Poradnik do wersji PC gry Batman: Arkham City zawiera między innymi opis przejścia głównego wątku fabularnego, misji pobocznych, misji Kobiety-Kota, omówienie sposobów zdobycia wszystkich 440 sekretów Człowieka-Zagadki oraz trybu Zemsta Człowieka-Zagadki.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Główny wątek
-Prolog
-Wespnij się wyżej, by skontaktować się z Alfredem
-Wejdź na dach budynku Ace Chemicals, żeby zabrać sprzęt
-Znajdź i wejdź do sądu Dwóch Twarzy
-Uratuj Kobietę-Kota przed Dwiema Twarzami
-Poszukaj na miejscu zbrodni dowodów balistycznych
-Znajdź źródło strzału
-Poszukaj śladów na karabinku snajperskim
-Namierz źródło sygnału radiowego, żeby znaleźć Jokera
-Wejdź do huty Sionisa przez główny komin
-Uratuj lekarkę przed zbirami Jokera
-Włam się do biura Jokera w strefie załadunku
-Zlokalizuj Freeze'a, znajdując najzimniejsze miejsce w Arkham City
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 148
Informacja o grze
Druga odsłona gry Arkham Asylum, która opowiada o zmaganiach Batmana z najgroźniejszymi złoczyńcami. Tym razem przenosimy się z ośrodka psychiatrycznego na wyspie Arkham do tytułowej dzielnicy Gotham City, okupowanej w całości przez złoczyńców.
Gra Batman: Arkham City, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Batman:
Arkham City
autor: Jacek Stranger Hałas
(c) 2011 GRY-OnLine S.A.
Producent RockSteady Studios, Wydawca Warner Bros Interactive Entertainment, Wydawca PL Cenega Poland
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Batman: Arkham City – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp _______________________________________________________________________ 4
Główny wątek _________________________________________________________________ 6
Uwagi wstępne ______________________________________________________________ 6
Prolog _____________________________________________________________________ 7
Wespnij się wyżej, by skontaktować się z Alfredem _________________________________ 10
Wejdź na dach budynku Ace Chemicals, żeby zabrać sprzęt ___________________________ 11
Znajdź i wejdź do sądu Dwóch Twarzy ___________________________________________ 14
Uratuj Kobietę–Kota przed Dwiema Twarzami _____________________________________ 16
Poszukaj na miejscu zbrodni dowodów balistycznych ________________________________ 18
Znajdź źródło strzału _________________________________________________________ 19
Poszukaj śladów na karabinku snajperskim _______________________________________ 24
Namierz źródło sygnału radiowego, żeby znaleźć Jokera _____________________________ 25
Wejdź do huty Sionisa przez główny komin ________________________________________ 27
Uratuj lekarkę przed zbirami Jokera _____________________________________________ 32
Włam się do biura Jokera w strefie załadunku _____________________________________ 36
Zlokalizuj Freeze’a, znajdując najzimniejsze miejsce w Arkham City ____________________ 40
Znajdź Freeze’a i zdobądź lekarstwo _____________________________________________ 42
Uwolnij Freeze’a z rąk Pingwina w muzeum _______________________________________ 45
Wyłącz urządzenia zakłócające Pingwina _________________________________________ 49
Wyłącz ostatnie, podziemne urządzenie zakłócające Pingwina _________________________ 52
Uwolnij Freeze’a z rąk Pingwina w muzeum (ciąg dalszy) _____________________________ 56
Uratuj pozostałych tajnych policjantów w muzeum __________________________________ 58
Zabierz neutralizator z kombinezonu Freeze’a, żeby unieszkodliwić jego broń _____________ 71
Spotkaj się z Pingwinem w Iceberg Lounge _______________________________________ 72
Pokonaj Solomona Grundy’ego _________________________________________________ 74
Pokonaj Pingwina ___________________________________________________________ 78
Przeanalizuj krew zabójczyni, żeby dotrzeć do niej po śladach _________________________ 79
Podążaj za śladem krwi zabójcy, by ustalić położenie Ra’s al Ghula _____________________ 80
Zeskanuj bandaże zabójczyni __________________________________________________ 83
Złap zabójcę i przyczep urządzenie namierzające ___________________________________ 84
Śledź zabójcę używając urządzenia namierzającego, by znaleźć Ra’s al Ghula _____________ 86
Odtwórz nagranie wideo z Mechanicznego Strażnika ________________________________ 94
Znajdź więcej Mechanicznych Strażników, żeby w pełni odtworzyć nagranie wideo _________ 95
Znajdź ukryte wejście z pomocą nagrania wideo ____________________________________ 98
Śledź zabójcę używając urządzenia namierzającego, by znaleźć Ra’s al Ghula (ciąg dalszy) __ 99
Zlokalizuj Ra’s al Ghula i zdobądź próbkę jego krwi _________________________________100
Pokonaj Ra’s al Ghula ________________________________________________________104
Wróć na komisariat, żeby dostarczyć krew Ra’s al Ghula Freeze’owi _____________________109
Przesłuchaj Quinciego Sharpa i zdobądź informacje o Hugo Strange _____________________114
Wróć na komisariat, żeby dostarczyć krew Ra’s al Ghula Freeze’owi (ciąg dalszy) __________115
Pokonaj pana Freeze’a _______________________________________________________117
Zinfiltruj hutę ______________________________________________________________120
Uratuj Vicki Vale z miejsca katastrofy śmigłowca ___________________________________121
Zinfiltruj hutę (ciąg dalszy) ____________________________________________________123
Znajdź Jokera w hucie ________________________________________________________133
Pokonaj Jokera _____________________________________________________________138
Przeskanuj śmigłowce TYGERA, żeby namierzyć główny program sterujący _______________141
Zdobądź nadajnik Głównego Programu Sterującego śmigłowca ________________________143
Dostań się do Wieży Cudów ____________________________________________________144
Wedrzyj się na platformę obserwacyjną Wieży, żeby zatrzymać Procedurę 10 _____________149
Podążaj za sygnałami lokalizatora, żeby uratować Talię przed Jokerem __________________159
Zdobądź lekarstwo od Jokera i nie dopuść, żeby stał się nieśmiertelny ___________________164
Strona: 2
Batman: Arkham City – Poradnik GRY-OnLine
Misje poboczne _______________________________________________________________169
Uwagi wstępne _____________________________________________________________169
Obserwator w skrzydłach _____________________________________________________170
Kruchy sojusz ______________________________________________________________174
Trening rzeczywistości rozszerzonej _____________________________________________187
Strzał w ciemnościach ________________________________________________________196
Kradzież tożsamości _________________________________________________________208
Daleka kryjówka ____________________________________________________________215
Szalony Kapelusznik _________________________________________________________216
Serce z lodu ________________________________________________________________218
Gorący i zimny ______________________________________________________________223
Szarada Enigmy _____________________________________________________________227
Telefoniczny morderca _______________________________________________________267
Brutalne działania ___________________________________________________________273
Misje Kobiety–Kota ____________________________________________________________274
Prolog ____________________________________________________________________274
Zdobądź sprzęt z kryjówki Kobiety–Kota __________________________________________275
Dostań się do kryjówki Bluszczu ________________________________________________277
Przekonaj Trujący Bluszcz żeby pozwoliła ci za pomocą swoich roślin dostać się do skarbca
skonfiskowanych dóbr TYGERA _________________________________________________280
Dostań się do skarbca skonfiskowanych dóbr TYGERA _______________________________282
Wykradnij karty dostępu trzem strażnikom TYGERA tak, żeby nikt cię nie zobaczył ani nie usłyszał ______285
Wróć do pokoju ochrony, żeby otworzyć skarbiec ___________________________________287
Włam się do głównego skarbca i zdobądź łupy _____________________________________288
Ucieknij z Arkham City z łupem _________________________________________________291
Uratuj Batmana przed katastrofą w hucie _________________________________________292
Zabierz łup Kobiety–Kota z jej kryjówki i opuść Arkham City __________________________293
Zabierz Dwóm Twarzom łup Kobiety–Kota w muzeum _______________________________294
Pokonaj Dwie Twarze ________________________________________________________299
Pokonaj zbirów w Arkham City, żeby odzyskać łup Kobiety–Kota _______________________302
Zagadki _____________________________________________________________________303
Uwagi wstępne _____________________________________________________________303
Instrukcja odnajdywania sekretów ______________________________________________305
Park Row __________________________________________________________________307
Mila Rozrywki ______________________________________________________________353
Dzielnica przemysłowa _______________________________________________________415
Metro _____________________________________________________________________472
Zaułki ____________________________________________________________________502
Huta _____________________________________________________________________550
Muzeum ___________________________________________________________________582
Cudowne Miasto ____________________________________________________________614
Fizyczne wyzwania __________________________________________________________646
Zemsta Człowieka–Zagadki ______________________________________________________662
Wyzwania walki_____________________________________________________________662
Wyzwania łowcy ____________________________________________________________664
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
www.gry-online.pl
Strona: 3
Batman: Arkham City – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Oto bardzo szczegółowy i obszerny poradnik do wersji PC gry Batman: Arkham City, którego pełna
zawartość przedstawia się następująco:
1) Opis przejścia głównego wątku fabularnego gry – W pierwszym rozdziale poradnika
znalazły się przede wszystkim szczegółowe instrukcje odnośnie rozwiązywania otrzymywanych
głównych zadań, objaśniające w jaki sposób można odnajdywać kolejne lokacje, jak bezpiecznie je
przemierzać i jakie gadżety potrzebne są do zaliczania przygotowanych przez autorów zagadek.
Znaczna część opisu przejścia poświęcona została kwestii sprawnej eliminacji sił wroga. Omówienia
najważniejszych bitew oferują podpowiedzi dotyczące skutecznych metod likwidacji różnych typów
przeciwników, w tym także ich bardziej elitarnych odmian. W tych misjach, w których należy się
skradać, dużo miejsca przeznaczono z kolei na omówienie samych pomieszczeń wraz z sugestiami
odnośnie najbezpieczniejszych metod działania. W opisie przejścia nie zabrakło też oczywiście
szczegółowych opisów walk z bossami, które zwłaszcza w dalszej części kampanii bywają dość
skomplikowane.
2) Opis przejścia wszystkich misji pobocznych gry – Ta część poradnika zawiera zarówno
dokładne wskazówki dotyczące okoliczności odblokowywania kolejnych zadań, jak również
podpowiada w jaki sposób każde z nich można zaliczyć w stu procentach. Warto w tym miejscu
dodać, że większość zadań jest kilkuczęściowych i do kolejnych części można przystępować dopiero
gdy gra na to zezwoli lub gdy wykona się jakąś czynność posuwającą daną misję do przodu.
3) Opis przejścia wszystkich misji Kobiety–Kota – Na trzeci rozdział składają się szczegółowe
informacje na temat zaliczania wszystkich głównych misji Kobiety–Kota oraz jednego dodatkowego
etapu, do którego dostęp uzyskuje się pod sam koniec zmagań. Dużo uwagi poświęcono omówieniu
podstaw sterowania Kobietą–Kotem, tym bardziej, że w takich kwestiach jak wspinaczka czy walka
wręcz dość znacząco różni się ona od postaci Batmana.
4) Opis zdobycia wszystkich 440 sekretów Człowieka–Zagadki – Ta część poradnika zawiera
bardzo szczegółowe instrukcje związane z odnajdywania sekretów oraz zaliczaniem wyzwań
Człowieka–Zagadki, w czym dodatkowo pomagają
liczne zdjęcia oraz dokładne mapy
poszczególnych obszarów z lokalizacjami poszczególnych znajdziek. Do omawianej kategorii
zaliczają się następujące pozycje:
•
•
•
•
ukryte trofea zarezerwowane dla postaci Batmana;
ukryte trofea zarezerwowane dla postaci Kobiety–Kota;
zagadki słowne i sposoby ich rozwiązywania;
obiekty nadające się do zniszczenia (balony Jokera, kamery TYGERA, pingwiny, Pieczęcie
Demona, szczęki Jokera i głowy Harley);
• wyzwania fizyczne (oddzielne dla Batmana i Kobiety–Kota.
5) Omówienie trybu Zemsta Człowieka–Zagadki – Ostatni rozdział poradnika ma do
zaoferowania zarówno ogólne wskazówki do wyzwań walki, jak i bardzo dokładne podpowiedzi
odnośnie zaliczania wyzwań łowcy. W tym drugim przypadku opis uwzględnia oczywiście różnice
wynikające z tego czy wyzwania przechodzi się grając postacią Batmana czy Kobiety–Kota.
Strona: 4
Batman: Arkham City – Poradnik GRY-OnLine
D o d a t k o w e u w a g i
Niniejszy poradnik uwzględnia dwa różne sposoby sterowania bohaterem, a mianowicie zabawę z
użyciem klawiatury i myszy lub pada konsoli Xbox 360. W tym drugim przypadku kombinacje
przycisków odpowiedzialne za wykonywanie różnorakich akcji podawane są zawsze w nawiasach.
Misje Kobiety–Kota potraktowane zostały jak jego odrębny rozdział, przy czym rozpoczynając
główną kampanię z zainstalowanym DLC możliwe jest ich zaliczanie na przemian z zadaniami
Batmana (odbywa się to w pełni zautomatyzowany sposób).
Jacek Stranger Hałas (www.gry–online.pl)
Strona: 5
Batman: Arkham City – Poradnik GRY-OnLine
Główny wątek
U w a g i w s t ę p n e
We wszystkich rozdziałach poradnika dotyczących opisu przejścia gry (główny wątek, misje
poboczne, misje Kobiety–Kota) zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:
Kolor czerwony odnosi się do przede wszystkim do pojawiających się w trakcie rozgrywki postaci,
niezależnie od tego czy są to sojusznicy czy osoby wrogo nastawione do głównego bohatera.
Ponadto kolor ten informuje o wrogich maszynach latających oraz napotykanych okazjonalnie
pułapkach w postaci min zbliżeniowych.
Kolor niebieski odnosi się do odwiedzanych przez Batmana lokacji i są nim oznaczone zarówno
główne budynki w Arkham City (np. muzeum), jak i pojedyncze pomieszczenia (np. izba tortur).
Kolor zielony odnosi się do odnajdywanych lub otrzymywanych w trakcie rozgrywki przedmiotów i
mowa tu przede wszystkim o nowych gadżetach oraz o obiektach o znaczeniu fabularnym.
Kolor pomarańczowy odnosi się do specjalnych ruchów i umiejętności Batmana (np. odwrócony
nokaut), jak również do wykorzystywanych przez niego gadżetów (np. deszyfrator sekwencyjny).
W tym drugim przypadku stosowne oznaczenie kolorystyczne pojawia się za każdym razem gdy
dany gadżet należy wybrać z inwentarza.
Strona: 6
Batman: Arkham City – Poradnik GRY-OnLine
P r o l o g
Grę rozpoczniesz w sali przesłuchań. Użyj myszki (lub prawej pałki analogowej na padzie) w celu
obniżenia widoku #1. Zacznij teraz przemieszczać myszkę na przemian w lewo i w prawo, dzięki
czemu Bruce Wayne rozbuja się na krześle #2 i ostatecznie wyląduje na ziemi.
Zaczekaj na pojawienie się w tym pomieszczeniu wartownika TYGERA. Gdy tylko nad jego głową
pojawią się charakterystyczne ikonki #1 wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie),
dzięki czemu wyprowadzisz skuteczny kontratak #2. Nie przejmuj się jeżeli nie uda Ci się to za
pierwszym razem, bo w takiej sytuacji gra pozwoli Ci spróbować ponownie. Po chwili złapie Cię
niestety drugi strażnik i wyciągnie z pomieszczenia.
Zaczekaj aż Bruce wstanie i skieruj się do przejścia, przy którym wymalowana jest litera A #1. Po
chwili odsuną się inni przebywający tu więźniowie, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej #2.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :