English for Telephoning to podręcznik należący do serii Short Course Series. Jest to dostosowana do potrzeb polskiego użytkownika doskonała pomoc dla każdego, kto chce swobodnie komunikować się w języku angielskim w sprawach służbowych.
Short Course Series to seria kursów modułowych, które mogą stanowić integralną część ogólnych kursów językowych lub odrębny podręcznik bazowy na intensywnych kursach specjalistycznych. Short Course Series to także materiał, którym można się posługiwać przy samodzielnej nauce języka w domu. Seria przeznaczona jest dla osób uczących się języka angielskiego na poziomie pre-intermediate i/lub intermediate.English for Telephoning to idealna pomoc dla osób, które w życiu zawodowym muszą posługiwać się językiem angielskim podczas rozmów telefonicznych. Publikacja zawiera duży wybór interaktywnych ćwiczeń oraz autentyczne rozmowy nagrane na załączonej płycie CD, dzięki którym uczący się poznają specyficzne formy językowe niezbędne do prowadzenia sprawnej i kompetentnej rozmowy telefonicznej. Przyswojenie standardowych schematów rozmów, typowych zwrotów, a także strategii prowadzenia konwersacji sprawi, że korzystający z podręcznika poczują się o wiele pewniej.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
H
S
I
L
G
N
E
S
S
E
N
I
S
U
B
English
for Telephoning
SHORT COURSE
SERIES
d i o CD
u
A
r
z nagra
n
i
a
obie
P
w
formac i
e mp3
H
S
I
L
G
N
E
S
S
E
N
I
S
U
B
English
for Telephoning
David Gordon Smith
Edycja polska:
zespół redakcyjny
wydawnictwa BC.edu
SHORT COURSE
SERIES
Wydano na licencji Cornelsen Verlag GmbH Co OHG, Berlin.
Przy opracowywaniu edycji polskiej wykorzystano tekst, zdjęcia, ilustracje oraz nagrania
do podręcznika English for Telephoning (autor: David Gordon Smith).
Zdjęcia
Rysunki
Edycja polska:
Adaptacja
Redakcja
Skład
Image Source/Corbis (okładka); BananaStock: str. 6, 10, 14, 19, 20, 21, 26,
28, 35, 38, 42, 45; COMSTOCK: str. 25, 45 (3); Corbis GmbH: str. 30, 31, 33
/Mark M. Lawrence; C. Gebhard: str. 7; Getty Images: str. 5, 12, 19, 26, 34, 40
Oxford Designers Illustrators
Ewa Lemiesz
Izabella Jastrzębska-Okoń
Maciej Matejewski
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania niniejszej książki i jej części do
innych celów niż prawnie ujęte bez uprzedniej pisemnej zgody wydawcy. Zgodnie z ustawą
o prawie autorskim, bez uprzedniej zgody wydawcy zabrania się powielania, zapisywania, jak też
zamieszczania dzieła i jego części w sieci komputerowej, a także w wewnętrznej sieci szkół i innych
placówek oświatowych.
Wszelka zbieżność polskich nazwisk, adresów, nazw firm, stron internetowych itp. jest przypadkowa.
© Cornelsen Verlag GmbH Co OHG, Berlin 2004
Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2008
Wydanie II
ISBN 978-83-7802-156-8
Contents
PAGE UNIT TITLE
ToPIcS
LANGUAGE TIPS ANd STrATEGIES
3
5
12
19
26
34
40
1
2
3
4
5
6
“Shall I put you
through?”
Telephoning basics: identifying
yourself, getting through
Making excuses
dealing with communication problems
Using first names
Giving bad news (I’m afraid /
I’m sorry / actually)
“Could you spell
that for me?”
“Let me get back
to you on that.”
Exchanging and checking information How to be less direct
Spelling over the phone
Saying email addresses
Active listening strategies
Answering-machine greetings
Leaving and taking messages
Prepositions
How to structure a message
Referring to previous communi-
cation (reported speech)
“When would suit Making and confirming arrangements Small talk
you?”
Saying times and dates
More prepositions
Mobile phone calls
Changing an arrangement
(politeness strategies)
“I’m very sorry
about that.”
“How does that
sound?”
Making and dealing with complaints
A technical support hotline
Tips for telephone customer care
Strategies for complaining,
apologizing and solving
problems
Making and reacting to proposals
reaching agreements
Talking about possibilities
Hedges (probably, I would say …)
Turn-taking
PAGE APPENdIx
46
48
50
52
57
62
65
Test yourself!
Partner Files Partner A
Partner Files Partner B
Answer key
Transcripts
A–Z word list
Useful phrases and vocabulary
4
Wprowadzenie
Nie ma dziś zawodu, w którym nie trzeba codziennie telefonować, a w dobie globalizacji
znaczna część rozmów odbywa się po angielsku. Nawet nieźle obeznani z językiem
pracownicy miewają z tym kłopoty. Konieczność przeprowadzenia rozmowy w języku
obcym łatwo może nas zaskoczyć, a zła słyszalność i niemożność obserwowania
gestykulacji czy mimiki rozmówcy mogą w dużym stopniu utrudniać porozumienie.
Na szczęście istnieją specyficzne formy językowe, których znajomość umożliwi sprawne
i kompetentne przeprowadzanie rozmów telefonicznych: standardowe schematy rozmów,
typowe zwroty, a także strategie prowadzenia konwersacji, które nawet podczas rozmów
trudnych pozwolą poczuć się pewnie.
English for Telephoning składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy dotyczy
określonej sprawności, przydatnej w prowadzeniu rozmów telefonicznych. W początkowej
części podręcznika zawarto podstawową wiedzę z tej dziedziny, a w części końcowej
– bardziej zaawansowaną. Ale nie trzeba koniecznie przestrzegać kolejności rozdziałów,
w razie potrzeby można wybrać tylko te najbardziej przydatne czy interesujące.
Na początku każdego rozdziału znajduje się tzw. Picking up, zawierający krótkie ćwiczenia,
quiz lub zestaw pytań. Ta część jest szczególnie ważna – uczy bowiem zapytywania
i udzielania odpowiedzi – a na tym przecież polega większość telefonicznych rozmów
służbowych. Autentyczne teksty do słuchania (w formie rozmów telefonicznych, na
dołączonej płycie audio CD) kształcą nie tylko sprawność rozumienia ze słuchu –
wprowadzają także ważne wyrazy i zwroty, przydatne formy grzecznościowe oraz strategie
konwersacji. Różnorodność ćwiczeń pozwoli sprawdzić swoją wiedzę, nauczyć się nowych
zwrotów i utrwalić najważniejsze struktury gramatyczne.
W okienkach znajdują się najczęściej używane sformułowania i wskazówki na temat
osobliwości języka angielskiego. W każdym z rozdziałów znajduje się odsyłacz do Partner
files (str. 48), gdzie zamieszczono różnorodne scenariusze rozmów do przećwiczenia
z partnerem/partnerką, które ułatwią opanowanie słownictwa z danego rozdziału i nauczą
stosowania go w konkretnych sytuacjach.
Na końcu każdego rozdziału znajduje się część zwana Hanging up, zawierająca tekst
zachęcający do dyskusji.
Świetnym sprawdzianem wiedzy jest Test yourself! – krzyżówka, w której znajduje się
przekrój całego słownictwa z tego podręcznika.
English for Telephoning zawiera także Answer key, na podstawie którego można
samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązań, oraz A–Z word list, gdzie podano
angielską wymowę i polskie odpowiedniki wszystkich trudniejszych wyrazów użytych
w podręczniku.
Useful phrases and vocabulary umożliwi szybkie wyszukanie zwrotów i sformułowań
potrzebnych w trakcie rozmowy w języku angielskim.
1
“Shall I put you through?”
5
PIckIng
uP
Work with a partner. Ask him or her the questions below and make a note of the answers.
Then tell the class what you found out.
1 How often do you make phone calls in English?
2 When was the last time you made or received
a phone call in English? How was it?
3 Who do you normally speak English to on the
phone? Are they native speakers or non-native
speakers of English?
4 What do you find most difficult about
telephoning in English?
5 Describe your worst experience with an English
phone call.
1
2–4
Three people are calling the company Micah Information Systems.
Listen to the three dialogues and complete the table.
call 1
call 2
call 3
Who is calling?
Who does he/she want
to speak to?
Does he/she get through?
If not, why not?
What will happen next?
British English
The line is engaged.
mobile (phone)
American English
The line is busy.
cell (phone)
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :