Niniejszy atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do Dragon Age: Początek - Przebudzenie. Został on podzielony na kilka rozdziałów, omawiających inne zagadnienia.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Rozwój postaci
-Tworzenie nowej lub import starej
-Specjalizacje (1)
-Specjalizacje (2)
-Talenty i czary (1)
-Talenty i czary (2)
-Kombinacje czarów
-Towarzysze
-Anders
-Justynian
-Mhairi
-Nathaniel
-Oghren
-Sigrun
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 55
Informacja o grze
Fantastyczny RPG z widokiem TPP wyprodukowany przez studio BioWare. Po stworzeniu bohatera i zebraniu drużyny wyruszamy w podróż po magicznej krainie Ferelden, pełnej unikalnych postaci, przedmiotów, stworów i lokacji. Gra posiada bogate podłoże fabularne
Gra Dragon Age: Origins, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Dragon Age: Początek
– Przebudzenie
(Atlas Świata)
autor: Karol „Karolus” Wilczek
(c) 2010 GRY-OnLine S.A.
Producent BioWare Corporation, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Dragon Age: Początek – Przebudzenie (Atlas Świata)– Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Rozwój postaci _________________________________________________________ 5
Tworzenie nowej / import starej _______________________________________________________ 5
Specjalizacje _________________________________________________________________________ 6
Talenty i czary ______________________________________________________________________ 13
Kombinacje czarów ____________________________________________________ 21
Towarzysze __________________________________________________________ 23
Anders _____________________________________________________________________________ 23
Justynian ___________________________________________________________________________ 24
Mhairi ______________________________________________________________________________ 25
Nathaniel ___________________________________________________________________________ 26
Oghren _____________________________________________________________________________ 27
Sigrun _____________________________________________________________________________ 28
Velanna ____________________________________________________________________________ 29
Lista prezentów _____________________________________________________________________ 30
Kupcy _______________________________________________________________ 31
Lista _______________________________________________________________________________ 31
Ambasador Cera _____________________________________________________________________ 32
Armaas _____________________________________________________________________________ 34
Barman ____________________________________________________________________________ 35
Herren _____________________________________________________________________________ 38
Glassric Zbrojmistrz __________________________________________________________________ 41
Sklepikarz Octham ___________________________________________________________________ 44
Mistrz Henley _______________________________________________________________________ 48
Yuriah______________________________________________________________________________ 49
Losowe lokacje _______________________________________________________ 52
Wyprażony kanion ___________________________________________________________________ 52
Mapy _______________________________________________________________ 54
M1 Twierdza Czuwania _______________________________________________________________ 54
M1.1 Twierdza Czuwania - Wnętrze ____________________________________________________ 57
M2 Twierdza Czuwania (po obronie) ___________________________________________________ 58
M2.1 Twierdza Czuwania - Sala tronowa ________________________________________________ 59
M2.2 Twierdza Czuwania - Loch _______________________________________________________ 62
M2.3 Twierdza Czuwania - Podziemia __________________________________________________ 63
M2.3 Twierdza Czuwania - Głębokie Ścieżki _____________________________________________ 65
M3 Sękate Wzgórza __________________________________________________________________ 67
M4 Kal Hirol _________________________________________________________________________ 70
M4.1 Kal Hirol - Główna sala __________________________________________________________ 72
M4.2 Kal Hirol - Dzielnica kupców ______________________________________________________ 75
M4.3 Kal Hirol - Niższe poziomy _______________________________________________________ 80
M5 Nieprzebyty Las __________________________________________________________________ 82
M6 Kopalnia srebrytu ________________________________________________________________ 87
M7 Czarne Mokradła _________________________________________________________________ 91
M8 Nieśmiertelne Czarne Mokradła _____________________________________________________ 93
M8.1 Mroczna krypta _________________________________________________________________ 97
M9 Czarne Mokradła (powrót) _________________________________________________________ 98
M10 Amarant ______________________________________________________________________ 101
M10.1 Kryjówka przemytników _______________________________________________________ 103
M10.2 Pod Koroną i Lwem ___________________________________________________________ 105
M10.3 Świątynia Naszej Pani Odkupicielki _____________________________________________ 106
M10.4 Opuszczony magazyn _________________________________________________________ 107
M10.5 Melina Huberta _______________________________________________________________ 109
M11 Pustkowia Smoczych Kości ______________________________________________________ 110
M12 Smoczy Kres ___________________________________________________________________ 112
M13 Posiadłość Turnoble ____________________________________________________________ 114
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Dragon Age: Początek – Przebudzenie (Atlas Świata)– Poradnik GRY-OnLine
Do niniejszej gry dostępny jest również poradnik, w
którym znajduje się opis zadań (questów).
Wprowadzenie
Niniejszy atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do Dragon Age: Początek - Przebudzenie.
Został on podzielony na kilka rozdziałów:
Rozwój postaci - zalety i wady wybrania nowej lub skorzystania ze starej postaci; dokładny opis
nowych specjalizacji, talentów oraz czarów.
Kombinacje czarów - przydatne zarówno dla grających w dodatek jak i podstawową wersję
informacje o tym jak można połączyć kilka czarów, aby wywołały one bardziej spektakularny efekt.
Towarzysze - dane wszystkich członków drużyny; informacje o tym jakie prezenty są dla nich
odpowiednie oraz o miejscach, które wywołują rozmowę z nimi; lista wszystkich prezentów.
Kupcy - lista wszystkich dostępnych handlarzy; szczegółowe przedstawienie oferty handlowej
każdego kupca, do którego zaliczają się najciekawsze przedmioty, receptury, obrysy oraz plany.
Losowe lokacje - opis losowych spotkań oraz dokładne przedstawienie najciekawszego z nich.
Mapy - mapy poszczególnych lokacji, na których zaznaczone są ciekawe miejsca, skarby, cenne
przedmioty takie jak np. receptury lub obrysy run, rośliny oraz wrogowie. Opisane są również
ciekawostki takie jak rozwiązania zagadek, czy też sposoby na lepsze poznanie świata. Przy każdej
lokacji można także znaleźć informacje o najcenniejszych przedmiotach i typie napotkanych
przeciwników.
Strona: 3
Dragon Age: Początek – Przebudzenie (Atlas Świata)– Poradnik GRY-OnLine
L e g e n d a
Czerwony kolor - oznacza postacie, stworzenia np. Architekt.
Niebieski kolor - oznacza lokacje, pomieszczenia np. Twierdza Czuwania.
Zielony kolor - oznacza przedmioty, ekwipunek np. Pancerz Wartownika.
Pomarańczowy kolor - oznacza pieniądze np. 10 $ to 10 suwerenów.
Wartość przedmiotów - czasami obok przedmiotu podana jest cena w nawiasach np. Buty
Pustki (8,50 $). Ta cena to wartość podana w opisie przedmiotu (w tym przypadku jest to 8
suwerenów i 50 srebrników). Na tej podstawie możesz się zorientować ile dany sprzęt jest wart.
Odniesienia do mapy - obok przedmiotów, postaci, miejsc zamieszczone są czasem odnośniki do
mapy np. notatka (M4.1, 9). Oznacza to, że notatka znajduje się na mapie M4.1 i jest na niej
oznaczona cyfrą 9.
Boss
Trudna walka
Standardowa walka
Kupiec
Postacie
Miejsca
Przedmioty
Skarby do znalezienia np. w skrzyniach, kufrach, przy zwłokach.
Rośliny
Karol „Karolus” Wilczek (www.gry-online.pl)
Strona: 4
Dragon Age: Początek – Przebudzenie (Atlas Świata)– Poradnik GRY-OnLine
Rozwój postaci
T w o r z e n i e n o w e j / i m p o r t s t a r e j
N o w a p o s t ać
Nowym bohaterem jest Szary Strażnik pochodzący z Orlais. Musisz go wykreować od podstaw
wybierając płeć, rasę oraz klasę. Tworzysz 18 poziomową postać, przez co otrzymasz do podziału 2
punkty specjalizacji, 62 punkty atrybutów, 8 punktów (łotrzyk otrzymuje 11) umiejętności, przy
czym jedna z nich w zależności od klasy jest już wybrana oraz 21 punktów talentów / czarów
(łotrzyk dodatkowo ma jeden już wybrany).
Nie musisz obawiać się, że źle dobierzesz cechy postaci, ponieważ w grze zastosowano pewne
ułatwienie. Herren - jeden z handlarzy w [Twierdza Czuwania] sprzedaje księgi skupienia
(cena to 6 $). Po ich użyciu można od samego początku wybrać specjalizacje, atrybuty,
umiejętności oraz talenty / czary.
Gra nową postacią jest zazwyczaj trudniejsza niż gra starym bohaterem. Wynika to z tego, że stary
bohater może posiadać wyższy poziom doświadczenia oraz mieć przy sobie znacznie potężniejsze
przedmioty. Nowy Szary Strażnik jest zaopatrzony w odpowiedni do jego klasy sprzęt, ale nie
znajdziesz tam żadnych nadzwyczajnych przedmiotów.
S t a r a p o s t a ć
Opcja importu starego bohatera pojawi się zaraz po uruchomieniu nowej gry. Wystarczy, że
wybierzesz teraz postać, którą grałeś w podstawkę i zostanie ona przeniesiona wraz ze sprzętem
do dodatku. Nawet jeżeli Twój bohater zginął w walce z arcydemonem istnieje możliwość
ponownego zagrania nim. Jego śmierć zostaje po prostu pominięta.
Warto wiedzieć, że import bohatera może znacząco ułatwić grę, o ile stara postać jest potężniejsza
niż nowo utworzony, 18 poziomowy Szary Strażnik. Zaletą importowania postaci z podstawki jest
kilka nawiązań do napotkanych tam postaci i przeżytych przygód (nie jest ich jednak zbyt wiele).
Strona: 5
Dragon Age: Początek – Przebudzenie (Atlas Świata)– Poradnik GRY-OnLine
W s t ę p
S p e c j a l i z a c j e
• warto korzystać z nowych specjalizacji - są one dostosowane do wyższych poziomów
doświadczenia, a więc potężniejsze od podstawowych specjalizacji
•
każda klasa ma 2 nowe specjalizacje
• nowe specjalizacje są dostępne od 20 poziomu
• na 22 poziomie bohaterowie otrzymują trzeci i ostatni punkt specjalizacji
•
część Twoich towarzyszy posiada jedną nową specjalizację wynikającą z ich charakteru:
Velanna (Opiekun), Sigrun (Zwiadowca Legionu), Justynian (Duchowy wojownik)
• nowych specjalizacji nie musisz się od nikogo uczyć (za wyjątkiem Duchowego wojownika
oraz Zwiadowcy Legionów, dla których trzeba kupić podręczniki)
Strona: 6
Dragon Age: Początek – Przebudzenie (Atlas Świata)– Poradnik GRY-OnLine
W o j o w n i k
Duchowy wojownik
+1 do kondycji
+5 do odporności fizycznej
Jak zdobyć:
Podręcznik: Duchowy wojownik kupisz za 12 $ u Sklepikarza Octham [Amarant].
Talenty:
Poza Zasłoną
Podtrzymywana
Zasięg: Postać
Podtrzymanie: 80
Zmęczenie 10
Ponowne użycie: 10 s
Działanie: Uniknięcie znacznej części ataków fizycznych.
Znamię Duszy
Bierna
Wymagania: Poziom 22
Działanie: Ulepsza talent Poza Zasłoną. Dodaje szansę na odparcie wrogich
zaklęć i zadawanie obrażeń duchowych przechodzących przez pancerz.
Wybuch Pustki
Włączana
Zasięg: Postać
Koszt użycia: 113
Ponowne użycie: 30 s
Wymagania: Poziom 25
Działanie: Zadaje obrażenia duchowe pobliskim wrogom (może też ranić
sojuszników). Najsilniej rani istoty z Pustki. Obrażenia zależą od siły woli
wojownika.
Błogosławieństwo Pustki
Bierna
Wymagania: Poziom 28
Działanie: Ulepsza talent Poza Zasłoną. Zwiększa szansę na odparcie wrogich
zaklęć i dodaje premię do szybkości poruszania się i ataku.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :