W poradniku do gry Twierdza 3 poza opisem przejścia znajdziesz: opis wszystkich jednostek, budynków, struktur zamkowych, dzięki niemu dowiesz się także o wszystkich procesach produkcyjnych dotyczących wytwarzania żywności, dóbr prestiżowych oraz broni.
Skrócona wersja spisu treści: -[Wprowadzenie] -[Kampania ekonomiczna] 1. Początek -[Kampania ekonomiczna] 2. Złe zgromadzenie -[Kampania ekonomiczna] 3. Nawałnice -[Kampania ekonomiczna] 4. Droga pielgrzyma -[Kampania ekonomiczna] 5. Wyścig po relikwię -[Kampania ekonomiczna] 6. Miasto-widmo -[Kampania ekonomiczna] 7. Renegaci -[Kampania ekonomiczna] 8. Święto -[Kampania militarna] 1. Pora działania -[Kampania militarna] 2. Zakole rzeki -[Kampania militarna] 3. Trzy forty -[Kampania militarna] 4. Martwy król -[Kampania militarna] 5. Straż tylna -[Kampania militarna] 6. Czarny Kostur -[...] liczba wszystkich rozdziałów: 33
Informacja o grze
Trzecia odsłona cyklu Stronghold zapoczątkowanego w 2001 roku. Gra, podobnie jak poprzedniczki, jest strategią osadzoną w realiach średniowiecza, koncentrującą się na aspekcie ekonomicznym.
Gra Stronghold 3, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Twierdza 3
autor: Maciej „Psycho Mantis” Stępnikowski
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent FireFly Studios, Wydawca 7Sixty, Wydawca PL Cenega Poland
należą do ich prawowitych właścicieli.
(c) 2011 GRY-OnLine S.A.
Stronghold 3 – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Kampania ekonomiczna ____________________________________________4
1. Początek ________________________________________________________________ 4
2. Złe zgromadzenie ________________________________________________________ 9
3. Nawałnice ______________________________________________________________ 14
4. Droga pielgrzyma _______________________________________________________ 19
5. Wyścig po relikwię ______________________________________________________ 23
6. Miasto–widmo __________________________________________________________ 26
7. Renegaci _______________________________________________________________ 29
8. Święto _________________________________________________________________ 32
Kampania militarna ______________________________________________36
1. Pora działania __________________________________________________________ 36
2. Zakole rzeki ____________________________________________________________ 38
3. Trzy forty ______________________________________________________________ 41
4. Martwy król ____________________________________________________________ 44
5. Straż tylna _____________________________________________________________ 49
6. Czarny Kostur ___________________________________________________________ 55
7. Szczury nocą ___________________________________________________________ 58
8. Sułtan _________________________________________________________________ 60
9. Zawiązanie przymierza ___________________________________________________ 64
10. Szczurzy azyl __________________________________________________________ 68
11. Promyk nadziei ________________________________________________________ 73
12. W pułapce! ____________________________________________________________ 76
13. Biskup Szynkowór ______________________________________________________ 80
14. Warownia Długorękiego _________________________________________________ 82
15. Dwa małe wieprzki _____________________________________________________ 89
16. Powrót do domu _______________________________________________________ 96
17. Ostatnia bitwa _________________________________________________________ 99
Elementy gry _________________________________________________ 104
Surowce _________________________________________________________________ 104
Żywność ________________________________________________________________ 106
Dobra prestiżowe _________________________________________________________ 107
Budynki zamkowe ________________________________________________________ 108
Struktury zamkowe _______________________________________________________ 119
Wojsko __________________________________________________________________ 127
Popularność _____________________________________________________________ 131
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2011 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
www.gry-online.pl
Strona: 2
Stronghold 3 – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Twierdza 3 to kolejna odsłona strategicznej gry ekonomicznej. W poradniku znajdziesz kompletne
informacje o grze: opis wszystkich jednostek, budynków, struktur zamkowych, dzięki niemu
dowiesz się także o wszystkich procesach produkcyjnych dotyczących wytwarzania żywności, dóbr
prestiżowych oraz broni. Nie brakuje także uwag na temat różnych elementów rozgrywki jak np.
popularności czy honoru. Oczywiście poradnik zawiera opis wszystkich misji w kampanii
ekonomicznej oraz militarnej.
Kolorem niebieskim oznaczono nazwy budowli np. spichlerz, koszary, browar. Koloru
pomarańczowego użyłem do oznaczenia nazw surowców, półproduktów, żywności oraz dóbr
luksusowych np. wino, zboże, drewno, chmiel, świece. Koloru brązowego użyłem do zaznaczenia
jednostek oraz machin bojowych np. władca, kmieć, rycerz, taran. Poradnik był pisany na postawie
gry w wersji 1.5.
Maciej „Psycho Mantis” Stępnikowski (www.gry–online.pl)
Strona: 3
Stronghold 3 – Poradnik GRY-OnLine
Kampania ekonomiczna
Ta kampania jest niejako dodatkiem, główny wątek gry czeka cię w kampanii militarnej. Jednak
warto w nią zagrać, aby poznać mechanizmy ekonomiczne gry. Polecam ją także fanom
wcześniejszych części Twierdzy – zaznajomią się tutaj ze zmianami jakich dokonali twórcy gry.
Pomimo, że nacisk położono na aspekt ekonomiczny, w tym zestawie misji nie zabraknie aspektu
militarnego.
1 . P o c z ą t e k
Warunki zwycięstwa:
– zbierz kamień: 200;
– zbierz drewno: 1000.
Warunki przegranej:
– upływ czasu.
001
002
Zbuduj we wskazanym miejscu skład [001], a następnie bardziej na północ umieść spichlerz.
Obok niego postaw pierwszy sad jabłoni [002].
Strona: 4
Stronghold 3 – Poradnik GRY-OnLine
003
004
Aby zdobyć kamień, musisz najpierw dostać się do niego. W tym celu twoi drwale muszą ściąć las.
Zatem wybuduj przynajmniej dwie chaty drwala w pobliżu tego miejsca [003]. Kluczowe w
rozgrywce jest dbanie o popularność. Im będzie większa tym szybciej będą przybywać nowi
mieszkańcy (o tym przeczytasz dokładnie w odpowiednim rozdziale poradnika). Pamiętaj, aby w
razie potrzeby zmniejszyć racje żywnościowe (co spowoduje pogorszenie nastrojów, ale może
uratować stan spichlerza), zlikwiduj podatki bo nie potrzeba ci tu pieniędzy, a także zadbaj o
nowe kwatery – niezbyt duże zapełnienie budynków dobrze wpływa na popularność [004]. Tymi
trzema elementami możesz w tej misji wpływać na popularność.
005
006
W najbliższej okolicy donżonu, czyli siedziby twojego władcy, wybuduj chatę. Jako, że stawiasz
ją blisko donżonu będzie to posiadłość, w której będzie mogło zamieszkać kolejnych 10 chłopów
[005]. Kluczową sprawą jest zadbanie o pożywienie. Wybuduj kolejne trzy sady jabłoni [006].
Strona: 5
Stronghold 3 – Poradnik GRY-OnLine
007
008
Gdy otrzymasz informację o tym, że w okolicach kręcą się niedźwiedzie skieruj się swoim władcą
(stoi przed donżonem [007]) w okolice chat drwali. W momencie gdy pojawi się niedźwiedź
skieruj się do niego i zaatakuj go – władca bez problemów go pokona [008]. Jednak nie oczekuj
bezczynnie na niedźwiedzia – działaj cały czas, bo ludzie są przez jego obecność przerażeni!
009
010
Gdy tylko drwale się przebiją [009] musisz rozpocząć pozyskanie kamienia. W tym celu wybuduj
dwa kamieniołomy oraz 3–4 postoje wołów [010].
Strona: 6
Stronghold 3 – Poradnik GRY-OnLine
011
012
Aby zapewnić pracowników będziesz musiał zapewne postawić kolejną chatę – umieść ją blisko
donżonu, a posiadłość zapewni ci kolejnych 10 robotników. Następnie wybuduj aptekę [011].
Zdobycie odpowiedniej ilości kamienia nie będzie problemem. Zadbaj natomiast o drewno.
Wybuduj kolejne chaty drwala – kilka [012] zagwarantuje ci zdobycie wymaganej ilości surowca
przed upłynięciem czasu. Oczywiście będzie się to wiązało z postawieniem kolejnej chaty oraz 1–2
sadów jabłoni.
013
014
Warto wybudować rynek [013] – dzięki niemu będziesz mógł z składzie czy spichlerzu
handlować towarami. Możesz sprzedawać nadmiar wydobytego kamienia [014] – przypomnę,
musisz pozostawić w składzie 200 sztuk, które są celem tej misji (o procencie spełnienia danego
celu jesteś informowany w lewym górnym rogu ekranu gry). Możesz także za złoto kupować
pożywienie np. jabłka.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :