Niniejszy poradnik pomoże Ci odnaleźć optymalne, a zarazem najbardziej opłacalne rozwiązania wszystkich zadań, które czekają Cię w tej magicznej krainie. Znajdziesz tutaj również taktyki, a nawet filmy, które pomogą Ci podczas najtrudniejszych potyczek.
Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Avalon] Zadania główne
-[Avalon] Zadania poboczne
-[Mapy] Avalon
-[Yggdrasil] Zadania główne
-[Yggdrasil] Zadana poboczne
-[Mapy] Yggdrasil
-[Latający Holender] Zadania główne
-[Latający Holender] Zadania poboczne
-[Mapy] Latający Holender
-[Miasto Miraży] Zadania główne
-[Miasto Miraży] Zadania poboczne
-[Mapy] Miasto Miraży
-[Znajdźki] Avalon
-[Znajdźki] Yggdrasil
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 17
Informacja o grze
Umiejscowione w krainie Avalon cRPG, w którym ruszamy na podbój świata jako bohaterski elf lub wróżka.
Gra Faery: Legends of Avalon, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, Xbox 360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Faery:
Legends of
Avalon
autor: Piotr „MaxiM” Kulka
(c) 2011 GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Spiders, Wydawca Focus Home Interactive, Wydawca PL Ubisoft
należą do ich prawowitych właścicieli.
Faery: Legends of Avalon – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Avalon _________________________________________________________4
Zadania główne ____________________________________________________________ 4
Zadania poboczne __________________________________________________________ 8
Mapy _________________________________________________________11
Avalon ___________________________________________________________________ 11
Yggdrasil ______________________________________________________14
Zadania główne ___________________________________________________________ 14
Zadana poboczne __________________________________________________________ 21
Mapy _________________________________________________________25
Yggdrasil _________________________________________________________________ 25
Latający Holender _______________________________________________28
Zadania główne ___________________________________________________________ 28
Zadania poboczne _________________________________________________________ 38
Mapy _________________________________________________________41
Latający Holender _________________________________________________________ 41
Miasto Miraży ___________________________________________________44
Zadania główne ___________________________________________________________ 44
Zadania poboczne _________________________________________________________ 53
Mapy _________________________________________________________57
Miasto Miraży _____________________________________________________________ 57
Znajdźki _______________________________________________________60
Avalon ___________________________________________________________________ 60
Yggdrasil _________________________________________________________________ 63
Latający Holender _________________________________________________________ 67
Miasto Miraży _____________________________________________________________ 71
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Strona: 2
Faery: Legends of Avalon – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Gra Faery nie jest grą liniową i często będziesz musiał stanąć przed trudnym wyborem, nie mając
świadomości jakie będą jego konsekwencje. Niniejszy poradnik pomoże Ci odnaleźć optymalne, a
zarazem najbardziej opłacalne rozwiązania wszystkich zadań, które czekają Cię w tej magicznej
krainie. Znajdziesz tutaj również taktyki, a nawet filmy, które pomogą Ci podczas najtrudniejszych
potyczek. Ponadto w poradniku zawarte są mapy, z dokładnie zaznaczonymi wszystkimi lokacjami i
wszystkimi skrzynkami (wraz z opisem ich zawartości). Dzięki temu na pewno nic nie przeoczysz i
nigdy się nie zgubisz.
Masz do dyspozycji baśniową księgę (swoisty dziennik), w którym znajdziesz opisy postaci,
przedmiotów i umiejętności występujących w Faery.
Najważniejszą rzeczą, jaką powinieneś zapamiętać zanim zaczniesz grać jest to, by po wykonaniu
każdego głównego zadania w danej lokacji porozmawiać z każdym jej mieszkańcem. Jest to
jedyna metoda, która da Ci pewność, że odnajdziesz wszystkie dostępne w grze przedmioty i
będziesz miał bogaty zapas wszelakich mikstur. Czasem będziesz musiał nawet wrócić po rozmowie
z Oberonem, do świata, który już uratowałeś i porozmawiać ze wszystkimi jego mieszkańcami
ponownie. Jeśli będziesz się tego trzymał i oprócz tego odnajdziesz wszystkie poukrywane skrzynki,
wszystkie 80 przedmiotów dostępnych w grze wyląduje w twoim ekwipunku.
Kompletując swoją drużynę, zadbaj o jej zróżnicowanie. Każda z postaci, która się do Ciebie
przyłączy specjalizuje się w konkretnej szkole magii: ogień, woda, ziemia, powietrze, elektryczność
i okazjonalnie trucizna. Dobierz swoich kompanów tak, by ich zdolności nie dublowały się. W ten
sposób będziesz miał pewność, że żaden przeciwnik Cię nie zaskoczy. Porady co do tego, jakiej
szkoły magii użyć podczas najważniejszych bitew znajdziesz w poniższym opisie.
Mała rada zanim przejdziemy do rozgrywki. Gra Faery oryginalnie powstała na platformę Xbox 360
i sterowanie było zrobione z myślą o padzie do tejże konsoli. O ile mysz i klawiatura w wersji PC
sprawiają się poprawnie, o tyle korzystanie z wyżej wymienionego kontrolera znacznie poprawi
komfort kontroli lotu i ruchu kamery. Jeśli jednak nie posiadasz takiego sprzętu, nie przejmuj się,
gdyż sterowanie nie będzie tutaj przeszkodą.
Piotr „MaxiM” Kulka (www.gry–online.pl)
Strona: 3
Faery: Legends of Avalon – Poradnik GRY-OnLine
Avalon
Z a d a n i a g ł ó w n e
Z 1 . 1 . P r z e b u d z e n i e
Odszukaj chochliczki i przedstaw się królowi Oberonowi.
•
•
•
Poleć do Marilou [M1.1 punkt 2].
Poleć na szczyt wieży [M1.1 punkt 1].
Porozmawiaj z królem Oberonem.
• Odszukaj istotę, która chciałaby się do Ciebie przyłączyć:
Aby dowiedzieć się, jakiej istoty należy szukać, poleć z powrotem na dół i spytaj o towarzysza
chochliczkę Marilou bądź Rybaka Brona [M1.1 punkt 2 lub 11].
• Zwerbuj istotę o imieniu Aziel [Z1.2].
• Odszukaj drugą istotę, która chciałaby dołączyć do grupy:
O kolejnego potencjalnego towarzysza do drużyny spytaj wioskową szwaczkę Arachne lub satyra
Marsjasza [M1.1 punkt 3 lub 9].
• Zwerbuj Berta [Z1.3].
Z 1 . 2 . Z w e r b u j i s t o t ę o i m i e n i u A z i e l
Zapytaj czy Aziel chce dołączyć do drużyny.
• Odszukaj istotę imieniem Aziel na plaży:
Poleć na plażę tuż pod wieżą [M1.1 punkt 15], spotkasz tam Aziela/Azielę (płeć tego towarzysza
zależy od płci głównego bohatera). Aziel ma problemy z Goblinami i poprosi Cię o pomoc. Po
skończonej walce Aziel poprosi Cię również o pomoc w eksporacji pobliskiej jaskini. Od tej chwili
stanie się on twoim towarzyszem i wręczy Ci Opaskę z zestawu Leczniczego.
Strona: 4
Faery: Legends of Avalon – Poradnik GRY-OnLine
• Wejdź do smoczej jaskini, jak prosi Aziel [M1.1 punkt 12].
•
Przebij się przez jaskinię do skarbu:
W jaskini napotkasz dwa rodzaje wrogów – gobliny i kraby. W walce z krabami stosuj ataki
magiczne, ponieważ ich pancerze chronią je przez normalnymi atakami. Na końcu jaskini
odnajdziesz pozostawione smocze jajo. Porozmawiaj o nim z Aziel i przygotuj się na walkę z
Krabem olbrzymim. W walce z tym bossem stosuj tylko i wyłącznie ataki magiczne (ogień i
elektryczność sprawdzą się najlepiej). Kiedy życie Kraba olbrzymiego spadnie do połowy, wycofa
się on na tyły i przywoła pomagierów. Walkę można dokończyć na dwa sposoby: szybki lub
opłacalny. Aby szybko rozprawić się z olbrzymem, nie zwracaj uwagi na przywołane istoty i skup na
nim wszystkie kolejne ataki. Jeśli jednak zdecydujesz się na metodę bardziej opłacalną, zacznij od
eliminowania wszystkich przywołanych przez Kraba istot. Kiedy już się ich pozbędziesz, znów
skieruj swoje magiczne ataki na olbrzyma. W zależności od tego jak szybko się z nim rozprawisz,
może on przywołać pomocników jeszcze kilka razy. Taki sposób walki zaowocuje większą ilością
doświadczenia zdobytego po walce.
Walka z Krabem olbrzymim, szybki sposób.
1
•
Ty i Aziel musicie wrócić do Oberona [M1.1 punkt 1].
Oberon skrytykuje twój wybór pierwszego towarzysza, ale nie przejmuj się tym. Po krótkiej
rozmowie zleci Ci odnalezienie kolejnej istoty chętnej do podróży [Z.1.3].
Strona: 5
Faery: Legends of Avalon – Poradnik GRY-OnLine
Z 1 . 3 . Z w e r b u j B e r t a
Zapytaj Berta, czy nie chciałby do Ciebie dołączyć.
• Odszukaj Berta w pobliżu luster [M1.1 punkt 10]:
Berta prześladują dwaj złośliwi bracia, Tom i William. Pomóż Bertowi w przepędzeniu ich, a dowiesz
się, że Ci sami brutale powyrywali stronice z jego książki. Zgódź się pomóc mu w ich odnalezieniu.
• Dowiedz się, dokąd odleciały wszystkie stronice:
Aby dowiedzieć się gdzie szukać stronic, zapytaj o nie Marilou [M1.1 punkt 2], Gorczyczkę [M1.1
punkt 7] oraz Rybaka Brona [M1.1 punkt 11].
• Zabierz stronicę, która wpadła do wody [Z1.4].
• Zabierz stronicę z pierwszego piętra wieży [Z1.5].
• Zabierz stronicę z gniazda mewy [Z1.6].
• Zanieś stronice Bertowi:
Po tym jak zwrócisz wszystkie trzy stronice, Bert przyłączy się do twojej drużyny i wręczy Ci
Bransolety z Zestawu Wody.
•
Przedstaw Berta Oberonowi.
Po rozmowie z Oberonem na temat Berta, król poleci Ci udać się jednej z sąsiednich krain, gdzie
obumiera pradawne drzewo Yggdrasil. Zgódź się zbadać tą sprawę [Z2.1].
Z 1 . 4 . O d z y s k a j p i e r w s z ą s t r o n i c ę
Odszukaj stronicę księgi Berta, która wpadła do morza.
•
Poproś Rybaka Brona o radę:
Bron poinformuje Cię, że w odnalezieniu zatopionej kartki może pomóc syrena. Aby ją wezwać,
potrzebna Ci będzie koncha rybaka. Bron chętnie Ci ją pożyczy w zamian za przysługę. Zgódź się
na to.
Pomóż rybakowi Bronowi:
Poczciwego Brona dręczy pewna chochliczka, która przeszkadza mu w pracy. Znajdziesz ją przy
sieciach rybackich obok domu Brona.
• Walcz z psotną chochliczką.
•
Poproś rybaka Brona, żeby pożyczył Ci konchę.
• Wezwij syrenę Marynę z jej skały na morzu:
Udaj się na skałę, z której Bron przywołuje syrenę [M1.1 punkt 6] i zadmij w konchę. Poproś
przybyłą syrenę o pomoc w odnalezieniu zatopionej kartki. Po chwili Maryna wróci z przemoczoną
kartką.
• Daj stronicę Bertowi.
Strona: 6
Faery: Legends of Avalon – Poradnik GRY-OnLine
Z 1 . 5 . O d z y s k a j d r u g ą s t r o n i c ę
Odszukaj stronicę i ją napraw.
•
Pomów z chochliczką, która znalazła stronicę:
Okazuje się, że chochliczka Mariliane zamieszkująca pierwsze piętro wieży króla [M1.1 punkt 8]
odnalazła jedną ze stronic. Kiedy dowie się, że to zguba Berta, chętnie Ci ja odda. Niestety
wcześniej pocięła ją by uszyć sobie z niej sukienkę.
•
Poproś Arachne o naprawienie strony:
Zleć do wioski i porozmawiaj ze starą szwaczką [M1.1 punkt 3], a ta ochoczo zszyje kartkę.
• Daj stronicę Bertowi.
Z 1 . 6 . O d z y s k a j t r z e c i ą s t r o n i c ę
Odszukaj stronicę księgi Berta, którą zabrała mu mewa.
• Odszukaj gniazdo mewy.
Podleć do gniazda w którym siedzi mewa [M1.1 punkt 4]. Okaże się, że mewa wcale nie ma
zamiaru opuścić gniazda i trzeba będzie ją z niego wywabić. Aby odwrócić uwagę mewy potrzebna
będzie ryba.
•
Poproś rybaka Brona o rybę.
Niestety Bron oddał ostatni połów goblinom zamieszkującym smoczą jaskinię, więc nie może Ci
pomóc.
•
Idź do jaskini i poproś gobliny o rybę [M1.1 punkt 12].
Ulecz goblina
Okazuje się, że jeden z goblinów jest ranny. W rozmowie z Aziel postanów pomóc goblinom.
• Daj miksturę leczniczą rannemu goblinowi:
Wdzięczne gobliny bez oporów oddadzą Ci jedną ze swoich ryb.
•
Połóż rybę pod gniazdem mewy:
Wróć do gniazda mewy. Niedaleko niego znajduje się odpowiednie miejsce do podłożenia ryby
[M1.1 punkt 16]. Gdy już ją tam umieścisz, mewa wyjdzie z gniazda, dając Ci czas na jego
przeszukanie.
• Zabierz stronicę z gniazda.
• Daj stronicę Bertowi.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :