Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00278 004200 18675401 na godz. na dobę w sumie

OpenGL. Ćwiczenia - książka

OpenGL. Ćwiczenia - książka
OpenGL. Ćwiczenia - książka
Waldemar Pokuta
Helion
Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową. Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D. W książce omówiono: Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkąty, wielokąty, kolorowanie Rysowanie złożonych obiektów za pomocą kwadryk Posługiwanie się perspektywą i kamerą Materiały: kolor, połysk, emisję Zagadnienia związane ze światłem Tworzenie dynamicznych scen Składanie przekształceń Operacje na macierzach Tworzenie brył Tekstury i ich właściwości Napisy w OpenGL Tworzenie prostej gry
Wszystkie kategorie Tylko komputery i informatyka Tylko pozostałe kategorie
Książki podobne do wybranej publikacji
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III - książka
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III - książka
Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak
Helion

Poznaj tajniki programowania realistycznej grafiki 3D

  • Stwórz i animuj obiekty trójwymiarowe
  • Wykorzystaj mechanizmy renderingu na platformach Windows, Mac OS i Linux
  • Zastosuj w swoich projektach algorytmy sprzętowego wspomagania wyświetlania grafiki 3D

OpenGL to platforma programistyczna do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Tworzące ją mechanizmy zostały opracowane ponad 20 lat temu w firmie Silicon Graphics i spowodowały prawdziwą...


OpenGL. Leksykon kieszonkowy - książka
OpenGL. Leksykon kieszonkowy - książka
Andrzej Orłowski
Helion

Biblioteka OpenGL to narzędzie służące do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Możliwości OpenGL możemy dziś podziwiać w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Większość publikacji dotyczących biblioteki OpenGL przedstawia ją w kontekście języka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczęściej wykorzystywana. Jednakże wielu programistów...

Grafika 3D czasu rzeczywistego - ebook/epub
Grafika 3D czasu rzeczywistego - ebook/epub
Jacek Matulewski
Wydawnictwo Naukowe PWN
Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D. W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów na jego temat stała się nieaktualna. W publikacji przedstawione są nowe wersje OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż) w sposób odpowiedni zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D...
OpenGL. Programowanie gier - książka
OpenGL. Programowanie gier - książka
Kevin Hawkins, Dave Astle
Helion
Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych...

OpenGL. Receptury dla programisty - ebook/pdf
OpenGL. Receptury dla programisty - ebook/pdf
Muhammad Mobeen Movania
Helion

Ponad 40 gotowych przepisów pokazujących możliwości zastosowania biblioteki OpenGL w nowoczesnych aplikacjach

OpenGL dostarcza programistom API do renderowania zaawansowanych grafik i animacji. To oprogramowanie umożliwia im tworzenie niezwykle atrakcyjnych gier, prezentacji oraz efektów graficznych. Jeżeli chcesz poznać możliwości OpenGL, jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania...



OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D - książka
OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D - książka
Janusz Ganczarski
Helion

OpenGL na scenę!

  • Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
  • Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
  • Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie
Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach...

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII - ebook/pdf
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII - ebook/pdf
Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel
Helion
Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych...



Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - ebook/epub
Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL - ebook/epub
Karol Sobiesiak, Piotr Sydow
Wydawnictwo Naukowe PWN
ePUB/Mobi ISBN: 978-83-01-18397-4Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły...
Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne - książka
Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne - książka
Adam Boduch
Helion
Tysiące programistów na całym świecie używa Delphi do tworzenia programów w systemie Windows. Wygodne środowisko programistyczne, bogata biblioteka gotowych modułów oraz prostota obsługi wzorowanego na Pascalu języka ObjectPascal to niezaprzeczalne atuty Delphi.

'Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne' to książka, która pozwoli Ci w szybkim tempie opanować podstawowy warsztat programisty i rozpocząć tworzenie pierwszych aplikacji...

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V - książka
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V - książka
Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipchak
Helion

Dowiedz się, jak tworzyć zapierające dech w piersiach gry 3D i efektowne, trójwymiarowe wizualizacje!

  • Jak sprawnie tworzyć podstawowe obiekty, oświetlać je i cieniować?
  • Jak napisać własne programy, korzystając z biblioteki OpenGL i języka GLSL?
  • Jak programować grafikę na urządzenia przenośne, takie jak iPhone, iPod czy iPad?

Po prawie dwudziestu latach na rynku biblioteka OpenGL jest dziś wiodącym API w dziedzinie programowania...

ABC Delphi 6 - książka
ABC Delphi 6 - książka
Andrzej Daniluk
Helion
Delphi 6 to kolejna wersja popularnego środowiska programistycznego firmy Borland, służącego do szybkiego tworzenia aplikacji za pomocą języka ObjectPascal. W Delphi napisano już wiele profesjonalnych aplikacji, co nie oznacza, iż jest ono środowiskiem wyłącznie dla zawodowców. Wręcz przeciwnie, dzięki prostocie obsługi i zaletom wzorowanego na Pascalu języka ObjectPascal, jest ono doskonałym narzędziem dla początkujących programistów...

3ds max 9. Ćwiczenia praktyczne - książka
3ds max 9. Ćwiczenia praktyczne - książka
Joanna Pasek
Helion

3ds max od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych programów do tworzenia trójwymiarowych animacji i grafiki. Ogromne możliwości dostępne w najnowszej, dziewiątej wersji sprawiają, że aplikacja ta jest często wykorzystywana przez twórców gier komputerowych oraz grafików pracujących w branży filmowej i telewizyjnej. Jednak intuicyjny i przyjazny interfejs pozwala tworzyć efektowne grafiki i animacje nawet osobom rozpoczynającym...

Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym - książka
Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym - książka
Randima Fernando, Mark J. Kilgard
Helion

Cg to kompletne środowisko programistyczne do szybkiego tworzenia efektów specjalnych i grafiki o kinowej jakości w czasie rzeczywistym dla wielu platform. Ponieważ język jest niezależny od sprzętu, programiści mogą pisać kod dla interfejsów OpenGL, DirectX oraz systemów Windows, Linux, Mac OS X, a także platform konsolowych, (Xbox) bez potrzeby korzystania z języka asemblerowego. Język Cg powstał w firmie NVIDIA Corporation przy bliskiej...

CorelDRAW Graphics Suite 11 PL. Kompendium - książka
CorelDRAW Graphics Suite 11 PL. Kompendium - książka
Bolesław Ogórek
Helion

CorelDRAW, najpierw jako aplikacja do grafiki wektorowej, a potem jako cały pakiet programów graficznych, to narzędzie, które towarzyszy grafikom komputerowym od wielu już lat. Pakiet ten jest stale rozwijany, a nowe edycje wydawane są względnie często: doczekaliśmy się już wersji oznaczonej numerem jedenastym. Jak twierdzą osoby na co dzień korzystające z Corela, wersje o numerach nieparzystych są znacznie lepiej dopracowane niż wersje...

3ds max 7. Ćwiczenia praktyczne - książka
3ds max 7. Ćwiczenia praktyczne - książka
Joanna Pasek
Helion

Poznaj potęgę najnowszej wersji 3ds max

3ds max 7 to jedna z najbardziej znanych i docenianych aplikacji do tworzenia grafiki i animacji 3D. Jej możliwości wykorzystują twórcy filmowych efektów specjalnych, specjaliści od wizualizacji procesów i projektów oraz autorzy kreskówek. Jednak grafika 3D nie jest tylko domeną profesjonalistów -- jej tworzenie może być doskonałą zabawą dla każdego...

Cinema 4D - książka
Cinema 4D - książka
Agnieszka Meller-Kawa, Agnieszka Sikorska-Długaj
Helion

Książka opisuje
polską wersję programu.



Grafika trójwymiarowa? Animacje? Renderingi? Z pakietem Cinema 4D to nic trudnego!

  • Poznaj wydajne środowisko do tworzenia grafiki 3D
  • Naucz się właściwie korzystać z odpowiednich narzędzi
  • Opanuj umiejętności modelowania i renderowania scen

Cinema 4D to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia grafiki i animacji 3D. Środowisko to umożliwia wydajne i łatwe modelowanie obiektów...

Delphi 2006. Ćwiczenia praktyczne - książka
Delphi 2006. Ćwiczenia praktyczne - książka
Andrzej Orłowski
Helion

Delphi 2006 to najnowsza wersja niezwykle popularnego środowiska programistycznego, które jest połączeniem języka programowania Object Pascal z możliwością budowania aplikacji z 'klocków' -- gotowych komponentów. Taka filozofia pracy pozwala na tworzenie nawet najbardziej złożonych programów szybko i efektywnie. W najnowszej wersji Delphi możliwe jest także korzystanie z elementów platformy...


Aplikacje w Delphi. Przykłady - książka
Aplikacje w Delphi. Przykłady - książka
Teresa Pamuła
Helion
Delphi jest narzędziem do programowania obiektowego w systemie Windows, opartym na języku Object Pascal, którego składnia jest zgodna ze składnią języka Turbo Pascal. Środowisko Delphi IDE (ang. Integrated Development Environment) umożliwia zaprojektowanie w prosty sposób interfejsu użytkownika, generując część kodu programu automatycznie.
Istnieje wiele książek poświęconych Delphi...

J2ME. Tworzenie gier - książka
J2ME. Tworzenie gier - książka
Janusz Grzyb
Helion

Stwórz własną grę do telefonu komórkowego

  • Poznaj technologię J2ME
  • Zaprojektuj interfejs użytkownika dla gry
  • Zaimplementuj mechanizmy wyświetlania grafiki 3D

Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów -- pełnią rolę notatników...

C++Builder 2006. 222 gotowe rozwiązania - książka
C++Builder 2006. 222 gotowe rozwiązania - książka
Jacek Matulewski
Helion

Firma Borland, producent cenionych środowisk programistycznych, połączyła swoje trzy najpopularniejsze produkty: C++ Builder, Delphi i C# Builder, tworząc pakiet Borland Developer Studio 2006. Jednym z jego elementów jest najnowsza wersja C++ Builder, oznaczona symbolem 2006, która nadal pozostaje doskonałym narzędziem do tworzenia aplikacji dla platformy Win32. C++ Builder 2006 pozwala na korzystanie z biblioteki VCL...


Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady - książka
Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady - książka
Kazimierz Jakubczyk
Helion
Książka ta adresowana jest do czytelników, którzy rozpoczęli lub właśnie rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem. Zawiera ona szereg przykładowych programów napisanych zgodnie z zasadami dobrego stylu programowania. Wszystkie stworzone zostały w dwóch wersjach: w Turbo Pascalu i C++. Dlatego książka ta jest szczególnie polecana osobom, które już potrafią programować w Pascalu i chcą zapoznać się z językiem C++...

Delphi. Kompendium programisty - książka
Delphi. Kompendium programisty - książka
Adam Boduch
Helion
Środowisko Delphi firmy Borland to doskonały wybór dla programistów aplikacji Windows, zarówno tych doświadczonych, jak i zupełnie początkujących. Język ObjectPascal, wywodzący się z Pascala jest łatwy do nauczenia się, gwarantuje przy tym nabycie właściwych nawyków programistycznych. Wygodne środowisko programistyczne, bogata biblioteka gotowych modułów i ogromna liczba stworzonych aplikacji...

Delphi 2005. Kompendium programisty - książka
Delphi 2005. Kompendium programisty - książka
Adam Boduch
Helion

Nowa wersja środowiska programistycznego Delphi to kolejne nowości -- pełna integracja zarówno z platformą .NET, jak i Win32, nowe technologie tworzenia aplikacji, nowe komponenty i możliwość stosowania nie tylko języka Delphi, ale również C#. Za pomocą najnowszej wersji Delphi można tworzyć nie tylko 'standardowe' aplikacje, ale również wykorzystywać możliwości oferowane przez...

Delphi 7. Kompendium programisty - książka
Delphi 7. Kompendium programisty - książka
Adam Boduch
Helion
Spośród wielu dostępnych środowisk programistycznych Delphi wyróżnia się łatwością i szybkością tworzenia aplikacji. Zastosowany język programowania ObjectPascal utrwala dobre nawyki programowania strukturalnego, wzbogacając je o nowe możliwości, jakie niesie za sobą programowanie zorientowane obiektowo. Wygodne środowisko RAD, możliwość łatwego uzyskiwania dostępu do relacyjnych baz danych oraz możliwość tworzenia aplikacji...

Delphi 2005 - książka
Delphi 2005 - książka
Elmar Warken
Helion

Środowisko programistyczne Delphi jest od dawna jednym z najpopularniejszych narzędzi stosowanych przez twórców aplikacji. Każda z jego wersji wnosiła wiele nowości, jednak wersja oznaczona symbolem 2005 to prawdziwy przełom. Umożliwia ona bowiem projektowanie aplikacji przeznaczonych dla platformy .NET, co otwiera przez programistami tysiące nowych możliwości. Mogą wykorzystywać bibliotekę klas FCL...

ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć - książka
ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć - książka
Aleksandra Tomaszewska-Adamarek, Roland Zimek
Helion

Czasy, w których pojęcie 'grafika komputerowa' kojarzyło się ze wzorkami kreślonymi na monitorach komputerów za pomocą myślników i kropek, wydają się dziś niemal prehistorią. Współczesna grafika komputerowa to odrębna dziedzina informatyki, a możliwości aplikacji graficznych pozwalają nie tylko na tworzenie publikacji drukowanych i animacji komputerowych, ale również na poprawianie nieudanych fotografii...


ABC Delphi 7 - książka
ABC Delphi 7 - książka
Andrzej Daniluk
Helion
Delphi 7 jest kolejną wersją najpopularniejszego zintegrowanego środowiska programowania typu RAD dla platformy Windows. Delphi 7, współpracując z Kyliksem firmy Borland - pierwszym środowiskiem programistycznym RAD dla Linuksa - sprawia, że możliwości wykorzystania Delphi przez osoby znające język Object Pascal znacznie wzrastają. Dzięki prostocie obsługi i zaletom wzorowanego na Pascalu języka Object Pascal...

Delphi 2005. Ćwiczenia praktyczne - książka
Delphi 2005. Ćwiczenia praktyczne - książka
Adam Boduch, Łukasz Barszcz
Helion
  • Poznaj środowisko Delphi
  • Napisz pierwsze własne aplikacje
  • Naucz się korzystać z możliwości platformy .NET

Środowisko programistyczne Delphi od dawna cieszy się popularnością wśród twórców oprogramowania. Od pierwszych wersji oferowało możliwość wizualnego tworzenia aplikacji za pomocą 'klocków' -- komponentów, łącząc to z prostotą języka Pascal. Teraz, w najnowszej wersji...


MATLAB. Ćwiczenia - książka
MATLAB. Ćwiczenia - książka
Marek Czajka
Helion

Matlab to środowisko służące do przeprowadzania obliczeń numerycznych i rozwiązywania złożonych zagadnień matematycznych. Wydajne i szybkie algorytmy oraz doskonałe mechanizmy analityczne czynią z niego doskonałe narzędzia zarówno dla matematyka, jak i dla ekonomisty lub genetyka. Język programowania Matlaba umożliwia tworzenie własnych aplikacji, a ogromna ilość bibliotek zewnętrznych ułatwia zastosowanie tych aplikacji do różnych...

Microsoft Visual Basic .NET 2003. Księga eksperta - książka
Microsoft Visual Basic .NET 2003. Księga eksperta - książka
Heinrich Gantenbein, Greg Dunn, Amit Kalani, Chris Payne, Thiru Thangarathinam
Helion

Wyczerpujące omówienie wszystkich zagadnień
związanych z Visual Basic .NET 2003

  • Poznaj elementy języka Visual Basic .NET
  • Napisz aplikacje dla środowiska Windows oraz aplikacje WWW
  • Wykorzystaj technologię ADO.NET do tworzenia połączeń z bazami danych
  • Podnieś bezpieczeństwo aplikacji

Visual Basic to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Jego pojawienie się na rynku zrewolucjonizowało proces tworzenia aplikacji...


Delphi. Szybki start - książka
Delphi. Szybki start - książka
Maciej Szmit
Helion

Język Pascal, kojarzący się głównie z nauką programowania, stał się podstawą jednego z najpopularniejszych obecnie środowisk programistycznych -- Delphi firmy Borland. To graficzne środowisko, pozwalające na szybkie tworzenie aplikacji dzięki możliwości składania ich z 'klocków' zwanych komponentami, błyskawicznie zyskało uznanie programistów na całym świecie. Kolejne wersje Delphi oferowały coraz większe możliwości...

Python. Od podstaw - książka
Python. Od podstaw - książka
Zespół autorów
Helion

Dołącz do społeczności programistów Pythona!

  • Poznaj elementy języka
  • Zaprojektuj interfejsy użytkownika
  • Stwórz własne aplikacje sieciowe

Python to jeden z najszybciej rozwijających się języków programowania. Jest dostępny na licencji open source i posiada elastyczną, czytelną składnię. Jego możliwości pozwalają programistom na tworzenie aplikacji sieciowych, komunikację z bazami danych i zarządzanie systemami operacyjnymi...

3ds max 8. Ćwiczenia praktyczne - książka
3ds max 8. Ćwiczenia praktyczne - książka
Joanna Pasek
Helion

3ds max 8 to najnowsza wersja jednej z najbardziej znanych i cenionych aplikacji do tworzenia grafiki i animacji 3D. Ogromne możliwości 3ds max wykorzystywane są przez twórców filmowych efektów specjalnych, specjalistów od wizualizacji procesów i projektów oraz autorów kreskówek. Grafika 3D nie jest jedynie domeną profesjonalistów -- może być doskonałą zabawą dla każdego. Jednakże amator...