Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00054 003504 21001730 na godz. na dobę w sumie
English for Human Resources - ebook/pdf
English for Human Resources - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 84
Wydawca: BC Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 9788378021001 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> zarządzanie i marketing
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

English for Human Resources to podręcznik należący do serii Short Course Series. Jest to dostosowana do potrzeb polskiego użytkownika doskonała pomoc dla każdego, kto chce swobodnie komunikować się w języku angielskim w sprawach służbowych.

Short Course Series to seria kursów modułowych, które mogą stanowić integralną część ogólnych kursów językowych lub odrębny podręcznik bazowy na intensywnych kursach specjalistycznych.
Short Course Series to także materiał, którym można się posługiwać przy samodzielnej nauce języka w domu.
Seria przeznaczona jest dla osób uczących się języka angielskiego na poziomie pre-intermediate i/lub intermediate.

Wszystkie tytuły z serii SCS zawierają:


English for Human Resources to książka, która dotyczy przede wszystkim sytuacji zawodowej i życia osób zarządzających personelem. Zawiera praktyczne wskazówki dotyczące rekrutacji nowych pracowników, a także informacje, jak sformułować ogłoszenie o pracę, jak zdefiniować zakres obowiązków pracownika i ocenić jego kompetencje, jak sporządzić umowę o pracę, jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem, jak prowadzić kursy treningowe dla pracowników oraz jak sobie radzić w sytuacjach konfliktowych.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wydano na licencji Cornelsen Verlag GmbH Co. OHG, Berlin. Przy opracowywaniu edycji polskiej wykorzystano tekst, układ graficzny oraz ilustracje do podręcznika English for Human Resources (autor: Pat Pledger). Edycja polska: Adaptacja Redakcja Skład Zdjęcia Janusz Okoń Izabella Jastrzębska-Okoń Maciej Matejewski Stockxpert: okładka, str. 10, 12 (3, 4), 16, 20, 23, 25, 34 (1–4), 36, 40, 42, 45, 47, 50 (1) Comstock: str. 5, 8, 12 (1) Caro Fotoagentur: str. 12 (2) Getty Images: str. 26 Bananastock: str. 52 Tekst ogłoszenia oraz logo na str. 15: Virgin Atlantic Airways Dołożono wszelkich starań, aby dotrzeć do właścicieli praw autorskich. W przypadku ewentualnych niejasności wydawca zapewnia, że prawa wszystkich właścicieli będą respektowane. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania niniejszej książki i jej części do innych niż prawnie ujętych celów bez uprzedniej pisemnej zgody wydawcy. Zgodnie z prawem autorskim, bez uprzedniej zgody wydawcy zabrania się powielania, zapisywania, jak też zamieszczania dzieła i jego części w sieci komputerowej, a także w wewnętrznej sieci szkół i innych placówek oświatowych. Wszelka zbieżność polskich nazwisk, adresów, nazw firm, stron internetowych itp. jest przypadkowa. © Cornelsen Verlag GmbH Co. OHG, Berlin 2005 © BC Edukacja Sp. z o.o., Warszawa 2008 Wydanie I ISBN 978-83-7802-100-1 Contents PAGE UNIT TITLE TOPICS USEFUL LANGUAGE AND SKILLS 5 14 24 33 42 50 1 2 3 4 5 Recruitment Job descriptions Person specifications Recruitment sources and advertising The language of job descriptions Exchanging information Making suggestions Agreeing and disagreeing Selection Employee relations Job advertisements A curriculum vitae The job interview Ageism Arranging an appointment The language of interview questioning Establishing rapport Employment contracts Disciplinary and grievance procedures Writing offer and rejection letters Health and safety at work – stress and workplace injuries Giving and requesting information The language of contracts HR development HR development practices Dealing with staff problems Appraisal interviews and reports Training courses Equal opportunities and diversity Making recommendations The language of appraisal interviews (diplomatic language, softening disagreement) Reward and remuneration Salaries and fringe benefits Salary reviews Asking for and giving feedback Clarifying Agreeing and disagreeing Interrupting Talking about figures and numbers 6 Industrial relations The role of trade unions Labour relations A wage negotiation The language of negotiating (persuading, bargaining) PAGE APPENDIX 58 60 62 64 70 74 79 Test yourself! Partner files Partner A Partner files Partner B Answer key A–Z word list Model letters Useful phrases and vocabulary CLOCK-IN CLOCK-OUT Wprowadzenie English for Human Resources powstał z myślą o osobach zatrudnionych w działach HR, którzy w swojej pracy posługują się na co dzień językiem angielskim. Starannie dobrane fachowe słownictwo oraz zwroty przydatne przy nawiązywaniu znajomości, prowadzeniu rekrutacji, negocjacji czy pisaniu służbowej korespondencji, umożliwią efektywną komunikację w języku angielskim zarówno menedżerom ds. personalnych i ich pracownikom, jak i wszystkim osobom związanym z zarządzaniem zasobami ludzkimi. English for Human Resources składa się z sześciu rozdziałów, które poruszają najważniejsze zagadnienia z dziedziny zarządzania sprawami pracowniczymi. Każdy z rozdziałów rozpoczyna część zwana Clock-in, składająca się z krótkich ćwiczeń, tematów do Brainstorming lub kwizu. Po nich następują dialogi, teksty, przykłady autentycznych dokumentów, jak również szereg ćwiczeń uczących angielskich słów i zwrotów poprzez zastosowanie ich w określonym kontekście. W każdym z rozdziałów znajduje się odsyłacz do Partner Files (str. 60), gdzie zamieszczono różnorodne scenariusze rozmów do przećwiczenia z partnerem lub partnerką. English for Human Resources służy nie tylko rozwijaniu sprawności językowych, lecz także pogłębianiu fachowej wiedzy. Każdy z rozdziałów kończy się tekstem Clock-out, nawiązującym tematycznie do treści rozdziału i mającym zachęcić do dyskusji. W ramkach Best practice można znaleźć wiele różnych wskazówek i zwrotów przydatnych w kontaktach zawodowych, a Did you know? oferuje wiele informacji dotyczących osobliwości języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem różnic kulturowych. Świetnym sprawdzianem wiedzy jest Test yourself! – krzyżówka, w której znajduje się przekrój całego słownictwa z tego podręcznika. English for Human Resources zawiera także Answer Key, na podstawie którego można samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązań, A–Z word list, gdzie podano angielską wymowę i polskie odpowiedniki wszystkich trudniejszych wyrazów użytych w podręczniku oraz Useful phrases and vocabulary – przydatne do szybkiego wyszukiwania potrzebnych zwrotów. 1 Recruitment 5 CLOCK-IN Put the following list of recruitment tasks in the order you think they normally occur. a Check or write the job description. c Prepare a person specification. b Make a job offer. d Advertise the job. e Shortlist applicants from the first interviews. f Conduct second interviews. g Carry out screening and interviews. h Select the most suitable candidate. 1 i After an employee resigns, analyze the job and consider alternatives for hiring a replacement (eg internal staff versus the labour market). j Send feedback to unsuccessful applicants. Compare your results with a colleague’s or check the key. In the above example an employee resigns. Can you think of other reasons to look for new staff? Which recruitment tasks above are you involved in? 1 Job descriptions and person specifications are two important HR tools. What type of information do they include? Sort the items below into the chart. desirable skills previous experience reporting relationship (who person is responsible to and for) job title practical requirements (shift work, travel, etc) location of workplace skills and qualities needed for job main purpose of job qualifications / training key duties / responsibilities personal style / behaviour Job description Person specification _____________________________________________________________________________________ desirable skills _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ 6 UNIT 1 Recruitment 2 Label the sections of the job description extract below with section headings from the box. Essential experience • Job title • Key duties / responsibilities • Main purpose of job • Reports to • Responsible for • Workplace location Training Manager – UK JOB DESCRIPTION ____________________________1 ____________________________2 General Manager, UK and Northern Europe ____________________________3 ____________________________4 A small team of UK trainers 2 administrators 1 secretary/personal assistant To design, develop and carry out general training programmes for UK-based personnel, with particular emphasis on IT and sales-related training. To work closely with branch managers on implementing team-building training and monitoring effectiveness. To design and implement new training courses and record results and to identify future needs of the company. To prepare a staff training manual for use at all branch offices. To carry out an initial training audit and prepare a report on findings with on-going suggestions. To be responsible for the annual UK training budget, to report to the Board annually and to work within the agreed budget. To visit all branch offices regularly in order to train branch managers, review on-going training and assess customer service. To report weekly to the General Manager, UK Northern Europe. Training management and evaluation experience. Management and coordination of team of trainers. Budget management. Based in Manchester, the job involves substantial travelling in Great Britain and Northern Ireland (eg to visit branch offices and carry out training programmes). ____________________________5 ____________________________6 ____________________________7 UNIT 1 Recruitment 7 3 True or false? Correct the false statements. 1 The job is based in Northern Ireland and doesn’t require much travelling. 2 The training manager is responsible for three people. 3 The job is for somebody with an extensive training background. 4 The training manager reports directly to the Board of Directors. 5 The training manager is responsible for conducting an audit of training requirements and preparing a new training manual. BEST PRACTICE The language of job descriptions Keep job descriptions simple so that they are easy for job applicants to understand. Avoid complicated phrases, company jargon or abbreviations. Below are some useful verbs to use when explaining key responsibilities: to develop general training programmes to work closely with branch managers to implement new training courses to prepare a staff training manual to carry out an initial training audit to assess customer service Other verbs often used in job descriptions are: to contribute przyczyniać się to ensure to involve to maintain zapewniać; upewniać się (że) wiązać się (z czymś) utrzymywać to manage kierować to monitor kontrolować to provide to support wspierać dostarczać Remember … • people work for or at a company • they work in a department or team • they are responsible for other staff and for (doing) their work • they are responsible to or accountable to their boss/manager 4 Choose the correct verbs to complete the sentences. 1 The training manager reports to / manages / monitors the general manager. 2 The suitable applicant must be able to develop / work / implement closely with branch offices and develop / introduce / support a good team spirit. 3 We need to contribute / implement / train new training courses and identify / develop / manage needs for the future development of the staff. 4 There is a certain amount of hands-on work which involves carrying out / ensuring / contributing training courses for UK-based personnel. 5 First you need to maintain / prepare / operate a new staff training manual. 6 UK branch offices need to be supported, so the job maintains / ensures / involves a lot of travelling. 8 UNIT 1 Recruitment 5 6 7 8 Complete the gaps with verbs from the list to describe some of the competencies of a manager. Try to use each verb once. build • develop • ensure • identify • improve • motivate • react to A manager should be able to: ___________________1 staff performance. ___________________2 an effective team. ___________________3 change. ___________________4 staff. ___________________5 creativity. ___________________6 problems. ___________________7 deadlines are met. Use some of the verbs covered in this unit so far to write a short job description of your own job. Then swap job descriptions with a partner and discuss any improvements that could be made. Now look at the person specification on the next page. It is for the training manager’s position described on page 6. Work with a partner to decide where the section headings go. Additional information • Skills and qualities needed for job • Desirable skills • Personal style / behaviour • Previous experience • Qualifications / training Match these words and phrases from the person specification with their definitions. 1 to work on your own initiative 2 interpersonal skills 3 open lines of communication 4 leadership 6 to coordinate 5 sound knowledge 7 training audit the ability to develop good relationships between yourself and others to organize the different parts of an activity or the people involved so that everything works well a b c a careful examination to find out how much training is done and whether it is effective and necessary to work independently, without anyone telling you what to do d creating and maintaining an atmosphere in which people communicate easily and effectively e f a good level of information about or understanding of something g the ability to head a group or company UNIT 1 Recruitment 9 Person Specification Training Manager – UK 1 Educated to degree level or equivalent experience Institute of Training certificate Language skills in French and German an advantage 2 At least five years’ experience in a leadership/managerial training role in an IT or a high-tech company Member of recognized training organization(s) 3 Applicants must be able to demonstrate success in the following areas: Managerial ability Team building and ability to motivate staff Creativity: a) to identify future training needs b) to design materials and manuals c) to design and carry out training programmes Preparation and implementation of training budgets and audits Monitor staff performance throughout the organization Maintain open lines of communication on all training issues with managers and Board 4 Sound IT experience and knowledge of all general software programs Customer care and quality management experience 5 Proven interpersonal skills Ability to communicate at all levels of the organization Active decision-maker able to work on own initiative Innovative Intercultural awareness and sensitivity Team worker 6 Must be mobile and able to travel on a weekly basis. This is a progressive role with opportunities for promotion in the US or Europe.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

English for Human Resources
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: