Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00114 002679 22741256 na godz. na dobę w sumie

autor: Bartłomiej Cieśla

NOWOŚCI dodane od twojej poprzedniej wizyty: +9
2022-05-04
Kreatywność językowa w marketingu - ebook/pdf
Kreatywność językowa w marketingu - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-15%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Monografia stanowi kolejną odsłonę cyklu poświęconego kreatywności językowej. To już siódma książka, w której młodzi badacze, adepci wielu dziedzin humanistycznych, głównie lingwiści, rozpatrują wskazane zagadnienie na dwóch płaszczyznach – teoretycznej i praktycznej. Ponieważ na polskim rynku książek naukowych mało jest publikacji, w których mówi się o sposobach oryginalnego wyzyskania języka w najnowszych i najnowocześniejszych...

RegUŁy językowe w praktyce. Wybór pytań i odpowiedzi z internetowej Poradni Językowej UŁ - ebook/pdf
RegUŁy językowe w praktyce. Wybór pytań i odpowiedzi z internetowej Poradni Językowej UŁ - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-15%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Książka zawiera obszerny wybór pytań i odpowiedzi opublikowanych w internetowej Poradni Językowej Uniwersytetu Łódzkiego w latach 2014–2021. Autorzy, oprócz tego, że wyjaśniają szereg aktualnych problemów poprawnościowych z różnych płaszczyzn języka: fonetyki, morfologii, leksyki, fleksji, składni, ortografii i interpunkcji, poruszają też zagadnienia z zakresu pragmatyki i edytorstwa...

2019-12-10
Kreatywność językowa w przekazach internetowych - ebook/pdf
Kreatywność językowa w przekazach internetowych - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-15%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie...

2019-08-09
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej - ebook/pdf
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-20%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe)...

2018-10-20
Negacja w języku, tekście, dyskursie - ebook/pdf
Negacja w języku, tekście, dyskursie - ebook/pdf
Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz, Bartłomiej Cieśla-16%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Oddajemy do rąk Czytelników monografię, w której Autorzy poddają refleksji naukowej zjawisko negacji. W tomie znalazły się artykuły językoznawców, literaturoznawców, kulturoznawców, prawników, filozofów, logików. Publikacja ma więc charakter interdyscyplinarny, prezentujemy w niej bowiem wyniki badań nad negacją w wymiarze składniowym, semantycznym, logicznym, retorycznym, kulturowym...

2018-02-17
Kreatywność językowa w literaturze i mediach - ebook/pdf
Kreatywność językowa w literaturze i mediach - ebook/pdf
Bartłomiej Cieśla, Magdalena Pietrzak
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej.

Poszczególne zagadnienia prezentowane przez badaczy zostały podzielone na dwie części - dotyczące kreatywności w mediach oraz w literaturze...

2017-02-12
Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej - ebook/pdf
Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla-100%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Zbiór jest poświęcony różnym sposobom twórczego wykorzystania języka w mediach masowych, reklamie, marketingu i nazewnictwie, w szczególności kreatywności dziennikarskiej (cz. I), internetowi widzianemu jako przestrzeń kreatywna (cz. II), kreatywności w marketingu, reklamie i nazewnictwie (cz. III) oraz komizmowi językowemu. Na ciekawą nie tylko dla humanistów publikację składają się teksty dotyczące najnowszych zjawisk językowych...

2017-02-02
Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów - ebook/pdf
Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów - ebook/pdf
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Jachimowska, Barbara Kudra-15%
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Publikacja to podręcznik z zakresu kreatywności językowej w reklamie. Autorzy w przystępny, syntetyczny sposób prezentują techniki językowe wykorzystywane w reklamie w celu osiągnięcia lepszego efektu sprzedażowego. Przy każdej omawianej technice Czytelnik znajdzie liczne przykłady twórczego wykorzystania środków językowych, w tym również przykłady wizualne. Po kolejnych rozdziałach umieszczono zestawy ćwiczeń służące kształtowaniu...

2016-03-07
Łódzkie czasopisma humorystyczne w międzywojniu - ebook/pdf
Łódzkie czasopisma humorystyczne w międzywojniu - ebook/pdf
Bartłomiej Cieśla
Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego
Książka zawiera analizę łódzkiej prasy humorystycznej okresu dwudziestolecia międzywojennego (początki łódzkiej prasy, łódzka prasa międzywojenna, łódzka prasa o charakterze humorystycznym) pod kątem stosowanych gatunków wypowiedzi (gatunki prymarnie humorystyczne, takie jak: anegdota, humoreska, dowcip, satyra, komedia, aforyzm; gatunki sekundarnie humorystyczne, czyli wzmianka prasowa...