Poradnik do Counter-Strike: Condition Zero, pomyślany przede wszystkim jako pomoc dla mniej doświadczonych graczy. Zawiera opis wszystkich misji wraz z mapą i analizą taktyczną sytuacji zaistniałej na starcie każdego poziomu.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Rodzaje misji
-Porady razem zebrane
-Pistolety
-[Broń] Strzelby
-[Broń] Pistolety maszynowe
-[Broń] Karabiny
-[Broń] Dodatkowy osprzęt
-[Mapy] Dust
-[Mapy] Office
-[Mapy] Prodigy
-[Mapy] Tides
-[Mapy] Italy
-[Mapy] Inferno
-[Mapy] Dust2
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 26
Informacja o grze
Nowa wersja moda Counter-Strike, przeznaczonego tym razem zarówno do trybu multi, jak i single-player, pozwala przebrnąć przez 19 „otwartych” scenariuszy kierowanym przez gracza dowódcą oddziału antyterrorystycznego.
Gra Counter-Strike: Condition Zero, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Counter-Strike
Condition Zero
autor: Borys „Shuck” Zajączkowski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Counter-Strike: Condition Zero – Porad
nik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 3
Rodzaje misji __________________________________________________________ 4
Wyzwania dodatkowe ___________________________________________________ 5
Legenda do map________________________________________________________ 5
Porady razem zebrane ___________________________________________________ 6
Dostępne rodzaje broni i wyposażenia ______________________________________ 7
Mapy _______________________________________________________________ 14
Dust ______________________________________________________________ 14
Office _____________________________________________________________ 16
Prodigy____________________________________________________________ 17
Tides _____________________________________________________________ 18
Italy ______________________________________________________________ 19
Inferno____________________________________________________________ 20
Dust2 _____________________________________________________________ 21
Militia _____________________________________________________________ 22
Stadium ___________________________________________________________ 23
Chateau ___________________________________________________________ 24
Havana ____________________________________________________________ 25
Cobblestone ________________________________________________________ 26
Aztec _____________________________________________________________ 27
Downed ___________________________________________________________ 28
Airstrip ____________________________________________________________ 29
Piranesi ___________________________________________________________ 30
Fastline ___________________________________________________________ 31
Torn ______________________________________________________________ 32
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Counter-Strike: Condition Zero – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Witam serdecznie w poradniku do „Counter-Strike’a: Condition Zero”. Poradnik pomyślany został
przeze mnie przede wszystkim jako pomoc dla niedoświadczonych graczy i stare wygi nie mają tu
czego szukać. Tym bardziej, że CS nie jest grą, co do której można udzielić lepszej rady niż: miej
oczy i uszy dookoła głowy i nie rób głupot.
Poradnik opiera się na grze prowadzonej na normalnym poziomie trudności, na którym wrogie boty
zachowują się jeszcze w miarę schematycznie, a własne strzały nie ranią kolegów z oddziału. Opis
każdej misji składa się przede wszystkim z mapy, na której opisałem sytuację, jakiej można się
spodziewać w przeciągu pierwszych kilkunastu-kilkudziesięciu sekund gry. Późniejszy jej rozwój nie
daje się już przewidzieć. Proponowane przeze mnie rozwiązania bynajmniej nie wyczerpują
taktycznych możliwości poziomów – po prostu uważam je za stosunkowo łatwe do wykonania oraz
nie ulegające wielkim zmianom z rundy na rundę.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Counter-Strike: Condition Zero – Poradnik GRY-OnLine
Rodzaje misji
Zadania, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć w grze dzielą się na dwa rodzaje: rozbrajanie bomby
oraz ratowanie zakładników. W kampanii dla jednego gracza nie będziesz miał do czynienia z
ochroną VIP’ów (przedrostek „as” w nazwie mapy). Przeważnie zabicie wszystkich terrorystów
gwarantuje wygraną, lecz nie zawsze. Często też nie będzie takiej konieczności. Na początku
każdej misji dokonaj zakupów – opcja automatycznego kupowania sprzętu (klawisz F1) zwykle
dobrze się spisuje i oszczędza kłopotu z samodzielnym doborem rynsztunku.
Rozbrajanie bomby (przedrostek „de” w nazwie mapy) wymaga od Ciebie powstrzymania
terrorystów przed zdetonowaniem ładunku w wyznaczonym miejscu. Możliwe miejsca ataku zawsze
są dwa: „A” i „B”. Terroryści wygrają jeśli zdołają zdetonować bombę, w którymś z nich lub jeśli
zabiją wszystkich członków Twojej drużyny. Ty wygrasz, jeśli nie dopuścisz do wybuchu, co możesz
uczynić na kilka sposobów:
1. Nie dopuścić do eksplozji w wyznaczonym na rundę czasie.
2. Zabić wszystkich terrorystów.
3. Rozbroić bombę, która została podłożona. W tym przypadku nie musisz wszystkich
wrogów zabijać, gdyż nie mają oni ze sobą zapasowego ładunku.
Jeśli zabijesz wszystkich przeciwników, lecz wcześniej zdołają bombę uzbroić, będziesz musiał ją
dodatkowo rozbroić, żeby wygrać. Ponieważ przeważnie Ty masz ze sobą zestaw wspomagający
rozbrajanie bomb (zakładając, że robiłeś zakupy automatycznie), Twoi kompani będą na Ciebie
czekać, aż się uporasz z zadaniem. Dopiero gdy zginiesz, sami się zajmą rozbrajaniem.
Ratowanie zakładników (przedrostek „cs” w nazwie mapy) zwykle najprościej ukończyć zabijając
wszystkich terrorystów. Jeżeli zdążą oni przeżyć wyznaczony na rundę czas, wówczas wygrają. Z
drugiej strony, jeżeli uratujesz wszystkich (pozostałych przy życiu) zakładników, Ty wygrywasz.
Misji tego rodzaju jest dwa razy mniej.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Counter-Strike: Condition Zero – Poradnik GRY-OnLine
Wyzwania dodatkowe
Wprawdzie wygranie meczu na danej mapie wymaga rozegrania co najmniej 3 rund oraz
osiągnięcia nad przeciwnikami przynajmniej 2-punktowej przewagi, lecz musisz dodatkowo
wypełnić zadane z góry wyzwania. Istnieją one po to, żebyś nie zwalał całej roboty na
towarzyszące Ci boty, które, zwłaszcza na dalszych poziomach, świetnie dają sobie radę bez Twojej
pomocy. Na normalnym poziomie trudności zetkniesz się z pięcioma rodzajami wyzwań:
1. Zabić X terrorystów. Liczba X dotyczy całego rozegranego meczu.
2. Zabić X wrogów z broni Y. Podobnie jak w poprzednim przypadku, lecz zmuszony
jesteś do wykorzystania podanej broni. Oczywiście zabici terroryści liczą się również do
poprzedniego wyzwania, które dostajesz w każdym meczu.
3. Zabić 2 wrogów z broni Y bez śmierci. Po prostu musisz obu zabić w jednej rundzie
(potem możesz zginąć).
4. Wygrać rundę w czasie poniżej 75 sekund. Nie musisz tego zrobić osobiście. Mogą
rundę wygrać za Ciebie koledzy z oddziału.
5. Uratować 4 zakładników. Niekoniecznie w jednej rundzie. Możesz zakładników
ratować po jednym na rundę, nawet z zupełnymi przerwami. Uratowanie zakładnika
oznacza odprowadzenie go do oznaczonego punktu, zanim runda się skończy.
Legenda do map
Strona: 5
www.gry-online.pl
Counter-Strike: Condition Zero – Poradnik GRY-OnLine
Porady razem zebrane
• Nie staraj się walczyć sam. „Counter-Strike” naprawdę nie jest grą dla jednego gracza.
• Kluczem do sukcesu jest doskonała znajomość terenu. Musisz opanować umiejętność jak
najszybszego przemieszczania się z miejsca na miejsce bez chwili błądzenia. Podobnie
musisz zawsze wiedzieć, kto i skąd może Cię zaskoczyć.
• Boty do drużyny dobieraj kierując się przede wszystkim wartością „skill”. Bardziej przyda Ci
się mniejsza liczba dobrych botów, niż zatrzęsienie cieniasów.
• Komunikacją z botami nie musisz się szczególnie, przynajmniej z początku, przejmować.
Zazwyczaj same doskonale będą wiedzieć, jak się zachować. Jeśli jednak zdarzy się, że
będą mieć zupełnie inne pomysły od Ciebie zawsze możesz wydać im komendę: „follow
me”.
• Dokonując zakupu broni automatycznie, jeśli masz w wyzwaniach konieczność zabicia
przeciwnika z wybranego rodzaju broni, na początek dostaniesz tę właśnie broń. Postaraj
się jak najszybciej jej użyć, gdyż ten rodzaj wyzwania bywa najbardziej kłopotliwy.
• Z broni samoczynnej strzelaj krótkimi seriami. Długie serie mają fatalny wpływ na celność i
przydają się jedynie do średnio skutecznego odstraszania przeciwników.
• Gdy się nie poruszasz, strzelasz celniej. Gdy przykucniesz, strzelasz jeszcze celniej.
• Strzelaj do wroga tylko wtedy, gdy jesteś pewien, że go zabijesz.
• Gdy jesteś pewien, że przez parę sekund nikt Cię nie zaatakuje, przeładuj broń. Nawet jeśli
w magazynku brakuje jednego naboju na trzydzieści.
• Nie spaceruj po otwartym terenie. Jeśli zostaniesz zaskoczony zawsze się ostrzeliwuj –
nawet w czasie szukania schronienia. Każde trafienie spowalnia na chwilę Twoją reakcję
(oraz przeciwnika).
•
•
•
•
•
•
Przeciwnicy słyszą Twoje kroki tak samo, jak ty ich. Jeśli nie chcesz być usłyszany, to nie
biegaj bez potrzeby.
Po wykonaniu zadania polegającego na ustrzeleniu wroga z niewygodnej broni, możesz
wrócić na pozycję startową i kupić inną broń (przez pierwsze 90 sekund rundy). Nie wahaj
się również wyrzucić drogiej snajperki i podnieść karabin od zabitego.
Jeśli masz za mało pieniędzy, żeby kupić konieczną broń do wykonania zadania, to postaraj
się zarobić trochę pieniędzy samym pistoletem lub zdobyć nim inną broń.
Jeśli uda Ci się zdobyć na wrogu kałasznikowa, podnieś go. To najlepszy karabin w grze do
walki na średnim dystansie.
Jeśli stać Cię na AUG (bullpup), to go kup. Jego powiększenie oraz fantastyczna celność nie
dają się przecenić.
Pamiętaj, że Twoja głowa wystaje ponad poziom Twoich oczu. Analogicznie ramiona i nogi
wystają na boki oraz do dołu. Zawsze się więc chowaj trochę bardziej, niż Ci się to wydaje
wystarczające.
• Gdy zauważysz przeciwnika, nie wdawaj się z nim w otwartą strzelaninę. Wycofaj się
ostrzeliwując, kucnij za rogiem, przeładuj broń i zaczekaj, aż sam podejdzie.
• Nie staraj się wykonać wszystkich wyzwań (z tych które teoretycznie się da) w jednej
rundzie. Jeśli coś się da rozłożyć na dwie kolejne, będzie tak przeważnie bezpieczniej.
•
Jeśli wolisz sam kupować sprzęt, niźli czynić to automatycznie, nie zapomnij o kamizelce
kuloodpornej i hełmie.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Counter-Strike: Condition Zero – Poradnik GRY-OnLine
Dostępne rodzaje broni i wyposażenia
1. Pistolety
9X19MM SIDEARM
KM .45 TACTICAL
228 COMPACT
NIGHT HAWK .50C
ES FIVE-SEVEN
Strona: 7
CT/T
Opis
CT/T
cena: $400
mag.: 20
strz.: N.D.
enrg.: 475
CT/T
cena: $500
mag.: 12
strz.: N.D.
enrg.: 553
CT/T
cena: $600
mag.: 13
strz.: N.D.
enrg.: 600
CT/T
cena: $650
mag.: 7
strz.: N.D.
enrg.: 1650
CT/-
cena: $750
mag.: 20
strz.: N.D.
enrg.: 465
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)