Trzecia część poradnika do The Elder Scrolls IV: Oblivion to wnikliwa analiza procesu kreacji i rozwoju bohatera, opis misji daedryczne oraz wszystkich side-questów, a w końcu szczegółowe mapy całego świata oraz poszczególnych miast.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Uwagi i ciekawostki
-Na skraju prawa
-Wampiryzm
-Konie
-Domy
-Tworzenie i rozwój postaci
-Wstęp
-Rasy
-Znaki
-Klasy
-Umiejętności
-Wstęp
-Acrobatics
-Alchemy
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 91
Informacja o grze
The Elder Scrolls IV: Oblivon to czwarta część popularnego cyklu cRPG, stworzona przez zespół deweloperski studia Bethesda Softworks. Akcja gry osadzona została w prowincji Cyrodiil. Gracze wcielają się w bohatera, który ma za zadanie odnaleźć prawowitego
Gra The Elder Scrolls IV: Oblivion, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, Xbox 360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
The Elder Scrolls IV
Oblivion
CZĘŚĆ III – PORADNIK
GIGANTYCZNY
autor: Krzysztof „Lordareon” Gonciarz
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
The Elder Scrolls IV: Oblivion – Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Uwagi i ciekawostki _____________________________________________________ 5
Tworzenie i rozwój postaci ______________________________________________ 12
Wstęp_____________________________________________________________ 12
Rasy ______________________________________________________________ 15
Znaki _____________________________________________________________ 19
Klasy _____________________________________________________________ 23
Umiejętności _________________________________________________________ 24
Misje daedryczne ______________________________________________________ 47
Misje różne __________________________________________________________ 68
Anvil______________________________________________________________ 68
Bravil _____________________________________________________________ 71
Bruma ____________________________________________________________ 76
Cheydinhal _________________________________________________________ 79
Chorrol ____________________________________________________________ 82
Imperial City _______________________________________________________ 89
Kvatch ____________________________________________________________ 98
Leyawiin___________________________________________________________ 99
Skingrad__________________________________________________________ 104
Inne _____________________________________________________________ 105
Mapy ______________________________________________________________ 119
Mapa świata _______________________________________________________ 119
Imperial City Arboretum _____________________________________________ 133
Imperial City, the Arcane University ____________________________________ 134
Imperial City Arena _________________________________________________ 135
Imperial City Elven Gardens___________________________________________ 136
Imperial City Green Emperor Way ______________________________________ 137
Imperial City Market District __________________________________________ 138
Imperial City Prison _________________________________________________ 139
Imperial City Talos Plaza _____________________________________________ 140
Imperial City Temple District __________________________________________ 141
Imperial City Waterfront _____________________________________________ 142
Anvil_____________________________________________________________ 143
Anvil Docks _______________________________________________________ 144
Bravil ____________________________________________________________ 145
Bruma ___________________________________________________________ 146
Cheydinhal ________________________________________________________ 147
Chorrol ___________________________________________________________ 148
Leyawiin__________________________________________________________ 149
Skingrad__________________________________________________________ 150
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
The Elder Scrolls IV: Oblivion – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Zamknęliśmy już wspólnie wrota Oblivionu. Pokonaliśmy podłego Mehrunesa Dagona, w ostatniej
chwili ratując Tamriel przed zagładą. Zostaliśmy także szefem wszystkich czterech Gildii, a także
mistrzem Areny. Apetyt rośnie w miarę jedzenia? Żebyście wiedzieli! Trzecia, ostatnia część
poradnika do The Elder Scrolls: Oblivion to imadło, które pomoże wam wycisnąć wszystkie
pozostałe soki z jakże wciągającej prowincji Cyrodiilu.
Tym razem rozpoczniemy od wnikliwej analizy procesu kreacji i rozwoju bohatera, wypełnionego po
brzegi sztuczkami, które pozwolą wam bezbłędnie stworzyć herosa zupełnie od nowa, ew.
odpowiednio pokierować losami protagonisty już stworzonego. Poświęcimy też trochę czasu na
ogólne uwagi na temat świata gry, rozkładając na czynniki pierwsze elementy takie jak
Wampiryzm, kupowanie domów itp.. Następnie omówimy ostatnią już wyraźnie wyodrębnioną serię
questów, czyli misje daedryczne – jedyne bodaj w całej grze, które mają wymagania odnośnie
poziomu doświadczenia bohatera (a za ich wykonanie przysługują jedne z najciekawszych
przedmiotów). Ostatnią merytoryczną część poradnika zajmuje opis wszystkich side-questów nie
związanych z żadną większą całością, nazwanych potocznie po prostu „Misjami różnymi”. Na
samym końcu natomiast czekają na was szczegółowe mapy: całego świata oraz poszczególnych
miast.
Krzysztof „Lordareon” Gonciarz
Strona: 3
The Elder Scrolls IV: Oblivion – Poradnik GRY-OnLine
UWAGA: W niektórych częściach poradnika znajdziecie zaznaczone na żółto symbole w rodzaju
5s12 itp. Oznaczają one lokalizację danego miejsca na mapie świata, według klucza:
[numer segmentu]s[numer lokacji]
System ten użyty jest tylko w przypadkach, w których ma wyraźną rację bytu. W większości misji
znaczniki na mapie i kompasie całkowicie przekreślają zasadność jego stosowania.
Mietek pracuje w dziale Skarg i Zażaleń – jakby co, to do niego.
Strona: 4
The Elder Scrolls IV: Oblivion – Poradnik GRY-OnLine
Uwagi i ciekawostki
N a s k r a j u p r a w a
Prawda jest taka, że ciężko być bohaterem bez okazjonalnego popadania w konflikt z prawem. Na
pewno niejednokrotnie zdarzy ci się popełnić mniej lub bardziej poważne przestępstwo. Za każdym
razem gdy zostaniesz na tym przyłapany, zostanie ci naliczona kara pieniężna, kształtująca się
mniej więcej według następujących zasad:
Wykroczenie / Przestępstwo
Kara
Wejście do cudzego domu bez pozwolenia;
5 septimów;
Kradzież (kieszonkowa bądź konwencjonalna); Wartość kradzieży;
Atak na niewinnego;
Morderstwo;
40 septimów na każdy poziom zaatakowanego;
1000 septimów.
Gdy masz karę na koncie i zostaniesz zaczepiony przez strażnika miejskiego, da ci on wybór:
możesz iść do więzienia, zapłacić pieniądze, lub opierać się siłą. Trzecie rozwiązanie w większości
przypadków należy od razu odrzucić – chyba, że zamierzasz uciekać. W walce ze strażą nie masz
zbyt wielkich szans.
Zapłacenie kary wydaje się być najrozsądniejszym wyborem. Za każdym razem gdy się na to
zdecydujesz, zostaniesz przeniesiony na miejscowy plac zamkowy (w Imperial City będzie to
Imperial City Prison) i pozbawiony wszelkich kradzionych dóbr. Jeśli chcesz uniknąć tego
ostatniego, upuść je na ziemię zanim zostaniesz zaczepiony przez strażnika – a następnie wróć po
nie.
Zgoda na pójście do więzienia i odsłużenie kary wiąże się z ujemnymi punktami do losowo
wybranych umiejętności. Taryfa więzienna to 1 dzień za każde 100 septimów kary (minimalna
odsiadka trwa 24 godziny). Istnieje możliwość ucieczki z więzienia. Musisz w tym celu zdobyć
wytrych – jeśli nie masz swojego (czasami udaje się przemycić jeden wytrych w inwentarzu),
możesz skraść go przechodzącemu strażnikowi.
Strona: 5
The Elder Scrolls IV: Oblivion – Poradnik GRY-OnLine
Ucieczka z więzienia jest trudna (walka nie ma sensu, należy się więc wykraść, znajdując w
dodatku skrzynię z naszym ekwipunkiem), a poza tym zwiększa ciążącą na nas karę.
UWAGA: Członkowie Gildii Złodziei mają dwa bonusy ułatwiające życie na skraju prawa. Pierwszym
z nich jest dostęp do paserów (fences), skupujących kradzione towary, drugim – możliwość zapłaty
tylko połowy kary, w rozmowie z Armandem bądź S’krivvą. Sprawdź odpowiedni rozdział drugiej
części poradnika.
W a m p i r y z m
Wampiryzm nie pełni w Oblivionie tak rozbudowanej roli, jak w Morrowindzie. Aby zostać
wampirem, musimy zostać zarażeni chorobą Porphyric Hemophilia i nie leczyć jej (napojami,
czarami, modlitwą w kaplicach) przez 3 dni. Po upływie tego czasu połóż się spać, a zbudzisz się
jako krwiopijca.
Skąd zarazić się tą chorobą? Istnieją dwa sposoby: zarażenie w drodze walki z wampirami (okupują
różne jaskinie w całej krainie) oraz poprzez pokojowe załatwienie sprawy z Vicente Valtierim,
członkiem Dark Brotherhood, który zaproponuje ci przemianę w wampira gdy wykonasz wszystkie
zlecane przez niego misje.
Wampiryzm ujawnia się w czterech stadiach, dla których podstawą jest czas od ostatniego posilenia
się krwią. Aby dokonać tego mrocznego czynu, musimy znaleźć dowolną, śpiącą osobę, kliknąć na
niej Spacją i wybrać opcję „Feed”. Każdorazowe „karmienie” resetuje nas z powrotem do
pierwszego stadium wampiryzmu, w którym to zarówno zalety jak i wady naszego stanu są
najmniej widoczne. W każde kolejne stadium przechodzimy po upływie 24 godzin.
Strona: 6
The Elder Scrolls IV: Oblivion – Poradnik GRY-OnLine
Poniższa tabela ilustruje rozwój umiejętności wampira:
Czas
ostatniego
posilenia
krwią:
Zalety
od
Dzień pierwszy Dzień drugi
Dzień trzeci
Dzień czwarty i
później.
się
- dodatkowe +5
wszystkich
do
umiejętności
z
dnia pierwszego;
- dodatkowe +5
wszystkich
do
umiejętności
z
dnia drugiego;
- dodatkowe +5
wszystkich
do
umiejętności
z
dnia trzeciego;
- 10 odporności
na
broń
niemagiczną;
umiejętność
-
Vampire’s
Seduction.
umiejętność
-
Reign of Terror.
umiejętność
of
-
Embrace
Shadows.
do
-
+5
Willpower,
Strength, Speed,
Athletics,
Acrobatics,
Destruction,
Illusion, Hand-to-
Hand, Mysticism,
Sneak;
- 5 odporności
na
broń
niemagiczną;
umiejętność
-
Hunter’s Sight.
Wady
- 20 podatności
na ogień.
- 30 podatności
na ogień.
- 40 podatności
na ogień.
- 50 podatności
na ogień.
- obrażenia od
słońca
na
poziomie 1 punkt
zdrowia
na
sekundę.
- obrażenia od
na
słońca
poziomie
4
punktów zdrowia
na sekundę.
- obrażenia od
na
słońca
poziomie
8
punktów zdrowia
na sekundę.
- wampiryczny
wygląd odstrasza
większość NPC i
uniemożliwia
nam rozmowę z
nimi.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :