autor: Małgorzata Wójcik-Dudek
![Po lekcjach - ebook/pdf [Małgorzata Wójcik-Dudek] Po lekcjach - ebook/pdf](/catalog/ebooki/00660371/006/cover/0/e_23dn.jpg)
Małgorzata Wójcik-Dudek-20% |
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Materiały do książki Po lekcjach Małgorzaty Wójcik-Dudek obejmują artykuły już wcześniej publikowane. Wszystkie teksty zostały przejrzane, poprawione i uzupełnione. Kompozycja pracy zaproponowana przez autorkę wydobywa z nich najistotniejsze treści, a sąsiedztwo poszczególnych tekstów umożliwia ich dialog, nierzadko również krytyczny komentarz. Artykuły podejmują zagadnienia po pierwsze bliskie zainteresowaniom badawczym autorki... |
![Zmysły i literatura dla dzieci i młodzieży - ebook/pdf [red. Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek] Zmysły i literatura dla dzieci i młodzieży - ebook/pdf](/catalog/ebooki/00650088/006/cover/0/e_1noo.jpg)
red. Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek-17% |
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Zmysły i literatura dla dzieci i młodzieży to szósta publikacja składająca się na cykl poświęcony literaturze osobnej, którego tomy ukazywały się w ostatniej dekadzie. Pierwsza książka z tego cyklu była nie tylko pokłosiem konferencji Dziecko — język — tekst, która zainaugurowała organizowane co dwa lata na Uniwersytecie Śląskim spotkania badaczy z całego kraju zajmujących się literaturą czwartą... |
![(Przed)szkolne spotkania z lekturą - ebook/pdf [red. Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek, współudz. Aleksandra Zok-Smoła] (Przed)szkolne spotkania z lekturą - ebook/pdf](/catalog/ebooki/0065081/006/cover/0/e_1p7c.jpg)
red. Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek, współudz. Aleksandra Zok-Smoła-19% |
Uniwersytet Śląski |
Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z książką dobraną tak, by uwzględniała ona potrzeby młodych odbiorców. Zawartość księgozbioru niedorosłego czytelnika, gromadzonego dzięki zgodzie rodziców... |
![W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży - ebook/pdf [Małgorzata Wójcik-Dudek] W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży - ebook/pdf](/catalog/ebooki/0067391/006/cover/0/e_08zr.jpg)
Małgorzata Wójcik-Dudek-18% |
Uniwersytet Śląski |
Książka podejmuje problem Zagłady w najnowszej polskiej literaturze dla dzieci i młodzieży. Jego wysoka frekwencja w XXI-wiecznej literaturze osobnej, choć w dużej mierze z pewnością wynika ze szczególnego charakteru stosunków polsko-żydowskich, to bywa również, jeśli nie przede wszystkim, podyktowana pewnego rodzaju modą na odpamiętywanie przeszłości − memory boom. Autorka prezentuje wersje narracji o Zagładzie tworzone... |
![Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się - ebook/pdf [red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek] Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się - ebook/pdf](/catalog/ebooki/0063370/006/cover/0/e_1p0p.jpg)
red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek-20% |
Uniwersytet Śląski |
Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych niepowodzeń uczniów. Aby jednak mogła je rozpoznać, musi pozostać wrażliwa na ucznia i uważnie go obserwować, nie tracąc jednak z horyzontu tego, co szczególnie istotne w jego rozwoju... |