Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00104 003499 21725693 na godz. na dobę w sumie
Rozmowy o glottodydaktyce - ebook/pdf
Rozmowy o glottodydaktyce - ebook/pdf
Autor: , , , Liczba stron: 294
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego Język publikacji: polski
ISBN: 9788323552918 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> nauka języków obcych
Porównaj ceny (książka, ebook (-15%), audiobook).
Publikacja porusza ważne dla glottodydaktyki akademickiej tematy: poznanie poprzez język, systemy komunikacji, zasady ewaluacji i oceniania, mediację kulturową, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli ujęte w formę 13 wywiadów przeprowadzonych ze znanymi specjalistami z zakresu glottodydaktyki i kształcenia filologicznego w Polsce. Tom ofiarowany Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów jest przykładem wielopokoleniowej współpracy warszawskich neofilologów. Prof. dr hab. Jolanta Sujecka-Zając od 1988 roku zatrudniona w Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, od 2019 roku na stanowisku profesora zwyczajnego; od 2020 roku przewodnicząca podkomisji nauk humanistycznych w Komisji Rektorskiej ds. Zatrudniania na Stanowiska Profesorów na UW. Autorka monografii naukowych: 'Du communicatif au discursif. Apports de la pragmatique du discours la didactique des langues étrangres' (Warszawa 2004, Instytut Romanistyki UW), 'Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej' (Lublin-Warszawa 2016, Wydawnictwo Werset-Instytut Romanistyki UW). W dzisiejszym świecie naukowym, w którym coraz częściej wskazujemy na niezdrową rywalizację, projekt wydawniczy kierowany i realizowany przez warszawskich neofilologów, jest budującym przykładem wielopokoleniowej współpracy i dobrze pojętego długiego trwania akademickiej tradycji. Sama zaś idea ofiarowania prof. Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów pamiątkowej publikacji podkreśla istotę relacji Uczeń-Mistrz, relacji pielęgnowanej przez obie strony akademickiego dialogu. [\ Niewątpliwą wartością dodaną omawianej publikacji jest uniwersalność poruszanych w niej tematów: poznanie poprzez język, komunikacja, ewaluacja i ocenianie, mediacja kulturowa, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli - to tylko niektóre z poruszanych, omawianych, i co najważniejsze, dyskutowanych kwestii. Podkreślić tu należy, że zarówno oryginalność, jak i swoista nośność zawartych w tomie tekstów wynika z ich niezwykle żywej formy, naśladującej transkrypcję przeprowadzonych wywiadów. (Z recenzji dr. hab. Sebastiana Piotrowskiego) ********* Talks About Glottodidactics. Studies dedicated to Professor Jolanta Sujecka-Zając The publication raises the issues important for academic glottodidactics: cognition through a language, communication systems, evaluation and assessment rules, cultural mediation, philological studies and teacher training, which take the form of 13 interviews with well-known specialists in glottodidactics and philological education. The book dedicated to professor Jolanta Sujecka-Zając by her students is an example of multi-generational collaboration of Warsaw philologists. ********* Dr hab. Anna Jaroszewska (ORCID 0000-0003-2788-593X) od 2006 roku adiunkt na Wydziale Neofilologii w Instytucie Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Glottodydaktyki. Dr hab. Radosław Kucharczyk (ORCID 0000-0002-1861-1358) od 2010 roku zatrudniony na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Dydaktyki Języków Romańskich w Instytucie Romanistyki UW. Dr hab. Maciej Smuk (ORCID 0000-0002-0911-9046) adiunkt Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Instytutu Romanistyki UW. Dr hab. Krystyna Szymankiewicz (ORCID 0000-0002-8598-3418) pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Romanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:


Gdzie kupić całą publikację:


Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: