Poradnik do gry Sniper Elive V2 zawiera wzbogacony licznymi mapami, dokładny opis ukończenia wszystkich zadań głównych dostępnych w kampanii dla pojedynczego gracza. Opracowanie zostało stworzone w oparciu o najwyższy poziom trudności – Snajper.
Skrócona wersja spisu treści:
-Poradnik do gry - Sniper Elite V2
-Garść porad
-Ogólne
-Prolog
-Misja 1 - Konwój Schoneberga (1)
-Misja 1 - Konwój Schoneberga (2)
-Misja 2 - Obiekt Mittelwerk (1)
-Misja 2 - Obiekt Mittelwerk (2)
-Misja 3 - Muzeum Kaiser-Friedrich (1)
-Misja 3 - Muzeum Kaiser-Friedrich (2)
-Misja 3 - Muzeum Kaiser-Friedrich (3)
-Misja 4 - Opernplatz (1)
-Misja 4 - Opernplatz (2)
-Misja 5 - Kościół św. Olibartusa (1)
-Misja 5 - Kościół św. Olibartusa (2)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 37
Informacja o grze
Druga odsłona serii Sniper Elite pozwala graczom wcielić się w rolę tytułowego snajpera z okresu II wojny światowej. Z zabójczą precyzją przyjdzie im wykonać szereg niebezpiecznych misji.
Gra Sniper Elite V2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: Xbox 360, PS3, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Sniper Elite
V2
autor: Artur „Arxel” Justyński
(c) 2012 GRY-Online S.A.
Producent Rebellion, Wydawca Rebellion, Wydawca PL Licomp Empik Multimedia
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Sniper Elite V2 – Poradnik GRY-Online.pl
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Garść porad _____________________________________________________4
Ogólne ____________________________________________________________________ 5
Prolog _________________________________________________________7
Misja 1 – Konwój Schoneberga _____________________________________17
Misja 2 – Obiekt Mittelwerk ________________________________________33
Misja 3 – Muzeum Kaiser–Friedrich __________________________________46
Misja 4 – Opernplatz _____________________________________________66
Misja 5 – Kościół św. Olibartusa ____________________________________81
Misja 6 – Wieża Tiergarten ________________________________________95
Misja 7 – Punkt dowodzenia Karlshorst _____________________________ 108
Misja 8 – Sztab Kreuzberg _______________________________________ 122
Misja 9 – Wyrzutnia Kopenicka ___________________________________ 135
Misja 10 – Brama Brandenburska _________________________________ 147
DLC – Zamach na Fuhrera _______________________________________ 158
Butelki i Sztaby złota ___________________________________________ 167
Prolog __________________________________________________________________ 167
Misja 1 __________________________________________________________________ 168
Misja 2 __________________________________________________________________ 175
Misja 3 __________________________________________________________________ 184
Misja 4 __________________________________________________________________ 192
Misja 5 __________________________________________________________________ 199
Misja 6 __________________________________________________________________ 207
Misja 7 __________________________________________________________________ 215
Misja 8 __________________________________________________________________ 224
Misja 9 __________________________________________________________________ 232
Misja 10 _________________________________________________________________ 240
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online.
www.gry-online.pl
Wydawnictwo GRY-Online S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Strona: 2
Sniper Elite V2 – Poradnik GRY-Online.pl
Wprowadzenie
Poradnik do gry Sniper Elive V2 zawiera dokładny opis ukończenia wszystkich zadań głównych
dostępnych w kampanii dla pojedynczego gracza. Poradnik napisany został w oparciu o najwyższy
poziom trudności – Snajper.
• Opis przejścia – solucja przedstawiająca jak ukończyć poszczególne zadania w możliwie
najcichszy sposób – nie zawsze wymagającym eliminacji wszystkich przeciwników. Niekiedy
zostało podane więcej niż jedno możliwe ukończenie pewnego fragmentu. Wewnątrz każdej
misji dodatkowo znajduje się wzmianka o pobliskich przedmiotach kolekcjonerskich w
danym momencie zadania.
• Poradnik zawiera również opis przejścia wyzwania dodatkowego – Zamach na Fuhrera.
• Butelki i sztaby złota – oznaczone oraz opisane lokalizacje wszystkich 137 przedmiotów
kolekcjonerskich, które można znaleźć w grze (sztabki – 100) czy też należy zestrzelić
(butelki – 37).
O z n a c z e n i a
W poradniku zostały zastosowane następujące oznaczenia na mapach:
[#1] – liczba na niebiesko w tekście oznacza cel główny (na mapie oznaczenie kolorem białym);
Czerwone kropki wskazują lokalizację żołnierzy;
Niebieskie kropki to snajperzy (w większości przypadków znajdują się oni na dachach i podobnych
wysokich pozycjach);
Zielonymi kropkami zostały oznaczone pojazdy (czołg, pojazd opancerzony, ciężarówka).
Kolorem pomarańczowym w tekście zostały oznaczone pomniejsze rzeczy takie jak wzmianka o
skrzyni z amunicją czy tez użyciu kamienia / miny pułapki itp.
W przypadku przedmiotów kolekcjonerskich oznaczenia są następujące:
[#1] – czerwona liczba oznacza butelkę wina;
[#1] – pomarańczowa liczba oznacza sztabę złota.
Artur „Arxel” Justyński (www.gry–online.pl)
Strona: 3
Sniper Elite V2 – Poradnik GRY-Online.pl
Garść porad
P o z i o m t r u d n o ś c i
W grze znajdują się trzy poziomy trudności: kadet, strzelec wyborowy oraz snajper. Istnieje
również możliwość niestandardowego ustawienia kilku opcji w zależności od upodobań. Na niższym
poziomie trudności, poza faktem, że przeciwnicy strzelają dużo gorzej, otrzymujesz kilka
udogodnień, jak chociażby „ducha”, czyli pozostawianie kopii bohatera w miejscu, w którym
wrogowie Cię zauważyli. Ponadto, pod postacią wyświetlają się okręgi informujące o ewentualnym
wykryciu. Podczas celowania masz również możliwość oznaczania wrogów, dzięki czemu
bezproblemowo będziesz w stanie ich zlokalizować nawet przy największym przybliżeniu lunetą.
Na najniższym poziomie trudności nie działa również grawitacja oraz nie ma wiatru, tak więc –
gdzie wystrzelisz, tak poleci pocisk. W przypadku najwyższego poziomu trudności, gra zbliża swój
poziom do realistycznego. Przede wszystkim – nie mamy możliwości oznaczania wrogów, co
skutecznie utrudnia ewentualne zestrzeleniu kilku przeciwników jeden po drugim przy największym
przybliżeniu. Ponadto działa grawitacja – im wyżej i dalej znajduje się przeciwnik, tym wyżej gracz
musi wycelować. Jeśli to Ty zajmujesz wyższą pozycję, wtedy korekta pionowa nie będzie taka
duża. Dodatkowo dochodzi wiatr – im silniejszy, tym większą korektę poziomą musimy wprowadzić.
J a k s t r z e l a ć
W przypadku gry na najwyższym poziomie trudności ogromne znaczenie odgrywa odległość od celu
jak i wiatr aktualnie panujący. Istnieje oczywiście kilka ustępstw od tej reguły – jeśli przykładowo
znajdujesz się na wyższej pozycji od przeciwnika, nawet w przypadku sporej odległości nie musisz
tak bardzo korygować celownika. Analogicznie jest w przypadku, gdy to przeciwnik znajduje się
wyżej – musisz jeszcze bardziej podnieść celownik.
Jeśli chodzi o prawidłowe czytanie wskaźnika pomiaru wiatru – jeśli biały wskaźnik odchylony
jest w lewo – musisz bardziej przesunąć celownik w prawo. Jeśli zaś wskaźnik wysunął
się na prawo – ustaw celownik na lewo od ofiary.
W grze nie ma zbyt wielu rodzajów karabinów snajperskich, jednak każdy z nich różni się
minimalnie siatką celowniczą. Z biegiem czasu nauczysz się oceniać odległość od wroga porównując
jego rozmiar w stosunku do podziałek na siatce. W przypadku misji, gdzie zagłuszane są Twoje
strzały, można to wykorzystać na „przetestowanie” gdzie poleci pocisk celując gdzieś obok wroga, a
następnie dokonując odpowiednich korekt.
Strona: 4
Sniper Elite V2 – Poradnik GRY-Online.pl
O g ó l n e
Poniżej znajdziesz kilka dodatkowych, dość uniwersalnych, wskazówek, o których powinien
wiedzieć każdy strzelec wyborowy.
O b s e r w u j b u d y n k i i o k n a
Co prawda w poradniku zostały zawarte informacje o konkretnych snajperach, których możemy
napotkać podczas wykonywania poszczególnych misji, lecz może się zdarzyć, że pewien fragment
zadania został przedstawiony nieco inaczej, niż decyzja gracza. Dlatego warto wyrobić sobie nawyk
przyglądania się dachom i oknom – zarówno w budynkach blisko naszej pozycji jak i tym bardzo
oddalonym. Należy również zaznaczyć, że często niektórzy przeciwnicy pojawiają się dopiero po
określonym fragmencie gry, więc tam gdzie wcześniej było pusto – w każdej chwili może być
kryjówką snajpera.
N a s ł u c h u j o t o c z e n i a
W kilku misjach będziesz mógł skorzystać z niewielkiego „ułatwienia” eksterminacji wrogów, a
mianowicie w tle rozlegną się zagłuszające strzały dźwięki. Tego typu „zagłuszacze” mogą być
różne – głównie natrafisz na wybuchające bomby czy innego rodzaju ataki artyleryjskie, ale nie
zabraknie również dzwonów kościelnych, ogłoszeń wydawanych przez megafon itp. Tego typu
dźwięk ilustrowany jest dodatkowo na ekranie w prawym górnym rogu, więc szanse jego
przegapienia są nikłe. Niekiedy, w przypadku bomb można usłyszeć charakterystyczny świst
spadającego pocisku. Jeśli wystrzelisz w momencie takiego zagłuszającego dźwięku, wróg w
żadnym wypadku nie zorientuje się, że coś się właśnie stało. Wyjątkiem mogą być zauważone
przez innych żołnierzy ciała.
Strona: 5
Sniper Elite V2 – Poradnik GRY-Online.pl
P r z e s z u k u j c i a ł a
Kolejnym nawykiem, który warto sobie wyrobić jest przeszukiwanie ciał, przynajmniej tych, do
których bezproblemowo możesz podejść i nie zostaniesz zauważony w momencie, gdy będziesz
klęczał (każdorazowo bohater na klęczkach przeszukuje zwłoki). Pomimo, że w grze natrafisz na
skrzynie z amunicją, niektóre fragmenty wymagają zużycia sporej liczby naboi – w szczególności
musisz uważać na pistolet z tłumikiem.
U k r y w a j z w ł o k i
Czasami warto odciągnąć ciało zabitego żołnierza w inne miejsce, aby nie zaalarmować innych. Co
prawda w przypadku spostrzeżenia martwego kompana żołnierze przeważnie próbują odszukać Cię
na własną rękę – nie podnoszą wtedy alarmu. Niekiedy pozostawienie ciała jest dość przydatne,
gdyż pozwala na przyciągnięcie bliżej dogodnej linii strzału kolejnej ofiary.
Z a s t a w i a j p u ł a p k i
W grze prócz dwóch typów granatów możesz korzystać także z innych materiałów wybuchowych.
Dynamit możesz podkładać na przykład na drodze patrolu, aby następnie go zdetonować zabijając
od razu większą liczbę przeciwników. Zarówno mina lądowa jak i mina pułapka (tzw.
„potykacz”) najlepiej nadają się do obstawiania wszelkiej maści przejść, które masz za plecami i nie
jesteś w stanie chronić (aby zapobiec zajściu od tyłu), gdyż musisz zająć się akcją przed sobą.
Jednym z najbardziej przydatnych „gadżetów” jest zwykły kamień – dzięki niemu możesz wysłać
wroga w miejsce, które najlepiej Ci odpowiada (w celu na przykład jego późniejszej eliminacji),
bądź odciągnąć go od drzwi, do których musisz wejść.
Strona: 6
Sniper Elite V2 – Poradnik GRY-Online.pl
Prolog
Butelki
1
Sztaby złota
Odblokowana broń
0
Colt M1911
Początek prologu stanowi samouczek pozwalający zapoznać Cię z podstawowymi kwestiami w grze
i rozgrywce. Nim ruszysz się z miejsca warto zapoznać się z działaniem lornetki, która to
niejednokrotnie przyda Ci się podczas gry do wypatrywania wrogów. Wciśnij odpowiedni przycisk
(domyślnie [B]) i zerknij w stronę oznaczonych ruin.
Czas na podstawy poruszania się – musisz przejść do pobliskiego budynku. Bieg możliwy jest po
wciśnięciu i przytrzymaniu domyślnie [Lewy shift]. Miej jednak na uwadze, że bieg Cię męczy,
przez co nie jesteś w stanie użyć sprintu zbyt długo, a ponadto Twój oddech po takiej przebieżce
będzie znacznie przyspieszony. Aby wspiąć się na ścianę wciśnij [Spacja].
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :