Poradnik do znanej gry sportowej ukazującej kulisy jednego z najbardziej popularnych sportów w naszym kraju – skoków narciarskich. Stworzony z myślą o początkujących graczach jest opisem wszystkich zasad oraz zebraniem ważniejszych rad w spójną całość.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawy] Co zrobić gdy gra chodzi wolno lub są z nią problemy?
-[Podstawy] Trening czyni mistrza
-[Podstawy] Sposobów na skakanie kilka
-[Skoki] Przygotowania do skoku
-[Skoki] Najazd
-[Skoki] Wybicie
-[Skoki] Lot
-[Skoki] Lądowanie
-[Skoki] Lądowanie złe
-[Skoki] Lądowanie na dwie nogi
-[Skoki] Lądowanie z telemarkiem
-[Skoki] Dojazd
-[Kariera] Początki
-[Kariera] Skoki
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 18
Informacja o grze
Kolejna edycja, dobrze znanej naszym rodzimym graczom, serii symulatorów skoków narciarskich. Wedle zapewnień jej twórców, nowa gra bije na głowę wszystkie poprzednie części cyklu. Przy jej tworzeniu postawiono duży nacisk na dopracowaną oprawę graficzną,
Gra Skoki narciarskie 2004, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Skoki Narciarskie
2004
autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Skoki Narciarskie 2004 – P
oradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
Podstawy _____________________________________________________________ 4
Co zrobić gdy gra chodzi wolno lub są z nią problemy? ________________________ 4
Trening czyni mistrza__________________________________________________ 6
Sposobów na skakanie kilka ____________________________________________ 8
Skoki _______________________________________________________________ 10
1. Przygotowania do skoku ____________________________________________ 10
2. Najazd __________________________________________________________ 11
3. Wybicie _________________________________________________________ 12
4. Lot _____________________________________________________________ 13
5. Lądowanie _______________________________________________________ 14
Co może pójść źle? _________________________________________________ 15
Lądowanie na dwie nogi _____________________________________________ 16
Lądowanie z telemarkiem____________________________________________ 17
6. Dojazd __________________________________________________________ 18
Kariera ______________________________________________________________ 19
Początki ___________________________________________________________ 19
Skoki _____________________________________________________________ 20
Trening____________________________________________________________ 21
Sponsorzy _________________________________________________________ 22
Sklep _____________________________________________________________ 23
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Skoki Narciarskie 2004 – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Skoki Narciarskie 2004 to najnowsza gra sportowa, ukazująca kulisy jednego z najbardziej
popularnych sportów w naszym kraju – skoków narciarskich. Nawet duma naszego narodu, sam
wielki Adam Małysz, użyczył swojego nazwiska do reklamowania tego hitu, będącego kontynuacją
wydawanych corocznie nowych wersji tegoż produktu. W odróżnieniu od poprzedniej, noszącej
numerek 2003, ta jest wielkim krokiem na przód i po rozczarowaniu które pozostało po zetknięciu z
tym tytułem rok temu, można czuć się w końcu zupełnie usatysfakcjonowanym, podziwiając wynik
prac programistów.
Poradnik ten jest opisem kilku prostych zasad oraz zebraniem ważniejszych rad w jedną, spójną
całość i został stworzony z myślą o graczach początkujących. Wszak każdy wie, że weterani
każdymi poradami wzgardzą. Ci, którym za nic w świecie nie udaje się dorównać (oczywiście
wirtualnie) Adamowi Małyszowi, mogą dzięki niemu odnaleźć się w gąszczu rzeczy związanych ze
skokami narciarskimi.
Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem i życzę samych dalekich skoków :-)
Zodiac
Strona: 3
www.gry-online.pl
Skoki Narciarskie 2004 – Poradnik GRY-OnLine
Podstawy
C o z r o b i ć g d y g r a c h o d z i w o l n o l u b s ą z
n i ą p r o b l e m y ?
Na początek proponuję ściągnąć dodatkowy Bonus Pack 1 z serwera GRY-OnLine. Warto też
upewnić się, czy do gry nie wyszedł nowy patch lub inny dodatek. W tym celu warto przejrzeć
Encyklopedię GRY-OnLine. Najszybciej można z niej skorzystać, klikając na napis „o grze” powyżej.
Gdy mamy już najnowszą wersję zainstalowaną u siebie, można przejść do sprawdzenia wydajności
komputera.
Skoki Narciarskie 2004 nie wymagają szybkich maszyn i zadowolą się również słabszymi
konfiguracjami sprzętowymi. Patrząc na menu ustawień graficznych, należy szczególnie kilka
pozycji dostosować do własnych potrzeb, by gra nie zacinała się i nie zwalniała w najważniejszych
momentach.
Odpowiednie dobranie opcji pomoże w poprawieniu prędkości działania gry
Jakość cienia określa sposób wyświetlania cienia naszego zawodnika. Im mniejsza liczba, tym
cień będzie jakościowo gorszy. Jej zmniejszenie znacznie poprawi prędkość działania gry na
słabszych kartach graficznych. Rozdzielczość tylko na naprawdę starych komputerach powinna
nie przekraczać 640x480. Na nowszych maszynach można z powodzeniem uruchomić 800x600 lub
1024x768, co znacznie poprawi jakość wyświetlanego obrazu – każda linia będzie miała mniejszą
ilość „schodków”.
Owe schodki dodatkowo wygładza Antialiasing, jednak można go włączyć tylko na nowych
kartach graficznych, w przeciwnym razie spadek prędkości gry będzie znaczny. Należy więc na to
szczególnie uważać. Rodzaj drzew ma już szczątkowy wpływ na szybkość gry i nie warto ustawiać
innego niż złożone, chyba że gra mimo ustawienia powyższych opcji na minimum dalej nie chce
działać wystarczająco szybko.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Skoki Narciarskie 2004 – Poradnik GRY-OnLine
Na płytce w katalogu „Pomoc” można znaleźć odpowiednie sterowniki
Warto też skorzystać z dołączonych do gry sterowników. W katalogu „Pomoc” znajdziemy
sterowniki Catalyst dla kart ATI oraz Detonatory nVidii. Nie zabraknie również najnowszego pakietu
DirectX. Po ich zainstalowaniu większość problemów powinna zniknąć.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Skoki Narciarskie 2004 – Poradnik GRY-OnLine
T r e n i n g c z y n i m i s t r z a
Przede wszystkim trening, trening i jeszcze raz trening. Jeśli zaraz pod odpaleniu gry chcesz wejść
w tryb kariery i z uporem walczysz o najwyższą lokatę – z pewnością ten wyczyn będzie co
najmniej trudny. Musisz pamiętać, że nikt nie urodził się od razu mistrzem i tak jak wielcy tego
sportu, tak i Ty musisz najpierw skupić się na trenowaniu własnych umiejętności, by potem
wykorzystać zebraną w ten sposób wiedzę na skoczni.
Jako że wszystko odbywa się zupełnie wirtualnie, Twoja kondycja i ewentualne lęki (np. wysokości)
nie mają tutaj najmniejszego znaczenia, a liczyć się będzie przede wszystkim refleks i trzeźwe
myślenie.
Warto skorzystać z opcji szkolenia, dzięki której już na początku nauczysz się podstaw gry (które ja
dalej rozwinę). Lektor krok po kroku wyjaśni zasady oddawania skoków, przez co nawet osoba
niezbyt dobrze znająca się na zasadach rządzących skokami szybko zrozumie, o co tutaj naprawdę
chodzi.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Skoki Narciarskie 2004 – Poradnik GRY-OnLine
Na początek warto wybrać jakaś wysoką skocznię (najlepiej K-115, czyli skocznię z punktem
konstrukcyjnym na 115 metrze długości). Prawdziwi entuzjaści na pewno od razu wybiorą cos
dużego, na przykład K-180, jednak z góry uprzedzam – skakanie na skoczniach ekstremalnie
długich lub krótkich nie jest zalecane na początek. Na krótkiej skoczni mamy za mało czasu, by
dokonać trafnego wyboru jeśli chodzi o lądowanie, gdyż zawodnik za szybko dotyka podłoża. Na
zbyt długich natomiast szybko opadamy w dół, przez co trudno wyczuć odpowiedni moment do
wylądowania.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :