Poradnik do gry Need for Speed Shift pozwoli zapoznać się z podstawowymi informacjami dotyczącymi zachowania się samochodów na torze, tego jak pokonywać zakręty na trasach oraz informacjami na gier wyścigowych i tuningowania posiadanych aut.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Słownik podstawowych pojęć
-Ulepszenia
-Tuning
-Porady ogólne
-Zakręty
-Tor jazdy i sterowanie
-Poziomy
-Tory
-Alpental
-Ambush Canyon
-Autopolis
-Brands Hatch
-Dakota
-Donington
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 48
Informacja o grze
Następna część znanej serii wyścigów. Tym razem, twórcy postawili na realizm i stworzyli dzieło starające się jak wiernie odwzorować wrażenia z jazdy najpotężniejszymi samochodami znanymi ludzkości.
Gra Need for Speed Shift, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku wy?cigi i rajdy. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, Xbox 360, PS3, PSP. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Oficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Need for Speed
Shift
autor: Przemek „g40st” Zamęcki
(c) 2009 GRY-OnLine S.A.
Producent Slightly Mad Studios, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Need for Speed Shift – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Słownik podstawowych pojęć ______________________________________ 4
Ulepszenia _____________________________________________________ 6
Tuning ________________________________________________________ 9
Porady ogólne _________________________________________________ 12
Zakręty ___________________________________________________________________ 12
Tor jazdy i sterowanie ______________________________________________________ 13
Poziomy __________________________________________________________________ 15
Tory _________________________________________________________ 18
Alpental___________________________________________________________________ 18
Ambush Canyon____________________________________________________________ 19
Autopolis GP_______________________________________________________________ 20
Autopolis Lakeside _________________________________________________________ 21
Brands Hatch GP ___________________________________________________________ 22
Brands Hatch Indy _________________________________________________________ 23
Dakota Club _______________________________________________________________ 24
Dakota GP _________________________________________________________________ 25
Dakota National____________________________________________________________ 26
Dakota Tri-Oval ____________________________________________________________ 27
Donington GP ______________________________________________________________ 28
Donington National _________________________________________________________ 29
Ebisu Circuit South _________________________________________________________ 30
Ebisu Circuit West __________________________________________________________ 31
Glendale Club ______________________________________________________________ 32
Glendale East ______________________________________________________________ 33
Glendale West _____________________________________________________________ 34
Hazyview Eight ____________________________________________________________ 35
Hazyview Oval _____________________________________________________________ 36
Laguna Seca _______________________________________________________________ 37
London River ______________________________________________________________ 38
London Royal Mile __________________________________________________________ 39
Miyatomi __________________________________________________________________ 40
Nordschleife _______________________________________________________________ 41
Aremberg _________________________________________________________________ 42
Karussell __________________________________________________________________ 43
Nurburg___________________________________________________________________ 44
Road America ______________________________________________________________ 45
Rustle Creek _______________________________________________________________ 46
Silverstone GP _____________________________________________________________ 47
Silverstone International____________________________________________________ 48
Silverstone National ________________________________________________________ 49
Spa GP ____________________________________________________________________ 50
Tokyo Circuit ______________________________________________________________ 51
Tokyo Club ________________________________________________________________ 52
Willow Springs GP __________________________________________________________ 53
Willow Springs Horse _______________________________________________________ 54
Samochody____________________________________________________ 55
Klasa 1____________________________________________________________________ 55
Klasa 2____________________________________________________________________ 67
Klasa 3____________________________________________________________________ 76
Klasa 4____________________________________________________________________ 83
Strona: 2
Need for Speed Shift – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Poradnik do gry Need for Speed Shift pozwoli zapoznać się z podstawowymi informacjami
dotyczącymi zachowania się poszczególnych modeli samochodów na torze, tego jak pokonywać
zakręty na konkretnych trasach oraz z kilkoma informacjami na temat podstawowych terminów
dotyczących gier wyścigowych i tuningowania posiadanych aut. Poradnik powstawał w oparciu o
model jazdy z wyłączonymi wszystkimi asystami, zaś kontrolerem była jedna z dostępnych na
rynku kierownic.
Przemek „g40st” Zamęcki
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 3
Need for Speed Shift – Poradnik GRY-OnLine
Słownik podstawowych pojęć
A W D
Skrót pochodzi od angielskiego All Wheel Drive i jest oznaczeniem samochodów z napędem na
wszystkie cztery koła. Stosunkowo najłatwiejsze do opanowania przy wyłączonych wszystkich
asystach.
D r i f t
Szczególny stan samochodu, w którym pomimo wprowadzenia pojazdu w poślizg, nie zrywa on
całkowicie przyczepności z nawierzchnią. Zastosowany w Shift model jazdy pozwala na dość dużą
swobodę w używaniu tego rodzaju pokonywania zakrętów również w trakcie normalnych wyścigów.
Najłatwiej rozpocząć drift poprzez chwilowe naciśnięcie na pedał hamulca i ostre wychylenie
kierownicy w kierunku przeciwnym do toru jazdy. Następnie należy umiejętnie dozować gaz, aby
nie okręcić się wokół własnej osi.
D y f e r e n c j a ł
Inaczej mechanizm różnicowy. Odpowiada za różnicę szybkości obracania się kół samochodu
jadących po wewnętrznej i po zewnętrznej. Na zakręcie koło znajdujące się po wewnętrznej musi
pokonać mniejszy odcinek drogi niż koło znajdujące się po zewnętrznej. Aby uniknąć
niepotrzebnego zrywania kontaktu z nawierzchnią czy zwiększenia zużywania się opon. Dzięki
dyferencjałowi na oba koła przekazywany jest identyczny moment obrotowy.
F W D
Angielskie Front Wheel Drive, czyli jest to skrót oznaczający samochody z napędem na przednią oś.
N a d s t e r o w n o ś ć
Z powodu zastosowanego modelu jazdy, nadsterowność jest zmorą graczy Need for Speed Shift.
Występuje najczęściej na zakrętach, kiedy tył traci przyczepność i auto zaczyna ustawiać się
bokiem do toru jazdy, przez co tył zaczyna zrównywać się z przodem. Samochód ma wtedy
tendencję do obracania się wokół własnej osi. Nadsterowność jest bardzo pożądana w trakcie
driftowania.
N i t r o
Pojemnik z podtlenkiem azotu, pozwalający na chwilowe zwiększenie mocy pojazdu. W zależności
od zakupionego pakietu, jeden pojemnik wystarcza na 10 lub 20 sekund.
O d b i c i a / d o b i c i a w o l n e / s z y b k i e
Polegają na odpowiedniej regulacji amortyzatora. Ustawienie tych parametrów ma szczególne
znaczenie na torach o zniszczonej powierzchni lub jeżeli często najeżdżamy na tarki, aby
maksymalnie zredukować możliwość utraty przyczepności. Od wolnego odbicia zależy także
zachowanie się pojazdu podczas pokonywania szybkich łuków, a także w trakcie przyśpieszania i
hamowania.
Strona: 4
Need for Speed Shift – Poradnik GRY-OnLine
P r z e ś w i t
Odległość pomiędzy nawierzchnią
toru a najniżej położonymi elementami zawieszenia.
Zmniejszenie tego parametru pozwala na lepsze utrzymanie kontroli nas pojazdem, ale
jednocześnie naraża auto na uszkodzenia na mniej równych odcinkach toru.
P o d s t e r o w n oś ć
Kiedy w czasie zakrętu auto zostaje wyniesione na zewnętrzną i pomimo odpowiedniego skrętu kół
przód skręca wolniej niż powinien mamy do czynienia z podsterownością.
R W D
Rear Wheel Drive, czyli oznaczenie występujące przy samochodach z napędem na tylną oś.
Najtrudniejsze w prowadzeniu, przy zbyt lekkomyślnym operowaniu gazem łatwo wpadają w
poślizg. Polecane dla zaawansowanych kierowców.
S t a b i l i z a t o r p o p r z e c z n y
Elastyczny drążek montowany w celu wyeliminowania niepotrzebnych przechyleń pojazdu w trakcie
jazdy w zakrętach. Usztywnia zawieszenie.
Strona: 5
Need for Speed Shift – Poradnik GRY-OnLine
Ulepszenia
P o z i o m I
Część
Cena
($)
Opis
Przeniesienie
napędu
Silnik
Turbo
Hamulce
Zawieszenie
6 000 +25 do siły sprzęgła.
8 000
Filtry zimnego powietrza. Zwiększają moc samochodu.
10 000 Czipy fabrycznych układów sterowania silnikiem (ECU). Zwiększają
osiągi i zmienić parametry silnika.
1 500 Dodaje duże zaciski na wszystkich kołach oraz przewody hamulcowe ze
stali nierdzewnej zwiększające szybkość i precyzję działania. Dodaje
nowe klocki hamulcowe o zwiększonym tarciu oraz wentylowane
podwójne tarcze odprowadzające nadmiar ciepła. Modyfikacja ulepsza
także precyzję działania pedału hamulca.
5 000 Zwiększa czułość prowadzenia i poprawia przyczepność. Obejmuje
specjalnie wykonane sprężyny / amortyzatory, które ograniczają
przechyły karoserii zapewniając jednocześnie tłumienie nierówności.
Obniża prześwit. Pozwala regulować ograniczniki skoku zawieszenia,
dzięki czemu dobicia nie uszkodzą jego elementów. Pozwala zmieniać
ciśnienie w oponach i ustawienia stabilizatorów poprzecznych.
Opony
1 000 Opony uliczne zwiększające przyczepność, kontrolę nad pojazdem i
stabilność.
P o z i o m I I
Część
Cena
($)
Opis
Przeniesienie
napędu
Silnik
Turbo
12 000 +50 do siły sprzęgła i lżejsze koło zamachowe.
15 000 Zwiększona głowica silnika i krzywki.
15 000 Dodaje ulepszoną sprężarkę /
turbodoładowanie z większymi
wtryskiwaczami i nowe ustawienia zapłonu zwiększające moc.
Hamulce
3 000 Zwiększa wielkość zacisków hamulcowych i średnicę tylnych tarcz, co
przekłada się na lepszą kontrolę i skuteczność hamowania.
Zawieszenie
9 000
Pakiet usztywniający zawieszenie. Zmniejsza prześwit do około 4 cm.
Twardsze sprężyny i amortyzatory ograniczają przechyły i zmniejszają
efekt podsterowności, ułatwiając pokonywanie zakrętów. Stabilizatory
poprzeczne o dużej średnicy i duże tuleje. Zwiększony kąt nachylenia
kół, co zwiększa przyczepność podczas pokonywania zakrętów.
Możliwość regulacji maksymalnego skrętu kół, sztywności sprężyn,
prześwitu, zbieżności z tyłu i z przodu, ciśnienia w oponach i ustawień
stabilizatorów poprzecznych.
Opony
3 000 Wyczynowe opony uliczne zapewniające zwiększoną przyczepność i
kontrolę nad pojazdem.
Strona: 6
Need for Speed Shift – Poradnik GRY-OnLine
P o z i o m I I I
Część
Cena
($)
Opis
Przeniesienie
napędu
15 000 +80 do siły sprzęgła i lżejsze koło zamachowe. Sekwencyjna zmiana
przełożeń skraca czas zmiany biegów do poniżej 10 ms. Pozwala
zmieniać przełożenia biegów.
Silnik
22 000 Zmiana zapłonu, rozwiercenie silnika zwiększające jego moc, zmiana
wału korbowego.
Turbo
Hamulce
Zawieszenie
25 000 Dodaje ulepszoną sprężarkę / turbosprężarkę, wtryskiwacze o większej
wydajności i nowy czip sterowania zapłonem silnika do obsługi
zmienionych parametrów.
6 000 Zwiększa średnicę tarcz i liczbę zacisków hamulcowych na wszystkich
kołach. Umożliwia regulowanie rozdziału siły hamowania. Dodaje
wyścigowe klocki hamulcowe karbonowo-kewlarowe zwiększające
skuteczność hamowania z dużych prędkości.
14 000 Pozwala na regulację pochylenia kół, siły tłumienia przy dobiciu i
odbiciu,
skoku
zawieszenia, na zmianę przełożeń biegów / przełożenia głównego.
Można zmieniać ciśnienie w oponach, ustawienia stabilizatorów
poprzecznych, twardość sprężyn, prześwit, a także zbieżność kół.
zmianę ustawień dyferencjału, ograniczników
Opony
5 000 Wyścigowe opony z trzema rowkami zapewniające przyczepność
zbliżoną do slików.
A e r o d y n a m i k a
Część
Cena
($)
Opis
Karoseria, pakiet 1
Karoseria, pakiet 2
Karoseria, pakiet 3
8 000 Zwiększa siłę docisku i odblokowuje wstawienia kąta
nachylenia spoilera i rozdzielacza. Poprawia działanie
hamulców, ale zmniejsza prędkość maksymalną pojazdu.
12 000 Zwiększa siłę docisku i odblokowuje wstawienia kąta
nachylenia spoilera i rozdzielacza. Poprawia działanie
hamulców, ale zmniejsza prędkość maksymalną pojazdu.
16 000 Zwiększa siłę docisku i odblokowuje wstawienia kąta
nachylenia spoilera i rozdzielacza. Poprawia działanie
hamulców, ale zmniejsza prędkość maksymalną pojazdu.
Ulepszenie kokpitu, poz. 1
2 000 Niestandardowa kierownica.
Ulepszenie kokpitu, poz. 2
4 000 Niestandardowa kierownica, fotele, dodatkowe zegary,
zmienione materiały w kokpicie.
Ulepszenie kokpitu, poz. 3
8 000 Niestandardowa kierownica, fotele, dodatkowe zegary,
zmienione materiały w kokpicie.
Redukcja masy, poz. 1
2 500 Zmniejsza masę pojazdu co pozwala na zwiększenie
osiąganej przez niego prędkości maksymalnej.
Redukcja masy, poz. 2
5 000 Zmniejsza masę pojazdu co pozwala na zwiększenie
osiąganej przez niego prędkości maksymalnej.
Redukcja masy, poz. 3
15 000 Zmniejsza masę pojazdu co pozwala na zwiększenie
osiąganej przez niego prędkości maksymalnej.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :