Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00355 009493 20647633 na godz. na dobę w sumie

Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - ebook/epub

Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - ebook/epub
Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - ebook/epub
Stanisław Jędrzejewski-20%
Poltext
„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego. Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych. Książka będzie wręcz niezbędna dla studentów nauk o mediach i komunikacji społecznej, zarządzania mediami, oraz socjologii kultury, a pomocna dla studentów kulturoznawstwa i sztuk audiowizualnych. Sięgnąć po nią powinni menedżerowie medialni, dziennikarze, szczególnie radiowi, a nade wszystko edukatorzy medialni. Tomasz Goban-Klas, Professor emeritus Uniwersytetu Jagiellońskiego  
Wszystkie kategorie Tylko naukowe i akademickie Tylko pozostałe kategorie
Książki podobne do wybranej publikacji
Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej - ebook/pdf
Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej - ebook/pdf
Stanisław Jędrzejewski-20%
UNIVERSITAS

Radio współczesne opuszcza erę Marconiego, wchodząc w epokę technologii cyfrowej. Nowa technologia przyniesie radiu ogromne korzyści i sprawi, że wiele ograniczeń jego rozwoju ulegnie unieważnieniu. Poprzez rozszerzone możliwości wyboru i interaktywność radio cyfrowe czy radio w internecie zwiększy swobodę wyboru programu, a także uniezależni odbior od miejsca i czasu kontaktu z radiem...

Dziennikarze po komunizmie - ebook/pdf
Dziennikarze po komunizmie - ebook/pdf
Stanisław Mocek-20%
Wydawnictwo Naukowe Scholar
Fascynujące świadectwo przemian w polskich mediach po 1989 r. Kim byli dziennikarze w PRL-u, a jak są postrzegani obecnie? Czy uzyskali upragnioną niezależność?

Książka będąca próbą określenia zawodowej i społecznej roli dziennikarzy w warunkach przemian demokratycznych w Polsce.
Punktem wyjścia jest zdefiniowanie, kim jest dziennikarz we współczesnym świecie mediów oraz historyczne ujęcie tego problemu...

Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz - ebook/pdf
Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz - ebook/pdf
Stanisław Piątek, Wojciech Dziomdziora, Krzysztof Wojciechowski-20%
C. H. Beck

Komunikacja medialna to ważna dziedzina życia społecznego. Radio i telewizja są obok internetu i prasy najważniejszymi środkami masowego przekazu. To, w jaki sposób funkcjonują (w jaki sposób powstają i jakie audycje nadają), zostało opisane w niniejszej pozycji,  komentarzu do ustawy z 29.12.1992 r. o radiofonii i telewizji (nazwa potoczna: ustawa medialna).

Książka w sposób precyzyjny i jasny pozwala zapoznać się Czytelnikowi ze...

Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz - ebook/epub
Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz - ebook/epub
Stanisław Piątek, Wojciech Dziomdziora, Krzysztof Wojciechowski-20%
C. H. Beck

Planowany termin wydania: luty 2014 r.

Komunikacja medialna to ważna dziedzina życia społecznego. Radio i telewizja są obok internetu i prasy najważniejszymi środkami masowego przekazu. To, w jaki sposób funkcjonują (w jaki sposób powstają i jakie audycje nadają), zostało opisane w niniejszej pozycji,  komentarzu do ustawy z 29.12.1992 r. o radiofonii i telewizji (nazwa potoczna: ustawa medialna)...

Komunikowanie polityczne 2.0 - ebook/pdf
Komunikowanie polityczne 2.0 - ebook/pdf
Łukasz Przybysz-20%
Aspra

Tom 22. serii 'Media początku XXI wieku' wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

'Autora interesuje przede wszystkim to, jak budować skuteczne i długofalowe strategie komunikacyjne, uwzględniające nie tylko realia kształtowane przez czynniki społeczne, ekonomiczne, kulturowe czy międzynarodowe, ale także analogiczne działania podejmowane przez innych liczących się na scenie politycznej partnerów...





Komunikowanie polityczne 2.0 - ebook/pdf
Komunikowanie polityczne 2.0 - ebook/pdf
Łukasz Przybysz-20%
Aspra

Tom 22. serii 'Media początku XXI wieku' wydawanej wspólnie z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

'Autora interesuje przede wszystkim to, jak budować skuteczne i długofalowe strategie komunikacyjne, uwzględniające nie tylko realia kształtowane przez czynniki społeczne, ekonomiczne, kulturowe czy międzynarodowe, ale także analogiczne działania podejmowane przez innych liczących się na scenie politycznej partnerów...





Nowe media w komunikacji marketingowej na rynku międzynarodowym - ebook/epub
Nowe media w komunikacji marketingowej na rynku międzynarodowym - ebook/epub
Małgorzata Bartosik-Purgat-20%
Wydawnictwo Naukowe PWN
Opisane są w niej najnowsze strategie marketingowe, które powstały ze względu na powszechny dostęp do Internetu, rozwój technologii oraz nowych mediów jak np. marketing społecznościowy, marketing 360, marketing inbound. Autorka przedstawia zestaw narzędzi wykorzystywanych do pomiaru skuteczności i efektywności zastosowania nowych mediów w działalności marketingowej. Pokazuje jakie czynniki mogą determinować działania w ramach komunikacji...
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne - ebook/pdf
Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne - ebook/pdf
red. Monika Kornacka-Grzonka, red. Marek Mazur-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą głównie problematyki komunikowania wyborczego w warunkach rywalizacji samorządowej, polityki informacyjnej samorządów oraz aktywności mediów lokalno-regionalnych. Autorzy kładą nacisk na empirię...

Współczesna psychologia mediów - ebook/epub
Współczesna psychologia mediów - ebook/epub
Praca zbiorowa-20%
Oficyna Wydawnicza „Impuls”
Zbiór artykułów, w których rozważana jest rola psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami – głównie telewizją i internetem – oraz nowymi technologiami.

„Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze” to publikacja, w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi...

Ustawa o radiofonii  i telewizji. Komentarz. Wydanie 1 - ebook/pdf
Ustawa o radiofonii i telewizji. Komentarz. Wydanie 1 - ebook/pdf
Elżbieta Czarny-Drożdżejko-20%
Lexis Nexis

W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące: radiofonii i telewizji publicznej, obowiązków dostawców usług medialnych, koncesjonowania nadawców, audiowizualnych usług na żądanie, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Szczegółowej analizie poddano problematykę prawa mediów elektronicznych, która na skutek ostatnich zmian, w tym dokonanych w prawie europejskim, przeszła głęboką metamorfozę...

Tożsamość w wieku informacji. Media. Internet. Kino - ebook/pdf
Tożsamość w wieku informacji. Media. Internet. Kino - ebook/pdf
Krystyna Doktorowicz-20%
Uniwersytet Śląski
Praca adresowana jest do studentów kierunków medioznawczych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa oraz badaczy społecznych i kulturowych skutków zastosowania nowych mediów. Autorzy podejmują problematykę indywidualnej i społecznej tożsamości w kontekście zmiany jaką kreują współczesne media. Zarówno media masowe, jak i sieciowe podlegające procesom cyfryzacji i konwergencji, oferują doświadczenie znacząco wpływające na procesy...
Wartki nurt mediów - ebook/pdf
Wartki nurt mediów - ebook/pdf
Tomasz Goban-Klas-20%
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas
Media to pojęcie bardzo szerokie. To, co kryło się pod nim jeszcze 10 lat temu, dziś jest zaledwie częścią zbioru desygnatów. O tym, jak doszło do tej zmiany, pisze w swej książce wybitny medioznawca.

„Medialność jest znamieniem współczesności. Jeśli Zygmunt Bauman trafnie nazywa naszą epokę «płynną nowoczesnością», to «płynność» ta obejmuje także – a może przede wszystkim – komunikację społeczną...


Umowy w zakresie współczesnych sztuk wizualnych - ebook/pdf
Umowy w zakresie współczesnych sztuk wizualnych - ebook/pdf
Piotr Ślęzak-20%
Wolters Kluwer

Książka jest pierwsza na polskim rynku wydawniczym publikacja przedstawiająca problematykę umów w zakresie współczesnych sztuk wizualnych.

Praca zawiera szczegółową analizę utworu jako przedmiotu prawa autorskiego, prezentuje problematykę umów prawa autorskiego w czasie i przestrzeni oraz ukazuje podstawowe zasady dotyczące formułowania tych umów.

Autor szczegółowo omawia podstawowe typy umów dotyczących współczesnych sztuk...



Radiofonia w Polsce. Zarys dziejów - ebook/epub
Radiofonia w Polsce. Zarys dziejów - ebook/epub
Marcin Hermanowski-20%
Zysk i Spółka

Jak powstało Polskie Radio? O czym rozmawiali Szczepko i Tońko? Czym był detefon i jak działa radio cyfrowe?

Marcin Hermanowski prowadzi czytelnika od początków radiofonii na świecie oraz na ziemiach polskich, przez II wojnę światową, kolejne zmiany ustrojowe, aż po współczesne radio cyfrowe. Historia Polskiego Radia rozpoczęła się w 1926 roku i mimo wielu politycznych, społecznych oraz technicznych zmian...

Rwący nurt mediów. Mediocen - nowa faza mediatyzacji życia społecznego. Pisma z lat 2012-2020 - ebook/epub
Rwący nurt mediów. Mediocen - nowa faza mediatyzacji życia społecznego. Pisma z lat 2012-2020 - ebook/epub
Tomasz Goban-Klas-20%
Wydawnictwo UNIVERSITAS

„Publikacja ukazała się nakładem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i Wydawnictwa Universitas”.

Profesor Tomasz Goban-Klas kocha media. Kocha miłością niesamolubną, dlatego dzieli się tym uczuciem i hojnie obdarowuje jego owocami. Uczucie to jest głębokie i osobliwe, albowiem obiekt miłości jest tyleż zmienny, co (może właśnie dlatego?) nieustannie młody...




Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regionalnej - ebook/pdf
Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regionalnej - ebook/pdf
Agnieszka Roguska-20%
Impuls

Książka jest pionierską pozycją na rynku podejmującą zagadnienia lokalnej telewizji kablowej w kontekście upowszechniania kultury regionalnej. Osadzona jest na gruncie pedagogiki kultury, teorii edukacji medialnej i regionalnej. Autorka podejmuje ważne społecznie i pedagogicznie zagadnienia związane z opisaniem potencjałów oraz specyfiki funkcjonowania telewizji lokalnej w regionie i funkcji...


Elementy logiki matematycznej i metodologii nauk ścisłych (skrypt z wykładów) - ebook/pdf
Elementy logiki matematycznej i metodologii nauk ścisłych (skrypt z wykładów) - ebook/pdf
Stanisław Jaśkowski-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Prezentowany tom stanowi reedycję skryptu wykładów z logiki matematycznej i metodologii nauk ścisłych autorstwa Stanisława Jaśkowskiego (1906-1965), wybitnego polskiego logika i matematyka, reprezentanta Szkoły Lwowsko-Warszawskiej, twórcy m.in. systemów dedukcji naturalnej i logik parakonsystentnych. Skrypt został wydany w 1947 roku na potrzeby studentów matematyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu...

Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regionalnej - ebook/pdf
Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regionalnej - ebook/pdf
Agnieszka Roguska-20%
Oficyna Wydawnicza „Impuls”
W świecie mass mediów wzrasta liczba i znaczenie telewizji regionalnych. Jaką funkcję spełniają? To zagadnienie analizuje w swojej książce Agnieszka Rogulska.

Książka jest pionierską pozycją na rynku publikacji naukowych. Podejmuje zagadnienie lokalnej telewizji kablowej w kontekście upowszechniania kultury regionalnej. Osadzona jest na gruncie pedagogiki kultury, teorii edukacji medialnej i regionalnej...

Komunikacja w mediach społecznościowych - ebook/epub
Komunikacja w mediach społecznościowych - ebook/epub
Wojciech Gustowski-20%
Novae Res

„Komunikacja w mediach społecznościowych” omawia fenomen social mediów oraz nowych form komunikowania, jakie wytworzyły się w procesie ich dynamicznego rozwoju. Obok naukowych teorii przedstawione zostały przykłady praktyczne, wyjęte wprost z tętniącego życiem wirtualnego świata. To w dużej mierze serwisy społecznościowe i skupione wokół nich e-społeczności budują potęgę internetu...

Struktura społeczna - ebook/pdf
Struktura społeczna - ebook/pdf
Henryk Domański-20%
Wydawnictwo Naukowe Scholar
Tom pierwszy „Wykładów z Socjologii” to nowoczesny podręcznik, który w uporządkowany i kompleksowy sposób przedstawia zagadnienia dotyczące socjologii struktur społecznych.

Niniejsza publikacja zawiera przegląd najważniejszych teorii socjologicznych związanych z tematyką struktur społecznych. Omawia podstawowe metody badawcze i przedstawia obraz współczesnej struktury społeczeństwa polskiego w kontekście porównawczym...

Kreowanie informacji. Media relations - ebook/epub
Kreowanie informacji. Media relations - ebook/epub
Wojciech Jabłoński-20%
Wydawnictwo Naukowe PWN
Książka dla profesjonalistów, a jednocześnie podręcznik akademicki dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z public relations. Autor rozszyfrowuje w niej takie terminy, jak: pseudowydarzenie, 'czwarta władza', media relations, press relations, przekaz medialny, dziennikarze-eksperci itp. Kompleksowo omawia zagadnienia związane z tworzeniem i utrzymywaniem prawidłowych relacji z szeroko pojętymi mediami...
Antropologia tańca - ebook/pdf
Antropologia tańca - ebook/pdf
Anya Peterson Royce-20%
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Fundamentalna publikacja dla nowoczesnego myślenia o tańcu. W badaniach nad tańcem, prowadzonych z perspektywy antropologicznej, Royce łączy własne doświadczenia związane z tańcem z wiedzą etnograficzną i wiedzą o kulturze, co pozwala jej sytuować taniec w obrębie innych sztuk performatywnych.

Książka jest klasycznym podręcznikiem dla studentów teatrologii, etnologów zgłębiających problematykę rytuałów i obrzędów środkowoamerykańskich...

Szkoła w kryzysie versus media - ebook/pdf
Szkoła w kryzysie versus media - ebook/pdf
Grażyna Piechota-20%
Wolters Kluwer
Książka, będąca następstwem cyklu wykładów i warsztatów prowadzonych dla dyrektorów szkół, jest poświęcona współpracy szkół z mediami w zakresie zarządzania sytuacją kryzysową. Media są zainteresowane działalnością szkół, choć wydaje się, że szkoły nie zawsze są do takiej współpracy przygotowane. Nieznajomość oczekiwań każdej ze stron takiej współpracy nie ułatwia...
Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu - ebook/epub
Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu - ebook/epub
Jan W. Wiktor-20%
Wydawnictwo Naukowe PWN

Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodatkową i public relations. Omawia ich cechy i właściwości, akcentując wymiary integracji, konfigurację i zależność między nimi w dwóch odmiennych...










Decyzje - ebook/pdf
Decyzje - ebook/pdf
Tadeusz Tyszka-20%
Wydawnictwo Naukowe Scholar
Monografia z zakresu teorii decyzji, pokazująca codzienne ludzkie wybory z psychologicznej i ekonomicznej perspektywy.

„Nie wykluczając studentów innych kierunków nauk społecznych (socjologii, politologii, zarządzania czy marketingu), książka ta była pisana przede wszystkim z myślą o studentach psychologii i ekonomii. To z ich strony oczekiwałbym nie tylko przyswojenia sobie...

Z historii mediów i dziennikarstwa. Studium selektywne - ebook/pdf
Z historii mediów i dziennikarstwa. Studium selektywne - ebook/pdf
redakcja: Piotr Grochmalski, Piotra Lewandowskiego, Anny Krygier-20%
E-bookowo
Historia mediów, historia dziennikarstwa, historia prasy to nadal te dziedziny, które domagają się szerszego zainteresowania badawczego w Polsce. Współczesne, naukowe zainteresowania nad mediami oscylują wokół ich bezustannej transformacji i są to przede wszystkim analizy socjologiczne. W ostatnich latach obserwuje się spadek zainteresowania historią, którą można dostrzec w mediach. Pod pojęciem historii należy rozumieć tu szeroki...










Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji - ebook/epub
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji - ebook/epub
Renata Piasecka–Strzelec-20%
Wydawnictwo UNIVERSITAS

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.

W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji)...

Rozwój teorii organizacji. Od systemu do sieci - ebook/epub
Rozwój teorii organizacji. Od systemu do sieci - ebook/epub
Andrzej K. Koźmiński, Dominika Latusek-Jurczak-20%
MT Biznes

Książka Rozwój teorii organizacji stanowi pierwszą w polskiej literaturze intelektualnie błyskotliwą i współczesną syntezę teorii organizacji. Na 140 stronach autorzy przedstawiają „subiektywną opowieść” o historii rozwoju teorii organizacji, próbując odpowiedzieć na pytanie, „dlaczego (i po co) w teorii organizacji pojawiały się kolejne koncepcje czy szkoły naukowe i w jaki sposób wzbogacały one możliwości opisu i zrozumienia...



Szkoła w dobie Internetu - ebook/epub
Szkoła w dobie Internetu - ebook/epub
Praca zbiorowa-20%
Wydawnictwo Naukowe PWN
Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widzenia socjologii, psychologii i informatyki, co świadczy o jej wyjątkowości na rynku. Zaprezentowano w niej wyniki badań przeprowadzonych w polskich szkołach...
Indie w stosunkach międzynarodowych - ebook/pdf
Indie w stosunkach międzynarodowych - ebook/pdf
Jakub Zajączkowski-20%
Wydawnictwo Naukowe Scholar
Książka Jakuba Zajączkowskiego ma pionierski charakter w polskiej literaturze naukowej. Przedstawia przesłanki, uwarunkowania, ewolucję oraz założenia strategii międzynarodowej Indii u progu XXI w.

W niniejszej monografii autor nie tylko omawia główne kierunki polityki zagranicznej i bezpieczeństwa, specyfikę i charakter aktywności Indii na arenie międzynarodowej, lecz także rekonstruuje indyjską wizję ładu światowego...

Media globalne – media lokalne - ebook/pdf
Media globalne – media lokalne - ebook/pdf
Agnieszka Roguska-20%
Impuls

Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i...

Marketing polityczny w regionie - ebook/pdf
Marketing polityczny w regionie - ebook/pdf
Agnieszka Szczudlińska-Kanoś-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

W ostatnich latach pozycja regionów w Polsce umocniła się w wyniku naturalnej ewolucji, postępu oraz wzrastających potrzeb i wymagań ludności. Samorządowcy sprawujący swoje funkcje na poziomie wojewódzkim w ramach procesów decentralizacyjnych otrzymali szersze kompetencje i przestali traktować samorząd regionalny wyłącznie jako „poczekalnię polityczną”, pomocną w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery...





Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - ebook/pdf
Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - ebook/pdf
Wojciech Grzegorczyk, Kamila Szymańska-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych...