
Autor: | Zbigniew Meger | Liczba stron: | 152 |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN | Język publikacji: | polski |
ISBN: | 9788301221454 | Data wydania: | 2022-03-25 |
Kategoria: | ebooki >> edukacja >> pedagogika |
Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, stawiająca sobie za główny cel prawidłowy przekaz wiedzy od nauczyciela do ucznia. Druga koncepcja stanowi bazę strategii uczenia się, która w praktyce dąży do jak najlepszego dopasowania procesu dydaktycznego do możliwości uczącej się osoby. Obie te strategie - ujęte tutaj syntetycznie - zostały już w wielu szczegółach omówione w podręcznikach dydaktyki. W odniesieniu do nich nowa strategia kooperacji, traktująca wiedzę jako szczególną konstrukcję umysłową, wyraża obiecujące idee, zmieniające kształt całej edukacji.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Gdzie kupić całą publikację:
Strategia edukacji kooperatywnej z przykładami realizacji
Autor: Zbigniew Meger
Autor: Zbigniew Meger
Sklep
Format
Cena