Poradnik do Half-Life 2 zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z uwzględnieniem licznych zagadek natury logicznej. Oprócz tego znajdziecie w nim kompletny opis broni oraz przeciwników, jakich napotkacie na swojej drodze.
Skrócona wersja spisu treści: -Wstęp -Przeciwnicy -Arsenał -Porady ogólne -[Solucja] Point Insertion -[Solucja] „A Red Letter Day” -[Solucja] Route Kanal cz.1 -[Solucja] Route Kanal cz.2 -[Solucja] Route Kanal cz.3 -[Solucja] Route Kanal cz.4 -[Solucja] Water Hazard cz.1 -[Solucja] Water Hazard cz.2 -[Solucja] Water Hazard cz.3 -[Solucja] Water Hazard cz.4 -[Solucja] Black Mesa East -[...] liczba wszystkich rozdziałów: 45
Informacja o grze
Sequel wyśmienitej gry akcji/FPP „Half-Life” z roku 1998. Gracz ponownie wciela się w postać Gordona Freemana (bohatera oryginalnego „Half-Life’a”) i ponownie musi zmierzyć się z obcymi z planety Xen.
Gra Half-Life 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Half-Life 2
autor: Krystian „U.V. Impaler” Smoszna
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Half-Life 2 –
Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 3
Przeciwnicy ___________________________________________________________ 4
Arsenał ______________________________________________________________ 6
Porady ogólne _________________________________________________________ 8
Opis przejścia _________________________________________________________ 9
Point Insertion _______________________________________________________ 9
„A Red Letter Day”___________________________________________________ 11
Route Kanal ________________________________________________________ 13
Water Hazard _______________________________________________________ 21
Black Mesa East _____________________________________________________ 31
„We don’t go to Ravenholm...”__________________________________________ 32
Highway 17 ________________________________________________________ 39
Sandtraps__________________________________________________________ 47
Nova Prospekt ______________________________________________________ 55
Entanglement_______________________________________________________ 60
Anticitizen One______________________________________________________ 66
„Follow Freeman!” ___________________________________________________ 77
Our Benefactors _____________________________________________________ 87
Dark Energy ________________________________________________________ 90
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Half-Life 2 – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Niniejszy poradnik do Half-Life 2 zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z uwzględnieniem
licznych zagadek natury logicznej, mogących sprawić trudność fanom klasycznych strzelanin
osadzonych w perspektywie pierwszej osoby. Oprócz tego, zawarłem w nim kompletny opis broni
oraz przeciwników, jakich napotkasz na swojej drodze.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Half-Life 2 – Poradnik GRY-OnLine
Przeciwnicy
A n t l i o n
Przerośnięte owady, które mogą być prawdziwym utrapieniem w Highway 17. Wyłaniają się w
grupach spod powierzchni ziemi i niemal natychmiast zabierają do eksterminacji gracza. Z racji
tego, że potwory „respawnują” się co chwilę, nie ma sensu z nimi walczyć dłużej niż kilkanaście
sekund. Pamiętaj, że ucieczka przez Antlionami może być trudna – bestie potrafią skakać na
dalekie odległości.
Antliony odstraszają dudniki, potężne urządzenia wywołujące wstrząsy sejsmiczne. Jeśli znajdziesz
się w pobliżu takiej maszyny, możesz być pewien, że żaden z potworów nie zbliży się do Ciebie.
A n t l i o n G u a r d
Zmodyfikowana wersja zwykłych „robali”, większa, szybsza i znacznie wytrzymalsza. Trzeba się
nieźle napocić, aby zabić tego potwora. Pojawia się w Sandtraps i Nova Prospekt. Gdy pierwszy raz
pozbędziesz się Antlion Guarda otrzymasz przynęty, które pozwolą objąć Ci kontrolę nad zwykłymi
okazami owadów. Rzucając „śmierdziela” możesz wskazać „robalom” kierunek, w którym mogą się
udać lub przywołać je do siebie.
B a r n a c l e
Podwieszone pod sufitem ustrojstwa, które będą próbowały Cię złapać i wciągnąć na górę w celu
pożarcia. Groźne zwłaszcza w ciasnych i ciemnych tunelach, gdzie niejednokrotnie można mieć
problem ze zlokalizowaniem „macek”. Barnacle można zlikwidować kilkoma strzałami, ewentualnie
podsyłając im beczkę z łatwopalną substancją, którą po wciągnięciu na górę rozwalamy.
C i v i l P r o t e c t i o n / C o m b i n e S o l d i e r s / O v e r w a t c h
Najczęściej spotykany przeciwnik w grze, popularny „strażnik” występujący w kilku odmianach,
różniący się wytrzymałością oraz bronią. W późniejszych etapach gry mogą być prawdziwym
utrapieniem, zwłaszcza w większej grupie. Eksterminować przy użyciu broni maszynowej, strzelby,
ewentualnie posługując się granatami, które potrafią zdziesiątkować od razu całą grupę.
Żołnierze są sprytni, potrafią chować się za przeszkodą i rzucać w naszym kierunku granaty.
Kasować w pierwszej kolejności.
G u n s h i p
Niezwykle irytujące kanonierki, zwrotne i atakujące gracza z powietrza. Podobnie jak w przypadku
Striderów, jedynym skutecznym środkiem zagłady jest wyrzutnia rakiet. Niestety, ze względu na
dużą mobilność, statek potrafi skutecznie wymanewrować pociski, dlatego też starcie może należeć
do trudnych. Kanonierka atakuje za pomocą umieszczonych na pokładzie karabinów maszynowych.
H e a d c r a b
Upierdliwe, małe i niezwykle szybkie kraby, które przyczyniają się do powstania zombie. Występują
w trzech sortach, różniąc się pomiędzy sobą właściwościami. Zdecydowanie najgroźniejsza jest
odmiana toksyczna, która potrafi jednym ukąszeniem zredukować ilość zdrowia do jednego punktu
(kombinezon co prawda odzyskuje utraconą energię, ale w tym czasie wszystko wokół może nas
zabić). Zabijać przy pomocy pistoletu lub w przypadku dużych grup, karabinu maszynowego.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Half-Life 2 – Poradnik GRY-OnLine
H e l i c o p t e r
Śmigłowce pojawiają się kilkakrotnie w Water Hazard stanowiąc nie lada wyzwanie dla gracza.
Niezniszczalne konwencjonalną bronią, ulegają dopiero ciężkim karabinom maszynowym
(dostępnymi w różnych miejscach: stacjonarnie, później jako broń pokładowa w skuterze
wodnym).
M a n h a c k s
Małe, latające piły, które potrafią narobić dużo złego, zwłaszcza w obszernych pomieszczeniach,
gdzie mają sporo miejsca do manewru. Po raz pierwszy spotkamy je w kanałach, później pojawią
się jeszcze kilka razy. Początkowo dobrze sprawdza się łom, który wyeliminuje przeciwnika po
dwóch celnych trafieniach. Później można korzystać z usług karabinów maszynowych lub bawić się
w łapanie pił za pomocą Gravity Gun. Wyrzucenie Manhacków w kierunku przeszkody (np. ściany)
automatycznie eliminuje ich z gry.
S c a n n e r
Małe, latające ustrojstwa, które w różnych miejscach będą starały się kontrolować Twój ruch. Są
niegroźne, ale cholernie irytujące, głównie ze względu na możliwość oślepiania gracza lampą.
Początkowo można ubijać je łomem, później najlepiej wykorzystać Gravity Gun do złapania skanera
i rzucenia go o ścianę.
S t r i d e r
Olbrzymi robot przypominający pająka, który pojawia się pod koniec gry. Aby zlikwidować Stridera,
konieczne będzie użycie rakiet, co nie zawsze jest takie proste. Należy wystrzegać się jego
szybkostrzelnego działka, które potrafi poważnie zaszkodzić nam na zdrowiu. Od czasu do czasu
Strider potrafi też uderzyć z potężnej armaty, zamieniając najbliższą okolicę w kupę gruzu.
T u r r e t s
Stacjonarne karabiny maszynowe, atakujące wszystko co znajdzie się w zasięgu czujników.
Niezwykle groźne, mogą poważnie poturbować gracza. Przewrócone przestają reagować na
otoczenie a co za tym idzie – strzelać. Dobrą metodą walki jest podrzucenie w okolicę działka
granatu, który sprowadzi je na ziemię. Z braku laku można użyć Gravity Gun i wyrzucić karabin na
drugi koniec pomieszczenia.
Z o m b i e
Żyjący truposze powstali na wskutek infekcji z krabami. W zależności od tego jakie zwierzę
„przyczepiło się” do głowy, mamy różne rodzaje zombie. Zwykłe, najwolniejsze, to znane już z
pierwszego Half-Life poczwary. Szybsze kraby tworzą nową armię truposzy – niezwykle sprawnych
i skocznych. Ostatni typ związany jest z obecnością toksycznych krabów. Taki truposz potrafi
strzelać w Twoim kierunku kwasem.
Aby skutecznie wyeliminować truposzy należy strzelać w głowę. Jeśli pozbędziemy się zombie w
inny sposób, krab przeżyje starcie i również nas zaatakuje.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Half-Life 2 – Poradnik GRY-OnLine
Arsenał
C r o s s b o w
Kusza jest niezwykle skuteczna na długie dystanse, głównie ze względu na możliwość użycia
celownika. Pociski latają bardzo szybko, ale trzeba niemałej wprawy aby trafiać we wszystkie cele
za pierwszym razem. Warto pamiętać, że bełt nie leci prosto, dlatego należy wziąć poprawkę na
przeciwnika przed każdym strzałem.
C r o w b a r
Podstawowa i zarazem pierwsza broń dostępna w grze. W walce praktycznie bezużyteczna,
przydaje się do zdobycia pistoletu oraz eksterminacji Manhacków w ciasnych tunelach. Łom jest
natomiast doskonały do niszczenia barier zbudowanych z desek oraz rozwalania pudeł kryjących
zapasy.
G r a v i t y G u n
Najbardziej bajerancka „broń” w grze. Pistolet grawitacyjny pozwoli Ci dowolnie manipulować
przedmiotami a nawet przenosić je we wskazane miejsce. Oprócz tego, Gravity Gun dysponuje
atakiem promienia energetycznego, który wprawia noszone klamoty w ruch. Pod koniec gry,
pistolet nabiera zupełnie nowych właściwości, co pozwala dezintegrować przeciwników a także
podnosić ich i rzucać nimi.
G r e n a d e
Granaty, jak w każdej strzelaninie tego typu, pozwalają na eliminowanie większych grup
przeciwników. W Half-Life 2 można je wyrzucać na dwa sposoby – albo normalnie (im dłużej
przyciśnięty „fire”, tym mocniejszy rzut) albo z uaktywnieniem czasomierza, pozwalającego
eksplodować granatowi po kilku sekundach. Dobra, efektywna broń, niestety ilość pocisków jakie
może nieść Gordon naraz, jest bardzo ograniczona.
M a c h i n e G u n
Bardzo dobra broń z pojemnym magazynkiem. Przydaje się do walki z większą grupą przeciwników,
kiedy to trzeba pokryć kulami znaczny obszar. W alternatywie dostępny jest granatnik, który jest
zdolny pozbawić życia kilku przeciwników naraz. Niestety, w tym wypadku ilość pocisków jest
bardzo ograniczona.
M a g n u m
Alternatywa dla zwykłego pistoletu, niezwykle mocna pukawka, celna i mająca olbrzymi zasięg.
Rewolwer doskonale nadaje się do eksterminacji żołnierzy ze znacznej odległości. Niestety,
niewielka ilość amunicji oraz niezbyt pojemny magazynek niejako zmuszają Cię do rzadkiego
operowanie tym środkiem zagłady.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Half-Life 2 – Poradnik GRY-OnLine
P h e r o p o d
Przynęty, które zdobędzie po zabiciu pierwszego, dużego Antliona. Nie jest to broń w klasycznym
tego słowa znaczeniu – służy kontrolowaniu małych „robali”, które będą chodziły za Tobą krok w
krok. Wyrzucenie przynęty we wskazane miejsce powoduje, że Twoi towarzysze ruszą w tym
kierunku. Dzięki temu można określać cele do eksterminacji przeciwników. Użycie alternatywnego
ataku powoduje, że Antliony posłusznie przybiegną do Ciebie.
P i s t o l
Pierwsza poważniejsza broń, którą zdobędziesz zabijając strażników. Szybkostrzelny i bardzo celny,
potrafi bez problemu „położyć” niezbyt wymagających przeciwników. Używać często, zwłaszcza w
pierwszych etapach gry, kiedy dostępna jest duża ilość amunicji. Pistolet jest dobrą alternatywą do
eksterminacji krabów oraz punktowania przeciwników z większych odległości.
P u l s e R i f l e
Odmiana karabinu maszynowego do zdobycia na wrogich żołnierza. Strzela szybciej niż jego ubogi
krewny, w dodatku zadaje większe obrażenia i jest bardziej celny. Jako alternatywny atak posiada
możliwość wystrzelenia pocisku energetycznego, odbijającego się od ścian. Niestety, niewielka ilość
amunicji jaką można nosić oraz konieczność często przeładowywania może okazać się zgubna w
walce z liczniejszym przeciwnikiem.
R P G
Ręczna wyrzutnia rakiet, przydatna do walki z różnymi wehikułami (Strider, Gunship). Wyposażona
w laserowy celownik „lokuje się” na wskazanym obiekcie, co pozwala krążyć rakiecie, aż do czasu
uderzenia w pierwszą przeszkodę. Niestety mała ilość amunicji (Gordon jest w stanie nieść naraz
tylko trzy pociski) oraz konieczność perfekcyjnego namierzania sprawia, że poza wymienionymi
wyżej przeciwnikami, wyrzutnia jest praktycznie bezużyteczna.
S h o t g u n
Strzelba jest niezastąpiona w walce na krótkim dystansie, ale mały rozrzut powoduje, że z
powodzeniem można go stosować
także przeciwko bardziej oddalonym przeciwnikom.
Niezastąpiona do szybkiej eksterminacji żołnierzy, zwłaszcza w późniejszej fazie gry.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)