Poradnik do polskiej produkcji sneakera Gorky 02: Aurora Watching zawiera dokładny opis wszystkich misji, wraz z mapami, lokalizacją przeciwników oraz wszelkich dóbr, jakie przyjdzie nam znaleźć podczas rozgrywki.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Jak grać aby wygrać
-Misja 1-A
-Misja 1-B cz.1
-Misja 1-B cz.2
-Misja 1-C cz.1
-Misja 1-C cz.2
-Misja 1-C cz.3
-Misja 2-A cz.1
-Misja 2-A cz.2
-Misja 2-B cz.1
-Misja 2-B cz.2
-Misja 2-B cz.3
-Misja 2-B cz.4
-Misja 3-A cz.1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 48
Informacja o grze
Gorky 02: Aurora Watching to trzecia część serii gier produkcji polskiego zespołu Metropolis Software. Łączy je ze sobą apokaliptyczny klimat rozgrywki oraz osoba głównego bohatera – agenta Cole’a Sullivana. Dzielą zaś gatunki, gdyż część pierwsza – Gorky
Gra Soldier Elite, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Gorky 02
Aurora Watching
autor: Piotr „Ziuziek” Deja
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Gorky 02: Aurora Watching – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Jak grać aby wygrać ____________________________________________________ 4
Misja 1-A _____________________________________________________________ 6
Misja 1-B ____________________________________________________________ 11
Misja 1-C ____________________________________________________________ 17
Misja 2-A ____________________________________________________________ 28
Misja 2-B ____________________________________________________________ 36
Misja 3-A ____________________________________________________________ 47
Misja 3-B ____________________________________________________________ 53
Misja 4-A ____________________________________________________________ 61
Misja 4-B ____________________________________________________________ 68
Misja 5-A ____________________________________________________________ 74
Misja 5-B ____________________________________________________________ 79
Misja 5-C ____________________________________________________________ 84
Misja 6-A ____________________________________________________________ 89
Misja 6-B ____________________________________________________________ 95
Misja 7-A ___________________________________________________________ 102
Misja 7-B ___________________________________________________________ 110
Misja 8-A ___________________________________________________________ 120
Misja 8-B ___________________________________________________________ 130
Misja 9 _____________________________________________________________ 132
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Gorky 02: Aurora Watching – Poradnik GRY-OnLine
W p r o w a d z e n i e
Wprowadzenie
Witam w poradniku do najnowszego polskiego sneakera – mowa o grze Gorky 02: Aurora
Watching. Na początku zawarte zostały ogólne porady dotyczące grania – jeśli będziesz się nimi
kierował, bez problemu przejdziesz przez wszystkie etapy. Jednak jeśli napotkasz jakiś problem, to
zapraszam wtedy do dokładnego opisu wszystkich misji, wraz z mapami, lokalizacją przeciwników
oraz wszelkich dóbr, jakie przyjdzie Ci znaleźć (te ostatnie w tekście oznaczone są one kolorem
zielonym).
W opisie misji nie ma wielu oznaczeń, które mogłyby sprawiać problem. Na mapie numery
odpowiadają obrazkom, do których dołączony jest odpowiedni opis. Pamiętaj, że obrazek
przedstawia to co widzisz, natomiast jego numer na mapie – miejsce, w którym stoisz. I tak, jeśli
obrazek przedstawia przeciwnika, do którego bohater celuje ze strzelby snajperskiej – to punkt na
mapie nie przedstawia pozycji przeciwnika, lecz pozycję bohatera. Przeciwnicy oznaczeni są żółtymi
kropkami, jeśli wykonują jakiś ruch lub patrolują jakiś odcinek – zostało to zaznaczone na mapie
odpowiednimi liniami. Czasami też zielonymi strzałkami oznaczona jest trasa, jaką należy przebyć,
np. w misji ze skuterem śnieżnym. Życzę miłej lektury i wielu emocji związanych z penetracją
tajnej bazy ukrytej w Arktyce.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Gorky 02: Aurora Watching – Poradnik GRY-OnLine
Jak grać aby wygrać
Tutaj znajduje się zbiór luźnych rad i sposobów rozprawiania się z przeciwnikami. Jeśli będziesz
grał zgodnie z zawartymi tu wskazówkami, spokojnie poradzisz sobie z każdym problemem.
Po pierwsze – koniecznie przejdź misję treningową. Tutaj zostaniesz zapoznany z podstawami
grania w Gorky 02. Bez tego będzie ci o wiele trudniej odnaleźć się w grze.
Po drugie, przeszukuj wszystkie ciała, szafki i skrzynki. Prawie każde ciało coś ma przy sobie –
amunicję, broń, czy apteczki. Z szafkami i skrzyniami jest inaczej. Nie każdą można otworzyć,
dlatego jeśli widzisz rząd szafek, to zatrzymuj się na sekundę przy każdej i sprawdzaj czy pojawi
się biały kwadrat. Jeśli tak – oznacza to, że możesz daną szafkę otworzyć i przeszukać.
Po trzecie – komputery. Bardzo często niezbędne jest włamanie się do komputerów, aby otworzyć
bramę, wyłączyć kamerę – słowem – móc przejść dalej. Jednak niektóre komputery zawierają pliki,
a zdobyte informacje są sumowane pod koniec misji. Dzięki temu uzyskujesz lepszy wynik. Nie do
wszystkich komputerów można się włamać. Tylko do tych, które wydają co jakiś czas dźwięk i
zapala się na nich światełko, można się dostać. Jeśli nie ma dźwięku i światełka – możesz spokojnie
dany komputer zostawić.
Po czwarte – używaj apteczek. Chociaż im ich mniej użyjesz, tym lepszy wynik misji, jednak nie
warto pozwolić się zabić, jeśli jesteś tuż przy końcu poziomu. Zwykła apteczka podnosi zdrowie o
kilkanaście procent, natomiast „Boguś” regeneruje prawie całą energię życiową.
Trzecią sprawą są przeciwnicy – sposobów pokonywania ich jest wiele, tutaj podam te
najskuteczniejsze i możliwe najczęściej do użycia.
Z a c h o d z e n i e o d t y ł u i u ż y w a n i e n o ż a
Jest to najbezpieczniejszy sposób i jednocześnie najcichszy. Musisz wyjąć nóż i podejść blisko do
przeciwnika (koniecznie w trybie skradania się!), a potem – gdy kursor-celownik zacznie mrugać –
nacisnąć LPM. Zanim jednak to zrobisz, upewnij się że ofiara nie jest przez nikogo obserwowana i
najlepiej zapisz grę. Czasami można zabić kogoś i szybko ukryć ciało, zanim nadejdzie lub spojrzy
w twoją stronę ktoś, kto może cię wykryć – najczęściej patrolujący strażnik. Warto też porozglądać
się za wentylatorami – niekiedy nie tylko zaprowadzą cię dalej w misji, lecz także pozwolą zajść
przeciwników od tyłu.
C i c h e z a b i j a n i e z d a l e k a
Czasami trzeba zabić przeciwnika po cichu, jednak nie ma jak do niego dojść. Wtedy z pomocą
przychodzi cicha amunicja pistoletu. Amunicja poddźwiękowa jest cichsza niż zwykła, lecz także
słyszalna, natomiast tej absolutnie cichej jest najmniej – od sytuacji zależy, która powinna być
użyta. Jeśli chodzi o przeciwników zaś, to są trzy możliwości. Pierwsza to stojący strażnik – tyłem
do ciebie, ale nie masz jak go niego podejść. Wtedy wyceluj w głowę, poczekaj aż celownik zacznie
mrugać (oznacza to, że strzał jest śmiertelny) i strzel. Druga to strażnik stojący bokiem i
rozglądający się. Przeciwnicy są oznaczeni żółtymi kołami z trójkątnymi środkami na minimapie.
Najostrzejszy czubek wskazuje gdzie dany strażnik w tej chwili patrzy. Zapisz grę i stań tak, aby
móc się wychylić i wcelować w głowę strażnikowi, a następnie strzel – i lepiej, żeby był to celny
strzał. Trzeci i ostatni przypadek to patrolujący strażnik. Na początek obejrzyj jego trasę ruchu na
minimapie (lub skorzystaj z map zawartych w poradniku) i stań za jakimś rogiem. Niech strażnik
się zbliży do ciebie, postoi chwilę, odwróci się i zacznie patrolować, odchodząc od ciebie. Wtedy
wyjdź w trybie skradania lub wybiegnij (w zależności, jak daleko jest od ciebie strażnik) i wyceluj w
głowę. Może być trudno wcelować w poruszającego się strażnika, dlatego w razie niepowodzenia
wgraj zapisaną grę.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Gorky 02: Aurora Watching – Poradnik GRY-OnLine
G ł o ś n e z a b i j a n i e z d a l e k a
W sposób opisany powyżej nie zawsze musisz zabijać używając cichej amunicji. Jeśli masz
pewność, że nikt cię nie usłyszy (przykładowo – strażnicy nic nie słyszą, jeśli są w jakimś w pokoju,
a drzwi do niego są zamknięte), wtedy możesz użyć pistoletu z głośną amunicją lub pistoletu
maszynowego. Lepiej jest oszczędzać, jeśli można, cichą amunicję na bardziej wymagające jej
sytuacje.
Ś m i e r ć z d a l e k a
Strzelba snajperska jest idealna na wrogów znajdujących się na otwartych przestrzeniach lub w
dużych pomieszczeniach. Celuj zawsze w głowy. Mała szansa jest, że ktoś cię usłyszy, jednak
oszczędzaj naboje, gdyż zazwyczaj nie będziesz miał ich dużo. Uważaj też na wrogich snajperów.
W a l k a t w a r z ą w t w a r z
Takich konfrontacji nie da się uniknąć. Jednak wykorzystując pewien trik możesz zawsze stać na
wygranej pozycji – a raczej na zasłoniętej. Musisz odnaleźć coś, za czym nie jesteś widoczny w
trybie skradania się, ale kiedy zmienisz na tryb biegu, widać twoją głowę. Strażnicy, choć zwykle
celnie strzelają, nie są na tyle celni, aby za każdym razem trafić w twoją głowę (choć jest to
możliwe). Najczęściej w ogóle nie mogą cię trafić. Dobrą metodą jest pokazanie się strażnikom i
ucieczka za tego typu przeszkodę. Tam włącz tryb skradania, aby się ukryć – wtedy przeciwnicy,
nie widząc cię, zaczną cię szukać. Gdy pokażą ci się, wtedy wyprostuj się i celuj im w głowy. W
dziewięciu przypadkach na dziesięć ta metoda się sprawdza. Jeśli nie ma zasłony, a musisz pozbyć
się szybko wrogów, wtedy używaj strzelby lub pistoletu maszynowego.
P u ł a p k i – d ź w i ę k , g a z , w y b u c h
Są trzy rodzaje pułapek. Pierwsze, której nie użyłem ani razu w grze, to sygnalizator dźwiękowy.
Jego działanie pokazane jest w misji treningowej, lecz strażnika równie dobrze można zwabić w
jakieś miejsce krokami lub strzałem. Drugi typ to gaz obezwładniający i ładunek wybuchowy.
Występują one w trzech rodzajach – z detektorem ruchu (uruchamiają się, gdy wrogowie znajdą
się w pobliżu), zdalnie sterowane (musisz sam uruchomić pułapkę, gdy zobaczysz na minimapie, że
przeciwnik się do niej zbliżył) oraz uruchamiające się po jakimś, ustawionym przez ciebie, czasie
(najmniej użyteczny typ). Gaz obezwładnia przeciwników – trzeba potem ich dobić, natomiast
wybuch, choć głośniejszy, to zabija na miejscu. Zwabianie strażników w pułapki jest dobrym
sposobem ich eliminacji, ale w 95 przypadków można sobie poradzić sposobami wymienionymi
poniżej. Lepiej zostawić sobie pułapki na bardziej wymagające tego sytuacje. Pułapki są dobrym
sposobem na większe grupy (dwóch i więcej) strażników.
K u l a
d ź w i ę k o w a ,
o b e z w ł a d n i a j ą c y m
k u l a w y b u c h o w a ,
k u l a
z
g a z e m
Kule są wyrzucane przez bohatera na odległość jakiegoś metra. Im dłużej przytrzymasz klawisz
użycia (domyślnie: E), tym dalej kula się potoczy. Uważaj jednak - jeśli zbyt długo będziesz
trzymał klawisz, kula może wybuchnąć ci w rękach, a to raczej do przyjemnych rzeczy nie należy.
Dźwięk będzie cię informował, jak blisko wybuchu jest kula (im wyższy i częstszy - tym bliżej).
Kule różnią się tym, że praktycznie od razu się uruchamiają. Kula z gazem lub kula wybuchowa to
dobry sposób na strażników, których zabicie jest bardzo trudne - kiedy nawet wychylenie się może
nie pomóc. Przykładowa sytuacja, to dwóch strażników siedzących przed komputerami, których nie
zdążysz szybko zabić tak, aby nie doszło do strzelaniny. Gaz ciebie nie może obezwładnić, jednak
wybuch może zranić. Kule dźwiękowe są praktycznie bezużyteczne.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Gorky 02: Aurora Watching – Poradnik GRY-OnLine
Misja 1-A
C e l : Z n a j d ź w e j ś c i e d o p o d z i e m n e j c z ę ś c i b a z y
To dość krótka i prosta misja, jednak zostanie szczegółowo opisana, abyś mógł w praktyce
zastosować umiejętności, których nauczyłeś się przechodząc misję szkoleniową. Nauczysz się
podstawowych czynności – otwierania bram, zabijania przeciwników w różny sposób, włamywania
się do komputerów itp. Zaczynamy.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Gorky 02: Aurora Watching – Poradnik GRY-OnLine
Stoisz przed bramą, co pokazuje obrazek [01]. Musisz do niej podejść i ją otworzyć – kliknij
prawym przyciskiem myszy, gdy pojawią się białe rogi kwadratu. Gdy ukaże się opcja otwórz,
kliknij lewym przyciskiem, a wrota staną otworem. Teraz użyj rolki by zmniejszyć szybkość
poruszania się do minimum – czyli do skradania się. Dzięki temu przeciwnicy cię nie usłyszą. Idź w
prawo, do drzwi widocznych na obrazku [02], które otwórz w ten sam sposób, co bramę.
Wciśnij przycisk włączający ekwipunek i przytrzymaj go. Kliknij na ikonę noża w lewym dolnym
rogu ekranu. Potem – skradając się oczywiście – podejdź do siedzącego przy komputerze strażnika,
pokazanego na obrazku [03]. Gdy tylko pojawi się czerwony kursor i zacznie mrugać (musisz
nacelować na głowę przeciwnika), kliknij lewym przyciskiem myszki. Poderżniesz gardło
strażnikowi, jak pokazuje to obrazek [04]. Potem spójrz na jego ciało i gdy pojawią się rogi białego
kwadratu, kliknij PPM, a później LPM – znajdziesz amunicję do pistoletu. Ostatnią rzeczą jaką tu
zrobisz, to włamanie się do komputera – robi się to identycznie jak otwieranie bramy. Gdy
włamiesz się, będziesz mógł przeczytać wiadomość. Teraz stań obok drzwi blisko biurka (widoczne
na obu powyższych obrazkach), otwórz je i wyjmij karabin snajperski – w taki sam sposób jak nóż.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)