Poradnik do kolejnego dodatku do jednej z najlepszych gier cRPG Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide. Znajdziecie tu pełny opis przejścia dwóch rozdziałów i przerywnika oraz listę wszystkich dostępnych questów.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[ROZDZIAL 1] Wysoczysko - Mapa
-[ROZDZIAL 1] Wysoczysko cz.1
-[ROZDZIAL 1] Wysoczysko cz.2
-[ROZDZIAL 1] Blumberg, Góry Nether - Mapa
-[ROZDZIAL 1] Blumberg, Góry Nether
-[ROZDZIAL 1] Wysoki Las - Mapa
-[ROZDZIAL 1] Wysoki Las cz.1
-[ROZDZIAL 1] Wysoki Las cz.2
-[PRZERYWNIK] Nocny Obóz - Mapa
-[PRZERYWNIK] Nocny Obóz
-[PRZERYWNIK] Oaza Zielonej Palmy - Mapa
-[PRZERYWNIK] Oaza Zielonej Palmy
-[PRZERYWNIK] Obozowisko Ao - Mapa
-[PRZERYWNIK] Obozowisko Ao cz.1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 38
Informacja o grze
Pierwszy dodatek do Neverwinter Nights stworzony jest przez firmę BioWare oraz nowo powstałe studio FloodGate. Dodatek ten powstał z myślą o postaciach nisko i średniolevelowych, a oferuje graczom nową kampanię przewidzianą na około 30 - 40 godzin rozgryw
Gra Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Neverwinter Nights
Shadows of Undrentide
autor: Piotr „Ziuziek” Deja
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide – Porad
nik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
ROZDZIAŁ I ___________________________________________________________ 4
Wysoczysko _________________________________________________________ 4
Blumberg, Góry Nether _______________________________________________ 10
Wysoki Las _________________________________________________________ 13
PRZERYWNIK_________________________________________________________ 17
Nocny Obóz ________________________________________________________ 17
Oaza Zielonej Palmy__________________________________________________ 19
Obozowisko Ao______________________________________________________ 23
ROZDZIAŁ 2 __________________________________________________________ 27
Obóz Asabi _________________________________________________________ 27
Wieża Mistyków _____________________________________________________ 30
Wieża Krypt ________________________________________________________ 32
Wielka Biblioteka ____________________________________________________ 34
Świątynia Wichrów __________________________________________________ 37
QUESTY - ROZDZIAL 1 __________________________________________________ 39
QUESTY – PRZERYWNIK ________________________________________________ 47
QUESTY – ROZDZIAL 2__________________________________________________ 51
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Witamy w wszystkich w poradniku do długo oczekiwanego dodatku do jednej z najlepszych gier
cRPG. Mowa tu o Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide. Zanim przejdziecie do opisu,
radzimy zapoznać się z informacjami zawartymi we wprowadzeniu, ponieważ rozgrywka jest
odrobinę inna od tej znanej z podstawowej gry.
L e g e n d a
Na początek zapoznajcie się z legendą. Na mapach jest ona następująca
W tekście natomiast:
a) czcionką brązową zaznaczone są ważniejsze osoby
b) czcionką niebieską zaznaczone są ważniejsze przedmioty
c) czcionką zieloną są oznaczone ważniejsze miejsca (czyli zielone kółka na mapie)
d) czcionką pomarańczową są oznaczone przejścia do innych lokacji (czyli żółte kółka na
mapie)
e) czcionką pogrubioną oznaczone są nazwy miejsc
f) czcionką pogrubioną i pochyłą oznaczone są nazwy zadań
C o s i ę z m i e n i ł o
Najemnicy: Jest ich dwoje (trzeci dojdzie w Przerywniku). Można teraz zaglądać w ich ekwipunek i
zmieniać ich broń oraz pancerz. W zależności od potrzeb możemy też wybierać drogę ich kariery
(czarownik lub barbarzyńca dla Xanosa, oraz łotrzyk lub kapłan dla Dorny).
Czyny: W NWN dostawaliśmy za nasze czyny punkty tylko do złego lub dobrego charakteru. W
dodatku będziemy dostawali także do chaotycznego i praworządnego – nie można więc bezkarnie
okradać czyichś skrzynek lub bezcześcić pamięć zmarłych, przeszukujących ich szczątki.
Spanie: W niektórych lochach czy podziemiach nie można normalnie spać. Trzeba znaleźć mały
pokój i zamknąć drzwi, dopiero wtedy będziemy mogli odpocząć. Ta zasada obowiązuje tylko na
wyższych poziomach trudności.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide – Poradnik GRY-OnLine
ROZDZIAŁ I
W y s o c z y s k o
Strona: 4
www.gry-online.pl
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide – Poradnik GRY-OnLine
W y j ś c i a d o l o k a c j i :
A – Wysoczysko Zachód / Dom Drogana – Parter
B – Wysoczysko Zachód / Stodoła Drogana
C – Wysoczysko Zachód / Dom
D – Wysoczysko Zachód / Dom
E – Wysoczysko Zachód / Dom
F – Wysoczysko Zachód / Kowal
G – Wysoczysko Zachód / Zielarz
H – Wysoczysko Zachód / Wrzący Kocioł
I– Wysoczysko Zachód / Sala Zgromadzeń
J – Wysoczysko Zachód / Wysoczysko Wschód
K – Dom Drogana – Kwatery uczniów / Dom Drogana – Parter
L – Dom Drogana – Parter / Dom Drogana – Laboratorium
M – Wysoczysko Wschód / Karawana Wróżbitki
N – Wysoczysko Wschód / Stara Farma
O – Wysoczysko Wschód / Dom Blake’a
P – Wysoczysko Wschód / Dom
Strona: 5
www.gry-online.pl
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide – Poradnik GRY-OnLine
Q – Wysoczysko Wschód / Wysoczysko Pogórze
R – Stara Farma – Parter / Stara Farma - Piwnica
S – Dom Blake’a – Parter / Dom Blake’a – Górne Piętro
T – Wysoczysko Pogórze / Przejście strumieniem
U – Wysoczysko Pogórze / Krypta elfów
V – Wysoczysko Pogórze / Farma Hursta
W – Wysoczysko Pogórze / Jaskinia Rumguta
X – Wysoczysko Pogórze / Blumberg
Y – Wysoczysko Pogórze / Góry Nether
Z – Wysoczysko Pogórze / Wysoki Las
a – Krypta Elfów – Poziom I / Krypta Elfów – Poziom II
b – Krypta Elfów – Poziom II – Ukryte drzwi
Startujesz w [1], w Kwaterach uczniów. Przeszukaj swoją skrzynię, wyciągnij Dłoń Mystry,
Dziennik (przeczytaj, jest tam sporo użytecznych informacji), Kryształ Ogniskujący, 50 złota
oraz jeszcze jeden przedmiot, inny w zależności od twojej profesji. Wyjdź z pokoju do [2], tam
spotkasz się ze swoimi kolegami ze szkoły. Porozmawiaj z nimi, po chwili rozmowa się skończy, a
twoi koledzy przeniosą się na dół. Ty jednak tego nie rób, tylko przeszukaj ich skrzynie (niektóre są
zamknięte), zwracając uwagę na Miecz treningowy w szafce Mischy. Potem zejdź schodami w
[K] na dół, na Parter (mógłbyś użyć Dłoni Mystry, lecz kosztowałoby cię to Kryształ
Ogniskujący).
Na dole w [3] toczy się walka – obejrzyj animację i sam zaatakuj koboldy. Po zakończeniu walki
porozmawiaj z Ayalą i Droganem, otrzymasz zadanie główne Zaginione Artefakty, a z nim 300
doświadczenia. Porozmawiaj na wszystkie możliwe tematy z Ayalą, a dostaniesz cztery zadania:
Zmumifikowana Ręka, Smoczy Kieł, Posążek Wieży i Maska. Ayala zaproponuje ci pomoc
Xanosa lub Dorny. Jeśli wcześniej nie mogłeś otworzyć skrzynek Xanosa lub Dorny, to teraz
możesz to zrobić używając klucza, który Xanos lub Dorna posiada w swoim ekwipunku. Ayala
będzie cię mogła teleportować z powrotem do miejsca, z którego przeniosłeś się używając Dłoni
Mystry.
Przeszukaj kuchnię i pomieszczenia. W [4] znajduje się kadź, która pełni podobną funkcję do tych
w świątyniach w podstawowej wersji gry. Zejdź do Laboratorium schodami w [L]. Tam w [5] jest
baśniowy smok Riisi, z którym porozmawiaj. Riisi zada ci trzy zagadki, za każdą dobrą odpowiedź
otrzymasz 50 doświadczenia. Jeśli nie chcesz się męczyć, to odpowiedzi są następujące: tak,
zostanę powieszony, sześciu. Po odgadnięciu zagadek dostaniesz Klucz do pokoju, trzy Kryształy
Ogniskujące i kolejne 50 doświadczenia.
Z kluczem idź do [2], tam będą zamknięte drzwi, które teraz możesz otworzyć. Przeszukaj
skrzynie w obu pokojach (tej środkowej w pierwszym nie da się otworzyć), w drugim w [6]
znajduje się Kryształowy stół Drogana i Młynek. Stół mówi ci, jak zrobić Kryształ Ogniskujący.
Aby stworzyć kryształ, musisz włożyć do młynka jeden Kryształ Kwarcu i dwa klejnoty z
wymienionych: Awanturyn, Fluoryt, Fenalopa, Ametyst (mogą oczywiście się powtarzać).
Każde użycie Pierścienia Mystry kosztuje cię jeden kryształ, po to właśnie musisz je tworzyć.
Młynek służy również do tworzenia magicznych przedmiotów. Jeśli włożysz do niego zabrany
wcześniej Miecz treningowy i Kryształ Kwarcu, otrzymasz miecz Tinoman.
Przed wyjściem z domu Drogana zapytaj Ayalę o zdrowie Mistrza Drogana i czy możesz mu jakoś
pomóc, dostaniesz zadanie Lekarstwo dla Drogana. Teraz możesz już wyjść na zewnątrz
drzwiami w [A].
Wokół Domu Drogana mogą zaatakować cię szczury. Dalej na drodze będą psy i jeśli grasz
druidem/łowcą, wypytaj je o ostatnie wydarzenia (od tej pory rozmawiaj ze wszystkimi
Strona: 6
www.gry-online.pl
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide – Poradnik GRY-OnLine
zwierzętami). Dowiesz się również o Bethshevie (śnieżnej wilczycy) i jej sekrecie. Pokonaj koboldy
w stodole w [B] i przeszukaj Domy w [C] i [D]. W domu [E] w [7] jest Toman, który może
udzielić ci ciekawych informacji. Jeśli chcesz nabyć trochę sprzętu, udaj się do [F], gdzie w [8] stoi
Fiona – kowal. Możesz się również zaopatrzyć w potrzebne rzeczy u Farghana w [9] wchodząc do
[G]. Farghan da ci dwa zioła potrzebne Ayali – Język Tressyma i Kawałki węgla drzewnego.
W domu Zielarza znajdziesz też Bethshevę. Wilczyca ukryła Pierścień Wilka w gruzach za
domem Fiony.
Dalej czeka na ciebie gospoda w [H]. Po wejściu w [10] zobaczysz tłum ludzi oraz Lodara –
właściciela Wrzącego Kotła. Porozmawiaj z nim, otrzymasz zadanie Koboldy w kuchni. W [11]
jest banda koboldów z przywódcą Hurcem oraz porwana kucharka Mara. Zacznij od
porozmawiania z Hurcem. Zadanie to możesz wykonać na różne sposoby; najkorzystniej jest
jednak zastraszyć koboldy i zmusić je do wyjścia, a potem albo je zabić, albo powiedzieć
Lodarowi, iż nie pozwolisz mu na wyładowywanie jego gniewu na bezbronnych już teraz
koboldach, i je wypuścić. Bard może wystąpić i odwrócić uwagę koboldów, wtedy zacznie się walka,
ale Mara przeżyje. Za takie opcje dostaniesz 250 doświadczenia. Nie zapomnij po wszystkim
jeszcze raz zagadać Lodara o nagrodę 50 złota, możesz wydusić od niego kolejne 50 złota. Jeśli od
razu zgodzisz się pomóc Hurcowi i zabijesz wraz z koboldami wszystkich w gospodzie, dostaniesz
Sztylet Hurca. (Ten sam sztylet można też wziąć z zabitego ciała Hurca). Na sam koniec
przeszukaj kuchnię w [11], w garnku będzie trzecie zioło – Jagody z krzewów Helma. Mając
wszystkie zioła możesz wrócić do Ayali i wykonać zadanie Lekarstwo dla Drogana za 300
doświadczenia. Od tego momentu Ayala będzie mogła cię leczyć.
Udaj się do [I]. W Sali Zgromadzeń w [12] są Burmistrz Veraunt i jego asystentka Haniah.
Burmistrz nie ma nic ciekawego do powiedzenia, zatem porozmawiaj z Haniah, zapytaj, co ją trapi,
otrzymasz zadanie Wybryki proroka. W [13] znajdziesz Gilforda, który ma sklep i może cię u
uzdrowić za 20 sztuk złota. Można mu również ofiarować datek na budowę świątyni. Za 25
doświadczenia możesz wyleczyć rannych Plebejuszy. Po przeszukaniu wszystkich (zamkniętych)
skrzynek wyjdź i skieruj się w stronę [14], gdzie przed bramą stoi domniemany prorok Piper.
Możesz naprowadzić rozmowę z nim na zbezczeszczone przez niego ciało Hola (wtedy Piper
zostanie skompromitowany) lub przekonać go, że uczynił już wszystko dla Wysoczyska i powinien
udać się w inny region. Trzecie rozwiązanie to przynieść mu Miecz Pipera od Fiony. Gdy już
odejdzie, biegnij z powrotem do Haniah i przekaż jej nowinę, dostaniesz 200 doświadczenia i może
nawet 60 złota. Możesz również po prostu zabić Pipera, ale wtedy dostaniesz tylko 100
doświadczenia i Haniah nie będzie więcej chciała z tobą rozmawiać, co może okazać się
niekorzystne w przyszłości. Nie chodzi jednak o obietnice, które składa męskiej części graczy. Tak
czy inaczej, na razie nie masz już czego szukać w Sali Zgromadzeń, wyjdź na zewnątrz i przejdź
przez [J] do Wysoczyska Wschód.
W [15] zobaczysz karawanę niziołków, stoją tam bracia Furten i Birgen, Torias oraz
przywódczyni Katriana. Wylecz niziołki za 25 doświadczenia. Możesz porozmawiać ze wszystkimi,
jednak skup się na Toriasie (ma sklep) oraz Katrianie, którzy powiedzą ci o ostatnich
wydarzeniach w tej okolicy oraz powierzą quest Gra bez talii kart. Aby wykonać to zadanie, wejdź
przez drzwi w [N] do Starej farmy. Uważaj na skrzynię pokrytą pleśnią w [18], jeśli ją
otworzysz, zarazisz się chorobą. Ale i tak warto ją otworzyć - z Zielonych Zarodników i
Kryształu Kwarcu można zrobić Pierścień Odporności na Choroby w Młynku Drogana. Zejdź
schodami w [R] na dół do piwnicy. Tam na przeciwko ciebie w [19] stoi kobold, który ma Karty
do wróżenia. Zabij go i jego pomocników, weź karty, przeszukaj skrzynki i wyjdź na górę. Idź do
Katriany, powiedz jej o odzyskaniu kart, otrzymasz Klucz wróżbitki, którym otworzysz drzwi w
[M] i dostaniesz się do Karawany wróżbitki Daschnayi, która jest w [20]. Oddanie kart
Daschnayi to 200 doświadczenia i nagroda, albo w postaci 150 złota, albo wróżby; w tym
wypadku wybór wróżby bardziej ci się opłaci (cenne informacje).
W [16] stoi Szaren – Czerwony Czarodziej z Thay – który poprosi cię o pomoc. Chce on bowiem,
abyś wstawił się za nim u burmistrza Wysoczyska, który nie zgadza się na założenie przez Szarena
enklawy w Wysoczysku. Jeśli powiesz, że nie widzisz żadnych korzyści dla siebie, w tym co miałbyś
dla niego zrobić, Szaren zniknie i dostaniesz 25 doświadczenia. Lepiej jednak zgódź się mu pomóc,
dostaniesz zadanie Enklawa Thay, za wykonanie którego Szaren obiecuje 100 złota, możesz
dostać zaliczkę 10 złota. Teraz musisz porozmawiać z Haniah, stojącej w [12]. Spróbuj przekonać
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)