W poradniku do gry FIFA Manager 10 znajdziecie porady dotyczące budowy drużyny, doboru taktyki, a także wiele informacji o tym, jak okiełznać sprawy organizacyjne i finansowe aby przemienić niewielki klubik w prawdziwą piłkarską potęgę.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Pierwsze kroki] Tryby gry
-[Pierwsze kroki] Wybór klubu
-[Pierwsze kroki] Wygląd awatara
-[Pierwsze kroki] Grający menedżer
-[Pierwsze kroki] Negocjowanie budżetu i cele sezonowe
-[Pierwsze kroki] Negocjacje ze sponsorem głównym
-[Porządkowanie spraw klubowych] Wybór pierwszej i drugiej drużyny
-[Porządkowanie spraw klubowych] Formowanie drużyny juniorów
-[Porządkowanie spraw klubowych] Obóz przygotowawczy
-[Porządkowanie spraw klubowych] Imprezy przedsezonowe
-[Porządkowanie spraw klubowych] Imprezy na zakończenie sezonu
-[Porządkowanie spraw klubowych] Zatrudnienie kadry
-[Porządkowanie spraw klubowych] Transfery i kontrakty
-[Porządkowanie spraw klubowych] Podział obowiązków
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30
Informacja o grze
Symulacja pracy menadżera piłkarskiego. Oddaje w ręce gracza ponad 1500 klubów oraz 25000 zawodników.
Gra FIFA Manager 10, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku piłka nożna. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Oficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
FIFA Manager 10
autor: Marcin „jedik” Terelak
\
Producent Bright Future, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2009 GRY-OnLine S.A.
FIFA Manager 10 – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp__________________________________________________________3
Pierwsze kroki ___________________________________________________4
Tryby gry __________________________________________________________________ 4
Wybór klubu _______________________________________________________________ 5
Wygląd awatara ____________________________________________________________ 6
Grający menedżer __________________________________________________________ 6
Negocjowanie budżetu i cele sezonowe ________________________________________ 7
Negocjacje ze sponsorem głównym ___________________________________________ 9
Porządkowanie spraw klubowych ___________________________________10
Wybór pierwszej i drugiej drużyny ___________________________________________ 10
Formowanie drużyny juniorów ______________________________________________ 12
Obóz przygotowawczy _____________________________________________________ 13
Imprezy przedsezonowe ____________________________________________________ 16
Imprezy na zakończenie sezonu _____________________________________________ 16
Zatrudnienie kadry ________________________________________________________ 17
Transfery i kontrakty _______________________________________________________ 18
Podział obowiązków _______________________________________________________ 20
Taktyka __________________________________________________________________ 21
Opieka nad drużyną ______________________________________________25
Trening __________________________________________________________________ 25
Atmosfera w szatni ________________________________________________________ 29
Sprawy klubowe ________________________________________________30
Budżet ___________________________________________________________________ 30
Bilety i karnety ____________________________________________________________ 32
Sponsorzy i bandy reklamowe _______________________________________________ 33
Stadion __________________________________________________________________ 35
Budynki klubowe __________________________________________________________ 38
Infrastruktura ____________________________________________________________ 39
Pamiątki klubowe _________________________________________________________ 40
Relacje z fanami ___________________________________________________________ 40
Kadra ____________________________________________________________________ 41
Współpraca z innymi klubami _______________________________________________ 43
Wyszukiwanie talentów ____________________________________________________ 44
Życie prywatne ____________________________________________________________ 45
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
www.gry-online.pl
Strona: 2
FIFA Manager 10 – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Poradnik ten powstał z intencją przybliżenia sekretów FIFA Manager 10 wszystkim tym, którzy
chcieliby przemienić niewielki klubik w prawdziwą piłkarską potęgę. Znajdziecie w nim porady
dotyczące budowy drużyny, doboru taktyki, a także wiele informacji o tym, jak okiełznać sprawy
organizacyjne i finansowe.
Marcin „jedik” Terelak
Strona: 3
FIFA Manager 10 – Poradnik GRY-OnLine
Pierwsze kroki
T r y b y g r y
M e n e d ż e r k l u b u - w y b i e r z k l u b
Tryb ten umożliwia poprowadzenie dowolnie wybranego klubu. Jeżeli odznaczycie opcję
Dopuszczaj zwolnienia, będziecie pełnić swą funkcję dożywotnio. Niezależnie od osiąganych
rezultatów. Zabawa w oparciu o ten tryb polecana jest szczególnie osobom, które chcą prowadzić
wyłącznie swoją ulubioną drużynę.
M e n e d ż e r k l u b u i d r u ż y n y n a r o d o w e j
Jest to najbardziej kompletny tryb, jaki oferuje Fifa Manager 10. Rozpoczynacie w nim mając pod
swymi skrzydłami zarówno wybrany klub, jak i wybraną reprezentację. Po wyłączeniu opcji
umożliwiającej zwolnienia, funkcje te można sprawować aż do znudzenia.
R o z p o c z ę c i e k a r i e r y
Tryb ten udaje symulację kariery od zera. Udaje, bo tak czy siak macie gwarantowane
zatrudnienie. Gdy go wybierzecie, będziecie mogli określić ligę, w której pragniecie dostać angaż.
Ewentualne oferty mogą zostać zawężone do niższej lub wyższej ligi danego kraju. Z chwilą
rozpoczęcia zabawy, gra zaoferuje wam wybór jednej z trzech ofert pracy. Krótko po wyborze
klubu, pojawi się też oferta współpracy z jedną z trzech reprezentacji (można ją odrzucić). Ogólnie
rzecz biorąc, jest to najbardziej wymagający tryb w Fifa Managerze 10, który polecić można
osobom lubiącym losowe wyzwania.
S t w ó r z k l u b
Ten tryb pozwala stworzyć od podstaw swój własny klub. Gracz staje się jego właścicielem.
Otrzymuje również odpowiednio dużo funduszy, by wybudować całkiem solidny stadion. Opcja ta
spodoba się wszystkim tym, którzy chcą po swojemu, a przy okazji bez zbędnego wysiłku.
Strona: 4
FIFA Manager 10 – Poradnik GRY-OnLine
W y b ó r k l u b u
Grać można wyłącznie w ligach, które zostały wybrane podczas tworzenia nowej gry. W trakcie
wyboru krajów należy oczywiście zastanowić się, jaką drużynę chcielibyście prowadzić i dlaczego
akurat tą. Jeżeli z miejsca wiecie, że akurat ten zespół i żaden inny, problem macie z głowy. Jeżeli
jednak pragniecie, by gra była bardziej wymagająca, warto jest pomyśleć o małym klubiku, który z
czasem przemienicie w prawdziwą potęgę.
Warto w tym celu wybrać którąś z mniejszych drużyn, z chociażby polskiej ligi. Najlepiej waszą
ulubioną, o ile nie jest to któraś z ligowych potęg. Jeżeli zaś chcecie zasmakować przypadku,
zdajcie się na tryb Rozpoczęcie kariery, który umożliwi wam objęcie losowo wybranego zespołu.
Najczęściej z dolnej lub ewentualnie środkowej części tabeli.
Strona: 5
FIFA Manager 10 – Poradnik GRY-OnLine
W y g l ą d a w a t a r a
Możliwość edycji awatara to pewnego rodzaju nowinka w serii Fifa Manager. Na ekranie tym
zdefiniować możecie wygląd swojego wirtualnego alter ego.
Po lewej stronie znajdują się przełączniki determinujące wygląd waszej postaci, a po stronie prawej
pola umożliwiające wybór stroju. Zdefiniowana w tym ekranie postać, widoczna będzie w
przypadku gry jako grający menedżer lub w przypadku rozgrywania spotkań w trybie 3D.
Wizualizacja menedżera w trybie 3D to nowa funkcja w tej serii. Nie wpływa ona w żaden sposób
na przebieg spotkań. Jest to zwyczajny gadżet.
G r a j ą c y m e n e d ż e r
Po zdefiniowaniu wyglądu wirtualnego awatara, będziecie mogli określić, czy chcecie grać jako
grający menedżer, czy też poświęcić się wyłącznie robocie szkoleniowej. W przypadku wyboru opcji
Decyzja przed każdym meczem, przed rozpoczęciem każdego spotkania zostaniecie zapytani o
chęć udziału jako piłkarz. W przypadku wyboru opcji Tryb kariery, będziecie mogli wcielić się w
jednego z graczy wybranej drużyny. Opcja Grający menedżer umożliwia natomiast grę zarówno
jako menedżer, jak i piłkarz. W przypadku wyboru tej opcji, zostaniecie przeniesieni do ekranu,
który umożliwi wam zdefiniowanie profilu gracza. Jeżeli zdecydujecie się na bezpośredni udział w
spotkaniach swojej drużyny, pod waszą komendę oddana zostanie bądź wasza postać, bądź też
postać wybranego gracza. Będziecie mieli nad nią pełną kontrolę, rezygnując jednocześnie z
możliwości wpływu na przebieg spotkania za pomocą okrzyków zza linii bocznej.
Strona: 6
FIFA Manager 10 – Poradnik GRY-OnLine
N e g o c j o w a n i e b u d ż e t u i c e l e s e z o n o w e
Po zadecydowaniu, czy chcecie być jedynie menedżerem, czy też piłkarzem, zostaniecie
przeniesieni na ekran negocjacji budżetu.
W pierwszej fazie negocjacyjnej, macie możliwość zadeklarowania osiągnięć, które planujecie
zrealizować w danym sezonie. Po lewej stronie, w dolnej sekcji okna, możecie zapoznać się z opinią
zarządu na temat aktualnych deklaracji. Po stronie prawej wyświetlana jest domyślna propozycja
finansowa oraz wpływ deklaracji na relacje z zarządem i sponsorami.
Im niższa będzie początkowa wartość paska relacji, tym trudniej utrzymać będzie współpracę lub
posadę w dalszej części sezonu. Zasada jest tu prosta. Jeżeli wyjściowa wartość paska relacji z
zarządem wyniesie 80 i zrobicie coś, co spowoduje spadek o 20 , to zarząd będzie zadowolony z
was w 60 . Czyli wasze relacje będą całkiem ok. Jeżeli jednak zaczniecie z relacjami na poziomie
30 , to spadną one do 10 , a wtedy od zwolnienia będzie was już dzielił byle pretekst.
Podczas określania potencjalnych celów, warto deklarować wyższą pozycję w lidze, kosztem niższej
pozycji pucharowej. Zaczynając grę małym klubem i tak wiele nie zwojujecie w pucharze. Może się
jednak zdarzyć, iż będziecie sensacją ligi. Dzięki wyższej deklaracji ligowej, dostaniecie więcej
pieniędzy na start. Jednocześnie obniżenie deklaracji pucharowej polepszy początkowe relacje z
klubem.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :