Poradnik do gry przygodowej Psychonauts zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z lokalizacjami wszystkich sejfów, bagaży, przedmiotów Scavenger Hunt, kart PSI, porady dotyczące rozgrywki i wiele innych interesujących rzeczy.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Umiejętności
-[Lokalizacje przedmiotów] Wstęp
-[Lokalizacje przedmiotów] Sklepik
-[Lokalizacje przedmiotów] Profity z poziomów
-[Lokalizacje przedmiotów] Wymiana przedmiotów
-[Lokalizacje przedmiotów] Wykrywacz pieniędzy
-[Lokalizacje przedmiotów] Boathouse and Beach cz.1
-[Lokalizacje przedmiotów] Boathouse and Beach cz.2
-[Lokalizacje przedmiotów] Ford’s Sanctuary
-[Lokalizacje przedmiotów] GPC and Wilderness cz.1
-[Lokalizacje przedmiotów] GPC and Wilderness cz.2
-[Lokalizacje przedmiotów] Grounds (Thorney Towers)
-[Lokalizacje przedmiotów] Kids’ Cabins
-[Lokalizacje przedmiotów] Lower Floors (Asylum)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 52
Informacja o grze
„Psychonauts” to debiutancki projekt amerykańskiego studia developerskiego Double Fine Productions. Warto dodać, iż w skład teamu producenckiego wchodzą znani programiści, którzy w przeszłości pracowali już nad wieloma słynnymi tytułami (m.in. Grim Fandan
Gra Psychonauts, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: XBX, PS2, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Psychonauts
autor: Kamil „Draxer” Szarek
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Psychonauts – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Umiejętności __________________________________________________________ 4
Lokalizacje przedmiotów _________________________________________________ 6
Wstęp______________________________________________________________ 6
Boathouse and Beach_________________________________________________ 12
Ford’s Sanctuary ____________________________________________________ 16
GPC and Wilderness __________________________________________________ 17
Grounds (Thorney Towers) ____________________________________________ 22
Kids’ Cabins ________________________________________________________ 26
Lower Floors (Asylum)________________________________________________ 30
Main Campgrounds___________________________________________________ 33
Reception Area______________________________________________________ 38
Sasha’s Underground Lab _____________________________________________ 44
The Lab of Dr Loboto _________________________________________________ 45
Upper Floors (Asylum) ________________________________________________ 47
Solucja ______________________________________________________________ 54
Uwagi wstępne______________________________________________________ 54
Obozowisko ________________________________________________________ 55
Coach Oleander’s Basic Braining ________________________________________ 56
Obozowisko ________________________________________________________ 64
Brain Tumbler Experiment _____________________________________________ 66
Obozowisko ________________________________________________________ 66
Sasha’s Shooting Gallery ______________________________________________ 67
Obozowisko ________________________________________________________ 70
Brain Tumbler Experiment _____________________________________________ 70
Obozowisko ________________________________________________________ 72
Milla’s Dance Party___________________________________________________ 73
Obozowisko ________________________________________________________ 77
Brain Tumbler Experiment _____________________________________________ 78
Obozowisko ________________________________________________________ 80
Lair of the Lungfish __________________________________________________ 80
Lungfishopolis ______________________________________________________ 82
Thorney Towers _____________________________________________________ 86
The Milkman Conspiracy ______________________________________________ 87
Thorney Towers _____________________________________________________ 92
Gloria’s Theater _____________________________________________________ 93
Thorney Towers _____________________________________________________ 97
Waterloo World _____________________________________________________ 98
Thorney Towers ____________________________________________________ 102
Black Velvetopia____________________________________________________ 103
Thorney Towers ____________________________________________________ 110
Meat Circus _______________________________________________________ 116
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Psychonauts – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Ostatnią dobrą przygodówką w TPP, w jaką grałem, była „Beyond Good Evil”. Do czasu, gdy
włączyłem „Psychonauts”. Genialna w swej prostocie i niesamowicie wciągająca – tak można
najkrócej streścić tą grę (moim zdaniem, oczywiście). Niniejszy poradnik zawiera kompletny opis
przejścia gry, wraz z lokalizacjami wszystkich sejfów, bagaży, przedmiotów Scavenger Hunt, kart
PSI i wiele innych interesujących rzeczy. Zawarłem dużo screenów, aby łatwiej było rozeznać się w
tekście. Zabrakło tylko jednego: lokalizacji wszystkich fikcji (jest ich w grze około 1000 i występują
w takim natężeniu, że niemal niemożliwe jest spisanie wszystkich wraz z wartościami i miejscami
występowania). Mam nadzieję, że dobrze będzie się Wam z korzystało z poradnika i że będziecie
się przy tej grze bawili równie dobrze, jak i ja.
Niestety, jedno z drugim nie zawsze chodzi w parze, toteż gorąco namawiam do sięgania po
poradnik tylko w sytuacjach, w których naprawdę nie możecie znaleźć wyjścia.
Przepraszam, jeżeli się gdzieś pomyliłem – dołożyłem wszelkich starań, by poradnik wolny był od
błędów, ale jak wiadomo, (póki co :) jestem tylko człowiekiem.
Jeżeli nadal macie jakieś wątpliwości, problemy, prośby, skargi, zażalenia – zapraszam do
zadawania mi pytań. Jeżeli będę w stanie – pomogę.
Aha, jeszcze jedno – wielce wskazane jest przeczytanie uwag wstępnych, czy to przed lokalizacjami
przedmiotów, czy przed samą solucją. Mogą tam być zawarte ważne informacje, które pomogą Ci
zrozumieć pewne rzeczy w poradniku.
Mam nadzieję, że wasz ekran „Totals” będzie wyglądał pod koniec gry tak jak mój. :)
Strona: 3
www.gry-online.pl
Znak
Psychonauts – Poradnik GRY-OnLine
Umiejętności
Nazwa
Pirokineza
(Pyrokinesis)
Krótki opis
Jak sama nazwa wskazuje, służy do przypalania rozmaitych
przedmiotów. Gdy wybierzesz coś do spalenia, wciśnij
i
przytrzymaj klawisz akcji – pojawi się wskaźnik temperatury. Gdy
osiągnie maksimum, dana
rzecz się zapali. Umiejętność
otrzymujesz na 10 poziomie. Ulepszenia do tej umiejętności:
Thermal Detonation (poziom 45).
Telekineza
(Telekinesis)
Pozwala Ci manipulować przedmiotami za pomocą siły Twego
umysłu. Możesz nimi rzucać, przyciągać do siebie, niszczyć (rzut
o ścianę), bez jakiegokolwiek kontaktu. Umiejętność otrzymujesz
na 20 poziomie. Ulepszenia do tej umiejętności: TK Extension
(poziom 65).
Mind Blast
(ew. PSI Blast,
Marksmanship)
Twoja podstawowa broń dystansowa – Twój umysł. Umiejętność
otrzymujesz na poziomie Sasha’s Shooting Gallery. Ulepszenia do
tej umiejętności: Chain Blast (poziom 40), Super Chain Blast
(poziom 70).
Niewidzialność
(Invisibility)
Nazwa chyba wszystko tłumaczy. Po prostu niewidzialność.
Umiejętność otrzymujesz na 30 poziomie. Ulepszenia do tej
umiejętności: Advanced Invisibility (poziom 60).
Lewitacja
(Levitation)
Po użyciu tej umiejętności pojawia się pod Tobą energetyczna
kula, która znacznie Cię wspomaga przy wszelkich skokach i
lotach (pomniejsza umiejętność PSI Float, spowalnia spadanie).
Umiejętność otrzymujesz na poziomie Milla’s Dancing Party.
Ulepszenia do tej umiejętności: Wrecking Ball (poziom 50),
Rolling Havoc (poziom 75).
Tarcza
(Shield)
Ponownie nazwa wszystko tłumaczy. Umiejętność otrzymujesz na
poziomie Lungfishopolis. Ulepszenia do
tej umiejętności:
Offensive Shield (poziom 55), Ferocious Aura (poziom 80).
Strona: 4
www.gry-online.pl
Psychonauts – Poradnik GRY-OnLine
Jasnowidzenie
(Clairvoyance)
Użyj tej umiejętności na jakieś osobie lub przedmiocie do kogoś
należącym (przedmioty, na których możesz użyć jasnowidzenia,
w ekwipunku są oznaczone symbolem oka), by zobaczyć świat
jej oczami. Umiejętność otrzymujesz na poziomie Milkman
Conspiracy.
Konfuzja
(Confusion)
Użyj tej umiejętności, by rzucić granatem dezorientującym. Dla
przeciwnika objętego zasięgiem Chaosu świat będzie wyglądał
mniej więcej tak, jak dla Ciebie po oberwaniu granatem przy
walce z Brain Tankiem. Umiejętność otrzymujesz na poziomie
Black Velvetopia. Ulepszenia do tej umiejętności: Sensory
Scramble (poziom 85).
Strona: 5
www.gry-online.pl
Psychonauts – Poradnik GRY-OnLine
Lokalizacje przedmiotów
W s t ę p
Na początek tej sekcji kilka uwag.
(cid:131) W grze jest tak dużo figments (nazwijmy je umownie fikcjami), że nie sposób zapisać tutaj
wszystkich ich lokalizacji. Starałem się zwracać uwagę na ich liczbę i wskazywać lokalizacje
przy opisie przejścia gry. W tym dziale znajdziesz tylko „cennik” – przelicznik na poziomy i
umiejętności.
(cid:131)
Jeszcze odnośnie fikcji: pamiętaj, iż różne fikcje mają różną wartość punktową. 100
punktów daje Ci wyższy poziom. Staraj się zbierać możliwie wszystkie, jakie zauważysz –
tylko zebranie ABSOLUTNIE WSZYSZTKICH fikcji pozwoli Ci osiągnąć setny poziom.
Zbieranie fikcji daje również konkretne umiejętności/przedmioty, które wyszczególniłem
kawałek dalej... Tak więc nie krępuj się, gdy zobaczysz kolorowego „ducha”, spróbuj go
złapać.
(cid:131) Nie opisywałem również lokalizacji arrowheads (waluta obowiązująca w grze). Pojawiają się
losowo. Po prostu, gdy ujrzysz fioletową esencję unoszącą się z ziemi w danym miejscu,
podbiegnij i naciśnij klawisz akcji. Arrowheads są rozmieszczone dosyć gęsto, jeżeli
będziesz miał oczy otwarte i szukał przedmiotów, które opisałem, na pewno po drodze
znajdziesz duże ich ilości. Jeżeli chcesz zdobyć pieniądze nieco szybciej, zajrzyj do części
„wykrywacz pieniędzy”.
(cid:131) Wszystkie przedmioty, jakie tutaj spisałem, możesz znaleźć w rzeczywistości, tzn. nie w
czyimś umyśle. Nie opisywałem tu lokalizacji takich przedmiotów jak klucze do bagaży,
bagaże, pajęczyny itp. Są one wstawione w samą solucję.
(cid:131) Do czego służą zbierane przedmioty? Jeśli chodzi o wspomnienia, to już wiesz. Arrowheads
to swego rodzaju waluta. Płacisz nią w obozowym sklepie. Psychic Arrowheads to
praktycznie to samo co Arrowheads, tyle, że występuje w czyimś umyśle. PSI Cards mogą
zwiększyć Twój poziom – po uzbieraniu 9 kart musisz kupić w sklepie PSI Core i połączyć
ze sobą te dwie rzeczy. Uzyskasz w ten sposób PSI Challenge Marker, który zwiększy Twój
poziom. Niekiedy możesz również napotkać na swobodnie leżące PSI Challenge Markery.
Mózgi zaczynasz zbierać dopiero od Thorney Towers. Jeżeli będziesz je zbierał i zwracał,
zwiększy się pojemność Twojego mentalnego zdrowia.
(cid:131) Do złapania niektórych przedmiotów potrzebować będziesz umiejętności, które nie są
dostępne od razu.
(cid:131)
Przedmioty opisywałem według lokacji, w których występują. Obok nazwy przedmiotu, w
nawiasie, zapisana jest liczba danych przedmiotów w danej lokacji. Lokacje są
uszeregowane alfabetycznie.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Psychonauts – Poradnik GRY-OnLine
S k l e p i k
Oto garść informacji na temat przedmiotów znajdujących się w sklepiku.
Przedmiot i nazwa
Cena i wymagania
Opis
800 Arrowheads
Wymagany poziom: 20
Przyrząd służący do zbierania pajęczyn z umysłów.
Po prostu wyposaż się w niego i przy pajęczynie
wciśnij klawisz akcji. Pajęczyny można przerobić
na PSI Cards.
Cobweb Duster
PSI Energy Colorizer
Mental Magnet
Dream Fluff
250 Arrowheads
Wymagany poziom: 30
Jeżeli naprawdę nie masz na co wydawać
pieniędzy. Za pomocą PSI Energy Colorizera
możesz zmienić kolor efektów użycia niektórych z
Twoich umiejętności, np. Levitation.
400 Arrowheads
Wymagany poziom: 15
Przedmiot ułatwiający nieco pobyt w czyimś
umyśle.
przydatne
przedmioty, które są w pobliżu, takie jak Mental
Health.
Automatycznie
zgarnia
50 Arrowheads
Natychmiastowy zastrzyk Mental Health.
Wymagany poziom: 1
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :