Obudziłeś się z pustką w głowie, nie wiesz kim jesteś i jak się tu znalazłeś. Nawet twoje imię jest dla Ciebie tajemnicą. Nie bój się, my podamy Ci pomocną dłoń - Witaj Bezimienny.
Skrócona wersja spisu treści:
-Tatuaże
-Zwoje dla Maga
-Zwoje dla Kapłana
-Kręgi Zerthimona
-Kostnica
-Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów
-Plac Szmaciarzy
-Śmieciowisko
-Zakopana Wioska
-Łkające kamienie i Labirynty Myśli
-Ziemie Umarłych
-Zatopione Ziemie
-Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień
-Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy
-Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 21
Informacja o grze
Doskonała gra typu role-play na licencji AD&D, zlokalizowana w mrocznym i tajemniczym świecie Planescape. Przyjemnie odświeżające spojrzenie na postać głównego bohatera.
Gra Planescape Torment, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2000 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Planescape:
Torment
autorzy:
Janusz „Solnica” Burda i Wojciech „Soulcatcher” Antonowicz
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Planescape: Torment – Po
radnik GRY-OnLine
SPIS TREŚCI
Tatuaże ______________________________________________________________ 3
Zwoje dla Maga _______________________________________________________ 14
Zwoje dla Kapłana _____________________________________________________ 36
Kręgi Zerthimona ______________________________________________________ 41
Kostnica _____________________________________________________________ 42
Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów __________________________________ 45
Plac Szmaciarzy _______________________________________________________ 52
Śmieciowisko _________________________________________________________ 53
Zakopana Wioska______________________________________________________ 54
Łkające kamienie i Labirynty Myśli ________________________________________ 55
Ziemie Umarłych ______________________________________________________ 57
Zatopione Ziemie ______________________________________________________ 58
Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień __________________________ 59
Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy _________________________________ 61
Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki ______________________________ 67
Labirynt Gracza, PodSigil, Rubikon ________________________________________ 72
Labirynt Raveli________________________________________________________ 74
Klątwa i Podziemia Klątwy_______________________________________________ 75
Więzienie, Krainy Zewnętrzne, Baator, Słup Czaszek, Zniszczona Klątwa ___________ 78
Tartar_______________________________________________________________ 81
Forteca Żalu __________________________________________________________ 83
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine
Tatuaże
TATUAŻ OCHRONY
Specjalne właściwości: +1 do klasy pancerza
Tatuaż ten stanowi pomniejszą ochronę przed atakami fizycznymi. Skóra noszącej go
osoby staje się twardsza, przez co trudniej ją zranić w czasie walki.
TATUAŻ WZMOCNIONEJ OCHRONY
Specjalne właściwości: +2 do klasy pancerza
Może być używany jedynie przez Wojowników Tatuaż ten stanowi pomniejszą ochronę
przed atakami fizycznymi. Skóra noszącej go osoby staje się twardsza, przez co
trudniej ją zranić w czasie walki.
TATUAŻ CELNOŚCI
TraK0: +1
Tatuaż ten przedstawia dwa koncentryczne pierścienie, z wewnątrz których
promieniuje światło. Kiedy naniesie się go na skórę, u noszącej go osoby poprawi się
ocena odległości oraz poczucie równowagi, przez co jej ataki będą celniejsze.
TATUAŻ ANARCHISTY
Przywołuje czar: Przyspieszenie ruchów
Tatuaż ten składa się z czterech symboli Ligi Rewolucyjnej. Noszenie go otwarcie nie
jest najlepszym pomysłem. Liga Rewolucyjna wierzy, że należy obalić wszystkie
istniejące struktury, a jej członkowie poświęcają się temu właśnie zadaniu. Są
naturalnymi wrogami prawie wszystkich innych frakcji, tak więc muszą działać szybko
jeśli zostaną zidentyfikowani. Kłopot leży w tym, że osoba nosząca ten tatuaż
natychmiast jest rozpoznawana jako Anarchista. Przedstawiciele władzy widzą w tym
problem.
TATUAŻ ANARCHISTÓW
Specjalne właściwości: Wywołuje zamęt
Tatuaż ten składa się z czterech symboli Ligi Rewolucyjnej. Noszenie go otwarcie nie
jest najlepszym pomysłem. Liga Rewolucyjna wierzy, że należy obalić wszystkie
istniejące struktury, a jej członkowie poświęcają się temu właśnie zadaniu. Są
naturalnymi wrogami prawie wszystkich innych frakcji, tak więc muszą działać szybko
jeśli zostaną zidentyfikowani. Kłopot leży w tym, że osoba nosząca ten tatuaż
natychmiast jest rozpoznawana jako Anarchista. Przedstawiciele władzy widzą w tym
problem. Tatuaż wywołuje zamęt wśród wrogów Anarchistów. Trwa on maksymalnie
30 sekund.
TATUAŻ ANNY SPOŚRÓD CIENI
Specjalne właściwości: +1 do zręczności, -1 do charyzmy, -1 do mądrości, +3 do
kradzieży kieszonkowych, +3 do krycia się, +3 do otwierania zamków, +3 do
wykrywania pułapek
Może być używany jedynie przez Złodziei Może być używany jedynie przez
Bezimiennego Chyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Anny, ponieważ dzięki
temu tatuażowi odnajdujesz w sobie nieco z gracji i zręczności tego sprytnego pół-
diablęcia, a więc cech właściwym wykwalifikowanym złodziejom. Niestety zjawisko to
ma również strony negatywne, bo razem ze złodziejskimi umiejętnościami
przejmujesz od Anny cząstkę jej impulsywności i bezczelności, a to z kolei sprawia, że
twoja Charyzma i Mądrość obniżają się.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine
TATUAŻ AVERNUSA
Specjalne właściwości: +33 do odporności na ogień, +33 do odporności na
magiczny ogień, odporność na panikę
Tatuaż ten ukazuje twoją podróż do Avernusa, pierwszej warstwy Baator. Sięga do
pozostałości popiołu i ognia ze Sfery, które wciąż znajdują się w twojej skórze. W ten
sposób zapewnia ci osłonę przed wszystkimi rodzajami ognia i strachu.
TATUAŻ CZARNOKOLCEGO WEZWANIA
Przywołuje czar: Czarnokolca tarcza
Może być używany jedynie przez Magów Może być używany jedynie przez
Bezimiennego Ten tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu Czarno-Kolcego
Gąszczu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś
wezwać moce mieszkające w gąszczu ... a Trigitowie odpowiedzieli na twoje wezwanie
... na swój własny sposób, co wywarło duże wrażenie na Raveli. Dzięki temu
tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i posłużyć się
nią do obrony w walce z nieprzyjaciółmi. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są
również nieprzyjaciółmi Raveli A TAKŻE nieprzyjaciółmi Trinitów. Ten tatuaż ma
ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie.
TATUAŻ CZARNOKOLCEGO LABIRYNTU
Przywołuje czar: Czarnokolce przekleństwo
Może być używany jedynie przez Magów Może być używany jedynie przez
Bezimiennego Ten tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu czarnokolcego
labiryntu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś
wezwać moce mieszkające w gąszczu. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie
wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i użyć jej przeciwko twoim wrogom.
Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli. Ten tatuaż
ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie.
TATUAŻ ZDRAJCY
Specjalne właściwości: +1 do siły, +1 do inteligencji
Tatuaż ten przedstawia zwycięstwo nad Triasem Zdrajcą i moment, gdy zadałeś mu
zabójczy cios. Symbolizuje siłę potrzebną do jego pokonania oraz przytomność
umysłu, dzięki której przechytrzyłeś zdradzieckiego devę.
TATUAŻ PUSZCZANIA KRWI
Specjalne właściwości: +1 do obrażeń od wszystkich ataków
Tatuaż ten ma formę kolczastego bicza. Kiedy jego posiadacz trafi w przeciwnika,
tatuaż rozbłyskuje, a bicz dodatkowo kąsa wroga.
TATUAŻ MÓWCY KOŚCI
Przywołuje czar: Unieruchomienie nieumarłego
Nauczyłeś się rozmawiać z umarłymi i wysłuchiwać ich opowieści, nawet spoza
Wiecznej Granicy. Tatuaż ten powiększa twą władzę nad umarłymi, pozwalając ci
jednym słowem powstrzymać nieumarłe istoty znajdujące się w pobliżu. Tatuaż ten
można wykorzystać ograniczoną ilość razy, po czym znika.
TATUAŻ PREZENCJI
Specjalne właściwości: +1 do charyzmy
Ten tatuaż daje noszącej go postaci przewagę przy kontaktach z innymi osobami.
Dzięki niemu zostaje ona obdarzona lepszą prezencją i zdolnościami przywódczymi.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine
TATUAŻ LEPSZEJ PREZEZNCJI
Specjalne właściwości: +2 do charyzmy
Ten tatuaż sprawia, że nosząca go osoba staje się bardziej zdecydowana i wywiera na
innych większe wrażenie. Dzięki tatuażowi zostaje obdarzona lepszą prezencją i
zdolnościami przywódczymi.
TATUAŻ ZDROWIA
Specjalne właściwości: +1 do kondycji
Tatuaż ten niewielkim stopniu zwiększa wytrzymałość i odporność na ból u noszącej
go osoby, przez co trudniej ją powalić w czasie walki.
TATUAŻ WZMOCNIONEGO ZDROWIA
Specjalne właściwości: +2 do kondycji
Może być używany jedynie przez Wojowników Tatuaż ten zwiększa wytrzymałość i
odporność na ból u noszącej go osoby, przez co trudniej ją powalić w czasie walki.
TATUAŻ LOGIKI
Specjalne właściwości: tymczasowo +3 do inteligencji, tymczasowo -3 do mądrości
Może być używany jedynie przez Bezimiennego Chyba w jakiś sposób udziela ci się
towarzystwo Nordoma, ponieważ dzięki temu tatuażowi jesteś w stanie narzucić sobie
na pewien czas właściwy Nordomowi (w każdym razie zazwyczaj właściwy)
uporządkowany i logiczny tok rozumowania. Jednakże w takich chwilach jednocześnie
maleją twoje możliwości pojmowania zewnętrznego świata, co tym samym znacznie
utrudnia ci wyciąganie wniosków ze twoich własnych doświadczeń. Aby opisany stan
umysłu uaktywnił się, tatuaż ten musi zostać użyty. Kiedy jego potencjał wyczerpie
się, tatuaż zniknie.
TATUAŻ RZEZIMIESZKA
Specjalne właściwości: Błogosławieństwo miedzi . Po użyciu dodaje punkty
doświadczenia
Może być używany jedynie przez Złodziei Tatuaż ten uznaje twoje mistrzostwo w
sztuce kradzieży kieszonkowej, sprawiając że możesz okraść każdego kto znajduje się
w tej samej sferzy co ty. Nie ważne gdzie dokładnie jest i czy w ogóle go widzisz.
Wystarczy po prostu raz dziennie zacisnąć dłoń, a następnie ją otworzyć, a będzie
pełna monet. Zdolność ta to coś więcej niż zwykła kradzież - kiedy przywołasz moc
tatuażu, będziesz mógł wejrzeć w umysł osoby, której zabrano pieniądze, a dzięki
temu otrzymasz niewielką liczbę dodatkowych punktów doświadczenia.
TATUAŻ ŚMIERCI W ŻYCIU
Przywołuje czar: Wskrzeszenie
Może być używany jedynie przez Bezimiennego Tatuaż ten opisuje jak uratowałeś
życie Dimtriego, dając mu drugą śmierć. Bez względu na to czy spowodowała to siła
jego wdzięczności, czy też zebranie mocy w słowach jakimi odezwałeś się do niego,
by go wyzwolić, teraz pozwala ci korzystać z tego doświadczenia i przeciągnąć kogoś
z powrotem przez krawędź śmierci. Ten tatuaż zadziała tylko trzy razy, zanim zniknie
z twojej skóry.
TATUAŻ OSZUSTA
Specjalne właściwości: +3 do obrażeń od wszystkich ataków, TraK0: +3
Tatuaż ten zawiera w sobie znak Oszusta... przedstawia kogoś, kto chce osiągnąć coś
z łatwością, zamiast na to zapracować.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine
TATUAŻ SNÓW O ES-ANNON
Specjalne właściwości: +1 do rzutów obronnych przeciw magii, +2 do bazowych PŻ
Z jakiegoś powodu, opowieść Opłakującego Es-Annon przepełniła cię dziwną tęsknotą.
Przekazałeś
ją Upadłemu. Tatuaż opisuje tę nostalgię, a także wytrwałość
Opłakującego, wzmacniając
i wytrzymałość. Pod względem
artystycznym to jedna z najlepszych prac Upadłego i choć tatuaż pokazuje jedynie
bardzo ogólny obraz Es-Annon, to prawie *czujesz* wspaniałe spiralnie ułożone parki
i aleje pełne światła. Tatuaż pomaga ci zachować pamięć o mieście oraz marzenie
mieszkańców, by jego wielkość nie była zapomniana.
twoje zdrowie
TATUAŻ DZIAŁANIA
Specjalne właściwości: +1 do zręczności
Ten tatuaż zwiększa w pewnym stopniu refleks noszącej go osoby, przez co jest ona
trudniejsza do trafienia.
TATUAŻ WZMOŻONEGO DZIAŁANIA
Specjalne właściwości: +2 do zręczności
Może być używany jedynie przez Złodziei Ten tatuaż w znacznym stopniu zwiększa
refleks noszącej go osoby, przez co jest ona trudniejsza do trafienia, a jej
umiejętności złodziejskie ulegają poprawie.
TATUAŻ POŻERACZA SZCZURÓW
Specjalne właściwości: +1 do rzutów obronnych przeciw truciznom, +5 do
odporności na kwas
Tatuaż ten ukazuje twój wręcz nieludzki apetyt na szczury. Podnosi również twoją
odporność na kwas i truciznę, głównie dlatego, że usprawnia twoje procesy trawienne.
TATUAŻ WOJOWNIKA
Specjalne właściwości: +1 do klasy pancerza, +1 do siły, +3 do bazowych PŻ
Może być używany jedynie przez Wojowników Ten tatuaż zwiększa twoje wrodzone
zdolności bojowe, przez co jest cię trudniej trafić, a twoje ciosy zadają większe
obrażenia.
TATUAŻ WSPANIAŁEGO WOJOWNIKA
Specjalne właściwości: +3 do klasy pancerza, +3 do siły, +9 do bazowych PŻ
Może być używany jedynie przez Wojowników Tatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia
przez ciebie szczytowych umiejętności w sztuce walki. Zwiększa on twoje wrodzone
zdolności, sprawiając że z każdym ciosem zadajesz znaczniejsze obrażenia, a przy
tym trudniej jest cię trafić.
TATUAŻ GROBOWCÓW ES-ANNONU
Specjalne właściwości: +2 do rzutów obronnych przeciw magii śmierci, +2 do
bazowych PŻ
Tatuaż ten okaże się być może jedyną żywą pamiątką po słynnym Es-Annonie.
Albowiem kiedy Płaczkowie Es-Annonu pomrą ze starości i chorób, już tylko ich
samotne groby będą przypominać o tragedii kwitnącego niegdyś grodu. Lecz mogiły
marną są pożywką dla ludzkiej wyobraźni. Tatuaż w swojej symbolice odwołuje się do
cierpień Płaczków i posługuje się ich bólem jako tarczą przed wszelkimi obrażeniami.
Innymi słowy tatuaż ten próbuje uchronić innych od żałosnego losu Płaczków Es-
Annonu.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine
TATUAŻ ZGONU GROSUKA
Przywołuje czar: Ulepszone wzmocnienie siły
Tatuaż ten opowiada historię twoich wysiłków w niesieniu pomocy Sebastionowi,
przez zabicie abiszai Grosuka. Tatuaż sięga do tych doświadczeń i zwiększa siłę swego
posiadacza, pozwalają mu uniknąć nieprzyjemnych problemów prawnych.
TATUAŻ IGNUSA
Specjalne właściwości tymczasowe: +15 do odporność na ogień, +15 do
odporność na ogień magiczny
Specjalne właściwości: Noszony +1 do kondycji, +3 do bazowych PŻ, -15 do
odporności na magię, -1 do mądrości
Może być używany jedynie przez Bezimiennego Towarzystwo Ignusa sprawia, że
wszelki ogień, łącznie z ogniem szaleństwa dostrzegasz w innym...świetle. Dzięki
temu tatuażowi będziesz mógł korzystać z Furii Ignusa przy odpieraniu ataków
opartych na działaniu ognia i powiększać swoją Kondycję, znacznie podwyższając
swój próg odczuwania bólu. Niestety, jako, że taki stan twojego umysłu i ciała bierze
swoje źródło w szaleństwie Ignusa, obecność tego tatuażu na twojej skórze rzutuje na
twoją Mądrość, a także na twoją Odporność na ataki oparte na magii. Tatuaż ten
chroni swojego posiadacza przed działaniem płomieni, ale czas jego działania jest
ograniczony. Niemniej jednak, kiedy właściwości tatuażu wyczerpią się, podniesiony
za jego sprawą poziom Kondycji utrzyma się.
TATUAŻ OLŚNIENIA
Specjalne właściwości: +1 do inteligencji
Ten tatuaż powoduje lekki przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu
poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień.
TATUAŻ OBJAWIENIA
Specjalne właściwości: +2 do inteligencji
Może być używany jedynie przez Magów Ten tatuaż powoduje znaczny przyrost
inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i
zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień.
TATUAŻ DOŁĄCZENIA
Przywołuje czar: Przyjaciele
Tatuaż opowiada historię połączenia Korvusa i Kariny. Pozwala ci czerpać siłę z ich
szczęścia, aby wzmocnić twoje związki z innymi. Może zostać użyty ograniczoną ilość
razy. Po wyczerpaniu zniknie.
TATUAŻ OKA SPRAWIEDLIWOŚCI
Przywołuje czar: Wykrycie zła
Specjalne właściwości: +1 do siły
Tatuaż ten opisuje twe wysiłki w niesieniu pomocy dla Tristy i przedstawia
aresztowanie Byrona Szpicera i jego proces. Tatuaż wyostrza wzrok i wzmacnia umysł
- pozwala posiadaczowi dostrzec niesprawiedliwość i daje mu siłę, by się jej
przeciwstawić. Moc tatuażu można wykorzystać ograniczoną ilość razy, ale pozostanie
on na miejscu nawet po wyczerpaniu zaklęcia Wykrycie Zła.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)