Poradnik do gry Fable 2 poprowadzi Cię od początku do końca przez fabularny wątek gry oraz pomoże wykonać dostępne zadania poboczne. Oprócz tego znajdziesz tu dokładny opis wszystkich sekretów, jakie autorzy sprytnie ukryli w grze.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Garść porad
-Mapa Świata
-[Fabuła] Dzieciństwo (cz.1)
-[Fabuła] Dzieciństwo (cz.2)
-[Fabuła] Narodziny bohatera
-[Fabuła] Bandyta
-[Fabuła] Początek wyprawy
-[Fabuła] Rytuał
-[Fabuła] Bohater Siły, Bohater Woli
-[Fabuła] Transakcja
-[Fabuła] Droga do Westcliff
-[Fabuła] Tygiel
-[Fabuła] Iglica
-[Fabuła] Wrota teleportu
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 56
Informacja o grze
Fable 2 jest kontynuacją słynnej gry z gatunku cRPG, stworzonej przez elektroniczno-rozrywkowego mistrza w osobie Petera Molyneuxa. Demiurg ów przygotował sequel specjalnie z myślą o stacjonarnej konsoli Xbox 360, podobnie zresztą jak część pierwszą dla p
Gra Fable II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Fable II
autor: Artur „Arxel” Justyński
(c) 2008 GRY-OnLine S.A.
Producent LionHead Studios, Wydawca Microsoft Game Studios, Wydawca PL Microsoft
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Fable II – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp_________________________________________________________ 3
Garść porad ____________________________________________________ 4
Mapa Świata____________________________________________________ 6
Fabuła ________________________________________________________ 7
Dzieciństwo ________________________________________________________________ 7
Narodziny bohatera ________________________________________________________ 13
Bandyta___________________________________________________________________ 16
Początek wyprawy _________________________________________________________ 17
Rytuał ____________________________________________________________________ 20
Bohater Siły _______________________________________________________________ 22
Bohater Woli ______________________________________________________________ 23
Transakcja ________________________________________________________________ 24
Droga do Westcliff__________________________________________________________ 25
Tygiel_____________________________________________________________________ 27
Iglica _____________________________________________________________________ 29
Wrota teleportu ____________________________________________________________ 32
W opałach _________________________________________________________________ 33
Bohater Umiejętności _______________________________________________________ 34
Atak na Bloodstone _________________________________________________________ 36
Broń ______________________________________________________________________ 37
Doskonały Świat ___________________________________________________________ 38
Odwet ____________________________________________________________________ 39
Misje poboczne_________________________________________________ 40
Archeolog _________________________________________________________________ 40
Czerwone żniwa____________________________________________________________ 41
Datki dla Światła ___________________________________________________________ 41
Dzicy lokatorzy ____________________________________________________________ 42
Gargulce __________________________________________________________________ 43
Marna pociecha z rolnika ____________________________________________________ 44
Mistrz Tygla _______________________________________________________________ 45
Na pomoc niewolnikom _____________________________________________________ 46
Na ratunek Charliemu_______________________________________________________ 47
O jeden most za daleko _____________________________________________________ 48
Obrońca Światła ___________________________________________________________ 49
Ofiary dla Cieni ____________________________________________________________ 50
Póki śmierć nas nie rozłączy _________________________________________________ 51
Randka w ciemno __________________________________________________________ 52
Rezydencja na cmentarzu ___________________________________________________ 53
Rozwój Westcliff ___________________________________________________________ 54
Rzeźbiarz _________________________________________________________________ 54
Strzelnica w Westcliff _______________________________________________________ 55
Ś.U.K._____________________________________________________________________ 56
Świątynia Cieni ____________________________________________________________ 57
Udręka miłości _____________________________________________________________ 58
Wezwanie _________________________________________________________________ 59
Wieża w Brightwood________________________________________________________ 60
Wyspa Skarbów i Zagłady!___________________________________________________ 61
Zamach ___________________________________________________________________ 64
Zamek Fairfax _____________________________________________________________ 65
Zgniła sprawa _____________________________________________________________ 66
Zło w Wraithmarsh _________________________________________________________ 67
Demoniczne wrota ______________________________________________ 68
Srebrne klucze _________________________________________________ 72
Srebrne skrzynie _______________________________________________ 77
Gargulce______________________________________________________ 82
Legendarne rodzaje broni ________________________________________ 87
Osiągnięcia (Achievements) ______________________________________ 93
Strona: 2
Fable II – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Witaj serdecznie w poradniku do gry Fable 2. Poprowadzi Cię od początku do końca przez
fabularny wątek gry oraz pomoże wykonać dostępne zadania poboczne. Oprócz tego znajdziesz tu
dokładny opis wszystkich sekretów, jakie autorzy sprytnie ukryli w grze, czyli kluczy, skrzyń,
gargulców, legendarnej broni i demonicznych drzwi, wraz z mapami pokazującymi ich lokalizację.
Całość została w miarę możliwości posegregowana w taki sposób, byś nie miał problemów z
poruszaniem się po poradniku i bardzo szybkim odszukiwaniem potrzebnych informacji. Misje
poboczne zostały posortowane alfabetycznie, natomiast sekrety regionami.
Albion wita ponownie!
Artur „Arxel” Justyński
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 3
Fable II – Poradnik GRY-OnLine
Garść porad
• W grze nie możesz zginąć. Jednak każdy nokaut dodaje Ci blizn na twarzy, które
negatywnie wpływają na Twoja atrakcyjność.
•
Jeżeli chcesz zebrać wszystkie sekrety (otrzymasz je, posiadając wysoki poziom dobra), do
momentu otrzymania gestu „Uwielbienie” staraj się wybierać pozytywną ścieżkę rozgrywki.
Jest to dosyć istotne, gdyż bardzo ciężko jest nabić punkty dobra, będąc maksymalnie
złym;
• Zalicz najpierw misję dla Świątyni Światła (przed tą z Cienia) przed wejściem do Iglicy, jeśli
tego nie zrobisz, później nie będziesz mógł zdobyć jednej z legendarnych broni;
• Daichi to najpotężniejsza broń do walki wręcz w grze, którą wbrew pozorom można dość
łatwo zdobyć;
• Wybrane zdolności możesz anulować, odzyskując przy tym część z wydanych punktów
doświadczenia;
• Usprawnień broni nie można już z niej wyciągnąć, są montowane na stałe. Staraj się
dobierać je z głową;
•
Jeśli brakuje ci złota, staraj się być na bieżąco z aktualnymi wyprzedażami, czasem któryś
sprzedawca ma braki, dzięki którym możesz odsprzedać swoje towary ze sporym zyskiem;
• Najprzydatniejszym czarem jest Inferno. Największa liczba przeciwników jest podatna na
obrażenia od ognia, przez co szybciej ginie.
W a l k a
Walka w Fable 2 prowadzona jest w bardzo wygodny sposób, jeden przycisk dla każdego z trzech
typów ataku – walka wręcz, bronią strzelecka oraz magią. Wyższe poziomy zdolności, oprócz
zwykłego naciskania wymagają także przytrzymywania w celu zwiększenia siły ataku (bądź
poziomu w przypadku magii) i zadania zdecydowanie większych obrażeń. Nie ma sensu inwestować
we wszystkie zdolności Woli – wybierz kilka najprzydatniejszych. Moją propozycją jest Kontrola
czasu (poziom 1-3), Inferno (poziom 5), Wstrząs (poziom 5) oraz Wskrzeszenie umarłych (poziom
4). Siłę warto rozwinąć do maksimum (wszystkie trzy zdolności). Na równi z używaniem magii
będziesz używał walki wręcz. Osobiście mało korzystałem ze strzelania, jednak szybkostrzelny
pistolet, z magazynkiem na kilka naboi jest przydatny w niektórych sytuacjach.
G e s t y
Gesty w grze możesz zdobywać na kilka różnych sposobów. Kilka z nich zyskasz już podczas
przechodzenia fabuły, za zdobycie odpowiedniej ilości punktów sławy czy też poziomu dobra/zła.
Sporo gestów możesz wyuczyć się z książek z biblioteki na Rynku w Bowerstone (co pewien czas
zbiory są uzupełniane). Przeszukuj także skrzynie, wykopaliska, odbieraj od ludzi prezenty.
Możliwości jest wiele. Kilka gestów możesz uzyskać tylko i wyłącznie poprzez grę w Grach
Publicznych (poprzez XBLA bądź Mistrzów Gry, których znajdziesz w różnych miejscach świata).
Za pomocą gestów możesz zmieniać nastawienie otaczających Cię ludzi do Ciebie. Każda postać
symbolizuje się podatnością na inne gesty, a także prezenty czy miejsca, które darzy wyjątkową
sympatią. Wykorzystując te informacje, w bardzo łatwy i zdecydowanie szybki sposób jesteś w
stanie na przykład rozkochać w sobie drugą osobę (by następnie wziąć ślub albo umówić się na
niezobowiązujące spotkanie) czy zyskać upust u sprzedawców.
Strona: 4
Fable II – Poradnik GRY-OnLine
W y p r z e d a ż e
Zawsze miej oko na aktualne obniżki w sklepach, pozwolą Ci zakupić drogi sprzęt za relatywnie
niską cenę. Czasem zdarzają się sytuacje działające w drugą stronę – kiedy brakuje towaru,
sprzedawcy są w stanie zapłacić krocie złota za pożądane produkty. Opcja bardzo opłacalna, kiedy
nie masz złota, musisz tylko uważać, by zdążyć przed zakończeniem wyprzedaży, gdyż te są
ograniczone czasowo. Możesz polować na niebezpieczne stwory (lub bandytów) w imieniu
sprawiedliwości, możesz działać dla tajnej organizacji, likwidując wyznaczone cele (tutaj są to
ludzie cywilni), werbować mieszkańców według podanych kryteriów bądź też podjąć się nieco
bardziej monotonnej (acz równie opłacalnej) pracy jako drwal, kowal czy też barman. W przypadku
tych ostatnich musisz tylko i wyłącznie w odpowiednim momencie trafić w zielone pole na pasku
nad Tobą. Każda z tych prac posiada instrukcje, z którymi również warto się zapoznać przed
przystąpieniem do roboty. Pokazują one system awansowania i mnożników, które za bezbłędnie
wykonywaną pracę wielokrotnie zwiększają zyski.
P r a c e
Co pewien czas będziesz otrzymywał oferty pracy. Są one przydatne w początkowym stadium gry,
kiedy to potrzebujesz złota, jak również mogą być odskocznią od wykonywania zwykłych misji. Jest
kilka typów prac. Pierwszą grupę stanowią prace z wykorzystaniem refleksu – barman, kowal,
drwal, w których jedyne, co musisz robić, to przyciskać w odpowiednim momencie (A). Posiadają
także system awansu oraz mnożnik wynagrodzenia, który wzrasta, kiedy wykonasz idealny ciąg
(bez pomyłek). Inne prace oferują robotę w terenie – zabijanie dla strażników czy też tajnych
organizacji.
N i e r u c h o m o ś c i
Inwestowanie w domy i sklepy/stragany jest bardzo opłacalne. Jest, co prawda, najszybszym
sposobem na zarabianie w całym Albionie, lecz wymaga sporego kapitału początkowego. Z drugiej
strony zwraca się nawet dość szybko. Zyski dopisywane są do Twojego stanu konta po upływie
każdych pięciu minut (tych rzeczywistych, nie w grze). Kupując posiadłości kieruj się liczbą
gwiazdek – im więcej, tym większa popularność domu, większe zyski, ale i wyższa cena. Oprócz
sklepów, warto też zakupić najczęściej odwiedzane tawerny (Bowerstone, Oakfield, Bloodstone).
G r y p u b l i c z n e
Innym sposobem na relaks (także na zarobek czy zdobycie gestów) są gry publiczne, oferowane
przez rozsianych po całym Albionie Mistrzów Gry, a także poprzez XBLA. W tym drugim przypadku
możesz eksportować swoją postać i zarabiać na jej koncie złoto bądź stworzyć nową i później
importować ją do świata Fable 2. Każda z gier posiada bardzo obszerną i dokładną instrukcję, jak
grać, dlatego ich opis postanowiłem pominąć.
Strona: 5
Fable II – Poradnik GRY-OnLine
Mapa Świata
Poniższy obrazek przedstawia pseudomapę, służącą głównie do celów orientacyjnych. Mam
nadzieję, że ułatwi Ci ona podróżowanie po Albionie.
Strona: 6
Fable II – Poradnik GRY-OnLine
Fabuła
D z i e c i ń s t w o
Grę rozpoczynasz od wyboru płci bohatera (wybór nie ma żadnego wpływu na przebieg rozgrywki),
po którym odpala się dosyć zabawne intro, kończące się krótką rozmową z naszą siostrą (bądź
bratem, w zależności, jaką płeć posiada wybrany przez nas bohater), z której dowiadujemy się o
marzeniach tej dwójki, a konkretnie o chęci zamieszkania w pobliskim zamku. Podczas dialogu
będziesz mógł przybliżyć ekran, poprzez wciśnięcie i przytrzymanie spustu (LT), w celu skupienia
wzroku na ważnych wydarzeniach, ludziach czy też obiektach. Akcję tę będziesz wielokrotnie
powtarzał podczas swej podróży. Po chwili dzieciaki usłyszą krzyki i oklaski dochodzące z oddali, co
je zaciekawi i postanowią sprawdzić, co się dzieje.
W tym momencie przejmujesz kontrolę nad bohaterem i rozpoczynasz prawidłową rozgrywkę. Udaj
się za świetlistym śladem w stronę swojego pierwszego celu. Po dotarciu na miejsce dość spora
grupka gapiów będzie zasłaniała Ci widok. W tym celu ponownie użyj skupienia uwagi (LT) i
wysłuchaj, co ma do powiedzenia sprzedawca. Oferuje on bowiem magiczne lustro, które Cię nie
interesuje oraz magiczną szkatułkę, za pomocą której możesz spełnić jedno swoje życzenie.
Jedynym problemem jest cena, potrzebujesz pięciu złotych monet. Świetlisty ślad będzie
wskazywał Ci kolejne misje, po wykonaniu których zdobędziesz wymaganą ilość monet.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)