Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00557 008667 20665130 na godz. na dobę w sumie

Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich - ebook/pdf

Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich  - ebook/pdf
Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich - ebook/pdf
Bogdan Greg&or, Magdalena Kalińska-Kula
Uniwersytetu Łódzkiego
Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej trwałej przewagi konkurencyjnej. W książce opisano rolę informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Wyjaśniono istotę informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji potrzeby informacyjne - decyzje marketingowe. Zebrano wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych, dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw. Zawarto ocenę wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące negocjacji biznesowych. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami (głównie marketingiem). Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów ekonomii i zarządzania.
Wszystkie kategorie Tylko biznes Tylko pozostałe kategorie
Książki podobne do wybranej publikacji
Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich - ebook/pdf
Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich - ebook/pdf
Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej trwałej przewagi...
Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie - ebook/pdf
Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie - ebook/pdf
Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Monografia dotyczy roli informacji oraz wiedzy rynkowej i marketingowej w zarządzaniu organizacją. Cechą współczesnego otoczenia biznesu jest niepewność i złożoność, a przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wzrost ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej, muszą posiadać sprawny system pozyskiwania informacji i przekształcania ich w wiedzę. Funkcję wspierającą procesy zarządcze w organizacji pełni m...

Badania marketingowe w małej firmie - książka
Badania marketingowe w małej firmie - książka
Don Doman, Dell Dennison, Margaret Doman
Onepress

Poznaj skuteczne techniki planowania rozwoju firmy

  • Wybierz odpowiednią porę na badania marketingowe
  • Zaplanuj przebieg badań
  • Przeanalizuj wyniki i zaplanuj dalsze działania

Badania marketingowe są kluczowym elementem działania firmy, która chce znać oczekiwania klientów oraz bieżącą sytuację na rynku. Dostarczają informacji niezbędnych do wprowadzenia na rynek nowego produktu...

Pracownicy o pracodawcach - ebook/pdf
Pracownicy o pracodawcach - ebook/pdf
Praca zbiorowa
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Publikacja prezentuje wyniki projektu badawczego powstałego z przekonania zespołu badaczy z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o konieczności spojrzenia na społeczną odpowiedzialność biznesu z perspektywy relacji pracodawców z pracownikami. Wydaje się być ona papierkiem lakmusowym, który pokazuje, na ile przedsiębiorca identyfikuje się z wartościami kojarzonymi ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i decyduje...

Zarządzanie informacją na rynku globalnym Teoria i praktyka - ebook/pdf
Zarządzanie informacją na rynku globalnym Teoria i praktyka - ebook/pdf
Zbigniew Malara, Jerzy Rzęchowski
C. H. Beck

Nadmiar informacji oraz wynikający stąd chaos informacyjny wymagają wprowadzania w organizacjach odpowiednich systemów zarządzania informacją i wiążą się z przymusem odpowiedniego jej poszukiwania, gromadzenia, przechowywania, udostępniania i wykorzystywania. Wymóg ten nabiera istotnego znaczenia z uwagi na rosnącą rolę informacji rynkowej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw...

Psychologia konsumenta - ebook/epub
Psychologia konsumenta - ebook/epub
Dominika Maison, Katarzyna Stasiuk
Wydawnictwo Naukowe PWN
Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorki książki. Wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji...
Wykorzystanie podejścia memoriałowego i kasowego w ocenie operacyjnego bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstw sektora TSL - ebook/pdf
Wykorzystanie podejścia memoriałowego i kasowego w ocenie operacyjnego bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstw sektora TSL - ebook/pdf
Lidia Karbownik
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
 W monografii przedstawiona została autorska koncepcja dwuwymiarowej oceny operacyjnego bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa oraz wyniki oryginalnych i zarazem pierwszych obszernych rezultatów analiz nad oceną tego zjawiska wśród spółek sektora TSL (Transport, Spedycja, Logistyka). Ocena ta nie ogranicza się tylko do wykorzystania w niej podejścia memoriałowego, lecz zawiera również rezultaty analizy „kasowych” wyników finansowej...


Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku - ebook/pdf
Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku - ebook/pdf
Katarzyna M. Staszyńska
Wolters Kluwer

W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy metodologicznej, która przygotowuje Czytelnika do fachowego wykorzystania wyników badań konsumenckich.

W publikacji przedstawiono m.in.:

  • przegląd rodzajów badań konsumenckich...









Zachowania rynkowe mikro- małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Diagnoza analiza scenariusze rozwoju - ebook/pdf
Zachowania rynkowe mikro- małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Diagnoza analiza scenariusze rozwoju - ebook/pdf
Izabella Steinerowska-Streb
C. H. Beck

W publikacji zgromadzono bogaty materiał empiryczny, który dostarcza informacji na temat podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Rezultaty zaprezentowanych badań prowadzą do konkluzji, że można wyróżnić dwa odmienne rodzaje tych zachowań: inercyjne i kongruentne. Wyróżnikami książki są:

  • kompleksowe, dyskursywne spojrzenie na problematykę zachowań rynkowych...



Wartość rynkowa, struktura kapitału i efektywność przedsiębiorstwa - ebook/pdf
Wartość rynkowa, struktura kapitału i efektywność przedsiębiorstwa - ebook/pdf
Natasza Duraj
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Zasadniczym celem książki jest przedstawienie teoretyczno-empirycznych wyników badań naukowych prowadzonych nad szeroko rozumianymi problemami kształtowania wyników finansowych, wartości rynkowej, struktury kapitału i efektywności przedsiębiorstwa. Problemy te zaliczyć należy do kwestii o kluczowym znaczeniu nie tylko dla samych przedsiębiorstw, lecz także gospodarki i społeczeństwa...

Finansowanie innowacji w polskich firmach rodzinnych - ebook/pdf
Finansowanie innowacji w polskich firmach rodzinnych - ebook/pdf
Alicja Winnicka-Popczyk
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

We współczesnej globalnej gospodarce rynkowej, w coraz większym stopniu opartej na wiedzy, przyjęcie innowacyjnego modelu biznesu najczęściej okazuje się głównym warunkiem przetrwania i rozwoju efektywnie funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Monografia stanowi pierwszą w Polsce próbę pogłębionego zbadania uwarunkowań finansowania innowacji w firmach rodzinnych. W części teoretycznej autorka prezentuje znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych...

Badania marketingowe - ebook/epub
Badania marketingowe - ebook/epub
Krystyna Mazurek-Łopacińska
Wydawnictwo Naukowe PWN
Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka. W nowej publikacji przedstawiony jest cały proces badawczy oraz metody i techniki badań marketingowych dostosowanych do charakteru aktualnych problemów decyzyjnych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają użyteczność badań marketingowych w prognozowaniu...
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja - ebook/pdf
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja - ebook/pdf
Wojciech Grzegorczyk
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy działania oraz uwarunkowania, etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzględniające...

Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności - ebook/pdf
Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności - ebook/pdf
Andrzej Sznajder
Wolters Kluwer

Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowadzonych przez autorów w dużych polskich...








Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw - ebook/pdf
Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw - ebook/pdf
Anna Adamik
C. H. Beck

Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych...

Efektywność ekonomiczna procesów restrukturyzacji przedsiębiorstw przemysłowych - ebook/epub
Efektywność ekonomiczna procesów restrukturyzacji przedsiębiorstw przemysłowych - ebook/epub
Stanisław Podczarski
Wydawnictwo Naukowe PWN
Radykalna poprawa efektywności gospodarowania winna za cel strategiczny uznać przekształcenia własnościowe, a zwłaszcza prywatyzację otoczenia, a następnie poddać te przekształcenia silnej konkurencji. (). Przygotowana przez Ministerstwo Skarbu Państwa w 2003 r. ustawa budżetowa (rozdz. VIII Kierunki prywatyzacji) określiła cele prywatyzacji (). W kontekście wymogów i szukania nowych możliwości wzrostu konkurencyjności względnie...
Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - ebook/pdf
Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - ebook/pdf
Wojciech Grzegorczyk, Kamila Szymańska
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych...

Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane - książka
Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane - książka
Don Doman, Dell Dennison, Margaret Doman
Onepress
Sztab doradców ds. badań i analiz:
  • pomoże Ci wybrać odpowiedni moment na badania marketingowe
  • zaplanuje dla Ciebie przebieg badań
  • skonstruuje kwestionariusz i dobierze odpowiedni rodzaj pytań
  • wyjaśni wszystkie dane demograficzne i socjodemograficzne
  • przeanalizuje wyniki i zaplanuje dalsze działania

Genialnie zarządzana mała firma!

Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
Prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania...






Dojrzałość procesowa a wyniki organizacji - ebook/pdf
Dojrzałość procesowa a wyniki organizacji - ebook/pdf
T. Bartosz Kalinowski
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Publikacja zawiera kompleksowe omówienie koncepcji dojrzałości procesowej oraz jej wpływu na najistotniejszy rezultat funkcjonowania każdej organizacji – wyniki finansowe i pozafinansowe. Warstwę teoretyczną książki ilustrują propozycje modeli oceny dojrzałości procesowej i pomiaru wyników organizacji, a także wyniki badań wtórnych - obejmujących systematyczne przeglądy literatury...

Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw - ebook/pdf
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw - ebook/pdf
Michał Adam Leśniewski
Difin

Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany...



Modele biznesu przedsiębiorstw. Analiza i raportowanie - ebook/pdf
Modele biznesu przedsiębiorstw. Analiza i raportowanie - ebook/pdf
Jan Michalak
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem. Niniejsza publikacja - jako jedna z pierwszych w polskim piśmiennictwie - jest poświęcona kompleksowej analizie modeli...


Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw - ebook/epub
Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw - ebook/epub
Kazimierz Zieliński
Wydawnictwo Naukowe PWN
Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej...
Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw - ebook/pdf
Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw - ebook/pdf
Dariusz M. Trzmielak, Małgorzata Grzegorczyk, Bogdan Gregor
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Rozwój innowacyjnej gospodarki zależy od umiejętności korzystania z osiągnięć nauki i możliwości ich dystrybucji. Książka wpisuje się w niezwykle istotną dyskusję dotyczącą poprawy innowacyjności polskiej gospodarki poprzez udoskonalenie współpracy pomiędzy sektorem nauki i biznesu. Autorzy diagnozują sytuację polskich uczelni w zakresie komercjalizacji wyników badań oraz współpracy z biznesem...

Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem - ebook/pdf
Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem - ebook/pdf
Natasza Duraj, Aleksandra Pieloch-Babiarz
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Monografia dotyczy kluczowych problemów związanych zarówno z rozwojem przedsiębiorczości, jak również strategiami i metodami wykorzystywanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zawarto w niej wyniki badań autorów z różnych ośrodków naukowych, które odnoszą się do analizy wielu czynników wpływających na kreowanie przedsiębiorczości, a także diagnozy strategii i metod stosowanych w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami...
Konkurencja w sektorze bankowym. Teoria i wyniki empiryczne - ebook/pdf
Konkurencja w sektorze bankowym. Teoria i wyniki empiryczne - ebook/pdf
Małgorzata Pawłowska
C. H. Beck

Celem książki, przez analogię do teorii przedsiębiorstw, jest zaprezentowanie modeli teoretycznych, służących do badań konkurencji w sektorze bankowym, jak również modeli empirycznych uwzględniających szczególną rolę banków w gospodarce. Oprócz szeroko opisanych modeli zaczerpniętych z teorii konkurencji przedsiębiorstwa bankowego (the Industrial Organization Approach to Banking) oraz wyników badań własnych z zastosowaniem tych...

Internacjonalizacja przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej - ujęcie marketingowe - ebook/pdf
Internacjonalizacja przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej - ujęcie marketingowe - ebook/pdf
Marcin Komor
C. H. Beck

W książce podjęto problematykę internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej. Istotne wydają się zwłaszcza rozważania nad działaniami marketingowymi dotyczącymi umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw. W pracy zastosowano zarówno metody jakościowe, jak i ilościowe. Opierając się na wynikach oryginalnych badań empirycznych zidentyfikowano i scharakteryzowano czynniki...



Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem  - ebook/pdf
Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem - ebook/pdf
Natasza Duraj, Aleksandra Pieloch-Babiarz
Uniwersytetu Łódzkiego

Monografia dotyczy kluczowych problemów związanych zarówno z rozwojem przedsiębiorczości, jak również strategiami i metodami wykorzystywanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zawarto w niej wyniki badań autorów z różnych ośrodków naukowych, które odnoszą się do analizy wielu czynników wpływających na kreowanie przedsiębiorczości, a także diagnozy strategii i metod stosowanych w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami...

Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań - ebook/pdf
Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań - ebook/pdf
Krzysztof Borodako, Jadwiga Berbeka, Michał Rudnicki
C. H. Beck

Autorzy publikacji podjęli się ważnej obecnie w polskiej gospodarce tematyki badań nad branżą spotkań (kongresami, konferencjami, wyjazdami motywacyjnymi, targami i wystawami oraz wydarzeniami firmowymi). Nowatorskie analizy przeprowadzone zostały w kontekście podnoszenia konkurencyjności branży dzięki profesjonalnie zarządzanym procesom innowacji na poziomie przedsiębiorstwa. Ta praca powinna znaleźć się w biblioteczce każdej osoby...

Współczesne koncepcje zarządzania w organizacjach - ebook/pdf
Współczesne koncepcje zarządzania w organizacjach - ebook/pdf
Małgorzata Smolarek
Wyższa Szkoła Humanitas
Opracowanie prezentuje zarówno teoretyczne, jak i empiryczne ujęcie różnorodnych problemów zarządzania w zakresie nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, z uwzględnieniem zagadnień o charakterze strategicznym, z którymi organizacje spotykają się w trakcie swojej działalności. Przedstawia osiągnięcia badawcze naukowców z różnych ośrodków naukowych. Zamieszczone w nim artykuły zawierają interesujące rozważania na temat aktualnych...

Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji - ebook/epub
Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji - ebook/epub
Barbara Mróz-Gorgoń
Wydawnictwo Naukowe PWN

Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatemrebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy...

Blogi w procesie komunikacji marketingowej - ebook/pdf
Blogi w procesie komunikacji marketingowej - ebook/pdf
Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym...




Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw - ebook/pdf
Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw - ebook/pdf
Robert Wolański
Wolters Kluwer

Prezentowana rozprawa przedstawia badania poświęcone oddziaływaniu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród elementów tego otoczenia analizą objęto głównie ich trzy rodzaje:

  • obciążenia publicznoprawne, które uszczuplają środki własne przedsiębiorstwa, np. podatki, składki z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczeń zdrowotnych...



Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B - ebook/pdf
Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B - ebook/pdf
Anna Wronka
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Złożoność i zmienność mikro- i makrootoczenia to kluczowe czynniki, które coraz częściej wymuszają stosowanie innych niż typowe nośników informacji w komunikacji na rynku B2B. W praktyce gospodarczej zarówno produktowe, jak i systemowe certyfikaty w sposób wiarygodny stanowią o jakości oferty, a także coraz częściej są integralnym elementem strategii rozwoju współczesnych podmiotów przemysłowych...