Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00462 008820 19944385 na godz. na dobę w sumie

Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II - książka

Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II - książka
Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II - książka
Ernest Adams
Helion
Sprawdź, jak zrealizować Twoje najśmielsze marzenia w dziedzinie gier komputerowych! Jak zaprojektować świat gry oraz postacie biorące w niej udział? Jak skonstruowany jest proces projektowania gry komputerowej? Jak zmierzyć grywalność gry? Według analityków wartość globalnego rynku gier komputerowych w 2012 roku ma wynieść 68 miliardów dolarów. Robi wrażenie? Jakby tego było mało, roczny wzrost szacowany jest na 10%! Dlatego warto walczyć o każdy procent czy promil tego tortu. Chętnych jest wielu, szanse ma kilku. W dawnych czasach liczył się pomysł, w dzisiejszych sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana. Czynników, które decydują o powodzeniu lub porażce, jest zdecydowanie więcej: pomysł, wykonanie i promocja to tylko niektóre z nich. Najważniejszy jest jednak projekt! To on decyduje o tym, czy znajdziesz inwestorów, a Twoja wizja i marzenia zamienią się w namacalny, ceniony produkt na sklepowej półce. Dzięki tej książce poznasz wszystkie aspekty związane z projektowaniem gier komputerowych. Dowiesz się, z czego powinien składać się dobry projekt, jak się do niego zabrać i jak go zrealizować. W trakcie lektury niejeden raz zadziwi Cię skomplikowanie i interdyscyplinarność tego procesu. Składa się on z wielu etapów, a na każdym z nich bardzo łatwo o błąd. Poznasz metody definiowania świata gry i jej bohaterów oraz określania ról, jakie gracze będą pełnili w Twoim wirtualnym świecie. Kolejnym, prawdopodobnie najważniejszym elementem, na który autor postara się zwrócić Twoją uwagę, jest grywalność - parametr o decydującym znaczeniu na skali sukcesu. To tylko niektóre tematy poruszane w tej unikatowej książce. Sprawdź spis treści i zobacz, jak szeroki znajdziesz tu zakres informacji! Różnice między grami klasycznymi oraz wideo Etapy procesu projektowania Przygotowywanie koncepcji gry Definiowanie świata gry Rodzaje rozgrywek - kreatywne i ekspresywne Proces projektowania postaci Przygotowywanie fabuły i prowadzenie narracji w grze Rodzaje fabuł Projektowanie interfejsu użytkownika Wykorzystanie efektów dźwiękowych, projektowanie ścieżki dźwiękowej Grywalność Mechanika gier Metody wyważania gier Zasady projektowania poziomów Przegląd gatunków gier Poznaj świat projektantów gier komputerowych!
Wszystkie kategorie Tylko komputery i informatyka Tylko pozostałe kategorie
Książki podobne do wybranej publikacji
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II - książka
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II - książka
Jeremy Gibson Bond
Helion

Każdy, kto chce pisać gry, poza odpowiednią wiedzą teoretyczną i znakomitymi pomysłami, powinien posiadać praktyczne umiejętności korzystania z nowoczesnych narzędzi służących do tego celu. W czasach, gdy napisanie i pokazanie światu nowej gry jest poważnym projektem angażującym wielu profesjonalistów z różnych branż, projektant doświadczeń interaktywnych musi podejmować wiele istotnych decyzji na dość wczesnych etapach rozwoju...

Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x - książka
Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x - książka
Will Goldstone
Helion

Stwórz w pełni funkcjonalne i profesjonalne gry 3D!

Silniki gier, takie jak Unity, są znanymi, cenionymi, a przede wszystkim potężnymi narzędziami ułatwiającymi tworzenie gier. Środowisko Unity jest jednym z najczęściej używanych oraz najbardziej cenionych pakietów, pozwalających na projektowanie gier komputerowych. Może ono być wykorzystywane przez bardzo różnych użytkowników...

C++ dla programistów gier. Wydanie II - książka
C++ dla programistów gier. Wydanie II - książka
Michael J. Dickheiser
Helion

Poznaj nowoczesne metody tworzenia gier komputerowych

  • Wykorzystaj najefektywniejsze techniki oferowane przez C++
  • Popraw czytelność kodu i wydajność programów
  • Zastosuj wzorce projektowe

Rynek gier komputerowych jest niezwykle wymagający. Gracze stawiają tego rodzaju programom coraz wyższe wymagania, co z kolei przekłada się na konieczność stosowania coraz doskonalszych technik ich tworzenia...

Projektowanie baz danych dla każdego. Przewodnik krok po kroku - książka
Projektowanie baz danych dla każdego. Przewodnik krok po kroku - książka
Michael J. Hernandez
Helion

Praktyczny przewodnik dla projektantów baz danych!

Dzisiejszy świat opiera się na bazach danych. Są one sercem każdego przedsięwzięcia, począwszy od działalności banku, a na zakupach internetowych skończywszy. Ich projektowanie wymaga nie lada kunsztu, a drobny błąd może doprowadzić do nieoczekiwanych konsekwencji. Dlatego od projektantów baz danych wymaga się ogromnej wiedzy i dokładności...

Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta - książka
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta - książka
Rafał Nowocień
Helion

Zostań profesjonalnym producentem gier komputerowych

  • Poznaj fazy tworzenia gry komputerowej
  • Dowiedz się, kto jest kim w procesie produkcji
  • Naucz się przygotowywać odpowiednią dokumentację

Tworzenie gier komputerowych, podobnie jak produkcja każdego innego rodzaju oprogramowania, to złożony, wieloetapowy proces wymagający zaangażowania szeregu różnych specjalistów, odpowiedniej koordynacji działań...

Dotknij i przeciągnij. Projektowanie gier na ekrany dotykowe - książka
Dotknij i przeciągnij. Projektowanie gier na ekrany dotykowe - książka
Scott Rogers
Helion

Jednym palcem do sukcesu!

Ekrany dotykowe opanowały świat. Są wygodne i intuicyjne, a ich obsługa nie sprawia żadnych problemów nawet najmłodszym użytkownikom. Jednocześnie dają one ogromne pole do popisu projektantom gier i aplikacji użytkowych. Kto nie zna największego hitu ostatnich lat - gry, której głównymi bohaterami są ptaki? Ta gra wykorzystuje tylko jeden palec! Przekonaj się sam...

Unreal Engine. Nauka pisania gier dla kreatywnych - ebook/pdf
Unreal Engine. Nauka pisania gier dla kreatywnych - ebook/pdf
Joanna Lee
Helion
Wśród graczy są tacy, którzy codziennie większość swojego czasu poświęcają rozgrywkom i testowaniu nowości. Nieliczni jednak potrafią pisać własne gry. Jesteś pasjonatem? Wykorzystaj to! Sprawdź, co oferuje Ci Unreal Engine — intuicyjne, wszechstronne narzędzie, dzięki któremu szybko można zacząć pisać profesjonalne gry o różnorodnej tematyce. Wystarczy Twoja kreatywność — resztę zapewni Unreal Engine...



Tworzenie izometrycznych gier społecznościowych w HTML5, CSS3 i JavaScript - książka
Tworzenie izometrycznych gier społecznościowych w HTML5, CSS3 i JavaScript - książka
Mario Andres Pagella
Helion

Masz konto na Facebooku? Pewnie, że tak - wszyscy mają! Musiałeś więc zauważyć gry dostępne w tym serwisie. Może nie oszałamiają fotorealistyczną grafiką i superdynamiczną akcją, mają jednak to coś. Nazywa się to grywalność. Frajda ze współzawodniczenia nie da się niczym zastąpić. Popularność tego typu gier gwałtownie rośnie, a firma, która wyprodukowała prawdopodobnie najbardziej znaną z nich - Farmville - właśnie...

Unity. Przepisy na interfejs gry - ebook/pdf
Unity. Przepisy na interfejs gry - ebook/pdf
Francesco Sapio
Helion

Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.

Umiejętność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogła porwać i wciągnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzędziem do tworzenia gier jest Unity: program...



HTML5. Tworzenie gier - książka
HTML5. Tworzenie gier - książka
Jacob Seidelin
Helion

Już dziś zacznij tworzyć gry w HTML5!

Możliwości nowej odsłony języka HTML są nieprawdopodobne. Jego potencjał można wykorzystać do tworzenia atrakcyjnych stron WWW, funkcjonalnych aplikacji oraz... gier! Ten język świetnie sprawdza się nawet w takiej roli. WebGL, JavaScript oraz CSS3 pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Już dziś możesz podjąć wyzwanie i wraz z autorem tej wspaniałej książki stworzyć swoją pierwszą grę...


Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 6 - książka
Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 6 - książka
Mike Dickheiser
Helion

Wyczerpujący przegląd nowoczesnych technik
tworzenia gier komputerowych

  • Zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji
  • Realistyczne odwzorowywanie zjawisk fizycznych, efektów dźwiękowych i oświetlenia
  • Języki skryptowe i sterowanie danymi
  • Techniki zabezpieczania gier w wersji beta

Przemysł gier komputerowych jest jedną z najszybciej rozwijających się branż informatyki. Gry...

Programowanie gier. Kompendium - książka
Programowanie gier. Kompendium - książka
Bruno Miguel Teixeira de Sousa
Helion
Książka 'Programowanie gier. Kompendium' dostarczy całej potrzebnej wiedzy, byś stał się twórcą pasjonujących gier komputerowych.

Podzielona na rozdziały zgodnie z poziomem zaawansowania, opisuje kolejno wszystkie aspekty dotyczące programowania gier. Mniej doświadczeni czytelnicy poznać mogą zasady posługiwania się językiem C++ i sprawdzić swe umiejętności pisząc dwie gry tekstowe...

Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier - ebook/epub
Indie games. Podręcznik niezależnego twórcy gier - ebook/epub
Richard Hill-Whittall
Merlin Publishing Sp. z o.o.

'Marzysz o stworzeniu własnej gry? Chcesz rozpocząć karierę w branży gier wideo? Zacznij od pierwszego w Polsce podręcznika skierowanego do osób, które chcą poznać tajniki pracy niezależnego studia developerskiego. Poradnik w przystępny sposób opisuje wszystkie etapy prowadzenia projektów indie game, od zbierania funduszy, poprzez produkcję, marketing, aż po procesy wydawnicze i kanały dystrybucji...

Unity. Tworzenie gier mobilnych - książka
Unity. Tworzenie gier mobilnych - książka
Jon Manning, Paris Buttfield-Addison
Helion

Napisz raz, uruchamiaj wszędzie

Unity jest zintegrowanym środowiskiem do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych oraz innych materiałów interaktywnych. Szczególnie dobrze nadaje się do pisania gier, które mają działać na wielu różnych urządzeniach i w różnych systemach operacyjnych, szczególnie w środowisku mobilnym. Co istotne, Unity pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie...


Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych - ebook/epub
Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych - ebook/epub
Maria B. Garda
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków znanych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy znane gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych swoich książkowych lub ekranowych źródeł, czy też może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka omawia zagadnienie gatunku w grach cyfrowych w relacji do innych mediów na przykładzie współzależności fantasy...
Unity i C#. Podstawy programowania gier - książka
Unity i C#. Podstawy programowania gier - książka
Ewa Ross, Jacek Ross
Helion

Zdobądź pracę marzeń — zostań programistą Unity!

  • Poznaj środowisko pracy
  • Naucz się tworzyć sceny
  • Buduj ciekawe projekty

Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje...

UML. Inżynieria oprogramowania. Wydanie II - książka
UML. Inżynieria oprogramowania. Wydanie II - książka
Perdita Stevens
Helion

Praktyczny podręcznik do nauki języka UML

  • Jak zaprojektować dobry system?
  • Jak poprawnie tworzyć i odczytywać modele?
  • Jak w praktyce stosować UML i poprawić jakość projektowanych produktów?

W świecie informatyki dobry projekt to często więcej niż połowa sukcesu, a wraz ze wzrostem popularności obiektowych języków programowania UML -- ujednolicony język modelowania przeznaczony do reprezentacji elementów w analizie obiektowej...


Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 - książka
Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 - książka
Mark DeLoura
Helion
Jeśli zajmujesz się lub zamierzasz się zająć programowaniem gier komputerowych, nie odkładaj tej książki na półkę. Znajdziesz w niej siedemdziesiąt rozwiązań rozmaitych problemów, przed którymi staje programista gier. Są to rozwiązania do natychmiastowego zastosowania lub pomysły, które mogą znacznie zredukować nakład pracy. Ich autorami są najwybitniejsi autorzy gier, współtwórcy wielu prawdziwych hitów...

Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 3 - książka
Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 3 - książka
Dante Treglia
Helion
To już trzecia część 'Perełek programowania gier. Vademecum profesjonalisty', wspaniałego zbioru opisów rozmaitych technik programistycznych używanych przez profesjonalnych programistów gier. Twórcy gier i oprogramowania graficznego z firm takich jak Nintendo, ATI, Electronic Arts, Sony Computer Entertainment, Intel, Creative Labs, NVidia, Microsoft, IBM czy Westwood Studios - najlepsi z najlepszych - przedstawiają swoje ulubione algorytmy...

Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe - książka
Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe - książka
Jenifer Tidwell
Helion

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie!

Mimo istnienia ogromnej ilości narzędzi do tworzenia interfejsów użytkownika projektowanie dobrych interfejsów aplikacji wciąż nie jest łatwe. Ta bestsellerowa książka jest jednym z niewielu wiarygodnych źródeł, które pomogą Ci przejść przez istny labirynt wariantów projektowych. 'Projektowanie interfejsów' przedstawia najlepsze praktyki i gotowe do wdrożenia pomysły w postaci wzorców...

Czworo i kości - ebook/epub
Czworo i kości - ebook/epub
Kazimierz Szymeczko
Literatura

Popołudniami czwórka przyjaciół zanurza się w świat wiedźm, dzielnych wojowników i ogrów. Uwielbiają gry RPG, dzięki nim świat nie jest taki szary. Kiedy wychowawca każe im wciągnąć do paczki fana gier komputerowych, nie będą zachwyceni. Zadanie powiązane z realnym światem okazuje się trudniejsze niż 'zabić smoka i uwolnić księżniczkę'. Świat gier wyobraźni, który miał być miejscem rozrywki lub ucieczki...

Czworo i kości - ebook/epub
Czworo i kości - ebook/epub
Kazimierz Szymeczko
Wydawnictwo Literatura

Popołudniami czwórka przyjaciół zanurza się w świat wiedźm, dzielnych wojowników i ogrów. Uwielbiają gry RPG, dzięki nim świat nie jest taki szary. Kiedy wychowawca każe im wciągnąć do paczki fana gier komputerowych, nie będą zachwyceni. Zadanie powiązane z realnym światem okazuje się trudniejsze niż 'zabić smoka i uwolnić księżniczkę'. Świat gier wyobraźni, który miał być miejscem rozrywki lub ucieczki...

Unity i Blender. Praktyczne tworzenie gier - ebook/pdf
Unity i Blender. Praktyczne tworzenie gier - ebook/pdf
Alan Thorn
Helion

Jak równolegle używać Unity (silnik gry), Blendera (modelowanie 3D i animowanie) oraz GIMP-a (edycja obrazów)

Unity to darmowy silnik do tworzenia zaawansowanych gier komputerowych. Blender to darmowe środowisko do tworzenia grafiki 3D. Co może powstać z połączenia tych dwóch narzędzi? Genialne środowisko, dzięki któremu przygotujesz atrakcyjną wizualnie grę o niesamowitej grywalności...



Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II - książka
Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II - książka
Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman
Helion

Twórz doskonałe projekty architektoniczne oprogramowania!

  • Czym charakteryzuje się dobra architektura oprogramowania?
  • Jak przebiega proces jej projektowania?
  • Jak ją dokumentować?

Współczesne systemy informatyczne to zaawansowane, skomplikowane mechanizmy, składające się z wielu współdziałających ze sobą komponentów. Ich wyodrębnienie, a także określenie sposobu komunikacji i interakcji między poszczególnymi elementami...

Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry - ebook/epub
Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry - ebook/epub
Jason Schreier
Wydawnictwo SQN

Międzynarodowy bestseller! Jak powstają znane gry – Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo?

Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami...















Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych - książka
Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych - książka
Amir Shevat
Helion

Bot jest nowatorskim interfejsem użytkownika, dzięki któremu można komunikować się z aplikacją w naturalny i intuicyjny sposób. Eksperci przewidują, że wkrótce interfejs konwersacyjny będzie standardowym wyposażeniem aplikacji. Niemniej projektowanie botów jest złożonym zagadnieniem. Trzeba wiedzieć, kiedy je zastosować i jak zapewnić odpowiednią efektywność temu rozwiązaniu...

Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II - książka
Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II - książka
Aditya Ravi Shankar
Helion

HTML5 jest dziś kojarzony ze znakomitym narzędziem do tworzenia zaawansowanych, interaktywnych i dynamicznych aplikacji internetowych. Udostępnia programistom szereg nowoczesnych technologii, które są konsekwentnie rozwijane w ramach wielu specyfikacji nadzorowanych przez W3C i grupę WHATWG. Szczególnie atrakcyjne jest wykorzystanie HTML5 do tworzenia gier. Mogą to być gry najróżniejszych rodzajów: od prostych układanek po skomplikowane...

Profesjonalne tworzenie gier internetowych dla systemu Android w językach HTML5, CSS3 i JavaScript - książka
Profesjonalne tworzenie gier internetowych dla systemu Android w językach HTML5, CSS3 i JavaScript - książka
Juriy Bura, Paul Coates
Helion

Odnieś sukces na rynku gier!

Potencjał HTML5, CSS3 i JavaScriptu pozwala na tworzenie niesamowitych gier i aplikacji. Dzięki tym technologiom powstało oprogramowanie działające w mobilnej przeglądarce internetowej. Jeżeli dodamy do tego moc współczesnych telefonów i tabletów działających w oparciu o system Android, może się okazać, że to trio stanowi niezastąpiony zestaw narzędzi...

Sieci komputerowe i intersieci. Wydanie V - książka
Sieci komputerowe i intersieci. Wydanie V - książka
Douglas E. Comer
Helion

Kompendium wiedzy każdego administratora!

Autor bestsellerów i jeden z największych autorytetów w dziedzinie sieci komputerowych - Douglas E. Comer - przedstawia wszechstronny i kompletny przegląd technologii internetowych, które umożliwiają korzystanie z różnorodnych aplikacji, od przeglądarek internetowych, przez systemy telefonii IP, po programy multimedialne. Piąte wydanie obejmuje wiele nowych zagadnień...

Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java - książka
Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java - książka
Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit
Helion

Sprawdź, jak sprawnie i bezbłędnie projektować systemy informatyczne!

  • Czym jest inżynieria oprogramowania?
  • Jak zapanować nad wszystkimi aspektami procesu projektowania?
  • Jak wygląda cykl życia oprogramowania?

Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak...

Podręcznik projektantów logo. Smashing Magazine - książka
Podręcznik projektantów logo. Smashing Magazine - książka
Gareth Hardy
Helion

Stwórz doskonałe logo!

  • Jak zaprojektować logo?
  • Jak wybrać kolorystykę znaku graficznego?
  • Jak uniknąć ślepych zaułków?

Nikomu nie trzeba uświadamiać, jak istotną formą identyfikacji prowadzonej działalności jest logo. Potrafi ono mieć wręcz astronomiczną wartość. W codziennym życiu nietrudno znaleźć liczne przykłady potwierdzające ten fakt. Należy postawić pytanie, jak przygotować dobre logo...


HTML5 Canvas. Receptury - książka
HTML5 Canvas. Receptury - książka
Eric Rowell
Helion

Ponad 80 receptur prezentujących użycie elementu canvas, które zrewolucjonizują strony WWW!

HTML5 szturmem zdobywa rynek stron (a w zasadzie już aplikacji) WWW. Co sprawia, że tak się dzieje? Ogrom nowych funkcji, które otwierają przed projektantami nowe możliwości. Usługi geolokalizacyjne, lokalne przechowywanie plików lub obsługa plików multimedialnych to tylko niektóre z nich...

Unreal Engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - książka
Unreal Engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - książka
Aram Cookson, Ryan DowlingSoka, Clinton Crumpler
Helion
Jeśli dużo grasz na różnych urządzeniach, na pewno masz też pomysły na nowe gry. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób taką grę napisać, bez obaw — nie trzeba do tego magicznych umiejętności. Wystarczy wykorzystać odpowiednie narzędzie, takie jak Unreal Engine: potężny silnik gier wykorzystywany przez wielu profesjonalnych i niezależnych twórców, udostępniający szereg niezwykle przydatnych edytorów i narzędzi...