Poradnik do Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron zawiera dokładny opis wszystkich nowych misji z uwzględnieniem celów głównych i pobocznych, Wyszczególnienie dostępnej broni i wyposażenia oraz cenne rady dotyczące rozgrywki.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.1
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.2
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.3
-[Operacja Ammobox] Misja „Deadfish” cz.4
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.1
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.2
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.3
-[Operacja Heat] Misja 1 „Mouse in the house” cz.4
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.1
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.2
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.3
-[Operacja Heat] Misja 2 „Snakebite” cz.4
-[Operacja Heat] Misja 3 „Sitting Duck” cz.1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 39
Informacja o grze
Pierwszy oficjalny add-on do wydanej pod koniec 2003 roku taktycznej gry akcji „Hidden And Dangerous 2”, w której stawaliśmy na czele niewielkiego oddziału wykonującego różnorakie zadania w trakcie II Wojny Światowej.
Gra Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł premierę światową miał w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Hidden
Dangerous 2
Sabre Squadron
autor: Paweł „PaZur76” Surowiec
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Porady _______________________________________________________________ 4
Komadosi ___________________________________________________________ 4
Pozostałe porady _____________________________________________________ 6
Kampania - Operacja „Ammobox” __________________________________________ 7
Misja „Deadfish” _____________________________________________________ 7
Kampania - Operacja „Heat” _____________________________________________ 17
Misja 1 „Mouse in the house”___________________________________________ 17
Misja 2 „Snakebite” __________________________________________________ 26
Misja 3 „Sitting Duck” ________________________________________________ 33
Kampania - Operacja „Husky” ____________________________________________ 40
Misja 1 „Chestnut” ___________________________________________________ 40
Misja 2 „Ponte Grande” _______________________________________________ 50
Kampania - Operacja „Houndsmith” _______________________________________ 56
Misja 1 „Double Action” _______________________________________________ 56
Misja 2 „Razor Blade” ________________________________________________ 67
Misja 3 „Guardian Angels” _____________________________________________ 75
Broń i ekwipunek ______________________________________________________ 83
Light weapons - lekka broń ____________________________________________ 84
Medium weapons - średnia broń ________________________________________ 85
Heavy weapons - ciężka broń___________________________________________ 86
Uniforms - umundurowanie/hełmy ______________________________________ 86
Explosives - materiały wybuchowe ______________________________________ 87
Additional equipment - dodatkowy ekwipunek _____________________________ 88
The End – ciekawostka (bomba Lewesa) ____________________________________ 90
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Witam w poradniku do dodatku zatytułowanego
Sabre Squadron do znakomitej gry, jaką jest bez
wątpienia Hidden Dangerous 2. Przy pisaniu
poradnika korzystałem z angielskiej wersji 1.12
programu, na poziomie trudności „normal”. Na
początek od razu mała porada – zapoznaj się z
poradnikiem do podstawki (H D 2) autorstwa
Zodiaca, znajdziesz w nim sporo cennych wskazówek,
jak grać. Chłopak naprawdę odwalił kawałek niezłej
roboty.
Na zielono wyróżniam cele misji – główne
(konieczne do ukończenia danej misji) i opcjonalne
(poboczne), których nie trzeba realizować. Wydaje mi
się, że reszta jest na tyle jasna, że nikt nie powinien
mieć większych trudności ze zrozumieniem jej. To
wszystko tytułem wstępu.
Paweł „PaZur76” Surowiec
Aha - garść skrótów, których używam w swoim poradniczku:
• SAS - Special Air Service (brytyjska jednostka specjalna)
•
•
•
km - karabin maszynowy; rkm - ręczny km, ckm - ciężki km
pm - pistolet maszynowy
ppanc. – przeciwpancerny, plot. – przeciwlotniczy
• npl - nieprzyjaciel
•
•
•
•
szwejk - żołnierz
puszka , tank - czołg
sekcja - dwóch ludzi, zespół (patrol) - wszystkich czterech
Fryc(ek), Szkop(ina), Szwab(ek), Niemiaszek, Adolfik - lekceważące (ale z przymrużeniem
oka !) określenia odnoszące się do podstawowego przeciwnika jakiego eksterminujesz w tej
grze czyli Niemców ;-P
• Makaron, Makaroniarz - podobnie jak wyżej ale odnoszą się do Włochów.
Miłej lektury !
Strona: 3
Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine
Porady
K o m a d o s i
Parę słów na temat poszczególnych cech (wskaźników) komandosów i ich rozwoju.
Najważniejsze cechy w moim odczuciu to:
• Siła (strength) czyli jaki maksymalnie ciężar żołnierz jest w stanie unieść. Jeśli chodzi o
rozwój siły wystarczy cały czas chodzić z plecakiem i dźwigać w nim góry sprzętu a krzepa
z misji na misję będzie systematycznie rosnąć. Ta cecha żołnierza rozwija się najszybciej.
• Wytrzymałość (endurance) to w praktyce jak daleko i jak szybko żołnierz jest w stanie
biec sprintem zanim się zmęczy ale także wpływa na składanie się do strzału - zmęczony i
zasapany żołnierz ma trudności z wycelowaniem. Wytrzymałość rozwiniesz ćwicząc jogging
w czasie wolnym od zabijania Fryców ;-P.
• Umiejętności strzeleckie (shooting) czyli jak celnie dany szwejk strzela. Umiejętności
strzeleckie podnoszą się powoli wraz z każdym celnym strzałem=zabitym przeciwnikiem
( headshoty wskazane).
• Skradanie się (stealth) a więc umiejętność cichego przemieszczania się i dobrego
wtapiania się w otoczenie, unikania wykrycia przez wroga. Wskaźnik cichego
przemieszczania się rośnie jeżeli często skradasz się i dokonujesz cichych zabójstw z
użyciem majchra.
• Umiejętności udzielania pierwszej pomocy (first aid) - im większe tym więcej żolnierz
odnawia (regeneruje) zdrowia rannym towarzyszom. Umiejętności medyczne rosną wraz z
... no właśnie - udzielaniem pierwszej pomocy rannym kolegom (to chyba było oczywiste).
Pozostałe IMHO nie liczą się za bardzo:
• Zdrowie (health) obrazuje ile postrzałów komandos może otrzymać zanim padnie
martwy. Zdrowia nie rozwiniesz (za to możesz je stracić kiedy dostaniesz kulkę :-).
Wszyscy komandosi mają je na podobnym poziomie, różnice nie są zbyt wielkie - jeżeli sam
kierujesz żołnierzem to tylko od Ciebie zależy jak wiele obrażeń pozwolisz mu otrzymać ;-).
•
Włamywanie się (lock-picking) - jak szybko szwejk otwiera zamknięte na klucz
drzwi/tnie siatkę. Jak szybko rozwijać tą umiejętność ? W wolnej chwili potnij całe
ogrodzenie na strzępy nożycami do cięcia drutu albo baw się w otwieranie i zamykanie na
klucz odpowiednich drzwi (takich do których masz klucz) ;-P ...
Strona: 4
Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine
Podobnie (nie mają większego znaczenia) sprawa wygląda z umiejętnościami/cechami żołnierzy,
które wywnioskujesz z ich notek biograficznych - nie wydaje mi się aby komandos, który jest np.
kawalerem (jest paru takich) był skłonniejszy do podejmowania większego ryzyka niż taki, który
ma rodzinę (coś do stracenia). Albo niezbyt lubiany przez innych żołnierz źle współpracuje z resztą
zespołu. Podobnie nie zauważyłem np. aby na ekranie wyświetlały się podpisy (tłumaczenia na
angielski) rozmów Niemców, które podsłuchujesz żołnierzem znającym niemiecki. Tak więc te
krótkie notki biograficzne, które widzisz przy każdym komandosie na ekranie ich wyboru do misji
raczej mają tylko uczynić postaci żołnierzy bardziej ludzkimi (że niby nie składają się tylko z liczb
i wskaźników) ale nie mają większego przełożenia na grę.
•
Jeśli chcesz maksymalnie rozwinąć wskażniki danego komandosa czy kilku najlepszych graj
tylko nim/i przez całą kampanię (nie zmieniaj ludzi przy każdej misji). Jednak zawsze jest
ryzyko, że Twój cenny wychowanek dostanie w czapę więc alternatywnie możesz
stworzyć dwa zespoły/patrole (po 4 ludzi) i grać nimi naprzemiennie (równoległy rozwój
tych dwóch zespołów) wtedy w razie strat można zastąpić zabitego człowiekiem z drugiego
oddziału.
Teraz krótko o funkcjach (specjalnościach) w patrolu i cechach potrzebnych do każdej specjalności.
Strzelec wyborowy powinien rzecz jasna charakteryzować się dobrymi umiejętnościami
strzeleckimi (Shooting powyżej 80). Nie bez znaczenia (jeśli kierowanie tym żołnierzem
pozostawiasz komputerowi) jest też wytrzymałość a konkretnie zdolność dobrego składania się do
strzału kiedy szwejk jest zasapany (kontrola oddechu). Powinna być duża aby celownik nie latał po
całym ekranie i szybko się uspokajał . U mnie snajper to dodatkowo często „one man army” –
osobnik łączący w sobie kilka funkcji (celowniczego rkmu, sanitariusza). Z reguły dźwiga też
rkm, który sporo waży więc to powinien być mocny chłop (siła), tym bardziej, że dodatkowo
dorzucam mu na garba aptekę albo kilka (też swoje ważą). A skoro apteczki to i umiejętności
medyczne tego komandosa powinny być duże. Często zamiast rkmu daję też strzelcowi
wyborowemu ciężką Bazookę/Panzerschrecka, robi więc wówczas za sekcję przeciwpancerną.
Zwiadowcy (żołnierze, którzy idą na szpicy) powinni rzecz jasna potrafić poruszać się
bezszelestnie (stealth) i szybko pokonywać przeszkody (ogrodzenia, zamknięte drzwi) a więc dobry
lock-picking ( włamywanie się ). Z reguły też pierwsi wpadają na wroga i walczą z nim na bliskim
dystansie (uzbrajam ich w peemy), szturmują pomieszczenia (wtedy są „szturmanami”) więc
dobrze by było gdyby byli dosyć odporni na kule (zdrowie na odpowiednio wysokim poziomie).
Często wrzucam im do plecaków większą ilość materiałów wybuchowych (potrzebna siła) więc robią
też za saperów.
Ubezpieczenie zwiadowców/ szturmanów to żołnierze z karabinkami charakteryzujący się
dobrymi umiejętnościami strzeleckimi. Często też obarczam ich Panzerfaustami więc muszą mieć
krzepę, siłę. Szturmani zwykle odnoszą ciężkie rany więc Ci z ubezpieczenia (jako, że są
najbliżej) udzielają im pierwszej pomocy - dobrze by więc było aby ubezpieczenie miało dosyć
wysokie wskażniki First Aid.
• Mój ulubiony skład to dwóch ludzi z (wytłumionymi) pistoletami maszynowymi/karabinkami
M1/materiałami wybuchowymi/nożami/nożycami do cięcia drutu (głównie dobre wskażniki
cichego poruszania się (stealth), sprawnego otwierania zamków/cięcia ogrodzeń (lockpicking) i
celnego strzelania (shooting)), żołnierz z karabinem/karabinkiem i „apteką (dobry wskaźnik
strzelania i medyczny (First Aid)) i komandos z ręcznym karabinem maszynowym/karabinem
wyborowym (celność strzelania i zdolność dźwigania sporych ciężarów). Pierwszych dwóch to
zwiad/faceci od czarnej roboty, ostatnich dwóch to ubezpieczenie.
• Alternatywnie rezygnuję ze snajperki i rkmu i dzielę patrol na dwie równe sekcje (po
dwóch ludzi) - pierwszemu żołnierzowi w sekcji daję pistolet maszynowy, granaty obronne i
materiały wybuchowe (facet od czarnej roboty) a drugiemu karabinek albo karabin
szturmowy, granaty zaczepne i dużą aptekę (ubezpieczenie).
Strona: 5
Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine
P o z o s t a ł e p o r a d y
Pamiętaj, że po dostrzeżeniu nieprzyjaciół, włączając
mapę, możesz zobaczyć (rozwiązanie a la seria
Komandos ) jakie jest ich pole widzenia (czerwone
pola) i zorientować się w ten sposób gdzie są
martwe pola czyli strefy, których żaden z wrogów
nie widzi.
Cóż, chciałbym napisać dużo o trybie/widoku taktycznym ale prawda jest taka, że warto z niego
korzystać tylko w celu przemieszczenia równocześnie kilku swoich komandosów na nową pozycję
(oszczędność czasu; w widoku FPP musiałbyś po kolei przejść się każdym szwejkiem przełączając
się na każdego po kolei) albo do wyznaczenia im celów, które mają ostrzelać. Bardziej
skomplikowane działania jak otwarcie drzwi, wyczyszczenie pomieszczenia czy wrzucenie do
niego granatu raczej wykonuj sam. Zostawienie ich wykonania podwładnym często kończy się dla
nich tragicznie albo wywołuje u Ciebie zgrzytanie zębów z nerwów (w grze pełno jest niestety :-(
bugów typu: żołnierz nie może odnaleźć właściwej drogi, blokuje się na przeszkodzie, odmawia
wykonania najprostszej czynności, nie reaguje na komendę albo (najgorszy) nie widzi wroga, który
stoi tuż przed jego nosem i na dodatek otworzył do niego ogień :-/). A więc używaj widoku
taktycznego tylko do przemieszczenia ludzi i to najlepiej po jakiejś prostej trasie.
W trybie takt. rozstawiaj także swoich ludzi tak aby
Cię ubezpieczali kiedy np. otwierasz drzwi i wchodzisz
do pomieszczenia czy wrzucasz do niego granat -
komandosów możesz obrócić w pożądanym kierunku
przestawiając w odpowiednią stronę
fistaszki
(znaczki) komend, które są do nich dolepione
(metodą kliknij-przeciągnij-upuść ).
Strona: 6
Hidden and Dangerous 2: Sabre Squadron – Poradnik GRY-OnLine
Kampania - Operacja „Ammobox”
M i s j a „ D e a d f i s h ”
Proponowany ekwipunek:
Nadajnik (niezbędny do misji), maksymalna ilość materiałów wybuchowych (minimum 6 szt. jest
niezbędnych), 2 wytłumione pistolety maszynowe Sten, 2 wytłumione karabiny Delisle, nożyce do
cięcia drutu.
Mapa:
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :