English for Emails to podręcznik należący do serii Short Course Series. Jest to dostosowana do potrzeb polskiego użytkownika doskonała pomoc dla każdego, kto chce swobodnie komunikować się w języku angielskim w sprawach służbowych.Short Course Series to seria kursów modułowych, które mogą stanowić integralną część ogólnych kursów językowych lub odrębny podręcznik bazowy na intensywnych kursach specjalistycznych.Short Course Series to także materiał, którym można się posługiwać przy samodzielnej nauce języka w domu. Seria przeznaczona jest dla osób uczących się języka angielskiego na poziomie pre-intermediate i/lub intermediate. Wszystkie tytuły z serii SCS zawierają:
klucz do ćwiczeń,
listę słówek wraz z ich wymową i znaczeniem w jęz. polskim,
listę użytecznych zwrotów,
Test yourself! – świetny sprawdzian dla samouków,
transkrypcje nagranych tekstów.
English for Emails to doskonała pomoc dla każdego, kto chce nauczyć się prowadzenia służbowej korespondencji w języku angielskim. Za pomocą różnorodnych ćwiczeń uwzględniających wszelkie aspekty tej nowoczesnej formy komunikacji English for Emails pomoże uczącym się szybko przyswoić i utrwalić kluczowe wyrażenia stosowane w mailach, zarówno przy prowadzeniu korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Podręcznik uwzględnia także specyficzne cechy brytyjskiej kultury korespondencji.
Darmowy fragment publikacji:
Wydano na licencji Cornelsen Verlag GmbH Co OHG, Berlin.
Przy opracowywaniu edycji polskiej wykorzystano tekst, zdjęcia oraz ilustracje
do podręcznika English for Emails (autor: Rebecca Chapman).
Zdjęcia
Rysunki
Edycja polska:
Adaptacja
Redakcja
Skład
Tom Grill/Corbis (okładka); COMSTOCK, Luxemburg: str. 13, 17, 23, 31, 47;
Das Fotoarchiv, Essen: str. 40/M. Vollmer; Getty Images, München:
str. 26/T. Vine, str. 37/S. McClymont; Getty Digitalvision: str. 5, 18, 25, 33, 43
Oxford Designers Illustrators
Ewa Lemiesz
Izabella Jastrzębska-Okoń
Maciej Matejewski
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania niniejszej książki i jej części do
innych celów niż prawnie ujęte bez uprzedniej pisemnej zgody wydawcy. Zgodnie z ustawą
o prawie autorskim, bez uprzedniej zgody wydawcy zabrania się powielania, zapisywania, jak też
zamieszczania dzieła i jego części w sieci komputerowej, a także w wewnętrznej sieci szkół i innych
placówek oświatowych.
Wszelka zbieżność polskich nazwisk, adresów, nazw firm, stron internetowych itp. jest przypadkowa.
© Cornelsen Verlag GmbH Co OHG, Berlin 2003
Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2008
Wydanie II
ISBN 978-83-7802-104-9
3
Contents
PAGE UNIT TITLE
TOPICS
INBOX OUTBOX
5
11
18
25
32
39
An introduction
1
to emails
The email screen
Email structure
Subject lines
2
Formal informal
emails
Register
Formal/informal phrases
Abbreviations
Correct spelling
3
Enquiries
Writing and replying to enquiries
The advantages and disadvan-
tages of email
Polite language
4
Requesting action
Writing to colleagues
Talking about deadlines and
taking action
Common verb-noun phrases
5
Exchanging
information
6
Making and
confirming
arrangements
Informing and replying
Colloquial language and
contractions
Quoting from previous emails
Being diplomatic
Typical phrases for making
arrangements
Prepositions of time
Saying you’re sorry
A questionnaire
Big brother is watching … and
checking your emails
Emoticons
How important is accuracy in
emails?
Email addresses symbols
The danger of viruses
Acronyms and abbreviations
To cc or not to cc?
An email quiz
Over-quoting
Domain names
Have you been spammed?
PAGE APPENDIX
46
48
50
52
59
62
Test yourself !
You’ve got mail !
Partner A
Partner B
Answer key
A – Z word list
Useful phrases and vocabulary
4
Wprowadzenie
W ostatnich latach e-maile stały się nieodłączną częścią naszej rzeczywistości
i jednym z najczęstszych sposobów komunikowania się w sprawach
zawodowych. Ponieważ w wielu firmach znaczna część korespondencji
– zarówno z kolegami jak i z partnerami handlowymi lub klientami – odbywa
się po angielsku, odpowiednie wiadomości i umiejętność pisania e-maili
w tym języku stają się wręcz nieodzowne. Pomoże Państwu w tym English for
Emails!
English for Emails składa się z 6 rozdziałów, które dotyczą różnych aspektów
pisania e-maili. Każdy z nich zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomogą
w nauczeniu się nowych zwrotów i korzystaniu z nich podczas pisania maili.
Każdy rozdział zaczyna tzw. Inbox a kończy Outbox. Inbox zawiera krótkie
ćwiczenia i pytania uwzględniające wybrane aspekty tej formy
korespondencji, natomiast Outbox proponuje ćwiczenia na rozumienie tekstu
lub materiał do dyskusji na ten temat.
Na końcu każdego rozdziału znajduje się odsyłacz do części You’ve got mail!
(str. 48), w której znajdują się ćwiczenia przeznaczone do pracy w parach,
polegające na wymianie e-maili i umożliwiające sytuacyjne zastosowanie
zwrotów i słów opanowanych w danym rozdziale.
Świetnym sprawdzianem wiedzy jest Test yourself! – krzyżówka, w której
znajduje się przekrój całego słownictwa z tego podręcznika.
Zwroty i słownictwo występujące w Useful phrases and vocabulary są bardzo
przydatne przy prowadzeniu korespondencji z partnerem handlowym, a także
podczas zwykłej wymiany maili.
English for Emails zawiera także Answer key, na podstawie którego można
samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązań, oraz A–Z word list, gdzie
podano angielską wymowę i polskie odpowiedniki wszystkich trudniejszych
wyrazów użytych w podręczniku.
5
1
An introduction
to emails
I N BOX
What do you think about emails?
Make a cross on the scale to represent how much you agree
(5 = I agree 100 ) or disagree (0 = I disagree 100 ).
1 You need the same language skills to write an email as you do to write a letter.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
2
If you can speak English well, you can write good emails.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
3 One of the most important features of an email is the subject line.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
4 Accuracy is still very important when writing emails.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
5 Using the ‘cc’ option is a great way to inform others who are not directly involved.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
6 One reason for emailing is to reduce the response time.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
7
If you need an answer straight away, it is better to use the phone than send an email.
agree 5 4 3 2 1 0 disagree
Discuss your answers with a colleague and/or check the key.
6 UNIT 1 An introduction to emails
1
Label the screen with the following English equivalents.
attachment @ contacts @ deleted items @ drafts @ forward @ high priority @
inbox @ outbox @ reply @ reply to all @ send/receive @ sent items @ subject
6
7
8
9
10
11 12
James, Robbie
Kowalik, Karolina
John Anders
Conference
FW: RE: Conference
New matters
James, Robbie r.james@ntl.com
Conference
Rychlin´ska, Monika m.rychlinska@ntl.com
Berger, Andrew a.berger@ntl.com
13
Hello Monika,
How are you? I haven’t heard from you for such a long time – hope
everything’s OK.
Here’s just a quick note to remind you about the conference in November.
We need your registration some info about your presentation by 6 June.
Hope to hear from you soon.
Regards,
Robbie
A word about commas
There are no firm rules about putting commas
after salutations and closes. Some people use
commas, some people don’t. The important
thing to remember is that whether you use a
comma after the salutation or not, the first word
of your email should always start with a capital
letter!
Where or how can you do the following?
1 Find old emails you have sent.
2 Find emails you have received.
3 Send an email you have received to a third person.
4 Find email addresses and other personal data.
5 Put emails you are working on but are not yet ready to send.
6 See what a message is about.
7 Show that an email is important and should be read immediately.
8 Find a document which has been sent with the email.
Now look at the message. Find five things that make it different from a letter.
1
2
3
4
5
2
3
UNIT 1 An introduction to emails 7
T I P
Email structure
One of the advantages of emails over normal ‘snail-mail’ letters is that they are quick and direct.
We send an email for a particular purpose and we expect a fast response or immediate action. For
emails – whether formal or informal – to be most effective, it is a good idea to give them a clear,
logical structure.
Subject line: This should be short and give some specific information about the contents of your
message.
Salutations: As in letter-writing, the salutation can be formal or informal, depending on how well
you know the person you are writing to.
Dear Mr, Mrs, Ms …
Dear John
Hi/Hello Mary
(or just the name)
(no salutation)
A formal form of address, also used when first contacting a person.
Less formal. Either you have had contact with this person before, or they have
already addressed you by your first name.
Informal, usually used with colleagues you often work with. In the USA and the UK
also sometimes used at first contact.
Very informal, usually used in messages which are part of a longer email exchange.
Opening sentence: This is used to explain why you are writing. (Remember: the opening sentence
should always start with a capital letter.)
I’m writing to …
Just a quick note to …
More formal introduction to say why you are writing.
Friendly, informal way to say why you are writing.
Conclusion: This is where you tell the reader what kind of response, if any, you expect.
Looking forward to
your reply.
Hope to hear from
you soon.
Friendly ending, can be used in formal or informal correspondence.
Informal ending to indicate a reply is necessary.
Close: Like the salutation, this can vary from formal to very informal.
Yours sincerely
Regards/Best wishes
Bye/All the Best/Best
James/Mary
Very formal, rarely used in email correspondence.
Most commonly used close, can be used in formal and informal emails.
Friendly, informal close.
Name only (or initials) is also common when writing to close colleagues.
Pobierz darmowy fragment (pdf)