Poradnik do gry Memento Mori zawiera szczegółowy opis przejścia, poprzedzony zbiorem ogólnych wskazówek. Głównymi postaciami są Max Durand oraz Lara Svetlova, badający sprawę kradzieży dzieł sztuki z Ermitażu.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady ogólne
-[Opis przejścia] Akt 1
-[Opis przejścia] Akt 2
-[Opis przejścia] Akt 3
-[Opis przejścia] Akt 4
-[Opis przejścia] Akt 5
-[Opis przejścia] Akt 6
-[Opis przejścia] Akt 7
-[Opis przejścia] Akt 8
-[Opis przejścia] Akt 9
-[Opis przejścia] Akt 10
-[Opis przejścia] Akt 11
-[Opis przejścia] Akt 12
-[Opis przejścia] Akt 13
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 20
Informacja o grze
Gra przygodowa typu point & click z czeskiego studia Centauri Production, znanego z m.in. Gooka: The Mystery of Janatris i Fairy Tale: About Father Frost, Ivan and Nastya.
Gra Memento Mori, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł premierę światową miał w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Memento Mori
autor: Antoni „HAT” Józefowicz
(c) 2010 GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Centauri Production, Wydawca dtp AG / Anaconda
należą do ich prawowitych właścicieli.
Memento Mori – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Porady ogólne __________________________________________________ 4
Opis przejścia ___________________________________________________ 5
Akt 1 ______________________________________________________________________ 5
Akt 2 ______________________________________________________________________ 8
Akt 3 _____________________________________________________________________ 10
Akt 4 _____________________________________________________________________ 11
Akt 5 _____________________________________________________________________ 12
Akt 6 _____________________________________________________________________ 13
Akt 7 _____________________________________________________________________ 17
Akt 8 _____________________________________________________________________ 18
Akt 9 _____________________________________________________________________ 19
Akt 10 ____________________________________________________________________ 24
Akt 11 ____________________________________________________________________ 24
Akt 12 ____________________________________________________________________ 25
Akt 13 ____________________________________________________________________ 26
Akt 14 ____________________________________________________________________ 28
Akt 15 ____________________________________________________________________ 30
Akt 16 ____________________________________________________________________ 32
Akt 17 ____________________________________________________________________ 35
Akt 18 ____________________________________________________________________ 37
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Memento Mori – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Poradnik do gry Memento Mori zawiera szczegółowy opis przejścia, poprzedzony zbiorem ogólnych
wskazówek. Głównymi postaciami są Max Durand oraz Lara Svetlova, badający sprawę kradzieży
dzieł sztuki z Ermitażu. Bohaterowie współpracują ze sobą, komunikując się najczęściej przez email
lub za pośrednictwem telefonów komórkowych. Zdarzy się im też parę razy spotkać osobiście.
Antoni „HAT” Józefowicz
Strona: 3
Memento Mori – Poradnik GRY-OnLine
Porady ogólne
• Plansze są ruchome –gdy przemieszczasz się po nich, widok zmienia się – pamiętaj o tym.
• Aby niczego nie przeoczyć, możesz na każdej planszy wcisnąć TAB. Wszystkie miejsca do
obejrzenia/przedmioty do użycia/postaci zostaną podświetlone.
• Możesz przyśpieszać dialogi klikając LPM. Aby sterowana postać poruszała się szybciej,
kliknij szybko dwa razy LPM na miejsce, aby tam podbiegła.
• Podczas gry nie raz staniesz przed wyborem, czy odpowiedzieć pozytywnie czy negatywnie.
Od tych decyzji uzależnione jest zakończenie przygody. Ponieważ tych zakończeń jest
osiem, nie ma sposobu, by przedstawić tu wszystkie. Dlatego też w większości przypadków
pozostawiam wolny wybór graczowi, jedynie w najważniejszych momentach sugeruję,
jakiej odpowiedzi udzielić.
• Poradnik powstał na bazie anglojęzycznej wersji gry, dlatego w polskim wydaniu nazwy
niektórych przedmiotów mogą się nieco różnić od tych opisanych w niniejszym poradniku.
Strona: 4
Memento Mori – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
A k t 1
L y o n , F r a n c j a
Historia zaczyna się od telefonu. Lara nie zdążyła go odebrać, więc wypada odsłuchać nagrania na
sekretarce. Kliknij na telefon, aby wysłuchać wiadomości od Ostankiewicza. Potem podejdź do
szafy (koło regału z książkami w głębi), aby się przebrać. Podnieś opakowanie płyty CD ze stolika
i skieruj się w lewo, do komputera. Wyjmij płytę CD i zabierz leżące pióro. W inwentarzu połącz
CD z opakowaniem. Potem użyj telewizora. Po obejrzeniu wiadomości podnieś leżącą pod
ekranem ładowarkę.
Podejdź do okna po lewej i kieruj się w tym kierunku, aż zobaczysz wiszącą na ścianie kurtkę. Użyj
jej, by wyjąć telefon komórkowy. Potem kliknij ponownie na lewo i wybierz na mapie Interpol.
Porozmawiaj z Damienem i skieruj się w lewo, by wejść do budynku. W windzie wybierz biuro.
Gdy będziesz w środku, podłącz ładowarkę do kontaktu i użyj na niej komórki.
Strona: 5
Memento Mori – Poradnik GRY-OnLine
Użyj komórki (ppm w inwentarzu). Wybierz z listy Ostankiewicza i zadzwoń. Potem połóż
komórkę do ładowania i usiądź przy komputerze. Wybierz bazę danych i zapoznaj się ze wszystkimi
danymi o wymienionych tam osobach – między innymi jest tu nasza bohaterka. Potem sprawdź
maile. Trzeba zadzwonić, jak się jednak okaże – komórka padła na dobre. Skorzystaj z telefonu
stacjonarnego stojącego na biurku. Wybierz 513, a po rozmowie kolejny telefon pod 302. Potem
rzuć okiem na wycinki prasowe na tablicy i wyjdź. Skieruj się do laboratorium.
Porozmawiaj z pracownikiem, a następnie przyjrzyj się obrazowi na stole. Potem rzuć okiem na
jego fotokopię. Przesuwaj obrazy, póki nie znajdziesz tego, którego powiększony fragment leży na
stole (patrz obrazek powyżej).
Strona: 6
Memento Mori – Poradnik GRY-OnLine
Wybierz z inwentarza pióro i użyj go. Teraz musisz znaleźć co najmniej trzy różnice między
obrazkami – jeśli znajdziesz miej niż trzy, wpłynie to na zakończenie! Kliknij na pióro, by pojawiła
się lupa. Potem kliknij na niej, by nią sterować. Różnice to: brak głowy na klęczącym mężczyzną,
ułożenie rąk człowieka trzymającego świnię, brak nogi mężczyzny nad ogniem, inny grzbiet białego
psa oraz inna trawa koło głowy mężczyzny po lewej. Aby zaznaczyć różnicę na fotokopii, najedź na
to miejsce piórem i użyj go. Jeśli zaznaczysz złe miejsce, wymaż błąd piórem. Gdy znajdziesz
prawidłowo trzy, Lara stwierdzi, że musi koniecznie pomówić z Pierrem.
Opuść więc laboratorium i udaj się na zewnątrz. Daj Damienowi CD i wybierz odpowiedź. Wróć do
biura. Użyj komórki – obróć ją za pomocą strzałek, zdejmij klapkę i wyjmij baterię. Usiądź do
komputera i napisz emaila do Pierre’a (wybierz jego nazwisko z książki adresowej). Teraz
zadzwoń ze stacjonarnego pod 513. Lara wyjdzie i wróci, a na biurku nowa bateria i notka.
Przeczytaj ją, włóż baterię do telefonu – odbierz go.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :