„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
czas na biznes dom weselny
do
Odpowiednie miejsce
zorganizowania
przyjęcia weselnego jest jednym z czynników
warunkujących powodzenie zabawy. Dlatego też
wyborze odpowiedniej sali większość młodych par
poświęca szczególną uwagę. Poziom zamożności
społeczeństwa rośnie, a wesele od zawsze było
uroczystością zakorzenioną w kulturze jako ta,
która powinna być zorganizowana w sposób
najbardziej efektowny. Dlatego też istniejące już
na rynku i nowo powstające domy weselne nie
narzekają na brak klientów.
Przyjrzymy się zatem specyfice branży ślubnej oraz perspektywom ryn-
ku na najbliższe lata.
Podliczymy, z jakimi kosztami wiązać będzie się urządzenie domu we-
selnego, co należy zaoferować młodej parze i jej gościom oraz kiedy i na
jakie zyski będzie można liczyć.
Charakterystyka rynku
Choć liczba zawieranych w Polsce małżeństw w ostatnich latach spa-
da, to wciąż można mówić o jej wysokim poziomie. Według danych GUS
-u w 2011 r. w związek małżeński wstąpiło o 21 tys. par mniej niż w roku
2010. Sakramentalne „tak” powiedziało sobie 207 tys. par. Wśród nich ok.
2
czas na biznes dom weselny
85 stanowiły tzw. małżeństwa pierwsze, tj. panien z kawalerami. 70
nowo zawartych związków tworzyły natomiast małżeństwa wyznaniowe
jednocześnie zarejestrowane w urzędach stanu cywilnego. Największe
spadki odnotowano w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. W naj-
mniejszym stopniu kryzys odczuli przedstawiciele branży działający w naj-
większych aglomeracjach. O połowę natomiast zmalały obroty branży ślub-
nej w skali kraju, część z jej przedstawicieli musiała się ratować znacznymi
obniżkami cen usług.
Gorsze wyniki z ostatnich dwóch lat z pewnością można tłumaczyć kry-
zysem ekonomicznym i brakiem poczucia bezpieczeństwa oraz niepewną
sytuacją na rynku pracy. Duża część młodych ludzi postanowiła odłożyć de-
cyzje o kosztownej uroczystości, jaką niewątpliwie jest ślub, na pewniejsze
czasy. Biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie analizy gospodarcze wskazują,
iż najgorszy ekonomicznie okres mamy za sobą, pozostaje mieć nadzieję, że
przełoży się to na większą liczbę zawieranych małżeństw.
Poza czynnikiem ekonomiczno-gospodarczym także inny pozwala opty-
mistycznie patrzeć w najbliższą przyszłość. Zgodnie z danym statystyczny-
mi właśnie zaczyna się kolejny wyż „matrymonialny” – osoby pochodzące
z wyżu demograficznego z pierwszej połowy lat 80. właśnie osiągają wiek,
w którym najczęściej zawierane są małżeństwa: 22-30 lat.
Przedstawiciele urzędów stanu cywilnego prognozują nawet, że kolejne
2-3 lata będą rekordowe.
Rynek ślubny wart jest ok. 7 mld zł. Duża część tej sumy trafia do wła-
ścicieli sal weselnych, których wynajęcie jest jednym z głównych kosztów
organizowanego wesela.
3
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :