Poradnik do gry „Art of Murder: Klątwa Lalkarza” to ilustrowany opis przejścia śledztwa prowadzonego przez agentkę FBI Nicole Bonnet w sprawie seryjnego mordercy o przydomku Lalkarz.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Francja, Paryż] Sala baletowa
-[Francja, Paryż] Hotel
-[Francja, Paryż] Mieszkanie Jacka Dupree
-[Francja, Paryż] Hotel
-[Francja, Paryż] Mieszkanie Jacka Dupree
-[Francja, Paryż] Hotel
-[Francja, Paryż] Moulin Rouge
-[Francja, Paryż] Hotel
-[Francja, Paryż] Mieszkanie Marca Taine’a
-[Hiszpania, Azarra] Warsztat; antykwariat; fontanna; sklep
-[Hiszpania, Azarra] Antykwariat
-[Hiszpania, Azarra] Warsztat; fontanna; antykwariat
-[Hiszpania, Azarra] Antykwariat
-[Francja, Marsylia] Brama; mur; budka telefoniczna; przystań
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 29
Informacja o grze
Kontynuacja polskiej gry przygodowej, wypuszczonej na rynek w roku 2007. Po raz kolejny mamy do czynienia z mroczną intrygą i charakterystycznym interfejsem typu point & click.
Gra Art of Murder: Hunt for the Puppeteer, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Art of Murder:
Klątwa Lalkarza
autor: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska
(c) 2009 GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent, Wydawca i Wydawca PL CITY interactive.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Art of Murder: Klątwa Lalkarza – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp_________________________________________________________ 3
Opis przejścia___________________________________________________ 4
Francja, Paryż, 15-17 kwietnia 2008 r. _________________________________________ 4
Hiszpania, Azarra, 18 kwietnia 2008 r. ________________________________________ 37
Francja, Marsylia, 19 kwietnia 2008 r. ________________________________________ 48
Kuba, Hawana, 20 kwietnia 2008 r. ___________________________________________ 56
Kuba, Posiadłość Montoute, 21 kwietnia 2008 r.________________________________ 64
Francja, Marsylia, 22 kwietnia 2008 r. ________________________________________ 71
Francja, Paryż, 23 kwietnia 2008 r. ___________________________________________ 72
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Art of Murder: Klątwa Lalkarza – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Agentka FBI Nicole Bonnet prowadzi śledztwo w sprawie Lalkarza, seryjnego mordercy, który w
okresie od sierpnia do grudnia 2007 działał na terenie Stanów Zjednoczonych. Ofiary swe zabijał w
specyficzny sposób i pozował na wzór marionetek, pozostawiając przy każdej wizytówkę w postaci
kukiełki ubranej w strój z czasów Rewolucji Francuskiej. Kiedy wydaje się, że Lalkarz zaniechał już
swej działalności, do podobnego morderstwa dochodzi w Paryżu. Nasza agentka udaje się tam,
sprawdzić, czy rzeczywiście ma do czynienia z kolejną ofiarą poszukiwanego przez nią psychopaty,
czy też ktoś postanowił się pod niego podszyć...
W drugiej części przygód Nicole (podobnie jak i w pierwszej) funkcjonuje system podpowiedzi:
lupka z prawej strony paska w dole ekranu – pokazująca wszystkie aktywne obiekty i wyjścia z
danej lokacji. Pewne wskazówki można też uzyskać, kiedy próbuje się przedwcześnie opuścić dane
pomieszczenie czy odjechać aktualnym środkiem lokomocji.
Na kursorze w kształcie myszki wyraźnie widać, jaką akcję możemy wykonać, czy tylko obejrzeć
dany przedmiot (oko z prawej strony myszy, czyli klik PPM), czy też użyć go lub zabrać (dłoń z
lewej strony myszy, czyli klik LPM). Gromadzone znajdźki lądują w ekwipunku (wyróżnione w
tekście kolorem czerwonym), klikając na nie PPM, otrzymujemy zbliżenie i niekiedy dodatkową
informację, klikając LPM – wyjmujemy je z inwentarza, a niekiedy otwieramy, rozkładamy na części
czy wyciągamy coś, co było w nich schowane.
Tym razem Nicole dysponuje aparatem fotograficznym, którego używa dość często, przynajmniej w
kilku pierwszych rozdziałach zabawy, natomiast mimo posiadania komórki – nie korzysta z niej w
ogóle.
Agentka prowadzi także notatnik, w którym znajdują się wszystkie odbyte dialogi, krótki opis
zdarzeń z każdego dnia przygody oraz akta każdej z amerykańskich zbrodni Lalkarza (które miały
miejsce przed rozpoczęciem opowieści) i psychologiczny portret mordercy.
Wszystkie te akcesoria, podobnie jak ekwipunek, umiejscowione są na pasku w dole ekranu.
Dwukrotne kliknięcie LPM zmusi bohaterkę do biegu, pojedyncze przewinie dialogi, wciśnięcie Esc
pominie scenki przerywnikowe, by wyjść z powiększenia przedmiotu w ekwipunku, trzeba kliknąć
dowolnym przyciskiem myszy obok tegoż zbliżenia.
Który z tajemniczych mężczyzn, jakich Nicole pozna podczas kilku dni podróży po Europie, jest
psychopatycznym mordercą... Jack Dupree, Louis Carnot czy Marc Taine? A może żaden z nich...?
Katarzyna „Kayleigh” Michałowska
Strona: 3
Art of Murder: Klątwa Lalkarza – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
F r a n c j a , P a r y ż , 1 5 - 1 7 k w i e t n i a 2 0 0 8 r .
S a l a b a l e t o w a
Na miejscu zbrodni Nicole zastaje Pety`ego – komisarza francuskiej policji. Mężczyzna nie jest
skory do współpracy (zagadnij go), przeciwnie – wyraźnie daje do zrozumienia, że nie zamierza jej
niczego ułatwiać. Po skończonej rozmowie wychodzi, a agentka Bonnet może spokojnie rozejrzeć
się po sali.
Na początek podchodzi do stolika po lewej i otwiera jego środkową szufladę (zbliżenie). Wyjmuje z
niej: czyste kartki papieru, ciężki zszywacz do papieru, rolkę taśmy klejącej i plastikowe
koszulki na dokumenty. Po zabraniu tych ostatnich wewnątrz szuflady (po prawej) ujawnia się
przycisk.
Strona: 4
Art of Murder: Klątwa Lalkarza – Poradnik GRY-OnLine
Nacisnąwszy go, Nicole odblokowuje sąsiednią szufladę (prawą). Oczywiście otwiera ją i znajduje w
niej: stare pudełko zapałek, narzędzie do fajki, paczkę waty i spis osób wynajmujących
salę. Ten ostatni fotografuje posiadanym aparatem (w ekwipunku).
Z owymi znaleziskami powraca do centralnej części sali i decyduje się obejrzeć ofiarę (po prawej).
Robi jej dwa zdjęcia, po czym przygląda się leżącej u jej stóp laleczce. Nie może podnieść jej
gołymi rękoma, toteż czyni to poprzez plastikową koszulkę zabraną z szuflady. Jej uwadze nie
uchodzą też stłuczone lustra na tle których upozowana została ofiara.
Strona: 5
Art of Murder: Klątwa Lalkarza – Poradnik GRY-OnLine
Następnie Nicole bada dokładniej martwą kobietę (zbliżenie). Wokół jej ust zauważa jakieś
kryształki, ale nie ma przy sobie narzędzi potrzebnych do pobrania próbki. Konstruuje więc wacik z
zapałki i waty, którym zdejmuje z twarzy ofiary odrobinę owej substancji. I zabezpiecza wacik,
wkładając go do plastikowej koszulki. Rzuca jeszcze okiem na hak wbity w ciało dziewczyny w
okolicy pachy i na tym kończy oględziny zwłok.
Teraz Nicole kieruje się ku środkowemu oknu, na którym (zbliżenie) dostrzega odciski czyichś
palców, które fotografuje. Jej uwagę zwraca otwarte skrzydło okna (powyżej), na którym widnieje
jakiś znak. Ponieważ jednak okno cały czas się kołysze, agentka nie może mu się dobrze przyjrzeć.
Strona: 6
Art of Murder: Klątwa Lalkarza – Poradnik GRY-OnLine
W tej sytuacji opuszcza salę i w korytarzu podchodzi do czekającego na koronera policjanta.
Zapytuje go o ołówek, a otrzymawszy go, przygląda się usytuowanej w ścianie obok skrzynce z
bezpiecznikami (zbliżenie), z której wystaje pęk wydartych kabli – już wiadomo, czemu w sali
baletowej jest tak ciemno. W tej sprawie Nicole zagaduje policjanta ponownie, po czym wraca do
sali.
Pod jej drzwiami zauważa brudny mop na drewnianym kiju (po lewej), który również uznaje za
przydatny. W sali maszeruje pod okno, gdzie postanawia chałupniczym sposobem zdjąć z szyby
odciski palców. W tym celu rozgniata ołówek ciężkim zszywaczem do papieru. Pozyskany w ten
sposób rysik przesypuje na kartkę papieru, którą następnie przytyka do odcisków na oknie. Teraz
przy pomocy taśmy klejącej pobiera z okna pokryte grafitem odciski, a na koniec przekleja je z
taśmy na kartkę papieru.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :