Poradnik zawiera szczegółowe profile dwudziestu podstawowych bohaterów oraz wszystkie ich umiejętności, wraz z sugerowanym sposobem użycia, a także planety, które przyjdzie nam oswobodzić, wraz z charakterystyką żyjących tam potworów oraz bossów.
Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Eksploracja świata]
-[Walka]
-[Bohaterowie]
-[Kwantogeneza] Andromeda; Magnos
-[Kwantogeneza] Malori; Veks
-[Nekrogeneza] Arakna; Upiór
-[Nekrogeneza] Urok; Widmo
-[Plazmogeneza] Błysk; Krel
-[Plazmogeneza] Lumin; Zrin
-[Biogeneza] Arborus; Dzikus
-[Biogeneza] Mędrzec; Wąż
-[Cybergeneza] Goliat; Meditron
-[Cybergeneza] SRS-42; Tytan
-[Planety] Splot Zelema; Nocturna
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 28
Informacja o grze
Zręcznościowa gra roleplaying stanowiąca połączenie idei Diablo z Pokemonem.
Gra Darkspore, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Oficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Darkspore
autor: Maciej „Czarny” Kozłowski
Producent Maxis, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2011 GRY-OnLine S.A.
Darkspore – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ______________________________________________________________ 3
Eksploracja świata ___________________________________________________________ 4
Walka _____________________________________________________________________ 6
Bohaterowie ________________________________________________________________ 7
Kwantogeneza ______________________________________________________________ 8
Andromeda ______________________________________________________________________ 8
Magnos _________________________________________________________________________ 9
Malori __________________________________________________________________________ 10
Veks ___________________________________________________________________________ 11
Nekrogeneza ______________________________________________________________ 12
Arakna _________________________________________________________________________ 12
Upiór __________________________________________________________________________ 13
Urok ___________________________________________________________________________ 14
Widmo _________________________________________________________________________ 15
Plazmogeneza _____________________________________________________________ 16
Błysk __________________________________________________________________________ 16
Krel ____________________________________________________________________________ 17
Lumin __________________________________________________________________________ 18
Zrin ____________________________________________________________________________ 19
Biogeneza_________________________________________________________________ 20
Arborus ________________________________________________________________________ 20
Dzikus _________________________________________________________________________ 21
Mędrzec ________________________________________________________________________ 22
Wąż ___________________________________________________________________________ 23
Cybergeneza ______________________________________________________________ 24
Goliat __________________________________________________________________________ 24
Meditron _______________________________________________________________________ 25
SRS–42 ________________________________________________________________________ 26
Tytan __________________________________________________________________________ 27
Planety ___________________________________________________________________ 28
Splot Zelema ____________________________________________________________________ 28
Nocturna _______________________________________________________________________ 29
Krios ___________________________________________________________________________ 30
Verdant ________________________________________________________________________ 31
Nieskończoność _________________________________________________________________ 32
Skaldron _______________________________________________________________________ 33
Przeciwnicy _______________________________________________________________ 34
Kwantogeneza __________________________________________________________________ 35
Nekrogeneza ____________________________________________________________________ 37
Plazmogeneza __________________________________________________________________ 39
Biogeneza ______________________________________________________________________ 40
Cybergeneza ____________________________________________________________________ 41
Bossowie _________________________________________________________________ 43
Polaris _________________________________________________________________________ 43
Naszira _________________________________________________________________________ 44
Merak __________________________________________________________________________ 45
Orkus __________________________________________________________________________ 46
Arkturus _______________________________________________________________________ 47
Burzyciel _______________________________________________________________________ 48
Ekwipunek ________________________________________________________________ 49
Drużyna __________________________________________________________________ 51
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Darkspore – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Darkspore to pierwszy od dość dawna action RPG, którego akcja dzieje się w realiach science
fiction. Ogrom herosów, zdolności oraz przedmiotów, multum przeciwników do pokonania oraz dość
trudne pojedynki z bossami – wszystko to przynosi wiele radości, ale może też sprawić, że znaczna
część graczy zostanie oszołomiona mnogością opcji.
Niniejszy poradnik jest skierowany nie tylko dla użytkowników, którzy czują się zagubieni podczas
rozgrywki, ale również dla tych, którzy chcieliby osiągać maksymalne rezultaty podczas każdej
misji. Na następnych stronach znajdują się szczegółowo rozpisane profile dwudziestu
podstawowych bohaterów oraz wszystkich ich umiejętności, wraz z sugerowanym sposobem użycia
i taktyką walki. Ponadto opisane zostały poszczególne planety, które przyjdzie nam oswobodzić,
wraz z charakterystyką żyjących tam potworów oraz bossów. Uzupełnieniem tych informacji są
porady na temat doboru ekwipunku, walki oraz drużyn. Nie obeszło się oczywiście bez kilku sugestii
na temat eksploracji wyzwalanych planet.
Maciej „Czarny” Kozłowski (www.gry–online.pl)
Dla ułatwienia, tekst w poradniku został odpowiednio sformatowany:
Zielony – umiejętności
Pomarańczowy – bohaterowie
Brązowy – wrogowie
Strona: 3
Darkspore – Poradnik GRY-OnLine
Eksploracja świata
Poziomy, na które wysyłamy naszych bohaterów, zawsze dobierane są losowo – co prawda gra
dysponuje pewną gamą różnych planet i terenów, a mapy są stałe i niezmienne, ale już kolejność
naszych wizyt na poszczególnych mapach jest mocno przypadkowa. Oznacza to, że pomiędzy
misjami dowiadujemy się, na jakiej planecie przyjdzie nam walczyć w następnej kolejności, jednak
dalsze przygody mogą mieć miejsce w zupełnie innej lokacji. Z tego też powodu, wyruszanie na
kilka kolejnych terenów w jednym ciągu jest nad wyraz ryzykowne – może się bowiem zdarzyć, że
żadna z naszych drużyn nie będzie dostosowana do nowego wyzwania. Dodatkowym problemem
jest też to, że pomiędzy tego typu walkami nie mamy możliwości zmiany ekwipunku, a siła
spotkanych przez nas potworów będzie stale wzrastać. Z tych też powodów stanowczo odradzam
„rajdy” dłuższe niż po trzy misje na raz – zwykle podczas ostatniej polegniemy, bo różnica między
poziomem naszych herosów a potworów będzie zbyt duża, a nagroda niekoniecznie warta zachodu.
Plansze tylko pozornie wydają się być skomplikowane.
Co do samych map – ich eksploracja jest banalnie prosta, zwłaszcza przy włączonej minimapie
(klawisz M) oraz strzałce wskazującej, gdzie mamy się dalej udać (klawisz N). Ważnym jest, aby
zawsze starać się iść tam, gdzie strzałka nie wskazuje – dzięki temu znajdziemy wiele
dodatkowych przedmiotów i zbiorowisk potworów. Przechodzenie kolejnych etapów gry można więc
przyrównać do jazdy samochodem – kierunek naszej jazdy jest oczywisty, jednak często warto
skręcić w bok, by zobaczyć coś ciekawego. Jeśli będziemy postępować właśnie w ten sposób (czyli
nie podążać za strzałką przy wszystkich skrzyżowaniach i rozgałęzieniach trasy), możemy mieć
pewność, że odnajdziemy wszystkie sekrety, jakie gra przed nami skrywa.
Strona: 4
Darkspore – Poradnik GRY-OnLine
Skoro już jesteśmy przy eksploracji, warto wymienić rzeczy, które możemy znaleźć na swojej
drodze:
Zielone kapsułki
Niebieskie kapsułki
DNA
Przywracają zdrowie
Przywracają energię
Służy jako waluta
Obeliski
Niebieskie mieszczą przedmioty i katalizatory, zielone zaś kapsułki
Przedmioty
Ekwipunek dla herosów
Katalizatory
Zwiększają statystyki bohaterów na czas bieżącej misji
Podczas naszych galaktycznych wojaży powinniśmy uważnie obserwować teren – na każdej mapie
znajdują się elementy otoczenia, których możemy użyć w walce z przeciwnikami. Na planetach
silnie stechnicyzowanych będą to beczki lub skomplikowane urządzenia, w lesie natomiast możemy
spotkać wybuchające lub trujące rośliny. Będziemy musieli mieć baczenie na rzeczy, które uczynią
szkodę jedynie naszym bohaterom, nie robiąc nic przeciwnikom – na lodowej Krios będą to
maszyny zamrażające, teren lesisty uraczy nas trującymi drzewami, a podczas rajdu po
Nieskończoności możemy spłonąć po nastąpieniu na chemikalia. Co prawda żadna z tych przeszkód
raczej nie zabije kierowanych przez nas herosów, warto jednak zwrócić na nie uwagę.
Strona: 5
Darkspore – Poradnik GRY-OnLine
Walka
Podczas walki z przeciwnikami, powinniśmy skupiać nasze ataki na tych z nich, którzy posiadają
najmniej punktów życia – zwykle są to jednostki strzelające, które zadają nam często niemałe
obrażenia. Dzięki szybkiej eliminacji najmniej odpornych wrogów, znacznie uszczuplimy potencjał
bojowy potworów – wówczas przyjdzie czas na eliminację tych silniejszych, których roboczo
nazwałem oficerami.
Oczywiście powyższa zasada jest dość elastyczna – na naszej drodze spotkamy bowiem bestie,
które potrafią wskrzeszać poległych pobratymców. W tym przypadku powinniśmy zacząć od
eliminacji właśnie nich, a nie strzelców. Podobnie będzie w przypadku potworów, które wybuchają
w kontakcie z bohaterem – lepiej zlikwidować je zawczasu, niż potem żałować.
Odpowiednia kolejność ataków to klucz do zwycięstwa.
Znaczna część graczy ignoruje bardzo istotną możliwość, jaką jest walka w miejscu. Jeśli klikniemy
na przeciwnika lewym przyciskiem myszy, nasz heros pobiegnie w kierunku wybranego wroga. Jeśli
jednak użyjemy prawego przycisku, bohater będzie próbował walczyć z miejsca, w którym stoi. Ma
to ogromne znaczenie dla postaci strzelających – wielu graczy całkowicie bezsensownie biega po
mapie, wpadając w pazury potworów, zamiast bezpiecznie ostrzeliwać ich z odległości. Wydawać
się to może podstawą, ale na bazie moich doświadczeń podczas gry w kooperacji, postanowiłem
napisać o tym małym fakcie.
Na każdą planetę powinniśmy zabierać skład możliwie zróżnicowanych bohaterów – musi się tam
znajdować co najmniej jedna postać z silnym atakiem obszarowym oraz jedna, która będzie pełnić
funkcję „tanka” podczas walk z silniejszymi wrogami (a więc zadawać duże obrażenia jednemu
celowi i posiadać dużo życia). Bardzo dobrym pomysłem jest stworzenie teamu złożonego z
bohatera walczącego na dystans, tanka oraz herosa posiadającego atak obszarowy. Należy zadbać
również o zróżnicowanie gatunkowe drużyny – zwykle posiadanie kilku przedstawicieli tego samego
typu genetycznego w jednej drużynie kończy się nie najlepiej.
Strona: 6
Darkspore – Poradnik GRY-OnLine
Bohaterowie
Herosi są najważniejszym elementem rozgrywki – duża ich ilość i różnorodność może niestety
wywołać spory zawrót głowy u niezdecydowanego gracza. Z tego też powodu, to właśnie o
bohaterach traktuje największa część tego poradnika. Na następnych stronach znajduje się
szczegółowy opis dwudziestu podstawowych bohaterów, ich umiejętności oraz sugerowanych
strategii walki.
Warto przypomnieć o pięciu typach genetycznych, na jakie podzieleni zostali herosi:
Nazwa typu
genetycznego
Biogeneza
Przedstawiciele
Symbol
Charakterystyka
Arborus, Dzikus,
Mędrzec, Wąż
Umiejętności bohaterów tego rodzaju skupiają
się na sile fizycznej, leczeniu oraz
przywoływaniu sojuszników.
Cybergeneza
Goliat, Meditron,
SRS 42, Tytan
Kwantogeneza
Andromeda,
Magnos, Malori, Veks
Nekrogeneza
Arakna, Upiór, Urok,
Widmo
Plazmogeneza
Błysk, Krel, Lumin,
Zrin
Główną bronią herosów typu
cybergenetycznego są lasery, rakiety, miny oraz
inne zdobycze techniki – wielu z nich zadaje
obrażenia obszarowe.
Specyfiką kwantogenezy jest manipulacja
czasem, przestrzenią oraz fizyką. Bohaterowie
tego typu zwykle nie posiadają zbyt wiele życia,
ale mają potężne moce.
Umiejętności stworzeń tego typu to przede
wszystkim wysysanie życia, nakładanie klątw na
wrogów oraz umiejętność kamuflażu.
Wybór tej opcji wiąże się z szeroką gamą
bohaterów zadających znaczne obrażenia od
ognia i elektryczności.
Ponadto warto pamiętać o trzech rodzajach bohaterów:
Strażnik
Strażnicy zadają bardzo duże obrażenia przeciwnikom, sami zaś posiadają dużą ilość punktów życia .
Najważniejszą cechą każdego strażnika jest siła.
Niszczyciel
Dla niszczycieli kluczowe są uniki oraz duża szansa na trafienie krytyczne. Najistotniejszą cechą jest zręczność.
Mściciel
Herosi zaliczający się do tej klasy posiadają silne ataki dystansowe, ale nie mogą poszczycić się zbyt dużą ilością
punktów życia. Cechą nadrzędną będzie dla nich umysł, wpływający na ilość posiadanej energii oraz odporność
na ataki energetyczne.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)