Publikacja 'Organizacja kształcenia specjalnego w szkole i przedszkolu' to praktyczny przewodnik po najnowszych przepisach, a przede wszystkim o ich zastosowaniu w praktyce szkolnej i przedszkolnej. Dowiedz się, jak prawidłowo zorganizować pracę z uczniem w orzeczeniem.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Marzenna Czarnocka
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO
W SZKOLE I PRZEDSZKOLU
Praktyczny poradnik
Autor: Marzenna Czarnocka
Wydawca: Paulina Stanek
Redaktor: Monika Fidler
Korekta: zespół
Projekt graficzny okładki: Magdalena Huta
ISBN: 978-83-269-7315-4
Copyright by Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Warszawa 2018
Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a, 03-918 Warszawa
tel. 22 518 29 29, faks 22 617 60 10, e-mail: cok@wip.pl
NIP: 526-19-92-256 Numer KRS: 0000098264
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
Sąd Gospodarczy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy.
Wysokość kapitału zakładowego: 200.000 zł.
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA
SPECJALNEGO
Uczniowie posiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia
specjalnego
Zgodnie z art. 127 ust. 1 ustawy o systemie oświaty kształceniem spe-
cjalnym obejmuje się dzieci i młodzież wymagające stosowania specjalnej
organizacji nauki i metod pracy.
Prawo do specjalnej organizacji kształcenia przysługuje dzieciom
i młodzieży posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjal-
nego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną
z uwagi na:
z niepełnosprawność, tj. dla uczniów:
– niesłyszących, słabosłyszących,
– niewidomych, słabowidzących,
– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarko-
wanym lub znacznym,
– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
– z niepełnosprawnościami sprzężonymi;
z zagrożenie niedostosowaniem społecznym,
z niedostosowanie społeczne.
3
Podstawą organizacji kształcenia specjalnego w przedszkolu i szkole
nie może być orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez powiatowy
zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Kształcenie dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o potrzebie kształ-
cenia specjalnego może być prowadzone w formie nauki odpowiednio w:
z przedszkolach: ogólnodostępnych, ogólnodostępnych z oddziałami
integracyjnymi, integracyjnych, ogólnodostępnych z oddziałami spe-
cjalnymi, specjalnych;
z oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych;
z innych formach wychowania przedszkolnego;
z szkołach: ogólnodostępnych, ogólnodostępnych z oddziałami integra-
cyjnymi, integracyjnych, ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi,
specjalnych, w tym szkołach specjalnych przysposabiających do pracy;
z ośrodkach: młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; młodzieżo-
wych ośrodkach socjoterapii; specjalnych ośrodkach szkolno-wycho-
wawczych; specjalnych ośrodkach wychowawczych oraz w ośrodkach
rewalidacyjno-wychowawczych.
Przy czym:
z dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
nie organizuje się przedszkoli specjalnych i oddziałów specjalnych
w przedszkolach ogólnodostępnych,
z w szkołach ogólnodostępnych nie organizuje się oddziałów specjal-
nych dla uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedo-
stosowaniem społecznym. Prawo do kształcenia specjalnego uczniowie
ci mogą realizować na każdym etapie edukacji:
– uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym – we wszyst-
kich typach szkół oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii
ośrodkach i specjalnych ośrodkach wychowawczych,
– uczniowie posiadający orzeczenie z uwagi na niedostosowanie spo-
łeczne – we wszystkich typach szkół i młodzieżowych ośrodkach
wychowawczych.
z szkoły specjalne przysposabiające do pracy są przeznaczone wyłącznie
dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiar-
4
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Organizacja kształcenia specjalnego w szkole i przedszkolu. Praktyczny poradnik
Autor: Marzenna Czarnocka
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :