Naucz się czasowników frazowych najczęściej występujących w codziennych rozmowach i tekstach pisanych, wymaganych na egzaminach FCE, CAE oraz maturalnym na poziomie rozszerzonym. Trudne do zapamiętania czasowniki o podobnym znaczeniu zostały wprowadzone według przysłówków: out , off , through , into , over , up , down , away , on , back , dzięki czemu nauka odbywa się poprzez kojarzenie znaczenia w kontekście i jest bardziej efektywna niż tradycyjne zapamiętywanie znaczeń każdego czasownika osobno.
Poziom: średnio zaawansowany / zaawansowany
W każdej lekcji:
prezentacja czasowników z tłumaczeniami,
ciekawa historyjka prezentująca czasowniki w kontekście.
urozmaicone ćwiczenia ułatwiające naukę i trwałe zapamiętanie zwrotów.
Plik przygotowany jest w wygodnym do wydrukowania formacie A-4. Po wykonaniu ćwiczeń możesz sprawdzić swoje odpowiedzi w kluczu znajdującym się na końcu każdej lekcji. Jeżeli chcesz korzystać z kursu również w wersji audiobook, pobierz wersję e-book + mp3 z nagranymi czasownikami frazowymi i ćwiczeniami dostępną w dziale audiobook.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
A n g i e l s k i
Phrasal Verbs in Situations
Podręcznik z ćwiczeniami
FRAGMENT
Dorota Guzik
Joanna Bruska
Autorzy: Dorota Guzik, Joanna Bruska
Konsultacja językowa: Tadeusz Z. Wolański
Lektorzy: Maybe Theatre Company
Realizacja i opracowanie nagrań: Studio MTS Mariusz Zaczkowski
Projekt okładki: Paweł Lewinowicz
© DIM Nauka i Multimedia, 2015
ISBN: 978-83-8006-004-3
Podręcznik Angielski. Phrasal Verbs in Situations dostępny jest również
w wersji do słuchania – E-book + mp3 (do pobrania na stronie audiokursy.pl
oraz w innych księgarniach internetowych). W tekście ćwiczeń liczba przy
głośniku oznacza numer odpowiedniego pliku mp3 z nagraniem.
DIM Nauka i Multimedia
ul. Milskiego 1; 80-809 Gdańsk
www.audiokursy.pl
e-mail: info@dimnim.pl
tel. 58 324-91-51
Wszelkie prawa zastrzeżone. Reprodukowanie, kopiowanie w urządzeniach
przetwarzania danych, odtwarzanie w jakiejkolwiek formie oraz
wykorzystywanie w wystąpieniach publicznych w całości lub w części tylko za
wyłącznym zezwoleniem właściciela praw autorskich.
Spis treści
Phrasal verbs. Part 1
Lesson 1. Phrasal verbs with OUT
Lesson 2. Phrasal verbs with OUT
Lesson 3. Phrasal verbs with OFF
Lesson 4. Phrasal verbs with THROUGH
Lesson 5. Phrasal verbs with INTO
Lesson 6. Phrasal verbs with OVER
Lesson 7. Phrasal verbs with UP
Lesson 8. Phrasal verbs with UP
Lesson 9. Phrasal verbs with DOWN
Lesson 10. Phrasal verbs with AWAY
Lesson 11. Phrasal verbs with ON
Lesson 12. Phrasal verbs with BACK
Phrasal verbs Part 2. Practice
Lesson 1. TAKE
Lesson 2. GET
Lesson 3. TURN
Lesson 4. BREAK
Lesson 5. LOOK
Lesson 6. BRING
Lesson 7. COME
Lesson 8. GIVE
Lesson 9. CUT
Lesson 10. PUT
Lesson 11. RUN
Lesson 12. GROW
Lesson 13. SET
Lesson 14. CARRY
Lesson 15. GO
Lesson 16. MAKE
KEY / Part 2. Practice
Strona Ścieżka mp3
E-book Audiobook
1-4
5-8
9-12
13-16
17-20
21-24
25-28
29-32
33-36
37-40
42-44
45-48
5
8
11
15
18
21
24
27
30
33
36
39
42
44
47
49
51
53
55
57
59
61
63
65
67
69
71
73
75
Phrasal verbs. Part 1
Lesson 1. Phrasal verbs with OUT
Exercise 1
Read / Listen to the explanations.
1
■ finishing or stopping
to run out (of supplies, time)
to cut out (of a motor)
to put out (a fire, a light)
to turn sb out
to go out (of a fire, a light)
to work out (an answer)
■ performing or fulfilling
to carry out (an action,
a duty)
■ spreading
to give out
to spread out
to have no more
to stop suddenly
to cause to stop burning
to force to leave, to send away
to stop burning or shining
to find by reasoning or
calculating
skończyć się
zatrzymać się
zgasić
zwolnić kogoś
zgasnąć
wymyślić
to perform or complete
przeprowadzić
to distribute
to cover or include a greater
area
rozdać
rozprzestrzenić się
Exercise 2
Replace the expressions in brackets with the appropriate form of phrasal verbs.
A rescue action was 1) ................................. (performed) with difficulty when an old barn
caught fire in a small village near Norfolk. The problems started when one of the two fire
engines 2) ................................. (had no more) petrol on the way to the farm and the engine
3) ................................. (stopped suddenly) 200 metres from the burning building.
Moreover, the foam had been 4) ................................. (distributed) to the firemen on the
previous day and
time was
5) .................................. (passing quickly) by the time the firemen 6) .................................
(found by reasoning) what to do but in spite of all difficulties they 7) ................ the fire
................. (caused the fire to stop burning). However, after the action their chief was
8) ................................. (forced to
to
9) ................................. (perform) his duties properly. Actually, if the fire hadn’t
10) ................................. (stopped burning) in time, it would have 11) .................................
(included a greater area) and the whole farm would have been burnt to the ground.
they didn’t have enough
the fire. The
to fight
leave). He
lost his
job as he had failed
Listen to the text.
© DIM Nauka i Multimedia 2014
2
5
Part 1
Lesson 1. Phrasal verbs with OUT
3
Exercise 3
Complete the sentences with phrasal verbs.
1. A rescue action was ………………………. with difficulty.
2. The two fire engines ………………………. petrol on the way to the farm.
3. The engine ………………………. 200 metres from the burning building.
4. The foam had been ………………………. to the firemen.
5. The time was ………………………. .
6. The firemen ………………………. what to do and put the fire out.
7. After the action their chief was ………………………. .
8. He failed to ………………………. his duties properly.
9. The fire ………………………. in time and it didn’t spread out.
Listen and repeat.
Exercise 4
Answer the questions about the text using phrasal verbs.
1. What did the fire brigade do when the old barn caught fire?
..................................................................................
2. Why did the fire engine stop?
..................................................................................
3. How far from the burning building did it stop?
..................................................................................
4. Why didn’t the firemen have enough foam?
..................................................................................
5. Did they have enough time?
..................................................................................
6. Did they stop the fire in spite of all difficulties?
..................................................................................
7. Who was fired after the action?
..................................................................................
8. Why did he lose his job?
..................................................................................
© DIM Nauka i Multimedia 2014
6
Part 1
Lesson 1. Phrasal verbs with OUT
9. Did the fire stop in time?
..................................................................................
10. Did the fire reach the whole farm?
..................................................................................
Now practise the examples with the recording.
4
KEY/ Lesson 1
Ex. 3
1. carried out
2.
ran out of
3. cut out
4. given out
5.
running out
6. worked out
7.
turned out
8. carry out
9. went out
Ex. 2
1. carried out
2.
ran out of
3. cut out
4. given out
5.
running out
6. worked out
7. put (the fire) out
8.
turned out
9. carry out
10. gone out
11. spread out
Ex. 4
1. They carried out a rescue action.
2. Because it ran out of fuel.
3. The engine cut out 200 metres away from the fire.
4. Because it had been given out on the previous day.
5. No, the time was running out.
6. Yes, they finally put it out.
7. The chief was turned out.
8. Because he didn’t carry out his duties.
9. Yes, it went out in time.
10. No, it didn’t spread out.
© DIM Nauka i Multimedia 2014
7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Angielski. Phrasal verbs in Situations. Podręcznik z ćwiczeniami
Autor: Dorota Guzik
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :