Poradnik do Final Fantasy XII to obszerny materiał zawierający opis przejścia gry, sposoby pokonania trudnych przeciwników, listy broni, zbroi i różnego typu przedmiotów, porady dotyczące rozwoju postaci i wiele innych przydatnych informacji.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Prolog] Fort Nalbina
-[Część I] Rabanastre
-[Część I] Dalmasca Estersand
-[Część I] Rabanastre – znowu
-[Część I] Giza Plains
-[Część I] Garamsythe Waterway
-[Część I] Pałac
-[Część I] Garamsythe Waterway - znowu
-[Część I] Nalbina Fortress – lochy
-[Część I] Barheim Passage
-[Część I] Bhujerba
-[Część I] Lhusu Mines
-[Część I] Bhujerba znowu
-[Część I] Dreadnought Leviatan
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 140
Informacja o grze
Final Fantasy XII to kolejna odsłona bestsellerowego cyklu firmy Square Enix. Po eksperymentach z poprzednimi częściami, seria powraca do korzeni, oferując graczom rozbudowany wątek fabularny, możliwość prowadzenia drużyny postaci oraz stopniowego rozwija
Gra Final Fantasy XII, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku jRPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Final Fantasy
XII
autor: Bartosz „Mr. Error” Weselak
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 4
Objaśnienia ___________________________________________________________ 5
Prolog _______________________________________________________________ 6
Fort Nalbina _________________________________________________________ 6
Część I _______________________________________________________________ 9
Rabanastre__________________________________________________________ 9
Dalmasca Estersand __________________________________________________ 11
Rabanastre – znowu _________________________________________________ 14
Giza Plains _________________________________________________________ 16
Garamsythe Waterway________________________________________________ 19
Pałac _____________________________________________________________ 21
Garamsythe Waterway - znowu _________________________________________ 24
Nalbina Fortress – lochy ______________________________________________ 29
Barheim Passage ____________________________________________________ 31
Bhujerba __________________________________________________________ 37
Lhusu Mines ________________________________________________________ 38
Bhujerba - znowu____________________________________________________ 40
Dreadnought Leviatan ________________________________________________ 41
Ogir-Yensa Sandsea __________________________________________________ 45
Nam-Yensa Sandsea__________________________________________________ 47
The Tomb of Raithwall ________________________________________________ 51
Część II _____________________________________________________________ 56
Giza Plains _________________________________________________________ 56
Ozmone Plain _______________________________________________________ 58
Jahra _____________________________________________________________ 60
Golmore Jungle _____________________________________________________ 62
Eruyt Village________________________________________________________ 64
Henne Mines________________________________________________________ 67
Głębiej w Golmore Jungle _____________________________________________ 70
Paramina Rift _______________________________________________________ 72
Stilshrine of Miriam __________________________________________________ 75
Mosphoran Highwaste ________________________________________________ 84
Salikawood_________________________________________________________ 86
Phon Coast _________________________________________________________ 88
Tchita Uplands ______________________________________________________ 90
Sochen Cave Palace __________________________________________________ 92
Old Archades _______________________________________________________ 97
Archades __________________________________________________________ 99
Draklor Laboratory__________________________________________________ 102
Część III ___________________________________________________________ 106
Balfonheim Port ____________________________________________________ 106
Feywood__________________________________________________________ 107
Giruvegan_________________________________________________________ 112
Great Crystal ______________________________________________________ 116
Ridorana Cataract __________________________________________________ 120
Pharos at Ridorana – First Ascent ______________________________________ 122
Second Ascent _____________________________________________________ 127
Third Ascent _______________________________________________________ 131
Epilog______________________________________________________________ 138
Sky Fortress Bahamut _______________________________________________ 139
Licencje i rozwój postaci _______________________________________________ 143
Umiejętności Pasywne: ______________________________________________ 145
Techniki __________________________________________________________ 148
Magia ____________________________________________________________ 151
Akcesoria _________________________________________________________ 153
Zbroje i tarcze _____________________________________________________ 155
Sztylety, pistolety, halabardy, kusze, granatniki, miecze ninja: _______________ 158
Laski, „Drągi”, miarki, buławy: ________________________________________ 160
Strona: 2
Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine
Miecze, łuki, topory, włócznie, katany, wielkie miecze: ______________________ 162
Sposoby na rozwój postaci _____________________________________________ 165
Brak LP?__________________________________________________________ 165
Auto level-up ______________________________________________________ 165
Quickeningi _________________________________________________________ 169
Krótki samouczek ____________________________________________________ 171
Bazar ______________________________________________________________ 174
Grimoiry __________________________________________________________ 174
Przedmioty używane do zrobienia innych przedmiotów _____________________ 175
Zestawy użytecznych przedmiotów _____________________________________ 176
Broń jednoręczna ___________________________________________________ 178
Broń dwuręczna ____________________________________________________ 179
Broń dłuższego zasięgu i amunicja _____________________________________ 181
Zbroje i tarcze _____________________________________________________ 183
Akcesoria _________________________________________________________ 185
Ekwipunek, Magia i techniki ____________________________________________ 186
Broń _____________________________________________________________ 186
Zbroja ___________________________________________________________ 203
Tarcze ___________________________________________________________ 213
Akcesoria _________________________________________________________ 215
Magia ____________________________________________________________ 219
Techniki __________________________________________________________ 224
Sky Pirate’s Den______________________________________________________ 226
Łowcy nagród – klan Centurio ___________________________________________ 228
Zwykłe listy gończe ___________________________________________________ 232
Ekskluzywne listy gończe ______________________________________________ 272
Rare Game __________________________________________________________ 299
Espery _____________________________________________________________ 319
Bossowie nie związani z fabułą __________________________________________ 337
Dodatkowe Mapy _____________________________________________________ 347
Barheim Passage II _________________________________________________ 347
Cerobi Steppe______________________________________________________ 349
Dalmasca Westersand _______________________________________________ 351
Garamsythe Waterway II_____________________________________________ 353
Great Crystal II ____________________________________________________ 355
Henne Mines II_____________________________________________________ 357
Lhusu Mines II _____________________________________________________ 359
Nabreus Deadlands _________________________________________________ 361
Necrohol of Nabudis_________________________________________________ 366
Zertinan Caverns ___________________________________________________ 368
Pharos at Ridorana – Orgin of Darkness ___________________________________ 370
Penumbra_________________________________________________________ 371
Umbra ___________________________________________________________ 373
Abyssal___________________________________________________________ 375
Łowienie ___________________________________________________________ 377
„Odlotowe” dziewczyny ________________________________________________ 382
Tylna Furtka_________________________________________________________ 384
Zagubione owieczki... ekhm... Cockatrice __________________________________ 388
Zakochany Rabanastrańczyk ____________________________________________ 394
Rikken, Elza Raz ____________________________________________________ 396
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 3
Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Witam wszystkich zainteresowanych najnowszą odsłoną wiekowej już serii Final Fantasy. Parę słów
o tej grze możecie znaleźć w mojej recenzji również zamieszczonej na portalu Gry-Online.pl ;)
Tutaj powiem tylko, że jako wielki fan całej serii nie mogłem przegapić i tej części, a jako bardzo
ambitny fan nie mógłbym żyć bez zdobycia legendarnych broni czy pokonania najsilniejszego
przeciwnika w grze. Tak więc w dalszej części poradnika znajdziecie informacje zarówno o nich jak i
o wielu innych rzeczach, questach itp. Zapraszam do lektury.
Strona: 4
Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine
Objaśnienia
W poradniku używam „dziwnych” słów związanych z grami RPG, które zresztą są już dość
rozpowszechnione. Jednak wierzę, że nie wszyscy mogli się z nimi zetknąć i od tego właśnie jest
ten dział – by wyjaśnić niejasności.
Czasem natkniecie się w poradniku na określenia: Tank, Healer, Damage (dmg.) Dealer, Buffer itp.
Są to predyspozycje różnych klas.
Tank to osoba z bardzo dużą ilością życia, która ściąga na siebie ataki przeciwników. Najczęściej
biega w ciężkiej zbroi, doskonale nadaje się na lidera.
Healer to mag zajmujący się w głównej mierze leczeniem pozostałych. Dobrym wyborem dla niego
są szaty jako zbroja i laski albo drągi jako broń.
Damage Dealer to osoba nie zajmująca się niczym poza atakowaniem przeciwników. Świetnym
wyborem dla niego jest katana jako broń i lekka zbroja zwiększająca szybkość.
Buffer utrzymuje na walczących bufki takie jak protect czy shell.
Do określenia klas używam w poradniku również imion bohaterów. Na początku gry rozwijałem ich
w konkretnym kierunku (szczegóły w dziale „Licencje i rozwój postaci”) i później, mówiąc o nich,
miałem na myśli konkretną klasę. Wy, przechodząc grę, mogliście dać im inny przydział i w takiej
sytuacji wybierzcie po prostu osobę, której klasa odpowiada klasie postaci użytej przeze mnie.
Możecie też spotkać się np. z określeniem zberserkowany Fomalhaut – oznacza to postać
trzymającą Fomalhaut i będącą pod działaniem berserka.
W poradniku natkniecie się na takie określenia jak potki (skrót od potions – mikstury przywracające
życie) czy bossowie (tego chyba nie trzeba tłumaczyć). Generalnie zostawiałem angielskie
określenia różnych rzeczy, bo polskie tłumaczenie brzmiało po prostu głupio. Zdarza się też, że coś
jest napisane po polsku i z angielską nazwą w nawiasie.
Ponadto chciałbym wyjaśnić zastosowany przeze mnie podział poradnika na części: Prolog, Części
I-III i Epilog. Jest to podział sztuczny, zastosowany przeze mnie na potrzeby poradnika. Każda z
części jest oddzielona od reszty jakimś ważnym wydarzeniem w fabule.
Są też działy noszące nazwy jakiegoś obszaru i często z dodatkiem „II”. Oznaczają one miejsca,
których nie odwiedzacie podczas zwykłego przechodzenia gry, a rzymska cyfra II oznacza, że
owszem, zostaliście tu przez fabułę przyprowadzeni, ale nie mieliście wtedy dostępu do całości tego
terenu.
W tym poradniku znajdziecie mnóstwo tabel z informacjami o potworach takimi jak: ich poziom,
ilość punktów HP i rzeczy, które z nich wypadają i które możecie im ukraść. Informacje te jednak
mogą się nieco różnić od tych, z którymi Wy się spotkacie. Bowiem potwory generowane są losowo
i informacje, które tu zamieściłem dotyczą potworów, na które ja się natknąłem. To samo tyczy się
rzeczy, które można z nich uzyskać. Te, które ja zaznaczyłem jako rzadkie, Wam mogą pojawić się
znacznie częściej i na odwrót. Mogę jedynie zapewnić, że to co opisałem jest sprawdzone i
wystarczy trochę cierpliwości, a na pewno zdobędziecie przedmioty, których szukacie.
Należałoby też wspomnieć o charakterach przeciwników. Można wyróżnić potwory:
• agresywne – rzucą się na Ciebie, gdy tylko Cię zobaczą. Ich paski życia są czerwone,
• pasywne – nie są zainteresowane walką. Walczyć będą dopiero, gdy Ty je zaatakujesz. Ich
paski życia są zielone,
•
zamaskowane – maskują się tylko elementale i entite’y. Wyglądają jak pasywne, by po
chwili zaatakować Cię znienacka.
Strona: 5
Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine
Prolog
F o r t N a l b i n a
Czerwony X to Twój cel.
Grę zaczynasz od zapoznania się z obecną sytuacją panującą w Ivalice. Po tym wprowadzeniu czas
na przejęcie kontroli nad akcją. Na początku wcielasz się w młodego Reksa. Twój przełożony,
kapitan Basch, wprowadza Cię w tajniki sterowania.
Rozpoczynasz od rozejrzenia się, następnie podchodzisz do kapitana [screen 1], po czym kierujesz
się do stojącego nieopodal żołnierza z Dalmasci (Dalmascan) i rozmawiasz z nim. Teraz
podchodzisz do bramy i otwierasz ją [screen 2].
Strona: 6
Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine
Na górze czeka na Ciebie pierwszy przeciwnik. Biegniesz na wprost [screen 1] i na środku
przejścia musisz stawić czoła pierwszemu w grze bossowi: Air Cutter Remora. Nie jest on
specjalnie trudny i wystarczy okładać go ciągle mieczem, jednakże użycie grzmotu przyniesie dobre
efekty. Póki co, nie przejmuj się życiem. Reszta żołnierzy zajmie się uleczeniem Ciebie, jeśli zbytnio
spadnie Twój poziom życia.
trzech przeciwników,
Po pokonaniu bossa ze schodów za nim wyskoczy
kolejnych
jednakże nie
stanowią oni poważnego zagrożenia. Wbiegasz po
schodach i wchodzisz do fortecy. Tu czekają Cię
ciągłe potyczki, zewsząd będą atakować wrogowie,
jednakże nie przejmuj się nimi za bardzo, bo nic
złego Ci nie grozi, jeśli tylko reszta kompanów jest
blisko Ciebie. Na pierwszym skrzyżowaniu
idź
prosto, następnie skręć w lewo i w pierwszą drogę w
prawo.
Po prawej zobaczysz pokój. Wewnątrz znajduje się Potion. Następnie udaj się do zawalonego
korytarza – tam również znajdziesz Potion. Wróć na klatkę schodową i biegnij do góry.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :