Poradnik do gry „Mass Effect” zawiera opis przejścia całej gry, zarówno wątku głównego, jak i zadań pobocznych (tzw. przydziałów), a także informacje na temat eksploracji kosmosu z zaznaczeniem minerałów i innych przedmiotów, które można kolekcjonować.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Bohater
-Moralność w Mass Effect
-Perswazja
-Istotne talenty
-Przedmioty
-Producenci sprzętu
-Walka
-Poziom trudności
-Uwagi końcowe
-[1. Prolog] Normandia
-[2. Eden Prime] Powierzchnia
-[2. Eden Prime] Port
-[3. Cytadela] Opis
-[3. Cytadela] Mapy - Prezydium, Wieża, Akademia SOC
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 78
Informacja o grze
Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Repu
Gra Mass Effect, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: Xbox 360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
MASS
EFFECT
autor: Artur “Metatron” Falkowski
(c) 2008 GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
MASS EFFECT – Poradnik GRY-OnLine
Spis Treści
Spis Treści ............................................................................................................ 2
Wprowadzenie ..................................................................................................... 6
Bohater .................................................................................................................................. 7
Żołnierz .............................................................................................................................. 7
Inżynier............................................................................................................................... 8
Adept .................................................................................................................................. 8
Szpieg................................................................................................................................. 9
Strażnik............................................................................................................................... 9
Szturmowiec..................................................................................................................... 10
Moralność w Mass Effect................................................................................................... 12
Punkty idealisty................................................................................................................ 12
Punkty renegata................................................................................................................ 12
Perswazja ............................................................................................................................ 14
Istotne talenty ..................................................................................................................... 16
Deszyfracja/Elektronika................................................................................................... 16
Pierwsza pomoc................................................................................................................ 16
Widmo.............................................................................................................................. 16
Specjalizacja..................................................................................................................... 16
Przedmioty .......................................................................................................................... 17
Producenci sprzętu............................................................................................................. 18
Walka................................................................................................................................... 19
Poziom trudności................................................................................................................ 20
Uwagi końcowe ................................................................................................................... 21
Opis Przejścia .................................................................................................... 22
Prolog................................................................................................................................... 22
Cytadela............................................................................................................................... 27
3.1. Zdemaskuj Sarena ..................................................................................................... 35
3.2. Garrus........................................................................................................................ 37
3.3. Wrex.......................................................................................................................... 37
3.4. Skarga Xeltana .......................................................................................................... 38
3.5. Metresa asari ............................................................................................................. 39
3.6. Dziwna transmisja (Major Kyle) [niezbadany świat] ............................................... 39
3.7. Przeskanuj opiekunów............................................................................................... 40
3.8. Fan............................................................................................................................. 40
3.9. Prośba reporterki ....................................................................................................... 40
3.10. Namierzanie sygnału............................................................................................... 41
3.11. Siostra Rity.............................................................................................................. 42
3.12. Nietypowe odczyty [niezbadany świat] .................................................................. 43
3.13. Powrót do domu ...................................................................................................... 43
3.14. Dane dla Shellsa...................................................................................................... 44
3.15. Lęki Jahleeda........................................................................................................... 45
3.16. Zaginieni badacze [niezbadany świat] .................................................................... 45
3.17. Wrogie przejęcie [niezbadany świat] ...................................................................... 45
3.18. Wieszcz z Prezydium .............................................................................................. 45
Strona: 2
MASS EFFECT – Poradnik GRY-OnLine
3.19. Doktor Michel ......................................................................................................... 46
3.20. Zaginieni Marines [niezbadany świat] .................................................................... 47
3.21. Korsarze [niezbadany świat] .................................................................................. 47
3.22. Zakładnik [niezbadany świat] ................................................................................. 47
Normandia .......................................................................................................................... 48
Therum – Liara T’Soni...................................................................................................... 53
6.1.1. Atak gethów ........................................................................................................... 69
6.1.2. Gethy w tunelach.................................................................................................... 70
6.1.3. Przywrócenie dostaw wody.................................................................................... 71
6.1.4. Mięso Warrenów.................................................................................................... 72
6.1.5. Przywrócenie energii.............................................................................................. 73
6.1.6. Zbadaj dostawy ...................................................................................................... 74
6.2.1. Droga do ExoGeni.................................................................................................. 77
6.2.2. Dane Gavina Hossle............................................................................................... 78
6.3.1 Eksploracja budynku ExoGeni................................................................................ 81
6.3.2. Aktywność gethów [niezbadany świat].................................................................. 84
6.3.3. Zbadaj stację [niezbadany świat] ........................................................................... 84
6.3.4. Zbadaj próbki [niezbadany świat].......................................................................... 84
6.4. Powrót do Nadziei Zhu ............................................................................................. 85
6.5.1 Do matecznika Toriana (na ratunek kolonistom).................................................... 86
6.5.2.1. Konfrontacja z Torianem .................................................................................... 90
Port Hanshan ...................................................................................................................... 93
7.1.1. Jak wydostać się z portu?....................................................................................... 97
7.1.2. Przemyt [misja dodatkowa bądź wątek główny].................................................. 103
7.1.3. Szpiegostwo ......................................................................................................... 104
7.1.4. Martwi naukowcy [niezbadany świat] ................................................................. 105
Droga na Szczyt 15 ........................................................................................................... 106
7.2.1 Przeprawa przez dolinę Aleutsk............................................................................ 107
Szczyt 15 – Droga na Stację Szczelinową ....................................................................... 110
7.3.1. Uruchomienie kolejki do Stacji Szczelinowej ..................................................... 114
Stacja Szczelinowa i underlaby....................................................................................... 123
7.4.1. Na spotkanie z Benezją ........................................................................................ 126
7.4.2. Matka Benezja...................................................................................................... 130
7.4.3. Underlaby............................................................................................................. 132
Powrót na Cytadelę .......................................................................................................... 134
8.1. Inspekcja z Przymierza............................................................................................ 138
8.2. Wywiad ................................................................................................................... 138
8.3. Kwestia rodzinna..................................................................................................... 139
8.4. Dyplomacja asari..................................................................................................... 140
8.5. Podłożenie pluskwy................................................................................................. 140
8.6. Fan (Część II).......................................................................................................... 141
Dojazd do obozu salarian ................................................................................................ 142
9.1.2. Wrex i genofagium............................................................................................... 144
Atak na bazę ..................................................................................................................... 145
9.2.1. Pomoc drużynie kapitana Kirrahe........................................................................ 146
Baza - eksploracja ............................................................................................................ 147
9.3.1. Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej .................................................. 152
9.3.2. Podłożenie bomby................................................................................................ 155
9.3.3. Konfrontacja z Sarenem....................................................................................... 157
Cytadela raz jeszcze ......................................................................................................... 159
Strona: 3
MASS EFFECT – Poradnik GRY-OnLine
10.1. Uziemienie ............................................................................................................ 161
10.2. Nasz najgorszy wróg ............................................................................................. 162
10.3. Prośba negocjatora ................................................................................................ 163
10.4. Fan (część III)........................................................................................................ 164
11.1. W głąb ruin............................................................................................................ 165
11.2. Archiwa ................................................................................................................. 170
Ostateczna bitwa .............................................................................................................. 171
12.1. Droga na Wieżę..................................................................................................... 171
12.2. Ostateczna konfrontacja ........................................................................................ 175
Niezbadany świat.............................................................................................177
13.0. Informacje wstępne ............................................................................................... 177
Argos Rho.......................................................................................................................... 178
13.1.1. System Feniks .................................................................................................... 178
13.1.2. System Hydra ..................................................................................................... 179
13.1.3. System Gorgona ................................................................................................. 180
Mgławica Armstronga ..................................................................................................... 181
13.2.1. System Gagarin .................................................................................................. 181
12.2.2. System Grissom.................................................................................................. 182
13.2.3. System Hong ...................................................................................................... 183
12.2.4. System Tierieszkowa.......................................................................................... 184
13.2.5. System Vamshi................................................................................................... 185
Artemis Tau ...................................................................................................................... 186
13.3.1. System Ateny ..................................................................................................... 186
13.3.2. System Knossos.................................................................................................. 186
13.3.3. System Macedonia ............................................................................................. 187
13.3.4. System Sparta..................................................................................................... 188
Attican Beta ...................................................................................................................... 189
13.4.1. System Herkules................................................................................................. 189
13.4.2. System Tezeusz.................................................................................................. 190
Gromada Exodus.............................................................................................................. 191
13.5.1. System Utopia .................................................................................................... 191
Gemini Sigma.................................................................................................................... 192
13.6.1. System Han ........................................................................................................ 192
13.6.2. System Ming ...................................................................................................... 193
13.6.2.1. MSV Worthington........................................................................................... 193
Hades Gamma .................................................................................................................. 194
13.7.1. System Anteusz.................................................................................................. 194
13.7.2. System Cacus ..................................................................................................... 195
13.7.3. System Dis.......................................................................................................... 196
13.7.4. System Farinata.................................................................................................. 197
13.7.4.1. MSV Ontario................................................................................................... 197
13.7.5. System Plutos ..................................................................................................... 198
Hawking Eta ..................................................................................................................... 199
13.8.1. System Century .................................................................................................. 199
Mgławica Końskiego Łba ................................................................................................ 200
13.9.1. System Fortuna................................................................................................... 200
13.9.2. System Pax ......................................................................................................... 201
13.9.3. System Strenuus ................................................................................................. 201
Pogranicze Keplera .......................................................................................................... 203
Strona: 4
MASS EFFECT – Poradnik GRY-OnLine
13.10.1. System Hershela............................................................................................... 203
13.10.1.1. MSV Fedele - Garrus: Dr Saleon .................................................................. 203
13.10.2. System Newton ................................................................................................ 204
Gromada lokalna.............................................................................................................. 205
13.11.1. Układ Słoneczny .............................................................................................. 205
Rdzawe Morze .................................................................................................................. 207
13.12.1. System Kaspian................................................................................................ 207
13.12.1.1. MSV Cornucopia - Opuszczony frachtowiec................................................ 207
13.12.2. System Matano................................................................................................. 208
13.12.3. System Wostok................................................................................................. 209
Pangea ............................................................................................................................... 210
13.13.1. System Refuge.................................................................................................. 210
Sentry Omega ................................................................................................................... 211
13.13.1. System Hoc ...................................................................................................... 211
Styx Theta ......................................................................................................................... 212
13.14.1. System Acheron ............................................................................................... 212
13.14.2. System Ereb...................................................................................................... 213
Mgławica Węża................................................................................................................. 214
13.15.1. System Wdowy ................................................................................................ 214
Gromada Vogayer (Podróżnik)....................................................................................... 215
13.16.1. System Amazon................................................................................................ 215
13.16.2. System Kolumbia ............................................................................................. 216
13.16.2.1. Nepheron ....................................................................................................... 216
13.16.3. System Jangcy.................................................................................................. 217
Misje związane z pochodzeniem.....................................................................218
14.1. Ziemia.................................................................................................................... 218
14.2. Kolonia.................................................................................................................. 218
14.3. Przestrzeń .............................................................................................................. 219
Misje zbierackie...............................................................................................220
Medaliony Ligi............................................................................................................... 220
Salariańskie ID ............................................................................................................... 220
Insygnia turian................................................................................................................ 221
Ziemie rzadkie................................................................................................................ 222
Metale lekkie.................................................................................................................. 223
Metale ciężkie ................................................................................................................ 224
Złoża gazu ...................................................................................................................... 225
Dyski z danymi protean.................................................................................................. 225
Zapiski matki.................................................................................................................. 226
Osiągnięcia (Achievements)............................................................................227
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 5
MASS EFFECT – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Witam w poradniku do gry Mass Effect. Znajdziecie w nim opis przejścia całej gry: zarówno wątku
głównego, jak i zadań pobocznych (tzw. przydziałów). W przypadku misji, które można skończyć na
parę sposobów, starałem się podać różne rozwiązania, które albo utwierdzą naszego bohatera w
idealizmie, albo uczynią z niego renegata. Sporo uwagi poświęciłem również eksploracji kosmosu z
zaznaczeniem minerałów i innych przedmiotów, które możemy zbierać do naszej kolekcji.
Mass Effect został tak zaplanowany, że nie da się odkryć wszystkich jego sekretów po
jednokrotnym ukończeniu gry. Zachęcam więc do eksperymentowania, sprawdzania różnych
postaci, prowadzenia różnych wątków miłosnych i przekonania się na własnej skórze, komu jest
lepiej w życiu – idealiście czy renegatowi.
Strona: 6
MASS EFFECT – Poradnik GRY-OnLine
B o h a t e r
Nie będę sugerował gry konkretną klasą postaci, ponieważ i tak przez większość czasu podróżuje
się w drużynie, więc to, czego nasz bohater nie potrafi, będzie można uzupełnić talentami
towarzyszy. Najlepiej wybrać którąś z klas podstawowych, wyspecjalizowanych w konkretnej grupie
umiejętności: żołnierza, adepta, bądź technika. Tylko oni mogą osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w
danej dziedzinie, klasy mieszane są bardziej wszechstronne, ale odbija się to na ograniczeniu
rozwoju.
W trakcie przypisywania punktów na rozwój poszczególnych umiejętności warto pamiętać o
skoncentrowaniu się na wybranych specjalizacjach zamiast rozdzielać punkty po równi. Dzięki temu
dość szybko stworzymy silną postać. Ta sama zasada dotyczy pozostałych członków drużyny.
Lepiej jest zrobić trzech specjalistów z różnych dziedzin niż trzech ogólnie rozwiniętych.
Dla lepszej orientacji w tematyce dostępnych klas postaci, poniżej zamieszczam listę umiejętności,
które dostępne są dla każdej z nich.
Ż o ł n i e r z
Talenty
Karabiny szturmowe
Szkolenie szturmowe
Pancerz bojowy
Pierwsza pomoc
Zdrowie
Pistolety
Strzelby
Karabiny snajperskie
Urok
Zastraszanie
Szkolenie Widma
Żołnierz
Żołnierz uderzeniowy (dostępny po ukończeniu misji
13.11.1.1. Zbuntowana WI)
Komandos (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1.
Zbuntowana WI)
Umiejętności
Fala ognia
Przypływ adrenaliny
Wzmocnienie tarczy
Pierwsza pomoc
Niewrażliwość
Strzelec wyborowy
Rzeź
Zabójstwo
Zniżka w sklepach
Zmotywowany nabywca
Jedność
-
-
-
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :