Poradnik do gry akcji The Punisher, opartą o kolejną postać komiksowego mściciela. Zawiera dokładny opis przejścia wszystkich misji, skupiający się głównie na trudniejszych momentach (masowych strzelaninach), bossach i wykonywanych zadaniach.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-FAQ
-1.CRACKHOUSE
-2.THE CHOP SHOP cz.1
-2.THE CHOP SHOP cz.2
-3.LUCKY’S BAR
-4.CENTRAL ZOO cz.1
-4.CENTRAL ZOO cz.2
-5.GREY’S FUNERAL HOME
-6.GNUCCI ESTATE cz.1
-6.GNUCCI ESTATE cz.2
-7.PIER 74 cz.1
-7.PIER 74 cz.2
-8.THE IGOR BALTIYSKY
-9.CASTLE’S APARTMENT
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 23
Informacja o grze
„The Punisher” to typowy shooter, stworzony przez konsorcjum wydawnicze THQ wraz ze studiem developerskim Volition Inc. Grę zdominowały elementy akcji i walki, natomiast warstwa fabularna została bezpośrednio oparta na słynnym cyklu komiksów o tym samym t
Gra The Punisher, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PS2, XBX, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
The Punisher
autor: Adam „eJay” Kaczmarek
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
The Punisher – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
FAQ _________________________________________________________________ 4
1. CRACKHOUSE ________________________________________________________ 6
2. THE CHOP SHOP______________________________________________________ 8
3. LUCKY’S BAR _______________________________________________________ 11
4. CENTRAL ZOO ______________________________________________________ 12
5. GREY’S FUNERAL HOME _______________________________________________ 16
6. GNUCCI ESTATE _____________________________________________________ 19
7. PIER 74 ___________________________________________________________ 24
8. THE IGOR BALTIYSKY ________________________________________________ 28
9. CASTLE’S APARTMENT ________________________________________________ 31
10. GRAND NIXON ISLAND ______________________________________________ 32
11. FISK INDUSTRIES __________________________________________________ 36
12. PIER 74 REVISITED _________________________________________________ 39
13. MEAT PACKING PLANT _______________________________________________ 41
14. STARK TOWERS ____________________________________________________ 44
15. THE TAKAGI BUILDING ______________________________________________ 47
16. RYKER’S ISLAND ___________________________________________________ 50
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
The Punisher – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Witam w poradniku do gry The Punisher. Pozycja ta należy do gatunku gier akcji, strzelanin
widzianych z perspektywy trzeciej osoby. Bohaterem jest Frank Castle – były policjant, któremu
zamordowano całą rodzinę. To nim właśnie kierujemy i dokonujemy zemsty. Ze względu na rodzaj
rozgrywki nie widzę sensu opisywania krok po kroku, jak eliminować wroga, gdyż tego jest
nadzwyczaj dużo. Skupię się bardziej na trudniejszych momentach (masowych strzelaninach),
bossach i wykonywanych zadaniach. Na większość Waszych pytań odpowiem w dziale FAQ. The
Punisher nie jest grą na „jeden raz”, o czym zaraz się przekonacie. Ponieważ tytuł ten zawiera
drastyczne sceny śmierci i niecenzuralne słownictwo, radzę nie kupować go dzieciom. Niniejszy
poradnik został stworzony po przejściu gry na poziomie NORMAL. Przy pierwszym podejściu do The
Punisher zapewne wyda wam się on dosyć trudny. I tak jest – bossowie są dosyć wymagający, a
liczba przeciwników przyprawia o ból głowy. Nie raz będzie Wam dane kończyć poziom na ostatnich
kropelkach życia. Na szczęście przy kolejnych próbach gra staje się dla nas łatwiejsza (trening
czyni mistrza). Kwestie uzbrojenia, uzdrawiania pozostawiłem Wam. Osobiście polecam
wyposażenie się w broń, jaka Wam odpowiada. Mnie do gustu przypadł SMG, ale komuś spodoba
się miotacz ognia albo zwykła bazooka. Dlatego skupiłem się wyłącznie na systematycznym
opisywaniu „gorętszych” momentów, żebyście uniknęli wszelkich niemiłych niespodzianek. Co do
uzdrawiania – szczegóły macie w FAQ. Życzę miłego „karania” przeciwników.
Strona: 3
www.gry-online.pl
The Punisher – Poradnik GRY-OnLine
FAQ
Pytanie: Gdzie znajdę apteczki, aby uzdrowić moją postać?
Odpowiedź: W grze nie istnieje coś takiego jak apteczka. Naszą postać uzdrawiamy poprzez
przesłuchiwanie wrogów. Polecam wykonywanie tej czynności po każdej wymianie ognia, jako że w
grze dominuje zasada „w pokoju obok jest więcej przeciwników niż w poprzednim”.
Pytanie: Jak się przesłuchuje wrogów?
Odpowiedź: Gdy chcemy przesłuchać przeciwnika, należy najpierw podejść do niego i nacisnąć
klawisz odpowiedzialny za „Grab” (domyślnie jest to E). Następnie wciskamy ten klawisz jeszcze
raz (opcja Interrogate). Zobaczymy możliwe do wykonania typy przesłuchań. Za pomocą strzałek
lub liter wybieramy żądaną opcję. Standardowo mamy do wyboru: Gun Tension (grożenie bronią),
Choke (duszenie, łamanie karku), Smash Face (uderzanie głową o podłoże), Punch (uderzanie
pięścią w brzuch i inne części ciała). Teraz przejdźmy do sedna sprawy. Jak przesłuchać, żeby
przeciwnik powiedział nam to, co chcemy, ale żeby nie przedobrzyć? Gdy już dojdzie do tego, że
chcemy wycisnąć z wroga wszystkie soki pokazuje się wskaźnik strachu. Myszką wykonujemy ruchy
w górę/w dół, tak aby niebieski pasek wszedł w pomarańczowy obszar. Pasek ten zawsze opada, a
więc musimy powtarzać ten ruch, aby przeciwnik się „załamał” i udzielił informacji. Przez 3 sekundy
należy utrzymać pasek na pomarańczowym polu. Gdy pojawi się informacja, że się nam udało
(Broken!) dostajemy to, co chcemy, czyli zdrowie i jakąś cenną wskazówkę.
Pytanie: Jak wykonać „specjalne” przesłuchanie?
Odpowiedź: Do tego celu posłużą nam miejsca zaznaczone białym światłem i ikoną czaszki.
Czynności wykonujemy podobnie, tylko że po złapaniu wroga podchodzimy z nim do takiego
miejsca i po raz drugi wciskamy E.
Pytanie: Jak polepszyć parametry naszej postaci?
Odpowiedź: Po zakończeniu każdego etapu zdobywamy określoną liczbę punktów (za wykonanie
zadania, uratowanie zakładników i zabicie wrogów). Za ich pomocą w menu Upgrades możemy
polepszyć nasze zdolności.
Pytanie: Jak zapisać stan gry?
Odpowiedź: Stan gry zapisywany jest automatycznie po przejściu danej sekcji etapu. Niestety nie
da się zapisać gry w środku misji.
Pytanie: Kim są przeciwnicy z białymi czaszkami pojawiającymi się nad ich głowami?
Odpowiedź: Mają oni cenne dla nas informacje. Aby je uzyskać, należy ich oczywiście przesłuchać.
Zdobycie informacji nie jest wymagane do ukończenia etapów, ale z pewnością ułatwi Wam zadanie
(kody do drzwi, wskazówki co do bossów).
Pytanie: Co to są „Special Kills”?
Odpowiedź: Są to miejsca do efektownego zabijania wrogów. Jest to wysoko punktowane, dlatego
warto to wykorzystywać. Miejsca te są zaznaczone złotym kolorem i ikoną czaszki.
Strona: 4
www.gry-online.pl
The Punisher – Poradnik GRY-OnLine
Pytanie: Jak ustrzelić wroga z kilkudziesięciu metrów?
Odpowiedź: Wciskamy przycisk odpowiedzialny za Shot Aim (domyślnie F) i celujemy. Tryb ten
pozwala na zabicie wroga z dalszej odległości, oszczędzamy przy tym nabojów. Kosztem użycia
tego trybu jest zmniejszona prędkość z jaką porusza się Frank oraz dosyć ograniczone pole
widzenia.
Pytanie: Jak zdobywać brązowe/srebrne/złote medale?
Odpowiedź: Zdobycie brązowego medalu nie powinno być trudne. Jeśli skutecznie będziesz
eliminował wroga i często używał ich jako tarcz, to myślę, że każdy etap powinieneś zakończyć z
takim sukcesem. Srebrny medal jest nieco trudniejszy do zdobycia. Wymaga on częstego używania
przeciwników jako tarcz, strzelania w głowę, szybkich zabójstw i stosowania Slaughter Mode (trybu
rzeźni). Nie na każdym etapie jest to możliwe. Złoty medal zarezerwowany jest wyłącznie dla
poziomu trudności HARD, który odróżnia się od normalnego jedynie lepszą celnością wrogów i
trochę większym mnożnikiem punktów. Wymagania punktowe poszczególnych medali macie na
odprawie przed misją w dziale Statistics.
Pytanie: Czym jest Slaughter Mode?
Odpowiedź: Pełni on podobną funkcję co Bullet time w Max Payne. Dzięki niemu zyskujemy pewną
przewagę nad przeciwnikiem. Nasze pole widzenia zwiększa się, nie spada nam energia, a możemy
ją sobie podwyższyć zabijając wrogów i jednocześnie nie być trafionym. Slaughter Mode nie trwa w
nieskończoność. Jego długość określa mały niebieski pasek pod wskaźnikiem energii. W trakcie
„szału” Frank może rzucać nożami zabijając „bad guys”.
Powyższe odpowiedzi powinny rozwiać wasze wątpliwości. Na wszelki wypadek opiszę też kilka
sztuczek, dzięki którym unikniemy śmierci (w grze oczywiście):
(cid:131) Slaughter Mode świetnie nadaje się nie tylko do zabijania wrogów, ale też do ucieczki przed
nimi. Gdy masz mało życia a mnóstwo wrogów przed sobą, włącz ten tryb i podążaj przed
siebie. Oczywiście jest to w pewnym sensie złe rozwiązanie, bo nie skorzystamy z szansy
podładowania sobie energii, ale wyobraźcie sobie, że SM wyłącza się w środku walki...
(cid:131) Amunicji w grze jest i mało i dużo. Na początku każdego etapu lepiej oszczędzić nieco
pocisków. Na szczęście w kolejnych sekcjach plansz znajdziemy osoby, które znają kody do
magazynów, pojemników z amunicją i bronią.
(cid:131) W menu briefingu przed misją możemy przezbroić się, radzę to robić w połowie gry.
Komputer jako bronie defaultowe wybiera nam same lipy. :-)
(cid:131)
Jak tylko możesz, korzystaj z zasłon w postaci kartonów, ścian itd. Esencją obrony w tej
grze jest właśnie ukrywanie się za różnymi przeszkodami i eliminowanie przeciwników
indywidualnie.
(cid:131) Nie zabijaj zakładników. Frank z pewnością Cię uprzedzi przy każdej próbie wystrzału w
niewinną osobę. Każda rozmowa z pojmanym to bonus w postaci energii!
Strona: 5
www.gry-online.pl
The Punisher – Poradnik GRY-OnLine
1. CRACKHOUSE
Zaczynamy w jednej z mrocznych alejek. Idziemy do przodu i przesłuchujemy zbira próbującego
wyrwać torebkę niewinnej dziewczynie. Idziemy dalej do przodu. Przy końcu drogi skręcamy w
lewo, schodzimy na dół. Przy stoliku siedzi kolejny gość (001). Od niego dowiadujemy się, że szef
jest na 4 piętrze. Przechodzimy przez korytarz i bierzemy shotguna, biegniemy na górę. Czyścimy
kolejne pokoje z wrogów i podchodzimy do kobiety przy kratach (002).
Wchodzimy do pokoju obok i cicho przechodzimy do miejsca za kartonami po lewej (003).
Załatwiamy wszystkich metodą „wychyl się i strzelaj”. Idąc dalej czyścimy resztę pokoi.
Pomieszczenie gdzie „blokersi” grają w karty, jest niegroźne (004). Jedynie gość za ladą ma gnata.
Wchodzimy na górę. Przez dziury w ścianie rozwal dwóch kolesi, którzy próbują odzyskać dług od
niejakiego Maggetta. Możesz też wykorzystać pobliskie Special Kille. Uratuj też zakładnika w
kolejnym pokoju (usłyszysz rozmowę). Przesłuchaj wroga stojącego przy oknie. Pomoże Ci
wyeliminować trochę przeciwników z pomieszczenia obok. Wejdź tam i zabij wszystkich.
Strona: 6
www.gry-online.pl
The Punisher – Poradnik GRY-OnLine
Kilka kroków dalej napotkasz zamachowca. Chwyci jedną z ofiar i zrobi z niej tarczę. Użyj Shot Aim
i strzel mu w głowę. Dalej zacznie się strzelanina – wejdź do ostatniego pokoju w korytarzu (005) i
zwab kilku gości do siebie. Shotgun ma duży rozrzut, dlatego przy jednym strzale można załatwić 2
wrogów. Idziemy na górę i w prawo (006). Powtarzamy czynności – zabijamy wszystkich i ratujemy
zakładników.
Wychodzimy na zewnątrz i wchodzimy do góry po drabinie (007). W pomieszczeniu znajdują się
dwaj kolejni zakładnicy. Ratujemy ich Shot Aim’em. Idziemy na wprost i załatwiamy kolejnych
bandziorów, ale oszczędzamy tego z czaszką nad głową – jego trzeba przesłuchać. W pokoju obok
rozegra się pierwsza, większa strzelanina (008) (radzę się przystosować do takich sytuacji).
Wykorzystuj lodówki i stoliki do ochrony. Rozwal wszystkich i przejdź do lokacji z szefem (009).
Podda się sam. Musimy go przesłuchać – po zakończeniu rozmowy jest koniec misji.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :