Poradnik do gry SWAT 4, kolejnej symulacji działań policyjnego oddziału do zadań specjalnych. Poradnik dotyczy kampanii dla jednego gracza i zawiera mapy oraz porady dotyczące przejścia wszystkich 13 misji w grze.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Ogólne porady
-[Misja 1] Restauracja Food Wall - Sytuacja
-[Misja 1] Restauracja Food Wall - Akcja
-[Misja 2] Dom Fairfaksów - Sytuacja
-[Misja 2] Dom Fairfaksów - Akcja
-[Misja 3] Sklep Qwik Fuel - Sytuacja
-[Misja 3] Sklep Qwik Fuel - Akcja
-[Misja 4] Klub nocny A-Bomb - Sytuacja
-[Misja 4] Klub nocny A-Bomb - Akcja
-[Misja 4] Klub nocny A-Bomb - Akcja cd.
-[Misja 5] Centrum Samochodowe Victory Imports - Sytuacja
-[Misja 5] Centrum Samochodowe Victory Imports - Akcja
-[Misja 6] Red Library Inc. - Sytuacja
-[Misja 6] Red Library Inc. - Akcja
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 29
Informacja o grze
Kolejna odsłona taktycznej gry akcji przedstawiającej działania policyjnych oddziałów SWAT. Powstała ona w studiu developerskim Irrational Games, znanym ze stworzenia takich znanych tytułów jak: System Shock 2, Tribes: Vengeance oraz Freedom Force vs. the
Gra SWAT 4, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
SWAT 4
autor: Łukasz „Gajos” Gajewski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
SWAT 4 – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 3
Ogólne porady _________________________________________________________ 4
Misja 1 – Restauracja Food Wall ___________________________________________ 7
Misja 2 – Dom Fairfaksów _______________________________________________ 12
Misja 3 –Sklep Qwik Fuel ________________________________________________ 17
Misja 4 – Klub nocny A-Bomb ____________________________________________ 22
Misja 5- Centrum Samochodowe Victory Imports _____________________________ 29
Misja 6- Red Library Inc. ________________________________________________ 34
Misja 7 - Northside Vending______________________________________________ 39
Misja 8 – Hurtownia Jubilerska DuPlessis ___________________________________ 44
Misja 9 – Siedziba Dzieci Taronne`a _______________________________________ 49
Misja 10 – Szpital św. Michała ____________________________________________ 53
Misja 11 – Wollcot Projects ______________________________________________ 58
Misja 12 – Hotel Old Granite _____________________________________________ 63
Misja 13 – Centrum Badawcze Mt. Threshold_________________________________ 68
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
SWAT 4 – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Poniższy poradnik dotyczy kampanii dla jednego gracza i zawiera mapy oraz porady dotyczące
przejścia wszystkich 13 misji w grze.
SWAT 4 jest grą pod wieloma względami nietypową, ale jedna jej cecha znacząco wpływa na
formę, jaką posiada niniejszy poradnik. Układ pomieszczeń w danej misji jest stały, ale miejsca, w
którym przebywają podejrzani i cywile, za każdym razem są inne. Zmienia się również ich
zachowanie, pojawiają się czasem nowi podejrzani. Z tego względu nie jest możliwe szczegółowe
opisanie przejścia misji – za każdym razem gra wygląda inaczej.
Z tego względu zaprezentowany poniżej opis misji i zalecanej przeze mnie taktyki należy traktować
jako pewną propozycję, a nie jedynie słuszny i pewny sposób ukończenia zadania.
Raz jeszcze podkreślam, że rozgrywka za każdym razem może przebiegać inaczej – z tego względu
niewolnicze trzymanie się jakiegokolwiek planu może się skończyć fatalnie, gra bowiem naprawdę
potrafi zaskakiwać.
Z drugiej jednak strony – odradzam działanie na żywioł. Przeciwnicy nie są może geniuszami, ale
posiadaną bronią posługują się bardzo sprawnie
i nie stoją w miejscu czekając na
„zneutralizowanie”. Ranieni uciekają, potrafią korzystać z osłony, mają oczy i uszy. Broń w tej grze
jest bardzo skuteczna – nawet zwykły pistolet w rękach ćpuna potrafi jednym strzałem zakończyć
naszą misję.
Trzeba więc znaleźć złoty środek między ostrożnym planowaniem a błyskawicznym reagowaniem
na zmieniające się okoliczności. Mam nadzieję, że ten poradnik będzie w tym pomocny.
Opis każdej misji składa się z dwóch części. Pierwsza to zarysowanie sytuacji i opis celów misji
wraz z mapą. Druga to opis przejścia misji wraz z ilustrującym tekst planem.
Część z map w poradniku to kopie tych dostępnych podczas gry, część to zaktualizowane wersje
planów, jakie otrzymujemy przed zadaniem a reszta, to mapy wykonane przeze mnie.
Z ich pomocą można zaplanować własną taktykę. Ze względu na tych czytelników, którzy będą
woleli samodzielnie opracowaną metodę przechodzenia misji, oddzieliłem „czyste” mapy od tych z
zaznaczonym już sposobem przejścia.
Mam nadzieję, że w ten sposób zostaną usatysfakcjonowani zarówno ci, którzy preferują
samodzielne rozwiązywanie problemów, jakie stawia przed nimi gra, jak i ci, którzy szukają w
niniejszym tekście bardziej szczegółowych porad.
Strona: 3
www.gry-online.pl
SWAT 4 – Poradnik GRY-OnLine
Ogólne porady
• SWAT 4 to gra, w której jesteśmy policjantami. Nie zabójcami. Oddział obowiązują pewne
procedury – po szczegóły odsyłam do instrukcji, ale zwracam uwagę, że jedną z największych
kar, jakie można otrzymać w grze to – 10 punktów za „nieregulaminowe użycie broni” – a więc
zabicie podejrzanego bez dania mu szansy na poddanie się. Z tego względu, jeśli planujesz
granie na innym poziomie niż łatwy (gdzie ilość punktów po zakończeniu misji nie ma
znaczenia), bez pamiętania o tej zasadzie nie da się ukończyć żadnej misji.
• Ekwipunek:
Najważniejsze jest „lustro” – światłowód Optiwand umożliwiający bezpieczne badanie terenu.
W zasadzie zawsze warto sprawdzać pomieszczenie, nim do niego wejdziesz. Naucz się więc
sprawnie posługiwać tym urządzeniem – nie tylko do zaglądania pod drzwiami, ale i do
zaglądania za róg korytarza czy do pokoju obok. Twoją głowę, gdy będziesz się wychylał,
podejrzany może zauważyć. Lustra zauważyć nie zdoła.
Drugim bardzo przydatnym elementem ekwipunku jest klin. Za pomocą tego drobiazgu
skutecznie zabezpieczysz drzwi przed tym, by ktoś niechciany (czyli podejrzany) ich w
niewłaściwym momencie nie otworzył. Bardzo przydatne w odcinaniu dróg ucieczki i
zabezpieczaniu kolejnych sektorów budynku.
C2 – najbardziej przydatny sposób na brutalne otwieranie drzwi. W zasadzie powinieneś
korzystać z wytrycha, ale C2 ma jedną sporą zaletę – poza efektownym wejściem ogłusza
podejrzanego stojącego blisko drzwi. Jednak jeśli ktoś stoi przy samych drzwiach – efekt może
być nawet zabójczy – uważaj więc z tą zabawką. Co ważne, C2 można założyć również na
drzwi nie zamknięte na klucz.
• Granaty: dysponujesz ich trzema rodzajami. Efekt, jaki wywołują, jest stosunkowo krótki –
bądź więc gotowy do błyskawicznego działania w chwilę po ich zastosowaniu.
Błyskowe są skuteczne w pomieszczeniach, w których przeciwnik nie będzie zasłonięty przed
błyskiem jakimś sprzętem lub załomem ściany. Mają jednak w miarę duży zasięg – przeciwnik
musi je widzieć. Trzeba jednak uważać, by samemu nie zostać przez nie oślepionym.
Gazowe – najlepiej się sprawdzają w niewielkich pomieszczeniach, ale przeciwnik zostanie
przez nie obezwładniony niezależnie od tego gdzie patrzy i jak stoi. Nie działają (co oczywiste)
przeciw podejrzanym wyposażonym w maski przeciwgazowe.
Kulkowe – skuteczne na krótkim zasięgu, ale działają przeciw każdemu przeciwnikowi, który
znajdzie się dostatecznie blisko.
• Działaj metodycznie, zabezpieczaj teren po kolei, pilnując lub klinując strategiczne miejsca
umożliwiające przeciwnikom wejście na teren już zbadany. Bądź gotów na potencjalne
zagrożenie z każdej nie zabezpieczonej strony – nawet gdy drzwi są zamknięte, a lustro nie
wykazuje, że za nimi znajduje się jakiś przeciwnik.
• Broń główna – zabójcza. Dysponujesz tu dość dużym wyborem. Rożne egzemplarze mają swoje
zalety i wady. Niemniej trudno wskazać najlepszy.
Pistolety maszynowe są dość uniwersalne i zazwyczaj zupełnie wystarczają.
Strzelby mają ogromną siłę ognia, ale nadają się na krótki dystans.
Karabiny (M4 i GB 36s) są bronią o największej sile ognia i celności na długi dystans. Są mniej
poręczne w wąskich korytarzach i niewielkich pomieszczeniach.
Sam osobiście polecam 9 mm w większości misji w których zazwyczaj walka toczy się na
niewielką odległość, a M4 jedynie tam, gdzie czujesz że brakuje ci siły ognia.
Nigdy nie używam 9 mm z tłumikiem – są raczej bezużyteczne. Hałasu i tak się nie uniknie –
krzyczenie „rzuć broń” oraz broń w rękach przeciwników skutecznie to uniemożliwiają.
Strona: 4
www.gry-online.pl
SWAT 4 – Poradnik GRY-OnLine
Prowadzenie ognia – na krótki dystans auto, na długi – wyłącznie tryb półautomatyczny (broń
jest w nim znacznie celniejsza).
Trzeba też pamiętać o właściwej amunicji – odradzam używać zwykłą o płaskich czubkach
przeciw wyposażonym w kamizelki przeciwnikom.
• Broń główna – nie zabójcza. Niezbędna, jeśli chcesz grać na dwóch najwyższych poziomach
trudności – gdzie bez punktów za aresztowanie podejrzanych misji ukończyć się nie da. Dwie
najbardziej godne polecenia to Benelli Nova – na przeciwników w maskach przeciwgazowych i
genialny miotacz gazu pieprzowego – na pozostałych.
Ta druga broń jest prawdopodobnie najlepszą główną bronią, jaką może wziąć dowódca (za
wyjątkiem potwierdzonej obecności podejrzanych w maskach). Ogromny magazynek, duża
celność i zasięg a także fakt, iż jako broń nie-zabójcza może być używana nawet bez
ostrzeżenia, powoduje, że nawet jeśli nie dbasz, czy podejrzani będą żywi lub martwi warto o
niej pamiętać.
• W razie trudności z podejrzanym, który potraktowany jakąś bronią obezwładniającą wciąż
odmawia współpracy, polecam zastosowanie jakiejkolwiek drugiej broni obezwładniającej.
Świetnie w tej roli sprawdza się gaz łzawiący lub paralizator. W ostateczności może być granat.
Czasem zdarza się również, że jakiś cywil odmawia współpracy i nie klęka z rękami do góry. W
takich przypadkach jakikolwiek rodzaj broni obezwładniającej, który na nim zastosujemy skłoni
go do praworządnego zachowania i poddania się skuciu.
• Nigdy nie biegnij za uciekającym podejrzanym. To najlepszy sposób na zarobienie kulki. Jeśli
poprawnie zabezpieczasz teren – koleś nie ucieknie daleko.
• Oszczędzaj amunicję. Pamiętaj, że całą misję musisz przejść wykorzystując tą, z którą
rozpocząłeś zadanie, a nigdy nie wiadomo, co cię jeszcze czeka. W przypadku, gdy zostaniesz
bez amunicji – pamiętaj jednak jeszcze o broni bocznej.
•
Pamiętaj, że działasz w drużynie. Naucz się wykorzystywać takie rozkazy jak „osłaniaj” czy „idź
do punktu” – za ich pomocą możesz bardzo precyzyjnie ustawiać swoich podwładnych.
• Mimo, że SWAT 4 nie jest strzelaniną FPP, zręczność i szybkość reakcji wciąż są bardzo
potrzebne. Twoi ludzie nie potrafią równie precyzyjnie jak Ty korzystać z osłony czy posługiwać
się granatami. Szczególnie tych ostatnich – jeśli rzut wymaga precyzji – używaj sam.
• Dwa wyższe poziomy trudności wiążą się nie tylko z koniecznością obezwładniania
podejrzanych, ale i zwiększają ich opór (trudniej będzie ich przekonać do poddania) oraz
umiejętności.
Punktacja: po każdej misji otrzymujesz ilość punktów uzależnioną od przebiegu akacji oraz
niekiedy punkty karne (które są odejmowane od liczby punktów).
•
P u n k t y :
• Wykonanie misji – realizacja wszystkich celów – 40 punktów.
• Brak strat własnych – 2 punkty za każdego przytomnego po misji członka zespołu.
• Raporty: obezwładnieni lub zabici podejrzani, zabezpieczona broń, obezwładnieni cywile itd.
– max 5 punktów.
• Zabezpieczenie broni – max 5 punktów.
• Aresztowanie podejrzanych – max 25 punktów.
• Zwracam uwagę że nie dostajesz żadnych punktów za zabitych podejrzanych i znacznie
mniejszą ilość punktów za rannych podejrzanych.
Strona: 5
www.gry-online.pl
SWAT 4 – Poradnik GRY-OnLine
P u n k t y k a r n e :
•
„Nieregulaminowe użycie broni” – kara 10 punktów. Zabicie przeciwnika w sposób
niezgodny z procedurami.
• Nieuzasadnione użycie siły – kara 5 punktów. Postrzelenie podejrzanego.
• Nie zgłoszenie ranienia funkcjonariusza – kara 5 punktów. Pamiętaj, by raportować
każdego rannego członka oddziału.
• Ranienie przez gracza członka oddziału – kara 5 punktów.
• Zabicie przez gracza członka oddziału – kara 15 punktów.
O b j a ś n i e n i a :
Tekst i mapy:
Kolory oznaczają wykonującego czynność:
Czerwony to działania wykonywane przez Zespół Czerwony (Red team).
Niebieski to działania wykonywane przez Zespół Niebieski (Blue team).
Złoty (na mapie) i czarny w tekście to zadania wykonywane przez całą drużynę.
Zielony to działania wykonywane przez dowódcę (nas).
Opis misji dzieli się na następujące punkty:
• Sytuacja – krótki opis sytuacji, w jakiej się znajdujemy.
• Zadanie – opis celów, jakie są do zrealizowania.
• Niespodzianki – nieprzewidziane urozmaicenia, pojawiają się praktycznie we wszystkich
misjach.
• Mapa – wiadomo co.
• Akcja – opis krok po kroku przykładowej akcji.
Strona: 6
www.gry-online.pl
SWAT 4 – Poradnik GRY-OnLine
Misja 1 – Restauracja Food Wall
S y t u a c j a :
Na tyłach restauracji mieści się warsztat, w którym właściciel lokalu (Lian Niu) dokonuje
nielegalnych modyfikacji broni. Kilka minut temu został zauważony, poszukiwany za kilka zabójstw,
Alex Jimnez, który wszedł do lokalu – prawdopodobnie w celu dokonania modyfikacji broni.
W lokalu jest kilku cywilów – gości restauracji i członków personelu.
Z a d a n i e :
Alex Jimenez – wyeliminować. Niebezpieczny i uzbrojony.
Lian Niu – wyeliminować. Niebezpieczny i uzbrojony.
Odbij cywilów.
Zabezpiecz pistolet MAC-10 Jimeneza. Znajduje się w warsztacie na I piętrze.
N i e s p o d z i a n k i :
Zwracaj uwagę na personel – niektórzy z nich mogą mieć broń i wyciągnąć ją na widok policji.
Tajemniczy podejrzany – może się pojawić. Uzbrojony.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :