (pod względem formalnym i metodologicznym) sposób przedstawia wizje życia teatralnego kreowane przez trzy czasopisma branżowe ukazujące się w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia.

Nadal brakuje opracowań dotyczących dziejów krytyki teatralnej w ostatnich latach trwania PRL...

2020-10-22
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji - ebook/epub
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji - ebook/epub
Renata Piasecka–Strzelec-34%
Wydawnictwo UNIVERSITAS

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.

W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji)...

Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - ebook/epub
Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - ebook/epub
Stanisław Jędrzejewski-20%
Poltext

„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę...

2020-09-30
Nowe media w PRL - ebook/pdf
Nowe media w PRL - ebook/pdf
Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko-19%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Polska Rzeczpospolita Ludowa niosła na swoich sztandarach hasła postępu. Czy udało się je realizować w czasach niespotykanego wcześniej rozwoju technik komunikacyjnych i narodzin nowych mediów, gdy polska gospodarka tonęła w kryzysie, a ustrój polityczny chylił się ku upadkowi?

Autorzy opisują wczesną historię kulturową magnetowidów, mikrokomputerów i telewizji satelitarnej w Polsce...

2020-09-19
Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka - ebook/pdf
Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka - ebook/pdf
red. Emilia Bańczyk (Kałuzińska), red. Natalia Moćko-22%
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Wieloautorska monografia pt. Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka wpisuje się w nurt nowoczesnych badań transdyscyplinarnych. Publikacja podejmuje niezwykle aktualne i bardzo szerokie zagadnienie wpływu mediów na sposób myślenia i język dzieci. Podstawowym założeniem zbioru, widocznym we wszystkich zgromadzonych w publikacji tekstach, jest uznanie, że obecność mediów w życiu dziecka znacząco wpływa na jego sposób postrzegania...

2020-09-15
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne - ebook/pdf
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne - ebook/pdf
red. Monika Kornacka-Grzonka, red. Marek Mazur-15%
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą głównie problematyki komunikowania wyborczego w warunkach rywalizacji samorządowej, polityki informacyjnej samorządów oraz aktywności mediów lokalno-regionalnych. Autorzy kładą nacisk na empirię...

2020-04-14
Język w prasie. Antologia - ebook/pdf
Język w prasie. Antologia - ebook/pdf
-50%
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Małgorzata Kita, profesor doktor habilitowana, pracuje w Katedrze Międzynarodowych Studiów Polskich Uniwersytetu Śląskiego.

 

Zainteresowania badawcze: współczesna polszczyzna (zwłaszcza język mediów, język prywatny i potoczny, grzeczność językowa), genologia językoznawcza (wywiad prasowy), komunikacja werbalna, stylistyka językoznawcza, glottodydaktyka. Organizatorka cyklu konferencji internetowych poświęconych rozmowie...

2020-03-03
Medialne oblicza sportu - ebook/pdf
Medialne oblicza sportu - ebook/pdf
-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Sport jako zjawisko kulturowe stał się w ostatnich latach przedmiotem pogłębionej refleksji naukowej. Będąc niegdyś wyłącznie obiektem fascynacji kibiców, ze względu na powszechność, popularność i siłę społecznego oddziaływania skupia dziś uwagę badaczy naukowych, funkcjonując jako ważny składnik dyskursu medialnego. Ponieważ obraz poszczególnych dyscyplin kreowany jest w sposób zapośredniczony...

Infografika w prasie i Internecie - ebook/pdf
Infografika w prasie i Internecie - ebook/pdf
-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m...

2020-02-22
Wprowadzenie do groznawstwa - ebook/pdf
Wprowadzenie do groznawstwa - ebook/pdf
-16%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Publikacja stanowi pierwszy na polskim rynku podręcznik o charakterze wprowadzenia do groznawstwa. Składa się z dwóch części. Pierwsza jest prezentacją wybranych, najważniejszych kategorii analitycznych groznawstwa z perspektywy specyfiki obszaru gier i jego odrębności od innych form medialnych. Druga zawiera przykłady praktycznego wykorzystania omawianych wcześniej kategorii, a także analizy konkretnych gier lub ich gatunków...

Dyskursywny obraz Łodzi w mediach - ebook/pdf
Dyskursywny obraz Łodzi w mediach - ebook/pdf
-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Publikacja zawiera odpowiedź na pytanie, czy media wzmacniają i/lub wyciszają stereotypy o Łodzi. Przystępując do badania, określono następujące problemy poznawcze: co pisze się o Łodzi, jak się pisze oraz czy to, jak się pisze, podlega refleksji samych dziennikarzy, a zatem, czy możliwe jest zbadanie metadyskursu. Już na etapie wyboru tematu czy selekcji materiału dziennikarz dokonuje subiektywnego przedstawienia wybranych elementów...

2020-02-02
Fundamenty zawodu dziennikarza - ebook/pdf
Fundamenty zawodu dziennikarza - ebook/pdf
Praca zbiorowa
Wydawnictwo Naukowe Silva RERUM

Znakomici prawnicy i medioznawcy: Ksenia Kakareko, Jacek Sobczak, Tadeusz Kononiuk – autorzy książki pt. Fundamenty zawodu dziennikarza nie tylko wskazują w swej pracy na korzenie dziennikarstwa, ale porządkują wiedzę o nim, mówią o jego współczesnej kondycji. Powiedzieć o tej książce, że jest interesująca i potrzebna dla dziennikarzy oraz studentów dziennikarstwa to za mało. To prawdziwa BIBLIA – w najlepszym tego słowa znaczeniu...

2019-12-10
Kreatywność językowa w przekazach internetowych - ebook/pdf
Kreatywność językowa w przekazach internetowych - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie...

2019-08-09
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej - ebook/pdf
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe)...

2019-03-29
Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania - ebook/pdf
Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania - ebook/pdf
Anna Barańska-Szmitko-27%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Jaki efekt wizerunkowy można osiągnąć za pomocą jakich działań werbalnych? Odpowiedź na to kluczowe w prezentowanej książce pytanie sformułowano na podstawie badań, w ramach których ponad pół tysiąca respondentów czytało teksty czterech różniących się w opiniach felietonistów (Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy, Szymona Hołowni), a następnie określało ich cechy wizerunkowe oraz wypisywało te fragmenty...

2019-03-18
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej - ebook/pdf
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej - ebook/pdf
Anna Barańska-Szmitko-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji...

2019-03-15
Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce - ebook/epub
Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce - ebook/epub
Dominika Narożna-25%
Wydawnictwo Naukowe Silva RERUM

Z recenzji:

Praca zawiera wartościowe elementy poznawcze i nosi nową jakość w dziedzinie roli rzecznika prasowego w systemie społecznym. Jest bez wątpienia oryginalnym, nowatorskim dziełem, osadzonym w dobrej znajomości bogatej literatury przedmiotu.
Prof. Henryk Mruk

Na zawartość publikacji dr Dominiki Narożnej składają się interesujące rozważania nad współczesnymi uwarunkowaniami roli i funkcji rzecznika prasowego...

2018-10-11
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 1: Problemy teoretyczno-praktyczne - ebook/pdf
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 1: Problemy teoretyczno-praktyczne - ebook/pdf
red. Stanisław Michalczyk, Katarzyna Brzoza-5%
Uniwersytet Śląski

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania otwierające niniejszy tom obejmują ustalenia teoretyczne w obszarze komunikowania lokalnego. Kolejne artykuły prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą wielu elementów procesu komunikowania lokalno-regionalnego tj. zawartości przekazu medialnego...

2018-07-29
Reklama. Krótkie Wprowadzenie 15 - ebook/pdf
Reklama. Krótkie Wprowadzenie 15 - ebook/pdf
Winston Fletcher-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

> KRÓTKIE WPROWADZENIE

- książki, które zmieniają sposób myślenia!

Reklama to ważny element współczesnej komunikacji. Co decyduje o tym, że kampania reklamowa jest skuteczna? Jak działają agencje reklamowe? Czy przekaz reklamowy powinien być etyczny?

*

Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata...

2018-05-27
Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu - ebook/pdf
Kawa czy herbata? Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu - ebook/pdf
Ewelina Tyc-14%
Uniwersytet Śląski

Rozprawa prezentuje szczegółową analizę pierwszego ogólnopolskiego programu śniadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany był na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieścia jeden lat. Był to okres dużych zmian nie tylko w polskiej telewizji, lecz także w ogóle w mediach masowych.

„Telewizja na śniadanie”, bo taka idea przyświeca porannym pasmom, jest w Polsce chętnie oglądana...

2018-05-26
Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze - ebook/pdf
Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze - ebook/pdf
Henry W. Jenkins, Sam Ford, Joshua Green
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

 

„Co się nie rozprzestrzenia – umiera” – tak ideę rozprzestrzenialnych mediów ujmują autorzy książki. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonują media, Henry Jenkins, Sam Ford i Joshua Green mówią o dzisiejszych możliwościach rozpowszechniania idei oraz o tym, jak wpływa to na życie społeczno-kulturowe, biznes, politykę, a także na nasze codzienne funkcjonowanie. Odwołując się do licznych przykładów...

Życie w krzemowej klatce. Sztuka nowych mediów jako krytyczna analiza praktyk cyfrowego nadzoru - ebook/pdf
Życie w krzemowej klatce. Sztuka nowych mediów jako krytyczna analiza praktyk cyfrowego nadzoru - ebook/pdf
Maciej Ożóg
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

 

W publikacji czytelnik znajdzie analizę sztuki nowych mediów jako dyskursu krytycznego wobec technik i ideologii cyfrowego nadzoru. Autor w tym kontekście prezentuje strategie artystyczne: od wczesnych przykładów net artu po prace prezentowane podczas ostatnich edycji festiwali sztuki nowych mediów. Zagadnienie upowszechniających się technologii śledzenia i nadzoru w świecie funkcjonalnie zależnym od mechanizmów komunikacji sieciowej...

2018-05-08
Nowe media, technologie i trendy w edukacji - ebook/epub
Nowe media, technologie i trendy w edukacji - ebook/epub
Frania Monika
Oficyna Wydawnicza IMPULS

Czy edukacja – jej istota, cele, proces – wymaga dzisiaj redefinicji? Czy jesteśmy świadkami kolejnych etapów ewolucji, czy też można mówić o bardziej gwałtownych zmianach rewolucyjnych? Czy, myśląc o edukacji, trzeba pójść za głosami, że system wymaga zrównania z ziemią i wybudowania wszystkiego na nowo, albo za tymi, że trzeba trwać przy tradycyjnym modelu, bo tylko on jest naprawdę wartościowy...












2018-04-05
Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2.0 w procesie komunikacji wykładowcy – studenci - ebook/pdf
Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2.0 w procesie komunikacji wykładowcy – studenci - ebook/pdf
Małgorzata Koszembar-Wiklik, Marek Krannich-19%
Wyższa Szkoła Humanitas

Niniejsza monografia podejmuje próbę wskazania zależności między kulturą
organizacyjną a wykorzystywanymi narzędziami komunikacji w układzie odniesień
wzajemnych zarówno wykładowców, jak i studentów. Główną osią zainteresowania
uczynili autorzy postrzeganą i preferowaną kulturę organizacyjną uczelni oraz deklarowane
sposoby komunikacji.

2018-03-24
Oblicza propagandy PRL część II - ebook/epub
Oblicza propagandy PRL część II - ebook/epub
Tomasz Leszkowicz-20%
Histmag

Propaganda stanowiła w PRL codzienność, otaczając mieszkańców Polski Ludowej siecią sloganów, obrazów i opowieści. Tomasz Leszkowicz, autor e-booka „Oblicza propagandy PRL”, w drugiej części swojej publikacji pokazuje kolejne pola, na które wdarli się propagandyści z Komitetu Centralnego PZPR.

 

O komunistycznym aparacie bezpieczeństwa mówi się, że był „mieczem i tarczą” systemu – bronił rządów monopartii przed...

2018-03-22
Język - narzędzie kultury - ebook/epub
Język - narzędzie kultury - ebook/epub
Daniel Everett
Copernicus Center Press

Jak powstał język? Jak to się dzieje, że przyswaja go każdy człowiek? Skąd wzięło się tyle podobieństw między językami, skoro każdy z nich powstał na potrzeby innej kultury?

Od lat panuje przekonanie, że język jest zakodowany w naszych genach i że istnieje w każdym z nas jako wrodzony i instynktowny byt. Daniel Everett otwarcie kontestuje ten pogląd, dowodząc, że język to narzędzie wynalezione przez człowieka...

2018-03-13
Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe - ebook/pdf
Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe - ebook/pdf
Barbara Orzeł
Uniwersytet Śląski

Książka Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe skierowana jest do wszystkich użytkowników nowych mediów. Stanowi przewodnik po kulturowych fundamentach zagadnień związanych z informatyką, kreacją programów komputerowych oraz szeroko pojętym nowomedialnym biznesem. Opisuje najważniejsze pojęcia związane z aplikacjami mobilnymi: algorytmem, interfejsem, personalizacją oraz kreacją nowych zachowań komunikacyjnych...

2017-10-03
Problemy mediów i komunikacji społecznej – uwarunkowania polskie i ukraińskie - ebook/pdf
Problemy mediów i komunikacji społecznej – uwarunkowania polskie i ukraińskie - ebook/pdf
Prof. nadzw. dr hab. Sławomir Gawroński, dr Iwona Leonowicz-Bukała
Naukowe Wydawnictwo IVG

Historia współpracy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z Ukrainą sięga już kilkunastu lat. Dziś trudno odtworzyć ją w szczegółach – pamięć ludzi, którzy ją inicjowali nie jest niezawodna – ale faktem jest, że pierwsza umowa jaką rzeszowska uczelnia podpisała z ukraińską szkołą wyższą datowana jest na rok 1998. Najbardziej widocznym przejawem transgranicznej współpracy WSIiZ z Ukrainą są ukraińscy...

2017-10-01
Świat zza mgły. Kino polskie w  pierwszym okresie przemysłowym  (1911/1912 - 1920/1921). Tom I: Sensacyjna nowość. Sezon 1911/1912 - ebook/pdf
Świat zza mgły. Kino polskie w pierwszym okresie przemysłowym (1911/1912 - 1920/1921). Tom I: Sensacyjna nowość. Sezon 1911/1912 - ebook/pdf
Jacek Cybusz
E-bookowo

„Świat zza mgły” (jak znany polski wynalazca w dziedzinie kinematografii, Kazimierz Prószyński, poetycko określił obrazy filmowe) – to tytuł wielkiego, zaplanowanego na dziesięć tomów projektu Jacka Cybusza, który postanowił uporządkować w układzie ściśle chronologicznym dotychczasową, dosyć chaotyczną wizję historiograficzną kina polskiego w „pierwszym okresie przemysłowym” (jak wybitny szwedzki badacz dziejów...

Pokaż więcej...