Czwarta część przebojowej strategii turowej Heroes of Might & Magic IV doczekała się znacznie poprawionego enginu graficznego, zmienionych zasad walki oraz rozwoju infrastruktury miast i rozbudowanego drzewa wynalazków.
Skrócona wersja spisu treści:
-Początek
-Kampania I: Misja 1 - Ostrze Gryphonhearta
-Kampania I: Misja 2 - Próby
-Kampania I: Misja 3 - Pierwszy z wielu kroków
-Kampania I: Misja 4 - W poszukiwaniu stali
-Kampania I: Misja 5 - Prawowity Dziedzic
-Kampania II: Misja 1 - Nowy Porządek
-Kampania II: Misja 2 - Wojna w słusznej sprawie
-Kampania II: Misja 3 - Królewski dylemat
-Kampania II: Misja 4 - Jedno plemię
-Kampania III: Misja 1 - Rozstajne drogi
-Kampania III: Misja 2 - Zaufanie wroga
-Kampania III: Misja 3 - Sługa
-Kampania III: Misja 4 - Tęczowy Kryształ
-Kampania III: Misja 5 - Niezwykła zdrada
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 33
Informacja o grze
Czwarta część bestsellerowej serii strategicznej Heroes of Might & Magic przenosi nas do nowej krainy Jadame, w której rywalizują ze sobą nowe siły dysponujące potężną magią oraz olbrzymią ilością wojsk i potworów.
Gra Heroes of Might & Magic IV, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Heroes of
Might Magic IV
autorzy: Piotr „Zodiac” Szczerbowski Grzegorz „Kirkor” Bernaś
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Heroes of Might Magic IV – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Legenda ______________________________________________________________ 4
Kampania 1 Misja 1: Ostrze Gryphonhearta___________________________________ 9
Kampania 1 Misja 2: Próby ______________________________________________ 11
Kampania 1 Misja 3: Pierwszy z wielu kroków________________________________ 13
Kampania 1 Misja 4: W poszukiwaniu stali __________________________________ 15
Kampania 1 Misja 5: Prawowity Dziedzic____________________________________ 17
Kampania 2 Misja 1: Nowy Porządek _______________________________________ 19
Kampania 2 Misja 2: Wojna w słusznej sprawie ______________________________ 22
Kampania 2 Misja 3: Królewski dylemat ____________________________________ 25
Kampania 2 Misja 4: Jedno plemię_________________________________________ 27
Kampania 3 Misja 1: Rozstajne drogi_______________________________________ 30
Kampania 3 Misja 2: Zaufanie wroga _______________________________________ 32
Kampania 3 Misja 3: Sługa_______________________________________________ 35
Kampania 3 Misja 4: Tęczowy Kryształ _____________________________________ 38
Kampania 3 Misja 5: Niezwykła zdrada _____________________________________ 40
Kampania 3 Misja 6: W niewoli strachu _____________________________________ 42
Kampania 3 Misja 7: Zabić Nieśmiertelnego _________________________________ 44
Kampania 3 Misja 8: Cena Pokoju _________________________________________ 47
Kampania 4 Misja 1: Kochankowie_________________________________________ 49
Kampania 4 Misja 2: Znak Tygrysa ________________________________________ 51
Kampania 4 Misja 3: Prawdziwa Miłość _____________________________________ 54
Kampania 4 Misja 4: Odbicia _____________________________________________ 56
Kampania 4 Misja 5: Razem ______________________________________________ 58
Kampania 5 Misja 1: Zjadacz dzieci ________________________________________ 60
Kampania 5 Misja 2: Piekielne Pustkowia ___________________________________ 62
Kampania 5 Misja 3: Punkty Mocy _________________________________________ 64
Kampania 5 Misja 4: Śmierć i Życie ________________________________________ 66
Kampania 5 Misja 5: Tchnienie śmierci _____________________________________ 69
Kampania 6 Misja 1: Córka Pirata _________________________________________ 71
Kampania 6 Misja 2: Krwawa Zatoka _______________________________________ 73
Kampania 6 Misja 3: Cieśnina Zaginionych __________________________________ 75
Kampania 6 Misja 4: Zatoka Syren_________________________________________ 78
Kampania 6 Misja 5: Nie oglądaj się za siebie ________________________________ 81
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Heroes of Might Magic IV – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Gdy zabieraliśmy się za ten poradnik, gra dopiero ukazywała się na sklepowych półkach, a
najnowsza część „herosów” coraz bardziej nas zaskakiwała. Nadszedł jednak moment, gdy
znudzeni niedopracowanymi kampaniami, a potem również błędami w rodzimej wersji językowej
uniemożliwiającymi ukończenie kilku misji, zwolniliśmy nieco tempo. Mam jednak nadzieje, że
mimo późnego ukazania się tego poradnika, przyda się on wielu strudzonym wędrowcom podczas
zabawy z tytułowymi herosami.
Ten poradnik to opis przejścia wszystkich misji w kampaniach dostępnych w HoM MIV. Znajdziecie
tu propozycje, jak należy postąpić, by misja została zakończona powodzeniem,. Ponadto
zamieszczone zostały mapy, na których rozgrywa się cała akcja oraz spis budynków, dodających na
stałe dodatkowe punkty do cech naszego bohatera. To powinno pomóc Wam spokojnie ukończyć
praktycznie każą misję na najwyższym (lub eksperckim) poziomie trudności.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Heroes of Might Magic IV – Poradnik GRY-OnLine
M a p a i w s p ó ł r z ę d n e
Legenda
By połapać się w opisie map, które znajdziecie w poradniku trzeba zrozumieć cały system
oznaczeń, jakie nadaje gra każdemu kawałkowi terenu właśnie na danej mapie. Napiszę w
kolejnych punktach, na czym się ów system opiera, poniżej natomiast możecie zobaczyć
odpowiedni diagram – mam nadzieję, że w miarę przystępnie udało mi się to wytłumaczyć.
1. Każda mapa to kwadrat, czyli posiada boki o tej samej długości. (mimo tego, że wygląda
w poradniku jak prostokąt – tak po prostu pokazuje to gra). Zależnie od rodzaju map, mają
one stałą ilość pól:
Rodzaj mapy Ilość pół
[S] Mała
76x76
[M] Średnia
152x52
[L] Duża
228x228
[XL] Wielka
304x304
2. Mapy są pokazywane pod kątem, standardowa oś XY to przekątne owego kwadratu.
(patrz obrazek).
3. Współrzędne danego punktu podawane są w formie [X.Y] przez grę. Patrząc na poniższy
rysunek powinniście bez problemu odczytać gdzie ów punkt się znajduje. Dla przykładu, na
mapie średniej ([M], 152.152) każda oś może mieć wartość max 152. Punkt przecięcia
się leży pośrodku obu, czyli ma wartość [76.76]. By sprawdzić, gdzie leży punkt
powiedzmy [112.76] podstawiamy te wartości pod wzór [X.Y] i patrzymy na poniższy
rysunek – powinniśmy szybko zorientować się gdzie mniej więcej leży poszukiwany obiekt.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Heroes of Might Magic IV – Poradnik GRY-OnLine
Z a d a n i a
Wszystkie zadania, jakie przyjdzie Ci wykonać dzielą się na dwa rodzaje:
1. Główne – wymagane do ukończenia misji. W poradniku podane są w kolejności, w jakiej
należy je ukończyć. Wymagają przeważnie zabicia głównego przeciwnika lub wykonania
konkretnej misji.
2. Poboczne – jego ukończenie nie jest wymagane do przejścia misji, jednak warto się nim
zainteresować z powodów komercyjnych – przeważnie w zamian za pomoc lub surowce
otrzymamy jakieś wynagrodzenie.
Miejsce
przyznania
Obiekt
Nazwa zadania
Sposób wykonania zadania
N
[81.44]
Wielka Farma
Ucieczka Adamusa
#1
Aby wykonać
to zadanie, musisz zdobyć Ankh Życia
zlokalizowany gdzieś w okolicy punktu X [55.75]. Lysander
posiadający ów artefakt może wrócić na farmę po nagrodę –
nowego herosa.
Pierwsze pole zawiera literę N lub P – zależnie od lokalizacji miejsca, gdzie dostajemy lub
wykonujemy zadanie będzie ono przybierało formy:
1. N – jeśli na powierzchni.
2. P – jeśli w podziemiu.
Miejsce przyznania określa punkt, w jakim możemy dostać lub wykonać konkretne zadanie.
Oznaczenie #1 informuje nas (poza współrzędnymi), gdzie owe miejsce znajduje się na mapie.
Zadania główne oznaczone są kolejnymi numerkami, a zadania poboczne literami (np. #A).
Obiekt informuje, czego mamy się spodziewać – budynku, bramy, czy innej struktury.
Nazwa zadania określa nazwę, pod jaką dany quest występuje w grze. Ułatwia to poruszanie się
po wszystkich zadaniach na ekranie Dziennik zadań w grze.
Sposób wykonania zadania wyjaśni, co należy zrobić by zadanie zostało zakończone.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Heroes of Might Magic IV – Poradnik GRY-OnLine
Z a m k i i w a ż n e m i e j s c a
Dodatkowo przy opisie każdej misji znajdziecie spis zamków i ważnych miejsc oraz współrzędne
każdego z nich. Jeśli zamek od początku należy do nas, będzie opisany jako Gracz, jeśli do
przeciwnika lub jest bezpański – po prostu b/d.
Oto spis ważnych miejsc wraz z grafiką pokazującą ich wygląd oraz opisem przedstawiającym ich
właściwości. Każdy przybytek można odwiedzić danym herosem tylko raz, ale punkty do statystyk
dodawane są na stałe i przechodzą do następnej misji.
Budynek
Obrazek
Właściwości
Pozwala schronić się armii przed
przeciwnikiem.
Sanktuarium
Wyrocznia
Więzienie
Uniwersytet Magiczny
Zależnie od rodzaju misji – pomaga
w wykonaniu jakiegoś zadania lub
wskazuje miejsce ukrycia potężnego
artefaktu.
Po odwiedzeniu przez bohatera z
więzienia wychodzi uwięziony heros,
by stanąć po naszej stronie.
Pozwala rozwinąć za odpowiednim
wynagrodzeniem cztery dziedziny
magii.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Heroes of Might Magic IV – Poradnik GRY-OnLine
Biblioteka
Szkoła Wojny
Uniwersytet Wojenny
Gildia Weteranów
Drzewo Wiedzy
Kamień Nauki
Można tutaj za odpowiednie
pieniądze zwiększyć swoje
umiejętności w jednej z magicznych
szkół.
Za odpowiednie wynagrodzenie
mistrzowie walki nauczą Cię jednej
podstawowej umiejętności
niemagicznej.
Za odpowiednie wynagrodzenie
mistrzowie walki nauczą Cię
maksymalnie czterech
podstawowych umiejętności.
Można tutaj za odpowiednie
pieniądze zwiększyć swoje
umiejętności w jednej z
niemagicznych szkół.
Podnosi w zamian za sowite
wynagrodzenie poziom naszego
herosa.
Dodaje 1000 punktów do
doświadczenia.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :