Poradnik do gry „Mercenaries 2: World in Flames” zawiera opis wszystkich misji związanych z fabułą gry, wytyczne odnośnie zadań pobocznych, wskazówki pomagające w doborze ekwipunku, a także mapy z zaznaczoną lokalizacją części zamiennych.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Informacje i porady ogólne
-[Najemnicy] Odbicie generała Carmony
-[Najemnicy] Zdobycie willi Solano
-[Najemnicy] Universal Petroleum
-[Najemnicy] Doom Patrol
-[Najemnicy] Misha Milanich
-[Najemnicy] Finding Blanco
-[Najemnicy] Get Solano
-[Najemnicy] Get Solano, part 2
-[Universal Petroleum] The Devastator
-[Universal Petroleum] Phone Tag
-[Universal Petroleum] Leave No Trace
-[P.L.A.V.] Paint the Town
-[P.L.A.V.] Corporate Headhunting
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27
Informacja o grze
Mercenaries 2: World in Flames to sequel jednej z największych elektroniczno-rozrywkowych niespodzianek 2005 roku. Początkowo utalentowani developerzy z firmy Pandemic Studios postanowili skupić się tylko na jednej konsoli (PlayStation 3), ale po podpisan
Gra Mercenaries 2: World in Flames, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PS3, Xbox 360, PC, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Darmowy fragment publikacji:
Oficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Mercenaries 2:
World in Flames
autor: Maciej „Sandro” Jałowiec
(c) 2008 GRY-OnLine S.A.
Producent Pandemic Studios, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Mercenaries 2: World in Flames – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Wstęp _____________________________________________________________________ 3
Informacje i porady ogólne ___________________________________________________ 4
Najemnicy _____________________________________________________ 6
Odbicie generała Carmony____________________________________________________ 6
Zdobycie willi Solano _______________________________________________________ 11
Universal Petroleum ________________________________________________________ 15
Doom Patrol _______________________________________________________________ 16
Misha Milanich _____________________________________________________________ 18
Finding Blanco _____________________________________________________________ 20
Get Solano ________________________________________________________________ 22
Get Solano, part 2 __________________________________________________________ 27
Universal Petroleum_____________________________________________ 29
The Devastator ____________________________________________________________ 29
Phone Tag_________________________________________________________________ 30
Leave No Trace ____________________________________________________________ 33
P.L.A.V. ______________________________________________________ 36
Paint the Town_____________________________________________________________ 36
Corporate Headhunting _____________________________________________________ 37
Tropical Island Getaway ____________________________________________________ 38
Chiny ________________________________________________________ 40
Exit Strategy ______________________________________________________________ 40
The Price of Gas____________________________________________________________ 42
Battle for Caracas vs. Allies__________________________________________________ 45
Narody Zjednoczone ____________________________________________ 47
Missile Commando _________________________________________________________ 47
Lost and Found ____________________________________________________________ 49
Battle for Caracas vs. China__________________________________________________ 51
Misje poboczne_________________________________________________ 54
Zajmowanie posterunków ___________________________________________________ 54
Zakłady ___________________________________________________________________ 57
Wyzwania _________________________________________________________________ 59
Dodatkowe cele ____________________________________________________________ 61
Części zamienne ___________________________________________________________ 64
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Mercenaries 2: World in Flames – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
W s t ę p
Mam zaszczyt oddać w Wasze ręce oficjalny polski poradnik do gry Mercenaries 2: World in Flames,
stworzonej przez Pandemic Studios i wydanej przez koncern Electronic Arts.
Poradnik zawiera opis wszystkich misji związanych z fabułą gry, wytyczne odnośnie zadań
pobocznych (likwidowanie HVT, burzenie okupowanych budynków itp.), porady dotyczące
postępowania z występującymi w grze frakcjami, wskazówki pomagające w doborze ekwipunku, a
także mapy z zaznaczoną lokalizacją części zamiennych. Poradnik wyposażyłem w blisko dwieście
obrazków, mam nadzieję, że ułatwią zrozumienie tego, co ciężko przekazać słowami. Jeśli ani tekst,
ani grafiki nie dostarczą pożądanych informacji, zadajcie swoje pytania w systemie komentarzy na
forum.
Życzę miłej lektury i powodzenia w prowadzeniu kariery najemnika w pogrążonej w wojnie
domowej Wenezueli!
Maciej „Sandro” Jałowiec
Strona: 3
Mercenaries 2: World in Flames – Poradnik GRY-OnLine
I n f o r m a c j e i p o r a d y o g ó l n e
• Przy wyborze najemnika musisz zdecydować, co bardziej sobie cenisz – poprawioną
szybkość, większy zapas amunicji czy też szybszą regenerację zdrowia. Każdy najemnik
wyróżnia się inną cechą. Początkujących polecam Mattiasa Nilssona. To właśnie on szybciej
się regeneruje.
• Zanim ruszysz na misję, zawsze przygotuj się należycie. Choć kombinacji wyposażenia
jest wiele, osobiście polecam następujący zestaw: karabin szturmowy, ręczna wyrzutnia
rakiet przeciwlotniczych, do tego oczywiście paczka granatów i ładunków C4. Z takim
wyposażeniem jesteś w stanie praktycznie dać sobie radę ze wszystkim, co może nasłać na
Ciebie przeciwnik.
• Za każdym razem, gdy natrafisz na paczkę pieniędzy, cysternę z paliwem lub
bomby (do wykorzystania przez pilota odrzutowca), oczyszczaj teren z ochrony
przeciwlotniczej, po czym wzywaj helikopter z Ewanem za sterami. Dzięki temu benzyna,
forsa i broń zostaną dodane do Twoich zbiorów. Wystarczy podejść do danego obiektu,
nacisnąć przy nim klawisz akcji (domyślnie [E]), a następnie rzucić świecę dymną,
sygnalizującą pilotowi miejsce, w które powinien się udać.
• W Wenezueli natkniesz się na przeróżne frakcje. Zapamiętaj, że koncern Universal
Petroleum jest sprzymierzeńcem Narodów Zjednoczonych, partyzantka P.L.A.V. to
sojusznik Chin, grupa piratów nie przyjaźni się z nikim (nie licząc głównego bohatera, do
którego początkowo jest nastawiona neutralnie), a Armia Wenezueli jest wrogiem
wszystkich i wszystkiego w całej grze. Możesz poprawiać swoje stosunki z tymi
ugrupowaniami poprzez wykonywanie dla nich misji (które jednak często polegają na
atakowaniu innych frakcji). Wiedz, że Narody Zjednoczone i Chiny pojawią się na Twojej
mapie dopiero po wykonaniu misji Get Solano.
• Pieniądze można zarabiać na kilka sposobów. Najbardziej opłacalne jest wykonywanie
tradycyjnych misji. Potem zdobywanie posterunków. Nieco gorzej płatne są likwidacje VIP-
ów, burzenie okupowanych budynków, zakłady czy niszczenie bilbordów. Wzbogacać
możesz się również poprzez zabijanie szeregowych żołnierzy niektórych frakcji. Za wojaka z
Narodów Zjednoczonych lub Chin dostaniesz $50.000, za amatora z Universal Petroleum
lub P.L.A.V. wypłata wynosi $5.000.
• Uważaj na cywili. Śmierć każdego z nich kosztuje $5.000. Na początku ma to spore
znaczenie, ale po wykonaniu kilku lub kilkunastu misji staniesz się krezusem. Wtedy utrata
pieniędzy z powodu śmierci cywila nie będzie robiła na Tobie wrażenia. Podobnie ma się
sprawa z samochodem Fiony - stojący przed Twoją willą Racing Inferno nie należy do
Ciebie - jeśli go zniszczysz, z Twojego portfela zniknie parę tysięcy.
• Wsparcie z powietrza jest szalenie ważne. Dzięki artylerii i bombardowaniom możesz
szybko i skutecznie eliminować duże zgrupowania wrogów, burzyć okupowane budynki i
wysadzać ciężkie pojazdy. Co więcej, w grze dostępne są także zrzuty wyposażenia i
pojazdów – dzięki nim szybko zdobędziesz pożądany sprzęt i dostosujesz ekwipunek
najemnika do zaistniałej sytuacji.
• Całe wsparcie z powietrza kupuje się w sklepach. Każdy posterunek oferuje dość
pokaźny asortyment różnych zabawek, które mogą przydać się na polu bitwy. By móc
kupować u danej frakcji, musisz być z nią co najmniej w neutralnych stosunkach (wiadomo
– wrogowi bomby nie sprzedadzą). Liczba dostępnych elementów w asortymencie danego
ugrupowania zależy od tego, ile wykonało się dla niego misji.
• By móc korzystać ze wsparcia w danym rejonie, trzeba najpierw zlikwidować obronę
przeciwlotniczą. Oglądaj radar w poszukiwaniu czerwonych znaczników. S i AA oznaczają
wyrzutnie i działa p.lot, natomiast JAM informuje o zagłuszaczu radaru (przez tego typu
urządzenia niedostępne stają się wsparcia wykorzystujące m.in. satelitę). Na Twoim
radarze, niestety, nie pojawiają się pojedynczy żołnierze wyposażeni w ręczne wyrzutnie
rakiet przeciwlotniczych – tych musisz wypatrywać samodzielnie.
Strona: 4
Mercenaries 2: World in Flames – Poradnik GRY-OnLine
• Kradzież wrogich maszyn bywa trudna, ale warto wiedzieć, że udana kradzież, np.
ciężkiego czołgu, daje niesamowitą przewagę. Porywanie pojazdów polega przeważnie na
wciskaniu konkretnych klawiszy w odpowiednich sekwencjach. O ile jeepy da się zdobywać
za pośrednictwem jednego klawisza, to już wozy opancerzone i czołgi wymagają bardziej
skomplikowanych kombinacji. Pamiętaj, że kradzież ciężkiego pojazdu jest możliwa
wyłącznie wtedy, gdy na wieżyczce przy karabinie nie siedzi żaden żołnierz.
• Porywanie helikopterów jest możliwe jedynie wtedy, gdy masz linę z hakiem. Dostaniesz
takową po zwerbowaniu pani mechanik Evy.
• W walce z ciężkimi pojazdami zawsze celuj w ich tył. Tam mają najsłabszy pancerz.
•
Jeśli zależy Ci na szybkiej poprawie stosunków z daną frakcją, pogadaj z Fioną, by
zorganizować wręczenie łapówki. Jej wysokość jest uzależniona od tego, jak bardzo
zdenerwowałeś dane ugrupowanie. Wynosi ona przeważnie od 3 do 5 milionów.
• Kradzież pojazdów pozwala na unikanie niezdrowego zainteresowania. Powiedzmy,
że chcesz dostać się na teren kontrolowany przez Narody Zjednoczone. Nawet przy
rewelacyjnych stosunkach wtargnięcie w strefę kontroli (oznaczoną na czerwono na Twojej
mapie i radarze) aliantów zakończy się ostrą wymianą ognia między Tobą a żołnierzami.
Jeśli jednak przed wjazdem do strefy ukradniesz jakiś pojazd Narodów Zjednoczonych, to
możliwe stanie się zwiedzanie strefy bez rozpoczynania regularnej bitwy. Pamiętaj jednak,
że długie przebywanie w pobliżu prawdziwych jednostek danej frakcji doprowadzi do Twojej
demaskacji (podobnie jak otwarcie ognia bez powodu).
• Ukrycie się w wozie jakiegoś ugrupowania może mieć negatywne skutki.
Przypuśćmy, że Twoim sojusznikiem jest koncern Universal Petroleum. Jeśli podjedziesz do
jego firmy jeepem należącym do partyzantki P.L.A.V., spodziewaj się, że ktoś otworzy do
Ciebie ogień (koncern i partyzantka to wrogie wobec siebie frakcje). Dopiero po wysiadce
lub zniszczeniu pojazdu wojska Uni-Petu zobaczą, że wozem kieruje najemnik (czyli
sojusznik) i przestaną strzelać.
• Wiele elementów otoczenia można łatwo zniszczyć. Zaliczają się do nich również
olbrzymie platformy wiertnicze. Dzięki możliwości dużej ingerencji w wygląd świata można
sobie ułatwić (lub mocno utrudnić) niektóre misje. Dla przykładu, jeśli potrzebujesz
miejsca, w którym mógłby wylądować helikopter z sojusznikami, rzuć parę granatów, by
roztrącić na boki skrzynki, namioty itd. Z drugiej strony, staraj się, aby nienaruszone
pozostały kładki i mosty, dzięki którym możesz swobodnie podróżować po Wenezueli i
bezproblemowo docierać do swoich celów.
• Przy przechodzeniu gry na 100 musisz pamiętać o tym, że niektóre działania mogą
zablokować Ci dostęp do niektórych misji. Jeśli chcesz poznać wszystko, co przygotowali
twórcy Mercenaries 2, dojdź do momentu, w którym jedna z frakcji (albo Narody
Zjednoczone, albo Chiny) zleci Ci misję Battle for Caracas. Zanim ją wykonasz, ukończ
wszystkie zadania, jakie pozostały Ci u innych frakcji (wliczając w to zakłady, wyzwania,
części zamienne itd.). Wydaj pieniądze na łapówki, by zaskarbić sobie względy wszystkich
ugrupowań i otrzymać dostęp do ich zadań. Musisz wiedzieć, że po zaliczeniu wyżej
wymienionej misji rozpocznie się finał gry, podczas którego Twoje możliwości realizowania
zleceń zostaną nieco ograniczone. Po zakończeniu głównego wątku
fabularnego
niedostępne staną się misje polegające na przejmowaniu posterunków, dlatego wykonaj je
odpowiednio wcześnie.
Strona: 5
Mercenaries 2: World in Flames – Poradnik GRY-OnLine
Najemnicy
O d b i c i e g e n e r a ł a C a r m o n y
Pierwsza misja w grze jest jednocześnie treningiem. Całe zadanie zaczynasz w łodzi. Płyń przed
siebie, w kierunku skał [#001]. Otrzymasz informację, że jeśli popłyniesz dalej, między skałami
znajdziesz piaszczystą plażę [#002]. Wpłyń na nią.
[#001]
[#002]
Poczekaj chwilę na zrzut broni i amunicji. Skrzynka [#003], która wyląduje na plaży, zawiera
granatnik ręczny i pociski do niego. Zabierz to wszystko i przygotuj się do walki.
Koło bramy, niedaleko stąd, stacjonuje czterech żołnierzy [#004]. Załatw ich wszystkich z
granatnika (postaraj się przy tym oszczędzać amunicję. Możesz jej potem bardzo potrzebować).
[#003]
[#004]
Strona: 6
Mercenaries 2: World in Flames – Poradnik GRY-OnLine
Gdy już się z nimi uporasz, musisz zniszczyć bramę [#005]. By to zrobić, włącz najpierw swój PDA
[#006] (domyślnie robi się to za pośrednictwem klawisza [F1]. Przy kolejnych bombardowaniach,
włączanie PDA jest zbędne).
[#005]
[#006]
Teraz powinieneś wybrać, jaką bronią chcesz zniszczyć bramę. Z menu [#007] uruchamianego
domyślnie klawiszem [1], wybierz bombę naprowadzaną satelitarnie i potwierdź wybór klawiszem
strzału.
Uruchomi się widok satelitarny. Naprowadź celownik na bramę i naciśnij klawisz strzału. Weźmiesz
teraz udział w prostej minigrze [#008]. Musisz nacisnąć klawisz strzału za każdym razem, gdy
biała kreska (będąca promieniem kółka) będzie przechodzić przez szare obszary.
[#007]
[#008]
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)