Poradnik do strategicznej gry No Man’s Land: Fight for Your Rights!, w którym znajdziecie wzbogacony dodatkowo o mapy kompletny opis przejścia wszystkich trzech kampanii oraz garść porad wyjaśniających podstawowe zasady rozgrywki.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady ogólne
-[Kampania 1] Misja 1
-[Kampania 1] Misja 2
-[Kampania 1] Misja 3
-[Kampania 1] Misja 4
-[Kampania 1] Misja 5
-[Kampania 1] Misja 6
-[Kampania 2] Misja 1
-[Kampania 2] Misja 2
-[Kampania 2] Misja 3
-[Kampania 2] Misja 4
-[Kampania 2] Misja 5
-[Kampania 2] Misja 6
-[Kampania 2] Misja 7
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 32
Informacja o grze
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).
Gra No Man's Land: Fight For Your Rights!, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
No Man’s Land
Fight for Your Rights!
autor: Szymon „Wojak” Krzakowski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
No Man’s Land: Fight for Your Rights! – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
WPROWADZENIE _______________________________________________________ 3
PORADY OGÓLNE _______________________________________________________ 4
KAMPANIA 1 __________________________________________________________ 5
MISJA 1 - HISZPANIE__________________________________________________ 5
MISJA 2 - HISZPANIE__________________________________________________ 6
MISJA 3 - HISZPANIE__________________________________________________ 7
MISJA 4 - HISZPANIE__________________________________________________ 8
MISJA 5 - HISZPANIE__________________________________________________ 9
MISJA 6 - HISZPANIE_________________________________________________ 10
KAMPANIA 2 _________________________________________________________ 11
MISJA 1 - LEŚNI INDIANIE ____________________________________________ 11
MISJA 2 - LEŚNI INDIANIE ____________________________________________ 12
MISJA 3 - LEŚNI INDIANIE ____________________________________________ 13
MISJA 4 - LEŚNI INDIANIE ____________________________________________ 14
MISJA 5 - LEŚNI INDIANIE ____________________________________________ 15
MISJA 6 - PRERIOWI INDIANIE _________________________________________ 17
MISJA 7 - PRERIOWI INDIANIE _________________________________________ 18
MISJA 8 - PRERIOWI INDIANIE _________________________________________ 19
MISJA 9 - PRERIOWI INDIANIE _________________________________________ 20
MISJA 10 - PRERIOWI INDIANIE ________________________________________ 21
KAMPANIA 3 _________________________________________________________ 22
MISJA 1 - ANGLICY __________________________________________________ 22
MISJA 2 - ANGLICY __________________________________________________ 23
MISJA 3 - ANGLICY __________________________________________________ 24
MISJA 4 - ANGLICY __________________________________________________ 25
MISJA 5 - ANGLICY __________________________________________________ 26
MISJA 6 - PATRIOCI__________________________________________________ 27
MISJA 7 - PATRIOCI__________________________________________________ 28
MISJA 8 - PATRIOCI__________________________________________________ 30
MISJA 9 - PATRIOCI__________________________________________________ 31
MISJA 10 - PATRIOCI_________________________________________________ 32
MISJA 11 - OSADNICY ________________________________________________ 33
MISJA 12 - OSADNICY ________________________________________________ 34
MISJA 13 - OSADNICY ________________________________________________ 35
MISJA 14 - OSADNICY ________________________________________________ 36
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
No Man’s Land: Fight for Your Rights! – Poradnik GRY-OnLine
WPROWADZENIE
W poradniku niniejszym znajdziecie wzbogacony dodatkowo o mapy kompletny opis przejścia gry
„No Man’s Land”. Wcześniej jednak polecam zapoznać się z garścią porad ogólnych, dobrze będzie
też przed zabraniem się za kampanie ukończyć poprzedzające je Wprowadzenie, dzięki któremu
poznacie podstawy rozgrywki i dowiecie się, o co tutaj tak właściwie chodzi.
Poradnik powstał w oparciu o angielską wersję gry, więc większość nazw przełożyłem,
pozostawiając obok wersję oryginalną. Wszelako celów misji nie tłumaczyłem dosłownie, ale
postarałem się, by dobrze oddawały sens danego zadania. Mimo to korzystając z nich bez
problemów ukończycie każdą misję.
Jako nawiasy kwadratowe ([1], [2] etc) przedstawiłem kolejne cele misji, brązowe litery zaś (A, B
itd.) to zaznaczone na mapie punkty. Jeśli obok celu misji znajduje się gwiazdka (np. [2*]), to
oznacza to, iż jest to zadanie dodatkowe i tym samym wykonywać go nie trzeba. Zazwyczaj jednak
po wypełnieniu tego typu celów otrzymuje się jakąś nagrodę (najczęściej dodatkowe surowce).
Strona: 3
www.gry-online.pl
No Man’s Land: Fight for Your Rights! – Poradnik GRY-OnLine
PORADY OGÓLNE
(cid:131) Ukończ „Wprowadzenie”. Nie tylko poznasz w nim bohaterów, z którymi zetkniesz się w
trakcie dalszych kampanii, ale przede wszystkim nauczysz się podstaw gry, a to z
pewnością Ci się przyda.
(cid:131) W trakcie rozgrywki gromadzisz trzy surowce: złoto, drewno oraz żywność. Złoto
zdobywasz tylko w kopalniach, drewno wyłącznie podczas wyrębu drzew, żywność zaś
możesz pozyskać na kilka różnych sposobów. Możesz postawić w odpowiednim miejscu
pole, zabić kręcące się w okolicy zwierzęta bądź łowić ryby (Anglicy).
(cid:131) W każdej niemal misji wrogowie atakują regularnie niewielkimi grupami. Zawsze nadchodzą
tą samą drogą, więc stawiając wieże strażnicze zapewnisz sobie spokój. Najlepiej buduj
dwie wieże i wypełnij je ludźmi, a dodatkowo w jednej z nich umieść działo.
(cid:131) Korzystaj ze specjalnych zdolności bohaterów. Są naprawdę bardzo przydatne i z
pewnością ułatwią Ci ukończenie misji.
(cid:131)
Indianie potrafią pływać i przechodzić między drzewami. Korzystaj z tego szczególnie
wówczas, gdy zauważysz, że wodą bądź lasem można dostać się niezauważenie na tyły
wrogiego obozu.
(cid:131) W pierwszej kolejności poza kolejnością niszcz wrogie działa. Potrafią naprawdę nieźle
przyłożyć. Pamiętaj również tym samym, by za wszelką cenę chronić własne armaty.
(cid:131) Grając Indianami pamiętaj o tym, by „wynaleźć” płonące strzały. Łucznikom znacznie lepiej
idzie wówczas niszczenie wrogich budynków.
(cid:131) Kontrolowani przez Ciebie ludzie nie za bardzo radzą sobie z utrzymaniem formacji.
Najlepiej ustawiać ich zawsze za pomocą komendy „Hold Position” – masz wtedy pewność,
że na pewno nie będą ignorować atakujących ich wrogów, ale też nie pobiegną za nimi na
drugą część mapy.
(cid:131) Rozkaz „Hold Position” przydaje się zarówno podczas obrony, jak i podczas ataku.
Ustawieni w tej formacji strzelcy natychmiast rozstrzelają każdego nadchodzącego wroga
bez większych strat własnych.
(cid:131) Każda ze stron konfliktu posiada budynek, który umożliwia leczenie rannych jednostek.
Wystarczy tylko podejść do takiej budowli, a zdrowie automatycznie zacznie się
regenerować.
(cid:131) Grupuj jednostki. Dzięki temu nie będziesz miał problemów z przełączaniem się podczas
walki między poszczególnymi rodzajami zbrojnych.
(cid:131)
Pamiętaj o tym, że poszczególne rodzaje jednostek z jednymi wrogami radzą sobie lepiej, a
z innymi gorzej. Łucznicy na przykład nie zdziałają zbyt wiele w walce z konnicą, ale za to
bez problemu wystrzelają silnych (i niezbyt szybkich) zbrojnych.
(cid:131) Ogradzanie osady palisadą zbyt wiele nie daje. Lepiej postawić wieże strażnicze i wypełnić
je strzelcami.
(cid:131) Atakując wrogi obóz najpierw niszcz wieże strażnicze (aby nie przeszkadzały Twoim
ludziom), następnie budynki „produkujące” żołnierzy, a dopiero na końcu pozostałe
budowle (domy, pola, kopalnie itd.).
Strona: 4
www.gry-online.pl
No Man’s Land: Fight for Your Rights! – Poradnik GRY-OnLine
KAMPANIA 1
M I S J A 1 - H I S Z P A N I E
T H E B L O C K A D E ( B L O K A D A )
CELE MISJI:
(cid:131)
POKONAJ PIRATÓW I ZNISZCZ PORTY [1]
(cid:131) WYKOŃCZ DRAKE A [2]
Kapitan Esteban Carvinez, którego losy śledzić będziesz w tej kampanii, dopiero przybył na
niewielką wyspę (A), a już ma pełne ręce roboty. Okazuje się bowiem, że okoliczni piraci pod
wodzą niejakiego Drake a napadli niedawno na obóz Hiszpanów i lada chwila mogą zrobić to
ponownie. Trzeba ich więc uprzedzić, ale najpierw lepiej się do tego przygotować. Przede
wszystkim poślij część swoich ludzi (kolonistów) do budowy kopalni złota, bo będziesz za chwilę
potrzebować spore ilości tego surowca. Z pewnością zauważyłeś już, że większość pobliskich
budynków jest poważnie uszkodzona, więc wyprodukuj trochę nowych kolonistów (jakkolwiek by
to nie brzmiało) i każ im je naprawiać. Właściwie nie warto czekać i rekrutować nowych jednostek,
w zupełności wystarczy Ci to, co masz. Zaznacz swoje okręty wojenne i poślij je do punktu B, gdzie
napotkasz najpierw wrogi statek transportowy, a potem kilka okrętów wojennych. W międzyczasie
powinny dotrzeć posiłki, więc dołącz je do swoich jednostek i zniszcz porty [1]. Na wschodzie, w
okolicach punktu C, pojawi się okręt Drake a. Trzeba przyznać, że jest wyjątkowo twardy i niełatwo
go zniszczyć, ale i tak nie będziesz musiał tego robić [2] - ucieknie, gdy tylko mocniej mu
przyłożysz. Drake będzie się co prawda zarzekał, że jeszcze Cię dopadnie, ale nie zmienia to faktu,
że zwycięstwo jest Twoje.
Strona: 5
www.gry-online.pl
No Man’s Land: Fight for Your Rights! – Poradnik GRY-OnLine
M I S J A 2 - H I S Z P A N I E
D A R K M E N A C E ( P O N U R A G R O Ź B A )
CELE MISJI:
(cid:131) ODEPRZYJ ATAK INDIAN [1]
(cid:131) ZNAJDŹ I ZABIJ SZAMANA [2]
(cid:131) UWOLNIJ UWIĘZIONYCH ŻOŁNIERZY [3*]
(cid:131) URATUJ FARMERÓW [4*]
Po raz kolejny kapitan Carvinez dopiero co przybył na wyspę (A), a już sytuacja wygląda niezbyt
ciekawie. Obóz atakowany jest przez grupę Indian, więc jak najszybciej rozpraw się z nimi [1]. Po
chwili dostaniesz do dyspozycji kolejnego (obok Carvineza) bohatera - Mendozę. Z rozmowy z nim
dowiesz się, że Indianie coś kombinują i w pobliżu grasuje jakiś demon, a ściślej - umiejący
przywoływać dzikie zwierzęta szaman. Trzeba się go jak najszybciej pozbyć [2], ale wcześniej
warto wypełnić dwa inne cele, które co prawda do zaliczenia misji nie są wymagane, ale ich
ukończenie będzie bardzo przydatne. Pamiętaj, by poruszać się po lesie ostrożnie, bo
zamieszkujące okolicę wilki i niedźwiedzie wręcz uwielbiają wyskakiwać zza drzew i atakować.
Ruszaj więc na północny zachód (do punktu B), gdzie znajduje się pilnowane przez kilku Indian
więzienie . Zabij strażników i uwolnij swoich żołnierzy [3*], a chętnie się oni do Ciebie przyłączą.
Teraz wróć do obozu (A) i poślij jednostki do punktu C. Mieszkający tam farmerzy są atakowani,
więc pomóż im [4*], a potem zabierz ich ze sobą - nie są może zbyt silni, ale zawsze to jakaś
pomoc. Masz już wystarczająco dużo jednostek, toteż możesz w końcu stawić czoła szamanowi.
Ruszaj do punktu D i pokonaj kilka niedźwiedzi, a następnie skieruj się do E. Szaman o
wdzięcznym imieniu Penegashea poskacze, pokrzyczy, przyzwie zwierzę i ucieknie. Tobie zaś nie
pozostaje chwilowo nic innego, jak tylko wybić wilka i Indian, a następnie gonić szamana. Idź więc
na północ (uważaj na kilku wrogów), a dojdziesz po chwili do punktu F. Penegashea nie ma
zamiaru się poddać - najpierw zwyzywa Twoich ludzi, a potem pomacha rękami i obok stojącego
niedaleko totemu pojawią się dzikie zwierzęta. Zabij je jak najszybciej, a potem zniszcz totem, bo
inaczej szaman znowu kogoś przyzwie. Na koniec Penegashea zdecyduje się walczyć bardziej
tradycyjnie, ale zabicie go nie powinno już stanowić większego problemu.
Strona: 6
www.gry-online.pl
No Man’s Land: Fight for Your Rights! – Poradnik GRY-OnLine
M I S J A 3 - H I S Z P A N I E
C U R S E O F G O L D ( K L Ą T W A Z Ł O T A )
CELE MISJI:
(cid:131) DOSTAŃ SIĘ DO OBOZU I POZBĄDŹ SIĘ NĘKAJĄCYCH CIĘ DUCHÓW [1]
(cid:131) ODBUDUJ OBÓZ I PRZEJMIJ KOPALNIĘ ZŁOTA NA PÓŁNOCNYM WSCHODZIE [2]
(cid:131) ZNAJDŹ STARĄ KOPALNIĘ ZŁOTA [3*]
W tej misji początkowo masz jednego bohatera mniej (z przyczyn bliżej nieznanych znika
Mondoza), ale za to otrzymujesz w zamian innego - misjonarza Padre Rodrigo. Potrafi on wyganiać
duchy, więc korzystaj z tego, gdy tylko jakieś zobaczysz - a już za moment z pewnością się na
kilka natkniesz. Opuść bezpieczne okolice klasztoru (A) i ruszaj drogą najpierw na południe, a
następnie na zachód. W okolicach punktu B Twoi ludzie znajdą dwóch martwych Hiszpanów.
Rodrigo zdecyduje się uczcić pamięć zmarłych krótką modlitwą, ale przerwą mu pojawiające się
nagle zjawy. Pozbądź się ich, a następnie idź do punktu C, gdzie czeka już kilku kolonistów. Teraz
trzeba odbudować obóz (D), więc postaw odpowiednie budynki i rozpocznij rekrutację jednostek.
Do pomyślnego ukończenia misji wystarczy Ci 15 swordsmanów, 10 pikemanów
i 15
konkwistadorów. W międzyczasie, zanim stworzysz taką armię, zaznacz te jednostki, które są już
gotowe do walki, i poślij je do punktu D. Po pozbyciu się kilku duchów dojdziesz do totemu (E) -
podobnego do tego, który niedawno widziałeś. Pamiętasz z pewnością, że wtedy trzeba go było
zniszczyć, a teraz oczywiście musisz zrobić dokładnie to samo [1]. Sprawę nękających Cię zjaw
można już więc uznać za zamkniętą, teraz czas zająć się Indianami. Twoim głównym celem jest
dotarcie do północnej części mapy [2], ale drogi doń pilnują dwa wrogie obozy. Najpierw ruszaj do
punktu F - wybij wszystkich Indian i zniszcz znajdujące się tutaj budynki (wieże strażnicze
również). Jeśli Twoi ludzie mocno ucierpieli, możesz wyprodukować im wsparcie, albo też
wybudować klasztor i wyleczyć rannych. Bądź co bądź, zanim udasz się na północ, skieruj się
najpierw na zachód - a ściślej do punktu G. Schowana jest tam stara kopalnia [3*], której
odkrycie sprawi, że otrzymasz 1000 sztuk złota. Teraz możesz już spokojnie ruszać na północ.
Najpierw zajmij się Indianami pilnującymi wejścia do obozu (H), a następnie tymi schowanymi za
palisadą (I). Nie powinieneś mieć z nimi problemów, ale pamiętaj, by zniszczyć wieże strażnicze,
bo bez tego misja nie zostanie zaliczona.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)