Poradnik do widowiskowej strategii czasu rzeczywistego Ground Control 2: Operation Exodus. Znajdziecie tu dokładne opisy wszystkich misji, jednostek występujących w grze, a także garść porad na dobry początek.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Garść porad
-[Jednostki] Northern Star Alliance
-[Jednostki] Viron Nomads
-[Solucja – Tutorial] Tutorial Mission 1
-[Solucja – Tutorial] Tutorial Mission 2
-[Solucja – NSA] 01 – Rat Catcher
-[Solucja – NSA] 02 – Calling the Shots
-[Solucja – NSA] 03 – Smells Like Victory
-[Solucja – NSA] 04 – Falling Down
-[Solucja – NSA] 05 – All That is Dear
-[Solucja – NSA] 06 – Silent Wolf
-[Solucja - NSA] 07 – Raw Deal
-[Solucja – NSA] 08 – Snow Drift
-[Solucja – NSA] 09 – Errand Boy
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30
Informacja o grze
Druga część wyśmienitej gry strategicznej, która w roku 2000 (momencie swej premiery) zachwyciła wszystkich doskonałą i innowacyjną technologią graficzną.
Gra Ground Control 2: Operation Exodus, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Ground Control 2
Operation Exodus
autor: Artur „Arthek” Dąbrowski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Ground Control 2: Operation Exodus – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Garść porad ___________________________________________________________ 4
Jednostki _____________________________________________________________ 5
Northern Star Alliance _________________________________________________ 5
Viron Nomads________________________________________________________ 8
Solucja - Tutorial ______________________________________________________ 11
Tutorial Mission 1____________________________________________________ 11
Tutorial Mission 2____________________________________________________ 12
Solucja – NSA ________________________________________________________ 14
01 – Rat Catcher ____________________________________________________ 14
02 – Calling the Shots ________________________________________________ 16
03 – Smells Like Victory_______________________________________________ 17
04 – Falling Down ___________________________________________________ 19
05 – All That is Dear__________________________________________________ 21
06 – Silent Wolf _____________________________________________________ 22
07 – Raw Deal ______________________________________________________ 24
08 – Snow Drift _____________________________________________________ 26
09 – Errand Boy _____________________________________________________ 27
10 – Stealing Beauty _________________________________________________ 28
11 – She Sells Sanctuary ______________________________________________ 29
12 – Push __________________________________________________________ 30
Solucja – Viron________________________________________________________ 32
01 – Inverted Momentum _____________________________________________ 32
02 – Asphyxiation ___________________________________________________ 33
03 – Aiming for the Teeth _____________________________________________ 34
04 – It Came from the Swamps _________________________________________ 36
05 – Long Distance Call _______________________________________________ 38
06 – Cities in Dust ___________________________________________________ 40
07 – Carved in Sand __________________________________________________ 41
08 – Dead But Dreaming ______________________________________________ 43
09 – Head on the Door ________________________________________________ 44
10 – Reptile House ___________________________________________________ 45
11 – Unlocking the Sky _______________________________________________ 46
12 – Nothing Left to Burn______________________________________________ 48
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Ground Control 2: Operation Exodus – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
„Ground Control II” jest jednym z najlepiej wykonanych RTS-ów, w jakie miałem okazję zagrać
przez ostatnie kilka lat. Jest to wspaniała opowieść opatrzona świetnym gameplay’em i bardzo
efektowną oprawą wizualną. Dla fanów tego gatunku jest to pozycja obowiązkowa. W niniejszym
poradniku znajdziecie dokładne opisy wszystkich misji, jednostek występujących w grze, a także
garść porad na dobry początek.
Poradnik został opracowany na podstawie rozgrywki w trybie Normal. Moim zdaniem nie jest on
ekstremalnie trudny, ale potrafi dostarczyć sporo satysfakcji, więc sądzę, że jest to optymalny
wybór dla większości graczy. Ci jednak, którzy zdecydują się grać w trybie Easy, mogą sobie
odejmować kilka jednostek od liczb, które podałem w opisach, a ci, którzy wybrali tryb Hard,
muszą trochę sobie ich dodawać (jakaś 1/3 z podanych ilości). Życzę powodzenia!
Artur „Arthek” Dąbrowski
Strona: 3
www.gry-online.pl
Ground Control 2: Operation Exodus – Poradnik GRY-OnLine
Garść porad
Jednostki znajdujące się na terenach pagórkowatych i w lasach otrzymują bonus do celności. Warto
zwrócić na to uwagę podczas walki z trudniejszym przeciwnikiem, gdyż takie działanie może nam ją
sporo ułatwić.
Bardzo dobrym miejscem do prowadzenia ostrzału są budynki. Jednostki znajdujące się na
wysokich piętrach rozmaitych konstrukcji są zdecydowanie trudniejszym celem dla wroga.
Każda jednostka posiada dwa tryby – podstawowy i drugorzędny. Niekiedy zmiana na ten drugi
może być bardzo pożyteczna. Na przykład Engineer Centuroid po stronie Viron’ów leczy jednostki
jedynie w trybie drugorzędnym.
Pamiętaj, że w punktach kontrolnych możesz prowadzić dodatkowy ostrzał z powietrza. W
sytuacjach kryzysowych jest to bardzo ciekawa możliwość. Zestawienie aktualnie posiadanych
broni znajdziesz na panelu w prawym-dolnym rogu, pod nazwą Weapons (wyświetli się ono po
prawej stronie ekranu).
Twój transportowiec nie musi wracać do bazy od razu po wyładowaniu zamówionych jednostek.
Możesz ustawić jego status tak, aby zostawał na polu bitwy i pomagał ci w walce z przeciwnikiem.
Uczynisz to w prawym-górnym rogu – komendy Return/Stay. Podczas wzmożonych ataków
wrażych wojsk jest to bardzo przydatne wsparcie.
Wiedz, że im więcej jednostek posiadasz, tym wolniej przybywają ci kolejne AP (za nie kupujesz
wojsko). W górnym panelu znajdziesz informacje o ilości aktualnie posiadanych punktów oraz
jednostek, a także procentowe przedstawienie liczby pojazdów i piechurów, które możesz zamówić,
aby zapełnić ich limit.
Bardzo ciekawą zdolnością Viron’ów jest możliwość połączenia dwóch jednostek w jedną, ale za to
silniejszą (Meld). Musisz jednak pamiętać, iż nowa jednostka może posiadać zupełnie inne
właściwości niż dwie poprzednie.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Ground Control 2: Operation Exodus – Poradnik GRY-OnLine
Jednostki
N o r t h e r n S t a r A l l i a n c e
L i g h t A s s a u l t I n f a n t r y
Piechota wyposażona w karabiny szturmowe WS-Mk64. Jest to
wszechstronna.
jednostka
Tryb drugorzędny: Kierowane pociski zdolne do niszczenia zarówno obiektów
powietrznych, jak i naziemnych.
Parę słów: Najprostsze mięso armatnie po stronie NSA. Najlepiej spisują się
podczas walki z innymi piechurami. Tryb drugorzędny może się okazać bardzo
przydatny, gdy twoim przeciwnikiem będą pojazdy zmechanizowane.
R a p t o r S n i p e r
Specjalista od cichych operacji. Wyposażony w urządzenie czyniące go
niewidzialnym.
Tryb drugorzędny: Bardzo duży zasięg dzięki wykorzystaniu strzelby snajperskiej
„Horn Dart”.
Parę słów: Jednostka najlepiej sprawująca się podczas ostrzału z rozmaitych
wieżyczek oraz z gór. Bardzo efektywna przeciwko piechocie, trochę mniej przeciw
pojazdom.
S i e g e S o l d i e r
Elitarna piechota w pancerzach o dużej mocy, z zabójczym minigun’em WS
„Jitterbox”.
Tryb drugorzędny: W pełni automatyczny szybki ostrzał ze zmniejszoną precyzją.
Parę słów: Zdecydowanie najlepsza jednostka spośród piechurów po stronie NSA.
Potrafi sprawić niemałe problemy nawet pojazdom, ale najlepiej spisują się w
większych grupach.
L i g h t A P C
Szybki pojazd do transportu piechoty i rozmieszczalnych konstrukcji.
Tryb drugorzędny: Wypuszcza dym, który zmniejsza pole widzenia przeciwników.
Parę słów: W niektórych misjach pojazd ten jest wręcz niezbędny, aby przewieźć
gdzieś kogoś ważnego lub przemieścić piechotę. Możemy dzięki niemu także
przemieszczać obiekty takie, jak działka stacjonarne i sensory.
R e c o n T e r r a d y n e
Lekki pojazd zwiadowczy z mocnym, ale powolnym działem.
Tryb drugorzędny: Niewidzialne pole Morlan Industries.
Parę słów: Z początku jedyny poważny pojazd, później schodzi na drugi plan.
Skuteczny jest raczej tylko przeciwko piechocie, bo w spotkaniu z pojazdami nie ma
zbyt dużych szans, głównie z powodu słabego pancerza.
www.gry-online.pl
Strona: 5
Ground Control 2: Operation Exodus – Poradnik GRY-OnLine
R o c k e t T e r r a d y n e
Pojazd przeciwlotniczy, przydatny także przeciwko jednostkom naziemnym.
Tryb drugorzędny: Pole siłowe chroniące od pocisków i granatów.
Parę słów: Z uwagi na słaby pancerz jest to jednostka dobra głównie jako wsparcie
przeciwlotnicze dla większych oddziałów lub podczas ochrony jakiegoś punktu.
Niekiedy przydaje się ich dodatkowa zdolność, która tworzy pole siłowe, chroniące
znajdujące się wewnątrz pojazdy od pocisków i granatów.
C o m b a t E n g i n e e r
Nieuzbrojony pojazd ze zdolnością naprawiania i leczenia jednostek na polu bitwy.
Tryb drugorzędny: Pojazd automatycznie naprawia powoli pobliskie jednostki.
Parę słów: Zdolność naprawiania i leczenia innych jednostek jest praktycznie
niezbędna we wszystkich misjach. Podczas obrony jakiegoś punktu bardzo
przydatny jest tryb drugorzędny, dzięki któremu nie musimy samodzielnie wybierać
obiektów do naprawy.
R a v a g e r T e r r a d y n e
Powolny, ale niezwykle potężny pojazd. Świetny do operacji obronnych.
Tryb drugorzędny: Przełącza boczne pancerze na przód, chroniąc siebie i jednostki
obok.
Parę słów: Najpotężniejsza jednostka po stronie NSA. Posiada bardzo dużą liczbę
punktów pancerza i ogromną siłę ognia. Umieszczony w trybie drugorzędnym jest
bardzo ciężki do zniszczenia, co przydaje się podczas zadań defensywnych.
L i b e r a t o r T e r r a d y n e
Główny pojazd bojowy z potężnym działem WS-22 „Gouger”.
Tryb drugorzędny: Lekki, ale precyzyjny karabin do likwidowania piechoty.
Parę słów: Przez spory okres kampanii NSA jest to najlepsza jednostka, a głównie
ze względu na jej największą zaletę – uniwersalność. W większych grupach stanowi
ogromną siłę ognia dla wrażych pojazdów, a w trybie drugorzędnym świetnie radzi
sobie z wrogimi piechurami.
A s s a u l t A P C
Ciężko uzbrojony transporter, wyposażony w miotacz płomieni.
Tryb drugorzędny: Wystrzeliwuje podpalające granaty.
Parę słów: Przyznam, że nie korzystałem z tego pojazdu zbyt często, jednak
przydał się on parę razy podczas transportu piechoty. Jest lepiej uzbrojony od
poprzednika (Light APC) i w walce spisuje się całkiem nieźle.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Ground Control 2: Operation Exodus – Poradnik GRY-OnLine
M o b i l e A r t i l l e r y
Jednostka do bombardowań na duże odległości. Wymaga obserwatorów, aby być
efektywną.
Tryb drugorzędny: Przełącza się w tryb „oblężniczy” dla szybszego i silniejszego
ognia.
Parę słów: Niezbyt dobrze opancerzony pojazd, który spisuje się dobrze będąc na
tyłach oddziału lub podczas obrony jakiegoś punktu. Nie radzę umieszczać ich w
przednich formacjach, gdyż jest wtedy mało efektywny i podatny na straty.
L i g h t H e l i d y n e
Pojazd lotniczy uzbrojony w pociski GS „Valentine”.
Tryb drugorzędny: Aktywuje turbo-dopalacze dla super przyspieszenia.
Parę słów: Jedyna ofensywna jednostka lotnicza po stronie NSA. Przydaje się jako
wsparcie dla oddziałów naziemnych, do walki z powietrznymi przeciwnikami, a także
do prowadzenia rekonesansu (zwłaszcza w trybie drugorzędnym).
T r a n s p o r t H e l i d y n e
Jednostka do transportowania pojazdów drogą powietrzną.
Tryb drugorzędny: Zwiększa pancerz i wystrzeliwuje kończące się wabiki dla
pocisków.
Parę słów: Pojazd przydatny jedynie podczas transportu ważnych dla misji
obiektów lub pojazdów. Jest zbyt kosztowny, aby stosować go do masowego
przemieszczania wojska.
D e p l o y a b l e S e n t r y G u n
Rozmieszczalny, automatyczny minigun stosowany do wsparcia przeciwpiechotnego.
Parę słów: Jak zostało napisane powyżej,
jest to działko do wsparcia
przeciwpiechotnego i nadaje się raczej tylko do tego. Przydatne szczególnie podczas
obrony lądowiska.
D e p l o y a b l e K Z S e n s o r
Rozmieszczalny sensor pola, zdolny do wykrywania wrażych jednostek. Do wybranej
lokacji musi zostać przewieziony przez APC.
Parę słów: Dzięki temu sensorowi możemy zwiększyć zasięg widzenia. Najbardziej
przydatny jest podczas obrony lądowiska. Dobrze sprawuje się jako obserwator dla
artylerii, która może wtedy strzelać dalej i celniej.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :