Poradnik do NHL 06 zawiera wiele rad odnośnie zarządzania drużyną i skierowany jest do graczy, którym gra sprawia kłopot. Materiał wzbogacony jest licznymi zdjęciami i opisami.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Podstawowe zasady gry
-Spalone
-Przerwy
-Faule
-Dynasty Mode
-Początek
-Menadżer
-Menu główne
-Upgrades
-Finances
-Skład
-Offense
-Defense
-Powerplay
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27
Informacja o grze
NHL 06 to przygotowana przez studio deweloperskie EA Canada gra sportowa, w której gracze mają okazję wziąć udział w meczach amerykańskiej ligi hokeja na lodzie rozgrywanych w sezonie 2004/2005. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy wprowad
Gra NHL 06, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, GCN. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
NHL 06
autor: Adam „eJay” Kaczmarek
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
NHL 06 – Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Podstawowe zasady gry _________________________________________________ 4
Spalone ____________________________________________________________ 4
Przerwy ____________________________________________________________ 6
Faule ______________________________________________________________ 7
Dynasty Mode _________________________________________________________ 9
Początek____________________________________________________________ 9
Menu główne _______________________________________________________ 14
Upgrades ____________________________________________________________ 18
Finances_____________________________________________________________ 20
Skład - Edycja linii _____________________________________________________ 22
Treningi _____________________________________________________________ 28
Strategie ____________________________________________________________ 30
Rozegrania ofensywne ________________________________________________ 30
Zagrania defensywne _________________________________________________ 33
Power Play _________________________________________________________ 36
Penalty Kill _________________________________________________________ 39
Quick Plays - Ofensywa i defensywa _______________________________________ 42
Skill Stick ____________________________________________________________ 43
Mecz – sytuacje, porady_________________________________________________ 44
Po sezonie ___________________________________________________________ 46
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
NHL 06 – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Poradnik do NHL 06 zawiera wiele rad odnośnie zarządzania drużyną i skierowany jest do graczy,
którym gra sprawia kłopot. Zaimplementowane podstawowe zasady hokeja powinny w znaczący
sposób wzbogacić wiedzę na temat tej dyscypliny sportu. Nie zaznaczyłem wyraźnie jednej
koncepcji budowania drużyny, gdyż właśnie na tym polu pozostawiam wolną rękę potencjalnemu
graczowi. Poradnik wzbogacony jest licznymi zdjęciami i opisami. Krok po kroku odkrywa wszelkie
tajemnice nowej odsłony serii.
W kwestii klawiszologii – zachęcam do kupna pada, gdyż tylko na nim można w pełni docenić nowe
możliwości NHL 06. Cały spis klawiszy zawarty jest w głównym menu.
Życzę miłej zabawy, bo hokej (nawet na ekranie komputera) to też zabawa.
Strona: 3
NHL 06 – Poradnik GRY-OnLine
Podstawowe zasady gry
S p a l o n e
T w o l i n e p a s s
Zasada tego spalonego jest dość skomplikowana i do dziś wzbudza kontrowersje. Żeby jednak nie
rozpisywać tego w formie elaboratu, spróbuję wyjaśnić to w miarę prosto i bez zbędnych
szczegółów. W gruncie rzeczy cały ten przepis nie pozwala graczowi ze strefy defensywnej podawać
do kolegi, który jest w strefie neutralnej i przekroczył czerwoną linię na środku lodowiska.
Posługując się powyższym obrazkiem można opisać to tak:
Zawodnik nr 1 jest w strefie defensywnej. Zawodnik nr 2 wjechał w strefę neutralną i jest blisko
przekroczenia linii czerwonej. W tym momencie można jeszcze podawać krążek. Jednak gdy
zawodnik nr 2 przekroczy linię środkową (czerwoną) i krążek do niego trafi po przejechaniu linii,
wtedy odgwizdywany jest spalony tzw. „Two line pass”. Przepis ten nie obowiązuje, gdy zawodnik
nr 1 wjedzie w strefę neutralną. Tu można rozgrywać akcję w dowolny sposób.
Strona: 4
O f f s i d e
NHL 06 – Poradnik GRY-OnLine
Ten rodzaj spalonego jest już o wiele łatwiejszy do wytłumaczenia. Zawodnik z krążkiem jako
pierwszy musi wjechać w strefę ofensywną, czyli w stronę bramki przeciwnika. Obrazek doskonale
wyjaśnia tą regułę. Zawodnik nr 1 jest w posiadaniu krążka, natomiast zawodnik nr 2 chce
wspomóc kolegę w ataku. Musi jednak poczekać, zanim 1 wjedzie za niebieską linię. Wtedy reszta
zespołu może wjechać za nim. Należy bacznie przestrzegać tego przepisu, bo obowiązuje on
również wtedy, gdy przeciwnik wybije krążek i przejmiemy go w strefie neutralnej. Wtedy
ponownie należy przeczekać, aż zespół się wróci do strefy neutralnej/defensywnej. Zresztą w razie
zagrożenia „zrobienia” spalonego będziecie widzieli ostrzegawczy sygnał w postaci napisu w
prawym górnym rogu – „Offside warning”.
Strona: 5
NHL 06 – Poradnik GRY-OnLine
P r z e r w y
I c i n g ( u w o l n i e n i e )
Uwolnienie to nic innego, jak wybicie krążka z własnej strefy defensywnej do strefy defensywnej
przeciwnika. Używa się go przy standardowej grze na czas lub zażegnaniu niebezpieczeństwa.
Podobnie jak w przypadku spalonego będziecie widzieli napis „Icing Warning”. Gra zostaje
przerwana tylko wtedy, gdy wybity krążek zostanie przechwycony przez hokeistę przeciwnej
drużyny. Reguła ta nie ma miejsca w sytuacji, gdy krążek zostaje wybity przez drużynę grającą w
osłabieniu. Gra wznawiana jest w „kółku”, którego najbliżej był zawodnik wybijający krążek.
F a c e o f f
Czasem przy dużym tłoku bramkarze lubią przetrzymywać krążek. Kładą się na niego i
zabezpieczają przed napastnikami. Aby zmusić przeciwnego bramkarza do wykonania takiego
manewru, należy jak najszybciej (po jego interwencji i chwyceniu krążka) stanąć obok niego i
spróbować uderzyć krążek (taki mały pressing). Gra wznawiana jest w kołku obok bramki. Te
wznowienia to właśnie Faceoff’s. Mają one miejsce po każdej przerwie w grze.
Strona: 6
E l b o w i n g
NHL 06 – Poradnik GRY-OnLine
F a u l e
Nadmierna i częsta gra łokciem kończy się karą 2 minut spędzonych na ławce kar.
R o u g h i n g
To chamskie i bezpardonowe wejście w przeciwnika za pomocą dłoni. Kończy się karą 2 minut.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :