Poradnik do The Next BIG Thing przeprowadzi Cię przez meandry zwariowanej fabuły tej sympatycznej produkcji. Podzielony jest na sześć części, odpowiadających rozdziałom w grze, i wiele podrozdziałów, zawierających wskazówki do konkretnych zadań.
Spis treści:
-[Wprowadzenie]
-[Opis przejścia] Rozdział 1 – Liz
-[Opis przejścia] Rozdział 2 – Dan - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział 2 – Dan - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział 3 – Dan
-[Opis przejścia] Rozdział 4 – Liz
-[Opis przejścia] Rozdział 5 – Dan
-[Opis przejścia] Rozdział 5 – Liz
-[Opis przejścia] Rozdział 6 – Dan
-[Opis przejścia] Rozdział 6 – Liz
-[Opis przejścia] Rozdział 6 – Dan
Informacja o grze
Przygodówka point'n'click autorstwa Pendulo Studios, firmy odpowiedzialnej za serię Runaway.
Gra The Next Big Thing, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
The Next
Big
Thing
autor: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska
Producent Pendulo Studios, Wydawca Focus Home Interactive, Wydawca PL Ubisoft
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2011 GRY-OnLine S.A.
The Next Big Thing – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Opis przejścia ___________________________________________________4
Rozdział 1 – Liz ____________________________________________________________ 4
Rozdział 2 – Dan __________________________________________________________ 10
Rozdział 3 – Dan __________________________________________________________ 18
Rozdział 4 – Liz ___________________________________________________________ 23
Rozdział 5 – Dan __________________________________________________________ 29
Rozdział 5 – Liz ___________________________________________________________ 30
Rozdział 6 – Dan __________________________________________________________ 36
Rozdział 6 – Liz ___________________________________________________________ 39
Rozdział 6 – Dan __________________________________________________________ 42
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
www.gry-online.pl
Strona: 2
The Next Big Thing – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Poradnik do The Next BIG Thing przeprowadzi Cię przez meandry zwariowanej fabuły tej
sympatycznej produkcji. Podzielony jest na sześć części, odpowiadających rozdziałom w grze, i
wiele podrozdziałów, zawierających wskazówki do konkretnych zadań.
Kursor na wszystkich aktywnych obiektach domyślnie przybiera kształt oka. By zmienić go na rękę
(zbieranie znajdziek), dymek (rozmowa) czy trybik (manipulacja przedmiotami), trzeba kliknąć
PPM. W ekwipunku z kolei automatycznie przyjmuje postać ręki, warto jednak przekształcać go w
oko i badać obiekty w zbliżeniu – otrzymasz wtedy dodatkowe informacje, a czasem również i
przedmioty.
Dostępne opcje pojawiają się po najechaniu kursorem w górę ekranu. Znajdziesz tam (od lewej):
pomoc (F1), aktywne punkty (F2), inwentarz (Tab), zadania (F3) i menu (F4). Rozpoczynając
zabawę, zakładasz profil opatrzony awatarem (postacie z gry), nickiem i hasłem. Trzeba też wybrać
jeden z 3 stopni trudności: niski (dostępna pomoc i aktywne punkty), średni (aktywne punkty
włączone, pomoc wyłączona) lub wysoki (pomoc i aktywne punkty wyłączone).
W menu po prawej, przy Twoim awatarze, widnieją trzy wskaźniki. Dwie pierwsze linie obrazują
korzystanie z podpowiedzi narratora i ujawniania aktywnych punktów. Na początku są pełne,
natomiast w miarę używania wspomnianych opcji kurczą się. Ostatnia prezentuje realizację zadań
w grze i na początku jest pusta, zapełnia się w miarę postępu rozgrywki. Możesz też sprawdzić
swoje statystyki, ujęte w raczej żartobliwej formie.
Dwukrotny klik LPM przyspiesza przechodzenie do lokacji oraz samych bohaterów, materializują się
oni wówczas we wskazanym miejscu. Pojedynczy klik przewija dialogi. Zbierane przedmioty
wyróżnione są w tekście kolorem czerwonym, a rozwiązania zagadek pogrubieniem.
Katarzyna „Kayleigh” Michałowska (www.gry-online.pl)
Strona: 3
The Next Big Thing – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
R o z d z i a ł 1 – L i z
Dwójka reporterów, Liz Allaire i Dan Murray, zmierza na ceremonię rozdania nagród na
tegorocznym festiwalu horrorów. Na miejscu okazuje się jednak, że Dan nie ma zamiaru wspomóc
koleżanki w wykonywaniu obowiązków zawodowych. Liz maszeruje do teatru sama, a kiedy wraca
do samochodu, zaparkowanego przed willą Williama A. FitzRandolpha, potentata filmowego,
właściciela MKO Studios, bohaterowie dostrzegają, że przez okno do jego biura włamuje się Duży
Albert – jeden z popularnych aktorów-potworów. Dziewczyna natychmiast uznaje za słuszne
zbadać sytuację, natomiast jej partner Dan nie daje się ruszyć i zostaje w samochodzie.
N a m ó w i ć D a n a , ż e b y p o r o z m a w i a ł z F i t z R a n d o l p h e m c z . 1
Jako Liz udaj się zatem do willi (2x w prawo). W środku okaże się, że właściciel, zamiast bawić się z
gośćmi, siedzi w holu na kanapie, co oznacza, że Liz nie może przeniknąć do jego gabinetu.
Porozmawiaj z FitzRandolphem – ostatecznie Liz wpadnie na pomysł, by poprosić swego upartego
kolegę o pomoc, a konkretnie, by zajął swą osobą potentata. Niestety, Dan nadal nie zechce ruszyć
się z samochodu.
P r z e k o n a ć E d g a r a , ż e m o ż e b y ć n o w y m V u l k a n e m F l a s h e m
Wróć do willi i wejdź w pierwsze przejście po lewej (tuż za schodami). Trafisz do garderoby, w
której spotkasz Edgara. Porozmawiaj z nim – biedak uważa, że z jego wyglądem nigdy nie uda mu
się przekonująco zagrać potwora. Po skończonym dialogu obejrzyj papierową figurę Vulkana Flasha
(po prawej), bohatera głośnego horroru. Po odtwórcy tej roli ślad zaginął... W oczy rzuca się jego
uderzające podobieństwo do Edgara. Oczywiście Liz wpadnie na genialny pomysł stworzenia z
Edgara nowego Vulkana, a w ekwipunku pojawi się wizerunek obcego.
Strona: 4
The Next Big Thing – Poradnik GRY-OnLine
Potrzeba teraz paru gadżetów. Po pierwszy z nich udaj się do głównego holu (w prawo). Tam na
gałkę poręczy przy schodach po prawej zatknięta jest dynia, na którą ktoś nasadził okulary. Weź
je (kliknij na dyni PPM, by pojawiła się ikonka ręki, a potem LPM, by zabrać okulary). Po kolejny
przedmiot przejdź do drugiego pomieszczenia po lewej (obok garderoby). To biblioteka,
przypominająca raczej graciarnię lub będąca w stanie przedremontowym), w której przez lewą
poręcz schodów przewieszona jest kamizelka. I ona okaże się przydatna. Zbadaj też regał tuż przy
schodach (po prawej). Znajdziesz buteleczkę niebieskiej farby. Połącz ją z wizerunkiem obcego,
dorzuć też kamizelkę i okulary.
Wróć do garderoby i kliknij ulepszonym wizerunkiem obcego na Edgarze. Po chwili mężczyzna
przeistoczy się w Vulkana, a Liz otrzyma jego kurtkę, którą wcześniej miał na sobie. Obejrzyj ją w
ekwipunku w zbliżeniu (kliknij na niej PPM, by pojawiła się ikonka oka, a potem LPM, by uzyskać
zbliżenie). Znajdziesz dwa bilety wstępu na mecz bokserski.
Strona: 5
The Next Big Thing – Poradnik GRY-OnLine
N a m ó w i ć D a n a , ż e b y p o r o z m a w i a ł z F i t z R a n d o l p h e m c z . 2
Opuść garderobę i hol (kursor kierunkowy w dole ekranu) i wróć do samochodu (w lewo). Pokaż
Danowi wejściówki na mecz. To wystarczy, by zachęcić go do pogawędki z FitzRandolphem. Kiedy
panowie przejdą do reszty gości, wejdź w korytarz przy schodach po prawej. Liz sprawdzi ostatnie i
środkowe drzwi po prawej, wiodące odpowiednio do biur FitzRandolpha i jego sekretarki. Niestety –
są zamknięte.
Strona: 6
The Next Big Thing – Poradnik GRY-OnLine
N a k ł o n i ć J i m m y ` e g o L o v e d o o t w a r c i a b i u r a
Zaczep śpiącego na początku korytarza robota – Jimmy`ego Love. Poproś go o otwarcie biura,
podając się za sekretarkę FitzRandolpha. Robot przeskanuje Liz i kategorycznie stwierdzi, że nie
jest ona Beverley Torrance. Musisz więc zadziałać podstępem.
Opuść korytarz (kursor kierunkowy w dole ekranu) i willę. Ponownie udaj się do samochodu.
Zabierz pozostawioną przez Dana na masce piersiówkę. Otwórz bagażnik – znajdziesz tam pusty
kanister po oleju silnikowym. Przelej zawartość piersiówki do kanistra.
Wróć do willi i na korytarz po prawej. Poczęstuj Jimmy`ego kanistrem z alkoholem. Następnie
zaczep go i poproś o otwarcie drugich drzwi. Tym razem identyfikacja przebiegnie pozytywnie i po
małych perturbacjach z otwieraniem Liz zostanie wpuszczona do biura sekretarki.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :