Poradnik do strzelaniny pt. Sniper Elite zawiera wyczerpującą charakterystykę każdej misji, obecnej w grze. Opis przejścia uzupełniają mapki wszystkich kluczowych lokacji.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Oznaczenia
-Porady ogólne
-[Opis przejścia] Karlshorst
-[Opis przejścia] Atak na Zaopatrzenie
-[Opis przejścia] Reichstag
-[Opis przejścia] Brama Brandenburska
-[Opis przejścia] Zaginiony Kontakt
-[Opis przejścia] Spotkaj Kuriera
-[Opis przejścia] Przeszukaj Plac
-[Opis przejścia] Francuska Katedra
-[Opis przejścia] Wycofaj się z Placu
-[Opis przejścia] Zniszcz Stację Paliw
-[Opis przejścia] Zabezpiecz Stację U-Bahn
-[Opis przejścia] Zapobiegnij Przysłaniu Posiłków
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 31
Informacja o grze
Gra akcji typu stealth zrealizowana przez zespół developerski Rebellion Software. Akcja rozgrywa się wiosną 1945 roku w ostatnich dniach II Wojny Światowej oraz rosyjsko-niemieckiej bitwy o stolicę III Rzeszy i zarazem na początku Zimnej Wojny.
Gra Sniper Elite: Berlin 1945, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, Wii. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Sniper Elite
autor: Łukasz „Terrag” Znojek
(c) 2009 GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Rebellion, Wydawca Ubisoft, Wydawca PL OniGames
należą do ich prawowitych właścicieli.
Sniper Elite – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp _________________________________________________________ 3
Oznaczenia _____________________________________________________ 4
Porady ogólne __________________________________________________ 5
Opis przejścia ___________________________________________________ 6
Karlshorst __________________________________________________________________ 6
Atak na Zaopatrzenie ________________________________________________________ 8
Reichstag _________________________________________________________________ 10
Brama Brandenburska ______________________________________________________ 12
Zaginiony Kontakt __________________________________________________________ 14
Spotkaj Kuriera ____________________________________________________________ 16
Przeszukaj Plac ____________________________________________________________ 18
Francuska Katedra _________________________________________________________ 20
Wycofaj się z Placu _________________________________________________________ 22
Zniszcz Stację Paliw ________________________________________________________ 23
Zabezpiecz Stację U-Bahn ___________________________________________________ 25
Zapobiegnij Przysłaniu Posiłków _____________________________________________ 27
Stacja Anhalter ____________________________________________________________ 29
Przez U-Bahn ______________________________________________________________ 31
Droga do Nordsig __________________________________________________________ 33
Zlikwiduj Strażników _______________________________________________________ 34
Instalacja CW w Nordsig ____________________________________________________ 36
Wesprzyj drużynę BSS ______________________________________________________ 39
Wycofaj się z Nordsig _______________________________________________________ 40
Odetnij Komunikację _______________________________________________________ 41
Zniszcz Skład Amunicji ______________________________________________________ 42
Unieszkodliw Katiusze ______________________________________________________ 43
Parowozownia w Holzmarkt _________________________________________________ 44
Schloss ___________________________________________________________________ 46
Odnajdź Pilota _____________________________________________________________ 48
Podróż na Tempelhof _______________________________________________________ 50
Lotnisko Tempelhof_________________________________________________________ 52
Tajna Misja ____________________________________________________ 54
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Sniper Elite – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Szeregowy, baczność! Cieszę się, że wreszcie raczyliście stawić się na odprawie. Przed wejściem
tutaj, otrzymaliście wyczerpującą dokumentację traktującą o wszystkich zadaniach, którym
niebawem stawicie czoła. Jeśli pozycja wroga będzie dla Was zagadką, wystarczy że spojrzycie na
odpowiednią mapę. Kiedy zgubicie drogę wśród zabudowań nieprzyjaciela, zerknijcie na mapę.
Będziecie na nią patrzeć nawet w chwilach zwątpienia, trzęsąc się ze strachu za kawałkiem
zbutwiałego drewna w czasie, gdy snajper wroga będzie próbował odstrzelić Wam łeb! A na
dodatek otrzymacie też szczegółowe wskazówki na temat lokalizacji i rozmieszczenia zapasów
amunicji.
Łukasz „Terrag” Znojek
Strona: 3
Sniper Elite – Poradnik GRY-OnLine
Oznaczenia
Do misji załączyłem stosowne mapy na których naniesione zostały wszystkie cele które w danym
zadaniu dyktuje nam gra. Jeśli w trakcie rozgrywki będziemy mieli powiedzmy dwa cele, a na
mapie odnajdziemy pięć – bez obaw, w trakcie wykonywania misji, na pewno pojawią się kolejne,
brakujące cele.
Kolejnym wspólnym elementem prawie wszystkich map, jest występowanie zaznaczonej na żółto
trasy, oraz naniesionych na nią, pomarańczowych znaczników kierunku poruszania się. Poradnik
każdorazowo odnosi się do właśnie tej, konkretnej ścieżki.
Poniżej legenda zastosowanych oznaczeń:
Cel główny, wyszczególniony przez grę na pewnym etapie wykonywania danej misji.
Odwołania w tekście – [01].
Punkt orientacyjny, pomagający określić dokładne położenie ważnego obiektu / lokacji na
danej mapie. Odwołanie w tekście – [01].
Wrogi żołnierz. Może być to oficer z pistoletem, albo standardowy przeciwnik z karabinem
maszynowym w ręku.
Snajper. W większości przypadków znajdziemy takiego przeciwnika na dachu budynku,
lub też w oknie. Czasami możemy go jednak znaleźć w ruinach budynku, czy na ulicy.
Czołg, pojazd pancerny, dżip, lub ciężarówka. W skrócie – pojazd, który się porusza, a my
zazwyczaj możemy go unieszkodliwić. Na mapach często oznacza miejsce wybuchu.
Ostatnią kwestią wymagającą wzmianki jest sposób oznaczeń załączonych obrazków. Odpowiednio
– [1] oznacza ten umieszczony po lewej, a [2] po prawej stronie. Przedmioty, które zdobywamy,
wyróżnione zostały natomiast kolorem pomarańczowym.
Strona: 4
Sniper Elite – Poradnik GRY-OnLine
Porady ogólne
Poniżej garść uniwersalnych wskazówek, które powinny nieco ułatwić przygodę z grą:
0 1 . W y r ó b s o b i e n a w y k o b s e r w o w a n i a d a c h ó w i o k i e n .
Najpierw zastanawiamy się które miejsce na mapie byłoby dla nas najbardziej odpowiednie do
oddania strzału, a potem upewniamy się, że któryś z wrogów już nie wpadł na ten sam pomysł. Po
kilku misjach powinniśmy już automatycznie zwracać większą uwagę na potencjalne miejsca, w
których może ukryć się snajper.
0 2 . P r z e m i e s z c z a j s i ę o d j e d n e j o s ł o n y d o d r u g i e j .
Bieg otwartą ulicą to bardzo zły pomysł. Wykorzystujemy fakt, że większość budynków w świecie
gry jest zniszczona, a zgliszcza i wraki samochodów walają się po ulicach. Po dłuższym czasie
stosowania tego typu taktyki, sam pomysł przebiegnięcia przez sam środek pustego placu będzie
wydawał nam się niedorzeczny.
0 3 . P o o d d a n i u s t r z a ł u , z m i e n i a j s w o j ą p o z y c ję .
Kiedy zabijamy na odległość z użyciem karabinu snajperskiego, istotne jest, aby po pociągnięciu za
spust, przemieścić się w inne miejsce. Może to być nawet kilka kroków, czy choćby atak z drugiej
strony chroniącej nas barykady. Przeciwnicy zazwyczaj są świadomi tego skąd padł strzał i jeśli
pozostaniemy w tym samym miejscu, szansa na to że zostaniemy zaatakowani rośnie kilkakrotnie.
0 4 . S ł u c h a j d ź w i ę k ó w o t o c z e n i a .
Jeśli mamy w zwyczaju słuchać swojej muzyki w trakcie grania w gry, to w tym przypadku jest to
bardzo, ale to bardzo zły pomysł. Rozmowy żołnierzy, ich kroki, warkot silnika nadjeżdżającej
ciężarówki... to wszystko sprawia, że możemy wyprzedzić wroga o kilka cennych sekund i uratować
własną skórę. Dlatego cały czas wsłuchujemy się w dźwięki otaczającego nas świata.
0 5 . P o c i ą g a j z a s p u s t w t r a k c i e o s t r z a ł u a r t y l e r i i .
Ten punkt jest prostą konsekwencją poprzedniego. W niektórych misjach usłyszymy wyraźne
odgłosy, które porównać można do dźwięku spadających bomb. Jeśli w tym momencie wystrzelimy
z naszego karabinu snajperskiego, to jest duża szansa na to, że przeciwnicy nie zorientują się w
sytuacji. Oczywiście zawsze może nas wydać ciało ofiary, dlatego też...
0 6 . U k r y w a j z wł o k i , k t ó r e m o g ą C i ę w y d a ć .
Sytuacje w których kilku przeciwników patroluje jeden teren nie należą do rzadkości. O ile, o dziwo,
plamy krwi nikomu tutaj nie przeszkadzają, to jednak lepiej, żebyśmy ciało przenieśli w miejsce
poza zasięgiem wzroku wrogich żołnierzy.
0 7 . P r z e s z u k u j d o k ł a d n i e c i a ł a .
Jest to operacja czasochłonna, ale zazwyczaj opłacalna. W kieszeniach poległych przeciwników
często udaje się znaleźć nie tylko zapasy amunicji czy granatów, ale nawet bandaże.
0 8 . C z a s a m i l e p i e j z r a n ić n i ż z a b i ć .
Wyobraźmy sobie sytuację, w której wiemy że przed nami czai się dwóch przeciwników. Niestety w
polu naszego widzenia mamy tylko jeden z celów. Oczywiście możemy pozbyć się go prostym
strzałem w głowę. Nie osiągniemy tym jednak zbyt wiele. Co najwyżej sprowokujemy drugiego
delikwenta do przyszykowania na nas zasadzki. Natomiast kiedy pierwszy oberwie w klatkę
piersiową i padnie na ziemię wołając o pomoc, drugi prawdopodobnie zareaguje i będzie chciał jak
najszybciej zabrać rannego kolegę z naszego pola widzenia. Nie trzeba dodawać, że obaj w takiej
sytuacji z życiem nie ujdą.
0 9 . Z a s t a w i a j p uł a p k i .
Dynamit który można podłożyć na środku ulicy i w odpowiednim momencie wysadzić strzałem z
bezpiecznej odległości, granaty typu „potykacz”, ranni i konający wrogowie. Twórcy Sniper Elite
dali nam wiele możliwości zastawiania na naszych przeciwników śmiertelnych pułapek. Szkoda
byłoby ich nie wykorzystać... tym bardziej, że nie tylko urozmaicają rozgrywkę, ale i diabelnie
ułatwiają życie.
1 0 . W r ó g z g r a n a t e m p r z y p a s k u , t o m a r t w y w r ó g .
Trafienie z dużej odległości w granat przypięty do paska celu pozostającego w ruchu jest trudne,
ale nie niemożliwe. Lepiej nawet, jeśli taki przyjemniaczek idzie w środku grupy przeciwników.
Wybuch zabije wszystkich żołnierzy w odległości kilku kroków od granatu.
Strona: 5
Sniper Elite – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
K a r l s h o r s t
0 1 . S p o t k a n i e z i n f o r m a t o r e m .
Po dotarciu do punktu [01], zabijamy przeciwnika po prawej, a następnie ostrożnie [1] zbliżamy
się do dwójki przeciwników stojących nam na drodze. Po pozbyciu się ich, powinniśmy zobaczyć
kolejną parę nadciągającą od strony budynku który jest naszym celem. Kiedy już wszyscy
wrogowie zostaną wyeliminowani, kierujemy się na tyły budynku, gdzie naszym oczom ukaże się
informator [2].
Strona: 6
Sniper Elite – Poradnik GRY-OnLine
0 2 . R a t u n e k a g e n t a R u c h u O p o r u .
W miejscu oznaczonym poprzez [02] natrafiamy na kolejnego przeciwnika. Odwiedzamy magazyn
[05] w którym natrafiamy na amunicję do karabinu, MG-42, oraz MP-40. Ponadto zabieramy 5
granatów trzonowych, oraz 3 laski dynamitu. Po chwili do budynku wdziera się rosyjski czołg
[1], a my z użyciem karabinu maszynowego zabijamy załogę wysiadającą z jego wnętrza.
Następnie kierujemy się do [03], gdzie staczamy szybką walkę z wrogim snajperem [2]. Całkiem
możliwe, że zostaniemy również zaatakowani przez żołnierzy w pobliżu budynku zajętego przez
strzelca przeciwników. Teraz pozostaje nam tylko dostać się do wnętrza magazynu.
0 3 . D o s t a r c z e n i e a g e n t a d o j e g o t o w a r z y s z y .
Zabieramy rannego przyjaciela [1] na plecy (klawisz E) i ruszamy po wskazanej trasie, do
zaznaczonego na naszej mapie, trzeciego celu z kolei [03]. Nie powinniśmy natrafić na żaden opór
ze strony wroga, jednak gdyby użycie broni okazało się konieczne – będziemy musieli odłożyć
rannego na ziemię, poprzez ponowne naciśnięcie klawisza E. W końcu docieramy na miejsce
przeznaczenia i spotykamy naszych sprzymierzeńców [2]. To również świetna okazja, aby
uzupełnić nasze zapasy. Znajdujemy bandaż, apteczkę, oraz amunicję do PPSH41 i strzelby.
0 4 . E w a k u a c j a .
W punkcie [04] powinniśmy natrafić na wrogi czołg. Wysadzamy go celnym strzałem w zawór
paliwa [1]. Chwilę po wybuchu, ruszy na nas dwójka wrogich żołnierzy, a kilka sekund później,
stoczymy walkę z nadciągającymi od tylu, dwoma kolejnymi przeciwnikami. Musimy również
uważać na oznaczonego na mapie snajpera [2]. Kiedy już wyeliminujemy wszystkie cele,
powinniśmy spokojnie dotrzeć do końcowego celu tej misji.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)