Poradnik do gry Legend of Grimrock to solucja wsparta opisami sekretów takich jak kryształy życia (Crystals of Life) czy żelazne drzwi (Iron Doors). Poradnik bazuje na mapach, na których wprowadzone zostały wszelkie niezbędne i szczegółowe oznaczenia.
Skrócona wersja spisu treści: -[Poradnik do gry] Legend of Grimrock -[Legenda] -[Opis przejścia] Poziom 1 - Into The Dark (W Ciemność) -[Opis przejścia] Poziom 2 - Old Tunnels (Stare Tunele) -[Opis przejścia] Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) -[Opis przejścia] Poziom 4 - Archives (Archiwa) -[Opis przejścia] Poziom 5 - Hallways (Korytarze) -[Opis przejścia] Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) -[Opis przejścia] Poziom 7 - Ancient Chambers (Starożytne Komory) -[Opis przejścia] Poziom 8 - The Vault (Krypta) -[Opis przejścia] Poziom 9 - Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I) -[Opis przejścia] Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) -[Opis przejścia] Poziomy 11-13: The Tomb (Grobowiec), The Prison (Więzienie), The Cementery (Cmentarzysko) -[Interfejs Użytkownika] Sterowanie -[Interfejs Użytkownika] Podstawowe elementy interfejsu -[...] liczba wszystkich rozdziałów: 33
Informacja o grze
Produkcja RPG nawiązująca do klasycznych rozwiązań tego gatunku, w której kilkuosobowa drużyna przemierza opuszczone lochy. Oprócz walki z napotkanymi przeciwnikami oferuje też liczne łamigłówki. Niejednokrotnie należy też wykazać się dużą spostrzegawczoś
Gra Legend of Grimrock, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł premierę światową miał w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Legend of Grimrock
autor: Piotr „MaxiM” Kulka
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Almost Human Ltd., Wydawca Almost Human Ltd.
(c) 2012 GRY-Online S.A.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Legend of Grimrock – Poradnik GRY-Online.pl
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Legenda ________________________________________________________5
Opis przejścia ___________________________________________________6
Poziom 1: Into The Dark (W Ciemność) ________________________________________ 6
Poziom 2: Old Tunnels (Stare Tunele) ________________________________________ 11
Poziom 3: Pillars of Light (Filary Światła) _____________________________________ 16
Poziom 4: Archives (Archiwa) _______________________________________________ 23
Poziom 5: Hallways (Korytarze) _____________________________________________ 31
Poziom 6: Trapped (W Potrzasku) ___________________________________________ 35
Poziom 7: Ancient Chambers (Starożytne Komory) _____________________________ 44
Poziom 8: The Vault (Krypta) _______________________________________________ 50
Poziom 9: Goromorg Temple I (Świątynia Goromorga I) ________________________ 55
Poziom 10: Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) _____________________ 61
Poziomy 11–13: The Tomb, The Prison, The Cementery _________________________ 68
Interfejs Użytkownika ____________________________________________79
Sterowanie _______________________________________________________________ 79
Podstawowe elementy interfejsu ____________________________________________ 81
Karta postaci______________________________________________________________ 82
Pojemniki ________________________________________________________________ 83
Auto–mapa _______________________________________________________________ 84
Podstawowe informacje i porady ___________________________________85
Głód, odpoczynek i regeneracja zdrowia ______________________________________ 86
Zarządzanie inwentarzem __________________________________________________ 87
Walka ____________________________________________________________________ 87
Zagadki i sekrety __________________________________________________________ 88
Kilka informacji przed rozpoczęciem gry ______________________________________ 88
Tryby gry ______________________________________________________89
Create Characters _________________________________________________________ 89
Old School Mode ___________________________________________________________ 90
Toorum Mode _____________________________________________________________ 90
Magia _________________________________________________________91
Air Magic (Magia Powietrza) ________________________________________________ 91
Earth Magic (Magia Ziemii) _________________________________________________ 93
Fire Magic (Magia Ognia) ___________________________________________________ 95
Ice Magic (Magia Lodu) ____________________________________________________ 97
Spellcraft (Czarnoksięstwo) _________________________________________________ 99
Alchemia ____________________________________________________ 100
Składniki ________________________________________________________________ 100
Receptury _______________________________________________________________ 101
Bestiariusz ___________________________________________________ 105
Najlepsze Bronie, Zbroje, Artefakty oraz Skarby ______________________ 114
Zbroje __________________________________________________________________ 115
Broń ____________________________________________________________________ 121
Biżuteria ________________________________________________________________ 124
Skarby __________________________________________________________________ 125
Osiągnięcia __________________________________________________ 126
Filmy do osiągnięć ________________________________________________________ 131
www.gry-online.pl
Strona: 2
Wydawnictwo GRY-Online S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online.
Legend of Grimrock – Poradnik GRY-Online.pl
Wprowadzenie
Poradnik do gry Legend of Grimrock to szczegółowa solucja wzbogacona opisami sekretów m.in.
takich jak Żelazne Wrota (Iron Doors) czy lokalizacji wszystkich skarbów (Treasures). Poradnik
bazuje na mapach, na których zostały oznaczone sekrety oraz wszystkie kroki niezbędne do
uporania się z danym poziomem.
• Dokładne mapy – poradnik bazuje na mapach, szczegółowa legenda tłumacząca
oznaczenia znajduje się w następnym rozdziale.
• Spis sekretów – poradnik zawiera lokalizację sekretów takich jak np. takich jak Żelazne
Wrota (Iron Doors), Skarby (Treasures), Czaszki (Skulls) i Notatki Tooruma (Toorum s
Notes).
• Rozwiązania zagadek – wszystkie trudniejsze zagadki zawierają odpowiednio oznaczoną
ilustrację, która pomoże w ich rozwiązaniu.
• Lista zaklęć – znajdziesz na niej wszystkie kombinacje run, nawet te, które nie są
udokumentowane zwojami w grze.
• Receptury alchemiczne – szybka ściąga dla początkujących farmaceutów.
• Lista najpotężniejszych artefaktów – pełny opis, wygląd oraz lokalizacja najlepszych
dostępnych w grze broni, zbroi i biżuterii.
• Bestiariusz – szczegółowy opis potworów wraz z przykładowymi taktykami ich pokonania.
• Osiągnięcia – pełna lista osiągnięć wraz z opisami oraz filmikami ułatwiającymi ich
odblokowanie.
Po przejściu gry zgodnie z naszym opisem, Twoje statystyki znajdziek i sekretów będą kompletne.
Strona: 3
Legend of Grimrock – Poradnik GRY-Online.pl
Piotr „MaxiM” Kulka (www.gry–online.pl)
W y m a g a n i a S p r z ę t o w e
Minimalne
Zalecane
Procesor
Dual Core 2 GHz Intel / 2.8 GHz AMD
Pamięć RAM 2 GB
Quad Core 2.66 GHz Intel / 3.2 GHz
AMD
4 GB
System
operacyjny
Karta
graficzna
Windows XP Service Pack 3
Windows Vista / Windows 7
ATI Radeon X1600 / NVIDIA GeForce
7600
ATI Radeon HD 2900 / NVIDIA
GeForce 8800
Miejsce na
dysku
1 GB
1 GB
Strona: 4
Legend of Grimrock – Poradnik GRY-Online.pl
Legenda
Typowy
zaopatrzenie/ekwipunek.
punkt
na mapie,
niezbędny
do
przejścia
dalej
lub
oferujący
Sekret.
Schody prowadzące w dół.
Schody prowadzące w górę.
Sekretne schody prowadzące do ukrytych części niżej lub wyżej położonych poziomów.
Odnogi oraz strzałki rozchodzące się od punktów ułatwiają zlokalizowanie przycisków/dźwigni oraz
kierunku w którym należy się udać. Jeżeli odnóg jest kilka, właściwa kolejność podana jest w
opisie.
Strona: 5
Legend of Grimrock – Poradnik GRY-Online.pl
Opis przejścia
P o z i o m 1 : I n t o T h e D a r k ( W C i e m n o ś ć )
Pierwszy poziom Grimrock jest właściwie wprowadzeniem, mającym na celu zaznajomić Cię z
mechaniką gry i przedstawić niektóre niuanse. Właściwie jest to gra w pigułce, ponieważ znajdują
się tutaj wszystkie odmiany elementów wykorzystywanych w późniejszych łamigłówkach. Spotkasz
tutaj kilku wrogów, ale niczego szczególnie strasznego czy trudnego.
Już na dobry początek rozgrywki postawiony zostaniesz tuż obok pierwszego sekretu. Aby
się do niego dostać odwróć się za siebie, a na lewej ścianie znajdziesz pęknięty kamień,
którego mniejsza część jest przyciskiem. Wciśnij go a otworzy się ściana, za którą
znajduje się Shuriken (gwiazdka ninja) oraz buty (Lurker Boots). Obie rzeczy bardzo
przydatne dla łotrzyka w twojej drużynie. Jeżeli w panującym tu mroku trudno odnaleźć Ci
ukryty przycisk, wtedy najpierw udaj się do punktu (2).
Z uchwytu znajdującego się przy kracie wyciągnij pochodnię i włóż ją do ręki jednego z
członków drużyny. Pochodnie z czasem się wypalają, więc zbieraj zapas po drodze przez
podziemia. Wyciągnięcie pochodni z uchwytu spowoduje również otwarcie się kraty.
Aby otworzyć napotkaną tutaj kratę wystarczy pociągnąć za łańcuch z uchwytem
znajdujący się po prawej stronie.
W tym miejscu znajdziesz elementy wyposażenia odpowiednie dla twojego wojownika. Po
pierwsze dwa elementy odzieży (słabiutka zbroja, ale zawsze) w odgałęzieniu korytarza, a
po drugie maczugę w niszy na wschodniej ścianie. Kolejną zamkniętą kratę otwiera się
bardzo rzucającą się w oczy dźwignią.
Strona: 6
Legend of Grimrock – Poradnik GRY-Online.pl
W tym miejscu poznasz jeden z najbardziej podstawowych elementów łamigłówek w
Grimrocku. Zamknięta krata przed Tobą otwiera się w momencie gdy staniesz na płycie
dociskowej na podłodze, ale zamyka się od razu gdy z niej zejdziesz. Aby temu zapobiec
wystarczy, że położysz na niej jakiś obiekt – obojętnie jaki. Gra od razu zasugeruje Ci
leżący w pobliżu kamień, ale że kamienie są w tej grze jednocześnie bronią, warto
zastąpić go zebraną pochodnią, a kamień zachować i dać do miotania łotrzykowi.
W tym miejscu znajdziesz Mosiężny klucz do bramy, przed którą wkrótce staniesz.
Użyj klucza na znajdującej się w tym korytarzu bramie (przeciągnij go z inwentarza i puść
na zamku), ale zanim przejdziesz upewnij się, że podniosłeś leżący obok filaru kamień.
W tym miejscu trafisz na prostą zagadkę z podpowiedzią w postaci znajdujących się na
ścianie run. Po ich kliknięciu pojawi się napis loose rock – obluzowany kamień. W
zakamarku z pochodnią łatwo zlokalizujesz pęknięty kamień (taki sam jak w punkcie 1 –
wszystkie tak wyglądają). Po jego wciśnięciu otworzy się ściana, za którą znajdziesz
Żelazny klucz, niezbędny do pokonania punktu (9).
Oto właśnie brama, którą otwiera Żelazny klucz. Użyj klucza na zamku znajdującym się
na ścianie obok kraty.
Tutaj czeka Cię pierwsza, prosta walka z Gigantycznym Ślimakiem. Jeden z twoich
wojowników powinien mieć już w ręku maczugę, a łotrzyk jedną gwiazdkę i dwa kamienie.
Twój mag również nie jest bezbronny. Jego pierwsze zaklęcie – Fireburst – jest już gotowe
do użycia. Po zabiciu ślimaka zbierz znajdujące się w tym pomieszczeniu przedmioty
(Leather Boots, Leather Pants, Knife) oraz pochodnię.
Aby otworzyć tę kratę wystarczy pociągnąć za znajdującą się na prawej ścianie dźwignię.
W alkowie znajdującej się tym pomieszczeniu znajdziesz Nóż do rzucania dla swojego
łotrzyka.
Po drodze do tego pomieszczenia zmierzysz się z dwoma kolejnymi ślimakami (po ich
pokonaniu pamiętaj o zebraniu pozostałego po nich mięsa). W samym pomieszczeniu
znajdziesz Przepaskę biodrową, sandały, kamień oraz pieczonego robala na patyku.
W tym zaułku czeka na Ciebie kamień oraz bochenek chleba.
Otwórz bramę i podejdź do znajdującej się w tym miejscu klapy w podłodze. Jak widzisz
jest ona otwarta, co uniemożliwia przejście na drugą stronę. Aby temu zaradzić wystarczy
przerzucić ja drugą stronę otworu jakikolwiek przedmiot miotany (gwiazdka, nóż do
rzucania, kamień). Gdy ten upadnie na płytę dociskową po drugiej stronie, klapa w
podłodze zamknie się umożliwiając przejście na drugą stronę. Znajdziesz tam Żelazny
klucz do bramy. Aby odzyskać przedmiot którym rzuciłeś, podnieś go i nie przejmuuj się
że wpadniesz to otworu w podłodze, ponieważ na jego dnie znajduje się portal, który
zabierze Cię na drugą stronę otworu. Utrata zdrowia jaka towarzyszy upadkowi jest
marginalna i nie ma w tej chwili znaczenia.
Właśnie do tej bramy pasuje Żelazny klucz, który przed chwilą odnalazłeś.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :