W poradniku do kosmicznej strategii Earth 2160 znajdziecie dokładny opis przejścia całej kampanii każdą z czterech stron konfliktu, poprzedzony ważnymi dla rozgrywki wskazówkami.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Wskazówki
-[ED 1] Krater Hawkingsa
-[ED 2] Milczenie w bazie FOX-5
-[ED 3] Przerwany przekaz
-[ED 4] Rebelia na Tytanie
-[ED 5] Relikt
-[ED 6] Przybywamy w pokoju
-[ED 7] Jeden przeciwko wszystkim
-[LC 1] Pozdrowienia z przeszłości
-[LC 2] Relikt
-[LC 3] Mars
-[LC 4] Dla dobra ludzkości
-[LC 5] Marsport port kosmiczn
-[LC 6] Więźniowie
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30
Informacja o grze
Kolejna, oznaczona datą 2160, strategia czasu rzeczywistego ze znanej serii Earth, którą już od roku 1998 tworzy znane polskie studio developerskie Reality Pump.
Gra Earth 2160, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Earth 2160
autor: Michał „Wolfen” Basta
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Earth 2160 –
Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Wskazówki____________________________________________________________ 4
Eurasian Dynasty (ED)___________________________________________________ 5
Krater Hawkingsa ____________________________________________________ 5
Milczenie w bazie FOX-5 _______________________________________________ 7
Przerwany przekaz____________________________________________________ 9
Rebelia na Tytanie ___________________________________________________ 11
Relikt _____________________________________________________________ 13
Przybywamy w pokoju ________________________________________________ 15
Jeden przeciwko wszystkim ____________________________________________ 17
Lunar Corporation (LC) _________________________________________________ 19
Pozdrowienia z przeszłości ____________________________________________ 19
Relikt _____________________________________________________________ 21
Mars ______________________________________________________________ 23
Dla dobra ludzkości __________________________________________________ 25
Marsport port kosmiczny ______________________________________________ 27
Więźniowie_________________________________________________________ 29
Pod osłoną komety___________________________________________________ 31
United Civilised States (UCS)_____________________________________________ 33
Lodowa trumna _____________________________________________________ 33
Portal _____________________________________________________________ 35
Wrakowisko ________________________________________________________ 37
Zagubione dusze ____________________________________________________ 39
Ukryta gwiazda _____________________________________________________ 40
Eden ______________________________________________________________ 42
Prawdziwy Eden_____________________________________________________ 44
Morphidzi ____________________________________________________________ 46
Przebudzenie _______________________________________________________ 46
Ukryta gwiazda _____________________________________________________ 48
Eden ______________________________________________________________ 50
Abyss _____________________________________________________________ 52
Mars ______________________________________________________________ 54
X-345 _____________________________________________________________ 56
Eden ______________________________________________________________ 58
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Earth 2160 – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Witam w poradniku do gry Earth 2160. Na początek małe słówko o oznaczeniach, na które
natkniecie się w solucji. Wszystkie mapki zostały oznaczone czerwonymi oraz zielonymi kółkami z
cyframi w środku. Ich odpowiednikami w tekście są nawiasy kwadratowe z odpowiednim numerem
oraz kolorem. Jeśli na mapie występuje zielone koło z cyfrą 7, to w tekście jest ono oznaczone jako
[7], analogicznie wygląda to np. z czerwoną 4 - [4]. Dodatkowo od czasu do czasu pojawia się
oznaczenie [screenx] gdzie x jest nr 1 lub 2. Jeśli występuje jedynka to oznacza pierwszego
screena nad tekstem, jeśli jest dwójka to jest to drugi obrazek. To w sumie tyle słowem wstępu,
zapraszam do dalszej części poradnika.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Earth 2160 – Poradnik GRY-OnLine
Wskazówki
W poniższym tekście chciałbym zaprezentować kilka cennych wskazówek oraz porad, które
powinny ułatwić rozgrywkę wszystkim, którzy stykają się z Earth 2160 po raz pierwszy. Chciałbym
jednocześnie zaznaczyć, że nie zawarłem tutaj opisu struktur oraz jednostek, ponieważ są one
świetnie i wyczerpująco opisane zarówno w samej grze, jak i na stronie głównej produkcji
(http://www.earth2160.pl/).
•
•
Pamiętaj, że główni bohaterowie, przewijający się po polu bitwy, nie mogą zginąć. Jeśli
chcesz zwiększyć ich przeżywalność to przeszukuj każdy zakamarek mapy i zbieraj
wszystkie znalezione przedmioty (apteczki, bronie, pancerze itp.).
Jeśli chcesz zmienić ekwipunek, wejdź w ekran inventory (domyślnie klawisz „i”) i
przeciągnij broń lub pancerz na postać bohatera z lewej.
• W każdej misji staraj się opracować jak najwięcej wynalazków (najlepiej jeśli uda ci się
wynaleźć wszystkie), dzięki czemu będziesz mógł stworzyć dużo bardziej elastyczną, a co
za tym idzie efektywną armię. Dodatkowo nie będziesz musiał tracić funduszy na ich
rozwój w kolejnych misjach.
• Dokładnie czytaj opisy wszystkich budynków, jednostek oraz technologii, bo nie raz i nie
dwa może się zdarzyć, że przez nieuwagę wyślesz na czołgi wroga jednostki z bronią
przeciwlotniczą.
• Zanim rozpoczniesz produkcję oddziałów na wielką skalę, stwórz kilka rodzajów różnych
maszyn (inne działo, inny pancerz itp.), wyślij je do walki i sprawdź, która najlepiej radzi
sobie z przeciwnikiem. Kiedy to ustalisz rozpocznij masową produkcję najefektywniejszej
jednostki.
• Nigdy nie ograniczaj swojej armii do jednego typu maszyn. Zawsze staraj się mieć
zarówno oddziały z bronią naziemną, przeciwlotniczą, a nawet samoloty. Nie polecam
korzystania z jednostek strzelających zarówno w cele naziemne jak i powietrzne, ponieważ
z czasem ich efektywność drastycznie spada.
•
•
Jeśli wybierasz się do bazy przeciwnika, to zawsze bierz ze sobą maszyny do
przełamywania umocnień (te o największym zasięgu, poczynając od 15 w górę).
Wprawdzie z czasem zastąpisz je broniami specjalnymi, jak np. rakiety czy Rippery, ale
podczas ataku naziemnego nie zapominaj o nich.
Podczas szturmu wrogich fortyfikacji zawsze najpierw niszcz działa i rób duże wyłomy w
murach, a dopiero po oczyszczeniu terenu wchodź do środka. Jeśli w bazie znajduje się
dużo jednostek przeciwnika, to postaraj się je najpierw wyciągnąć na przedpole,
wykończyć je i dopiero potem przystąpić do szturmu.
• Nie żałuj funduszy na rozbudowę dział i umocnień, które często ratują skórę przed
zagładą. Miej na nie oko szczególnie podczas misji, w których przeciwnik często cię
atakuje. Pamiętaj również, aby podczas obrony mieć w zanadrzu jakieś szybkie jednostki
(np. samoloty), które szybko rozniosą artylerię wroga.
• W czasie atakowania nigdy nie zapominaj o ciągłej budowie i stałym podsyłaniu świeżych
jednostek. Pamiętaj, że kiedy wszystko idzie świetnie to lepiej jest wcisnąć pauzę i skupić
się do budowie nowych wojsk, niż po paru chwilach bezmyślnego ataku, rozpocząć odwrót
i wszystko zaczynać od nowa.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Earth 2160 – Poradnik GRY-OnLine
Eurasian Dynasty (ED)
K r a t e r H a w k i n g s a
Rozpoczynamy na południowym zachodzie [1]. Początkowo podlega nam tylko główny bohater -
Michael, który nie może zginąć. Podnieś leżącą niedaleko apteczkę i wyrusz na północ. Idąc
kraterem natkniesz się na mały oddział wrogiej piechoty. Zniszcz go i podnieś snajperkę, która
została po poległym żołnierzu. Przejdź do plecaka (klawisz I) i zamień dotychczasowy karabin na
nową broń, po czym ruszaj dalej. Przy rozbitym wraku transportowca spotkasz grupę żołnierzy [2].
Zaznacz wszystkich i wyrusz z nimi na północ, a następnie za zakrętem skręć na południe.
Natkniesz się na kamienie blokujące przejście [screen1], na szczęście wystarczy w nie kilkakrotnie
strzelić, aby droga stanęła otworem. Skieruj się na wschód i przyszykuj się na pojedynek z dość
licznym przeciwnikiem. Po jego pokonaniu dojdź do małego jeziorka [3], gdzie rozpoczniesz
rozbudowę bazy. Postaw Centrum Kolonii, dwa Generatory, Magazyn, Wyjście, Koszary oraz
Strona: 5
www.gry-online.pl
Earth 2160 – Poradnik GRY-OnLine
Centrum Produkcyjne. Jednocześnie wyślij dwa transportowe pojazdy (Vologdy) do pobliskiego
jeziorka. Stwórz dwa kolejne pojazdy wydobywcze i skieruj je na północny wschód, gdzie znajdują
się złoża metalu [screen2]. Wróć do bazy i nieco bardziej na północy postaw drugie Centrum
Kolonii. Rozszerz je o dwa Generatory, Centrum Naukowe, Centrum Zaopatrzenia Amunicyjnego
oraz Magazyn. Po uczynieniu tego zbuduj na południu bazy mur składający się z 2-3 części, a na
każdej z nich postaw Platformę z działkiem laserowym, co zapewni ochronę przed małymi atakami
z południa. W następnej kolejności rozwiń Technologię laserową, a panelu produkcyjnym (klawisz
F1) rozkaż wynaleźć Transporter piechoty. Kolejnym krokiem jest stworzenie po 16 żołnierzy z
rakietnicami oraz z karabinami. Dzięki takiej liczbie zapełnisz w pełni 4 transportowce (oczywiście
po ich uprzednim zbudowaniu), które wyślij na południowy wschód [4].
Wysadź wszystkich ludzi w kanonie, skąd zaatakuj wrogie umocnienia [screen1]. Piechotą z
rakietnicami ostrzelaj mury oraz pojazdy, natomiast zwykłym karabinierom rozkaż atakować
wrogich żołnierzy. Jeśli chcesz uniknąć tak bezpośredniego starcia, możesz najpierw spróbować
postrzelać w porozrzucane głazy. Umiejętne wykonanie tej czynności spowoduje zniszczenie
wieżyczek oraz niektórych pojazdów przeciwnika. Kiedy dostaniesz się do wnętrza bazy, zniszcz
barierę, otaczającą sojuszniczych żołnierzy i wróć wszystkimi do własnego kompleksu. Pora zająć
się rozbitym transportowcem z tajnymi dokumentami. Załaduj do wahadłowca Michaela z kilkoma
zwykłymi żołnierzami i wyślij ich na południe [5]. Wysadź wszystkich i załatw mały garnizon, a
następnie podnieś głównym bohaterem ładunek wybuchowy i umieść go przy wraku transportowca.
Odsuń się na odpowiednią odległość i poczekaj na eksplozję. Wróć wszystkimi do bazy w celu
małego przegrupowania. Pora na ostatnią część misji, czyli szturm na główną bazę wroga,
znajdującą się na południowych zachodzie [6]. Stwórz około dwudziestu żołnierzy piechoty liniowej
i taką samą liczbę wojaków z rakietnicami, po czym zapakuj ich wszystkich do transportowców.
Baza posiada dwa wejścia, wyślij swoje jednostki do tego na południu (jest słabiej bronione). Po
wylądowaniu wystaw do przodu ludzi z karabinami z rozkazem utrzymania pozycji, a tuż za ich
plecami ustaw żołnierzy z cięższym sprzętem. Poruszaj się taką tyralierą stopniowo do przodu,
eliminując po drodze wszelki napotkany opór. W końcu wejdziesz do środka bazy, a twoim
zadaniem stanie się eliminacja wszystkich centrów wroga [screen2]. Jeśli podczas wykonywania
zadania zacznie brakować ci ludzi, to podciągnij szybko nowe siły. Pamiętaj również o zachowaniu
odpowiedniej odległości od budynków, ponieważ niektóre z nich posiadają bardzo niebezpieczne
systemy obronne. Kiedy załatwisz wszystkie ważne budowle, misja zakończy się.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Earth 2160 – Poradnik GRY-OnLine
M i l c z e n i e w b a z i e F O X - 5
Zbierz wszystkich swoich ludzi, znajdujących się na północy [1] i wyrusz nimi na południe, przez
spowite mgłą tereny. Wkrótce natkniesz się na dość rozległy teren, gdzie zaatakują cię wrogie
działa [2]. Na szczęście ich pociski są bardzo wolne, więc jeśli będziesz dobrze manewrował swoimi
ludźmi to nic się im nie stanie. Wykończ wszystkie działa i ruszaj na południe.
W końcu dotrzesz do sojuszniczej bazy [screen1][3]. Kiedy skończy się krótki dialog z generałem,
wyrusz na południowy zachód, gdzie znajduje się lądowisko w kształcie kwadratu. Dołącz nowo
przybyłych żołnierzy i wyrusz wszystkimi na wschód, w stronę bramy, a raczej tego co z niej
zostało. Weź jednego ze swoich ludzi (tylko nie Michaela) i wejdź nim na otwarty teren [4] z
beczkami oraz jak się wkrótce okaże z wrogimi działami. Wycofaj swoich ludzi na bezpieczną
odległość i zacznij odpierać małe ataki wrogiej piechoty. Jednocześnie zaznacz Michaela i koło
bramy skręć nim na północ, gdzie znajdzie kilka apteczek oraz ładunków wybuchowych [screen2].
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)